
Одитен доклад разкрива нарушения за 127 млн. лв. в БДЖ
Александър Цветков: "В БДЖ са работили по-добри фокусници от Дейвид Копърфийлд". Пускат Интернет в няколко големи гари
Снимка: Министерство на транспорта Оцени статията
Апостол Апостолов
apostol@econ.bg
Нарушения в сключени договори на БДЖ за 127 млн. лв. е отчел 5-месечен одитен доклад на транспортното министерство.
„В 120 страници са събрани пълни безобразия, извършвани през последните 2 години в БДЖ", коментира днес транспортният министър Александър Цветков.
Сред най-драстичните нарушения той открои сключената сделката с швейцарската фирма Arwex за доставка на 30 рециклирани спални вагона. Към 31 декември 2009 г. са платени 13 773 300 евро, или 85% от стойността на договора, срещу което са получени само 12 спални вагона. Останалите 18 вагона ги няма и никой не знае къде са. Според приемателно-предавателните протоколи от 1 година те са собственост на БДЖ.
„Както се вижда, в БДЖ са работили по-добри фокусници от Дейвид Копърфийлд", коментира случая министърът.
Проблемите с вагоните обаче не свършват дотук. От доставените 12 вагона, 6 вече са повредени и изведени от експлоатация. Одитният доклад е предаден на Прокуратурата.
Транспортният министър посочи още, че за периода 1 май 2005 г. - 30 април 2007 г. тогавашното ръководство на БДЖ не е предприело необходимите действия да си прибере недължимо ДДС за над 35 млн. лв. Цветков определи този факт като "абсолютно безхаберие".
Нарушение е отчетено и при поръчките по договаряне за облекло на служителите на националния превозвач. Едно облекло е договорено на цена близо 300 лева с ДДС. Поръчката е за над 1 млн. лева.
"Лично на мен ми стана неудобно, като видях договорената цена за работното облекло, като се има предвид, че моите костюми са по-евтини", коментира Цветков.
Транспортният министър разкри, че подобни нарушения са регистрирани и в Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Одитът продължава и когато приключим, ще ви информирам заповече подробности, каза Цветков.
Днес стана още ясно, че към момента БДЖ дължи над 140 млн. лева на доставчици и 550 млн. лева - на банки.
Извън тази тема Александър Цветков съобщи, че се предприемат различни проекти за подобряване на качеството на услугите за пътниците. Съвсем скоро в гарите на София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе ще има свободен достъп до Интернет.
Александър Цветков: "В БДЖ са работили по-добри фокусници от Дейвид Копърфийлд". Пускат Интернет в няколко големи гари
Снимка: Министерство на транспорта Оцени статията
Апостол Апостолов
apostol@econ.bg
Нарушения в сключени договори на БДЖ за 127 млн. лв. е отчел 5-месечен одитен доклад на транспортното министерство.
„В 120 страници са събрани пълни безобразия, извършвани през последните 2 години в БДЖ", коментира днес транспортният министър Александър Цветков.
Сред най-драстичните нарушения той открои сключената сделката с швейцарската фирма Arwex за доставка на 30 рециклирани спални вагона. Към 31 декември 2009 г. са платени 13 773 300 евро, или 85% от стойността на договора, срещу което са получени само 12 спални вагона. Останалите 18 вагона ги няма и никой не знае къде са. Според приемателно-предавателните протоколи от 1 година те са собственост на БДЖ.
„Както се вижда, в БДЖ са работили по-добри фокусници от Дейвид Копърфийлд", коментира случая министърът.
Проблемите с вагоните обаче не свършват дотук. От доставените 12 вагона, 6 вече са повредени и изведени от експлоатация. Одитният доклад е предаден на Прокуратурата.
Транспортният министър посочи още, че за периода 1 май 2005 г. - 30 април 2007 г. тогавашното ръководство на БДЖ не е предприело необходимите действия да си прибере недължимо ДДС за над 35 млн. лв. Цветков определи този факт като "абсолютно безхаберие".
Нарушение е отчетено и при поръчките по договаряне за облекло на служителите на националния превозвач. Едно облекло е договорено на цена близо 300 лева с ДДС. Поръчката е за над 1 млн. лева.
"Лично на мен ми стана неудобно, като видях договорената цена за работното облекло, като се има предвид, че моите костюми са по-евтини", коментира Цветков.
Транспортният министър разкри, че подобни нарушения са регистрирани и в Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Одитът продължава и когато приключим, ще ви информирам заповече подробности, каза Цветков.
Днес стана още ясно, че към момента БДЖ дължи над 140 млн. лева на доставчици и 550 млн. лева - на банки.
Извън тази тема Александър Цветков съобщи, че се предприемат различни проекти за подобряване на качеството на услугите за пътниците. Съвсем скоро в гарите на София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе ще има свободен достъп до Интернет.

Статия по същия въпрос във в. "Сега" :http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000501
Стачка в Гърция променя движението на пет международни влака през днешния ден
05/03/2010
Във връзка с обявената 24-часова стачка в Гърция, временно се променя организацията на движение на международните влакове между България и Гърция през днешния ден.
По тази причина днес (5-ти март) не се движеха двата сутрешни международни влака между София и Солун. Двата следобедни международни влака също няма да се движат.
Във връзка със стачката, през вчерашния ден международният влак „Румъния” от Букурещ за Солун (през София) пътуваше само до Кулата. Тази сутрин същият влак, който пътува по обратното направление (от Солун за Букурещ), замина за Букурещ от Централна гара София, вместо по обичайното си разписание от гарата в Солун.
„Български държавни железници” ЕАД ще възстановяват сумите на всички пътници, закупили предварително билети за пътуване с отменените влакове за Гърция.
(от сайта на БДЖ)
05/03/2010
Във връзка с обявената 24-часова стачка в Гърция, временно се променя организацията на движение на международните влакове между България и Гърция през днешния ден.
По тази причина днес (5-ти март) не се движеха двата сутрешни международни влака между София и Солун. Двата следобедни международни влака също няма да се движат.
Във връзка със стачката, през вчерашния ден международният влак „Румъния” от Букурещ за Солун (през София) пътуваше само до Кулата. Тази сутрин същият влак, който пътува по обратното направление (от Солун за Букурещ), замина за Букурещ от Централна гара София, вместо по обичайното си разписание от гарата в Солун.
„Български държавни железници” ЕАД ще възстановяват сумите на всички пътници, закупили предварително билети за пътуване с отменените влакове за Гърция.
(от сайта на БДЖ)

Администратор
Вчера в "Стандарт" много подробно бе описан и проблема с вагоните, и този с железничарския костюм. От страниците на вестника разбираме, че мъжката канадка струва 171 лв, мъжкия костюм, състоящ се от сако и панталон се чини за 228 лв., а бродирането на логото на БДЖ върху костюма, канадката и ризата се чини по 5 лв на бродерия. И това са цени без ДДС. Фирмата - доставчик "Монопол 2000" е избрана от бившия изпълнителен директор Христо Монов, въпреки, че друга фирма, предложила драстично по - ниска цена също е била одобрена за доставките. Тук се откроява явна далавера и източване на пари, пише още "Стандарт".
Продължавайки с прегледа на печата, четем "Директор на БДЖ по - голям фокусник от Копърфийлд". Става дума за далаверата с общо 30 архаични вагона, доставени чрез договор с фирма "Арвекс". Съгласно договора, БДЖ е предплатило почти цялата сума авансово, а в контракта не са предвидени никакви неустойки от страна на доставчика при забавяне или неизпълнение на доставката. В момента от тези вагони 18 още не са пристигнали, което е недопустимо и за случая ще се сезира прокуратурата, която вероятно ще повдигне обвинение за престъпна небрежност срещу бившия шеф на БДЖ, пише още вчерашната преса.
С подобни негативни коментари бяха пълни почти всички вестници вчера. Одиторският доклад е позорен и трябва да се изпълни час по - скоро препоръчаното в него. В същото време, Европейската комисия настоява за блокиране на средствата, постъпващи от инфраструктурни такси в НКЖИ и използването им само за оздравяване на инфраструктурата. В момента честа практика е тези средства да се използват за изплащане на работните заплати на персонала, но това било нередно, смятат от ЕК. В отговор на тази "тесла", Генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че са необходими 150 млн. лв. за ремонт на инфраструктурата, но е получил само 70, отделно държавата не изпълнява социалния ангажимент към работещите в компанията и редовно се стига до нуждата от използване на парите от такси за да не останат гладни работниците.
Един коментар на Марио Евстатиев
Продължавайки с прегледа на печата, четем "Директор на БДЖ по - голям фокусник от Копърфийлд". Става дума за далаверата с общо 30 архаични вагона, доставени чрез договор с фирма "Арвекс". Съгласно договора, БДЖ е предплатило почти цялата сума авансово, а в контракта не са предвидени никакви неустойки от страна на доставчика при забавяне или неизпълнение на доставката. В момента от тези вагони 18 още не са пристигнали, което е недопустимо и за случая ще се сезира прокуратурата, която вероятно ще повдигне обвинение за престъпна небрежност срещу бившия шеф на БДЖ, пише още вчерашната преса.
С подобни негативни коментари бяха пълни почти всички вестници вчера. Одиторският доклад е позорен и трябва да се изпълни час по - скоро препоръчаното в него. В същото време, Европейската комисия настоява за блокиране на средствата, постъпващи от инфраструктурни такси в НКЖИ и използването им само за оздравяване на инфраструктурата. В момента честа практика е тези средства да се използват за изплащане на работните заплати на персонала, но това било нередно, смятат от ЕК. В отговор на тази "тесла", Генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че са необходими 150 млн. лв. за ремонт на инфраструктурата, но е получил само 70, отделно държавата не изпълнява социалния ангажимент към работещите в компанията и редовно се стига до нуждата от използване на парите от такси за да не останат гладни работниците.
Един коментар на Марио Евстатиев
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=406090
Влак блъсна жена, не го чула заради виелицата
39-годишна жена е блъсната от влак тази сутрин в Русе, съобщиха от пресцентъра на областната дирекция на МВР.
Произшествието е станало в 7:58 часа тази сутрин в района на ул. „Белмекен" в града. Жената се е движела близо до жп линията и вероятно не е чула приближаването на влака.
Въпреки че машинистът няколко пъти е подавал звуков сигнал, вероятно заради снега и силния вятър жената не го е чула, обясниха от полицията.
Няма данни за опит за самоубийство. Пострадалата е контактна, откарана е в болницата за оказване на медицинска помощ.
Влак блъсна жена, не го чула заради виелицата
39-годишна жена е блъсната от влак тази сутрин в Русе, съобщиха от пресцентъра на областната дирекция на МВР.
Произшествието е станало в 7:58 часа тази сутрин в района на ул. „Белмекен" в града. Жената се е движела близо до жп линията и вероятно не е чула приближаването на влака.
Въпреки че машинистът няколко пъти е подавал звуков сигнал, вероятно заради снега и силния вятър жената не го е чула, обясниха от полицията.
Няма данни за опит за самоубийство. Пострадалата е контактна, откарана е в болницата за оказване на медицинска помощ.

Глобален модератор

Просто ми изтрий поста бре Марио ...
)) Sorry за това ! 


Последно промяна от turboto на Сря Мар 17, 2010 8:05 pm, променено общо 1 път.

Администратор
Моля,
преустановете публикуването на копи - пейст новини от сайта на БДЖ, тъй като в рамките на нашето сътрудничество с компанията, новините се изпращат на редакционния имейл на нашия Електронен вестник и се публикуват там.
С уважение,
Марио Евстатиев,
Управител на Сдружение
"Български Локомотивен Форум"
преустановете публикуването на копи - пейст новини от сайта на БДЖ, тъй като в рамките на нашето сътрудничество с компанията, новините се изпращат на редакционния имейл на нашия Електронен вестник и се публикуват там.
С уважение,
Марио Евстатиев,
Управител на Сдружение
"Български Локомотивен Форум"
Спипаха машинист, източвал гориво от дизелови мотриси
34-годишен машинист от Кюстендил, източвал гориво от дизелови мотриси, е задържан тази нощ при съвместна операция на "Транспортна полиция"-София и колегите им от ГД "Криминална полиция", съобщиха от пресцентъра на МВР.
Арестуваният Б.Т. е бил дежурен и неговият основен ангажимент бил опазването на мотрисите "Дезиро", които се намирали в района на гара Кюстендил.
В същата нощ полицаите действали по сигнал за източване на гориво от паркиран локомотив. При огледа на място те установили, че са разпломбирани резервоарите на три от мотрисите. Близо до мястото полицаите забелязали лек автомобил "Мерцедес", но при опит да бъде извършена проверка, Б.Т. натиснал газта.
За да предотврати бягството му, един от полицаите хванал волана през отворения прозорец на шофьорската врата и около 20 метра бил влачен с колата. За зла участ на машиниста автомобилът му угаснал. След оказана яростна съпротива белезниците щракнали на ръцете му. При последвалия оглед в багажника на мерцедеса са открити 21 пластмасови туби пълни с около половин тон дизелово гориво.
Извършителят, който досега неколкократно е уличаван в подобни деяния, е задържан за 24 часа в РУМВР - Кюстендил. Работата по случая продължава.
(информацията е от вестник 24 часа)
34-годишен машинист от Кюстендил, източвал гориво от дизелови мотриси, е задържан тази нощ при съвместна операция на "Транспортна полиция"-София и колегите им от ГД "Криминална полиция", съобщиха от пресцентъра на МВР.
Арестуваният Б.Т. е бил дежурен и неговият основен ангажимент бил опазването на мотрисите "Дезиро", които се намирали в района на гара Кюстендил.
В същата нощ полицаите действали по сигнал за източване на гориво от паркиран локомотив. При огледа на място те установили, че са разпломбирани резервоарите на три от мотрисите. Близо до мястото полицаите забелязали лек автомобил "Мерцедес", но при опит да бъде извършена проверка, Б.Т. натиснал газта.
За да предотврати бягството му, един от полицаите хванал волана през отворения прозорец на шофьорската врата и около 20 метра бил влачен с колата. За зла участ на машиниста автомобилът му угаснал. След оказана яростна съпротива белезниците щракнали на ръцете му. При последвалия оглед в багажника на мерцедеса са открити 21 пластмасови туби пълни с около половин тон дизелово гориво.
Извършителят, който досега неколкократно е уличаван в подобни деяния, е задържан за 24 часа в РУМВР - Кюстендил. Работата по случая продължава.
(информацията е от вестник 24 часа)

Трагична новина
, закриват гара Габрово за товарни превози. За мене това е първата крачка към закриването на 42-ра линия. Прилагам по долу новината от страниците на вестник "100 Вести". Нахалниците ползвали моя снимка, която е и моята първа снимка. 
БДЖ закрива товарна гара Габрово
СТЕФКА БУРМОВА

От 1 април габровският бизнес получава нов удар под кръста – ръководството на БДЖ ЕАД със заповед от началото на годината закрива извършването на товарни превози от гара Габрово. Това съобщи шефът на габровските железници Илиян Георгиев, а предложението било направено от неговия колега в Горна Оряховица Димитър Димитров. Той самият не бил получавал подобна депеша, но лошата вест достигнала до него чрез обслужваните от товарната гара фирми от града и региона. Според Георгиев в техните среди се носели слухове, че до 2-3 месеца ще спрат да се возят и колетните пратки до областта. ЖП-шефът счита, че ликвидирането на товарните превози в областния град значително ще повиши разходите на фирмите, които имат нужда от него и го използват. А за БДЖ ЕАД те са минимални. По негови данни, въпреки кризата през зимните месеци, които всяка година са по-слаби от останалите периоди на годината, бизнесът е превозвал по 15-20 вагона с товари месечно, а това представляват близо 1000 тона месечно. През лятото минимумът бил 30 вагона.
Шефът на гара Горна Оряховица Димитър Димитров заяви, че решението за закриването на товарните превози в Габрово е взето на най-високо ниво в ЖП-компанията. „Нужна е стабилизация на дружеството, поради което ръководството реши да закрие непечелившите дейности – каза Димитър Димитров. - Габровското е абсолютно губещо звено.“ Той обаче не пожела да цитира какви финансови резултати са постигнати от товарните превози в Габрово. „Не съм оторизиран да давам информация“ – отсече той и не пое отговорност за направеното предложение за ликвидирането на габровското товарно звено.
Източник: 100 Вести


БДЖ закрива товарна гара Габрово
СТЕФКА БУРМОВА

От 1 април габровският бизнес получава нов удар под кръста – ръководството на БДЖ ЕАД със заповед от началото на годината закрива извършването на товарни превози от гара Габрово. Това съобщи шефът на габровските железници Илиян Георгиев, а предложението било направено от неговия колега в Горна Оряховица Димитър Димитров. Той самият не бил получавал подобна депеша, но лошата вест достигнала до него чрез обслужваните от товарната гара фирми от града и региона. Според Георгиев в техните среди се носели слухове, че до 2-3 месеца ще спрат да се возят и колетните пратки до областта. ЖП-шефът счита, че ликвидирането на товарните превози в областния град значително ще повиши разходите на фирмите, които имат нужда от него и го използват. А за БДЖ ЕАД те са минимални. По негови данни, въпреки кризата през зимните месеци, които всяка година са по-слаби от останалите периоди на годината, бизнесът е превозвал по 15-20 вагона с товари месечно, а това представляват близо 1000 тона месечно. През лятото минимумът бил 30 вагона.
Шефът на гара Горна Оряховица Димитър Димитров заяви, че решението за закриването на товарните превози в Габрово е взето на най-високо ниво в ЖП-компанията. „Нужна е стабилизация на дружеството, поради което ръководството реши да закрие непечелившите дейности – каза Димитър Димитров. - Габровското е абсолютно губещо звено.“ Той обаче не пожела да цитира какви финансови резултати са постигнати от товарните превози в Габрово. „Не съм оторизиран да давам информация“ – отсече той и не пое отговорност за направеното предложение за ликвидирането на габровското товарно звено.
Източник: 100 Вести

Акредитиран фотограф
Това е прекълено вече не съм на ясно колко точно влакове в какъв период е имало товарни влакове към Габрово ама защо не БДЖ да изчакват товарни вагони примерно на ГОР и като се съберат за влак да заминават а вземат тази крайна мярка не се знае кога ще им се наложи да я използват за товарни превози а ако се случи найстина то вече няма на къде и Габрово ще стане РП.


Китай планира влак - стрела през България
От в. "СЕГА", 24.03.2010 г.:
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000135
От в. "СЕГА", 24.03.2010 г.:
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000135

Глобален модератор