Страница 14 от 17
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 7:47 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:В другата тема Тодор я разпозна безпогрешно , ето я сега в по - голям формат.
Осигурителната Инсталация на гара Кулата:
-
снимка 1;
-
снимка 2.Резервен пулт , както е в Септември , няма.Рък. движение сподели , че така били още Генерал Тодоров , Петрич и още една гара по 5-та , която не можеше да си спомни.
Чакам си обаче някой да познае второто табло от загадката за гарите , за да пусна и него в по - голям размер.

Първо да благодаря на Весо и дежурния в Кулата, че сте осъществили снимките. Сега да поясня, че гарата е с ЕЦМ-МКВ, което означава "Електрическа централизация за малки гари с микрокомпютърна визуализация". Интерфейса е направен много добре, забелязвам, че има опция с мишката да "натиснеш" виртуални бутони, идентични с тези на стандартна ЕЦ-М, както и, че "светосхемата" е доста добре пресъздадена и лесна за възприемане от оператора в гарата.
Преди да сложат тази централизация, Кулата беше с РУКЗ, което отдавна бях снимал, но не мога да намеря къде е снимката, за да го покажа.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 11:52 am
от VESO
И не само на мен и дежурния , но и на Vladyar , който се сети да попита за ОИ.Както виждаш , изпълняваме мисията на форума за фотозаснемане на инсталациите по колкото се може повече гари и допълване на колекцията.
В другата тема Koncara разпозна ОИ и сега я показвам в по - голям размер.
Осигурителната инсталация на гара Благоевград:
снимка 1;
снимка 2.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 12:02 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:И не само на мен и дежурния , но и на Vladyar , който се сети да попита за ОИ.Както виждаш , изпълняваме мисията на форума за фотозаснемане на инсталациите по колкото се може повече гари и допълване на колекцията.
В другата тема Koncara разпозна ОИ и сега я показвам в по - голям размер.
Осигурителната инсталация на гара Благоевград:
снимка 1;
снимка 2.
Типична ЕМ-М може да се види от снимката. Тук се сетих, че
rexkos може спокойно да отиде до гара Костинброд, да се представи на началник - гарата и да помоли да му бъде разрешено да заснеме ЕЦ-М в тази гара.
Иначе, да ви държа малко под напрежение - при пътуването ми до Русе, заснех ОИ в гарите Самуил, Просторно, Русе и Русе - разпределителна

Последните две в приятната компания на нашия съфорумец 44-123.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 8:41 pm
от Saruman
Ето най-накрая и моя принос към темата.
МРЦ - Царева Ливада:
Разпоредителен апарат:
Изпълнителен апарат на пост №2:

Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 9:20 pm
от bdz46
Понеже стана голяма бъркотия с тези разпоредителни, изпълнителни и т. н. апарати, да внеса малко яснота:
Централен апарат - ръководител движение лично оперира със стрелките на цялата гара (и двете гърловини), като в кабините на стрелочниците има маневрени пултове, с които те могат да обръщат стрелките само при маневра.
Разпоредително изпълнителен апарат - ръководител движение лично оперира със стрелките в едната (по-близката) гърловина, а в по-далечната стрелките се обръщат от стрелочник чрез неговия изпълнителен апарат. В другата гърловина има маневрен пулт за обръщане на стрелките при маневра.
Разпоредителен апарат - ръководител движение не се занимава с обръщане на стрелките. Той дава разпореждания с неговия разпоредителен апарат, а стрелочниците подготвят стрелките чрез техните изпълнителни апарати.
При МРЦ, ЕЦМ, МКЦ винаги има централен апарат. Стрелочниците имат само маневрен пулт за местно обръщане на стрелките при маневра. Единствено изключение е Русе разпределителна, където има разпоредителен апарат.
При ЕМЦ има и трите разновидности, като: централния апарат има сини ръчки за стрелките и от двете страни на гарата; разпоредително-изпълнителния апарат има сини ръчки за стрелките само за едната страна на гарата; разпоредителния апарат има само червени коловозно-сигнални ръчки и за двете страни на гарата.
При РУКЗ има само разпоредителни апарати, а при стрелочниците има изпълнителни апарати, където те слагат ключовете от заклочените стрелки. Единствено изключение е РУКЗ на гара Банкя, където има централен апарат с брави за ключовете от стрелките.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:24 pm
от VESO
Сега прегледах темата и да питам - има ли на снимки ОИ на Голямо село и Бобов дол и какъв тип са те?Мисля , че ще е интересно да видим развитието.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:27 pm
от bdz46
РУКЗ.
Някъде имаше снимка от Голямо село.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:41 pm
от rexkos
Eто РУКЗ на гара Бобов дол:

Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:56 pm
от VESO
Какво голямо коловозно развитие.А електричката , която кара работници и влиза някъде навътре , по кой коловоз минава , или след приемното сдание всички се събират?
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 12:11 am
от bdz46
Електричката влиза на 11-ти коловоз, най-горния на снимката.
В тази гара след перона се събират единствено 10 с 11 и 2 с 3 коловози. 10-ти не се ползва, затова единствено на 2 и 3 може да се завърти машина на влак с вагони.
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 1:33 am
от VESO
Имам още един въпрос - виж тези фотографии:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3.
Композицията е пристигнала на втори коловоз.Излиза , че първи коловоз уж има , но пред приемното сдание линиите са извадени , а червената табелка отпред значи само едно.Това , на което се натъкнах , когато ходих там - линията се прекъсва точно пред сградата , след което продължава след дървото на снимка 2 (мисля , че някъде след табелата с намалението се събира с 2-ри коловоз).
От снимката , която Rexkos е посочил , първи коловоз е отбелязан като пълноправен.Затова се питам - дали "първи" се нарича линията , на която от снимка 1 е композицията , или това , което е първи от снимките (с извадените релси) всъщност е една линия ВИ II , която от фотографията , показана на Сашо се прекъсва точно преди приемното сдание?
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 6:20 am
от Mario Evstatiev
Първи коловоз трябва да ебил този пред гарата. В последствие да е преправяно и той да е станал гаражен до табелата за край на коловоза и ограден с вагоноизхвъргачката ВИ ІІ. Следователно сега, първи коловоз трябва да етози с композицията.
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:34 am
от VESO
Точно и аз това си мислех."Първи" коловоз е този , който от снимката се вижда като втори и композицията идва на него.Някогашният първи коловоз сега е гаражния с надпис на таблото "ВИ II".
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 9:43 pm
от bdz46
Коловоза с влака е 2-ри.
1-ви не е изваден, а затворен.
ВИ ІІ е номер на вагоноизхвъргачката, охраняваща глухото парче.