Страница 14 от 16

Публикувано на: Вто Апр 26, 2011 6:09 pm
от 44.123
Малко да се отклоня от темата за 55 серия: В Русе локомотиви 07.029 и 07.083 също вече са нарязани.

Публикувано на: Пет Май 13, 2011 8:27 pm
от 44.123
Локомотиви собственост на Холцим - Експрес Сервиз Бели извор.

55.030
55.123
1. 55.222
2. 55.222
3. 55.222
4. 55.222
5. 55.222
55.235
55.239

Публикувано на: Пет Май 13, 2011 10:04 pm
от VESO
Поздрави за информацията!Нямах никакво инфо за последните 3 машини , сега вече благодарение на тези снимки , галерията и списъците ми се позапълниха малко. :wink:
Въпрос - каква в функцията на камерите , монтирани отпред в горната част на локомотивите?

Публикувано на: Съб Май 14, 2011 6:52 am
от 44.123
VESO написа:Поздрави за информацията!Нямах никакво инфо за последните 3 машини , сега вече благодарение на тези снимки , галерията и списъците ми се позапълниха малко. :wink:
Въпрос - каква в функцията на камерите , монтирани отпред в горната част на локомотивите?
Мерси за нищо :) А относно камерите и аз не съм на ясно за какво точно служат, но може би да наблюдават съставите на влаковете, защото често се случва да са дълги а кариерата където вземат натрушеният камък се намира на 11,5 км от завода след сп. Власатица нагоре.

Публикувано на: Чет Май 19, 2011 5:27 pm
от mitrax78
привет ! на скоро открих форума , изчел съм бая от него в последните дни. Минах близо до наща гара (Дупница) днес и щракнах една 55ца. Не знам работи ли , от колко време е там или други подробности . http://store.picbg.net/pubpic/B2/BC/882 ... 93b2bc.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/69/32/7af ... 916932.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/AB/AA/80f ... 96abaa.JPG

Публикувано на: Съб Юни 04, 2011 4:46 pm
от semafor4o
Привет Тази сутрин докато помагах в разчистването на един гараж се натъкнах на нещо много любопитно - стар календар на "СО БДЖ" от 1988г. Макар и да е престоял близо 25 години затрупан под камари с вестници и списания този календар ми се видя интересен,защото е юбилеен по случай 100 години от създаването на БДЖ.Направил съм разбира се снимки,които ще публикувам във фотоалбума ми когато бъде създаден Междувременно ето снимката за месец май 1988г. Годините са дали отражение на календара,но смятам,че тази снимка има определена архивна стойност и затова си позволявам да я публикувам тук.Номерът на локомотива е 55-170 и е сниман на гара Берковица.За съжаление никъде не успях да намеря информация на чие депо е бил локомотивът,но предполагам че е/бил на депо Мездра.Ето линк към снимката: http://imageshack.us/photo/my-images/231/dsci1125j.jpg/

Публикувано на: Вто Юни 14, 2011 12:53 am
от VESO
По темата - докато осъществявахме поредното форумско пътуване до Панагюрище , се натъкнах на ведомствена 55-00-ца на "Асарел Медет" , намираща се в заградено място , недалеч от гарата.Ето и фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2.

Някой може ли да каже кой номер е локомотива , понеже от снимките не става много ясно?

Публикувано на: Вто Юни 14, 2011 4:39 am
от Mario Evstatiev
55-252 трябва да е. ЗА тази 55-ца преди време тук човек от "Асарел" беше правил запитвания във връзка с проблеми по нея.

Публикувано на: Вто Юни 14, 2011 11:24 am
от Tramway
VESO написа:.... галерията и списъците ми се позапълниха малко. :wink:
Весо, скоро ще трябва да направиш още една корекция в списъците. А именно: 55-092 е предложена за брак, но двигателят й е в много добро състояние, ХПК-то също и общо взето има много живот в нея. Същевременно 55-144, която е напълно негодна, неремонтируема и изгнила, няма да са бракува. Решение, взето на централно ниво само по счетоводни документи. Затуй са реши двете машини да си разменят самоличностите и 92 да продължи съществуването си като 144, а 144 като 92 да замине за скрап.
Фабричните номера са:
55-092 - ф.№ 22090, произв. 1974г.
55-144 - ф.№ 23155, произв. 1977г.
Те също ще бъдат разменени.

Публикувано на: Пон Юли 11, 2011 8:00 am
от Mario Evstatiev
Две актуални снимки на локомотив 55-37, собственост на МИНИ "ОТКРИТ ВЪГЛЕДОБИВ" ЕАД гр. Перник

п.п.: Забележете пулта - нещо липсва :wink:
Изображение

Изображение

Публикувано на: Пон Юли 11, 2011 8:08 am
от bdz46
Няма директен кранмашинист. Защо?

Публикувано на: Пон Юли 11, 2011 8:21 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Няма директен кранмашинист. Защо?
Оригинално на локомотивите серия 55 до №70, директната спирачка е интегрирана в контролера посредством регулатор FD1d(същия като този за командния въздух на регулатора на оборотите) и се управлява чрез преместване на контролера обратно на часовниковата страна от нулевото положение. Тук е имало един недостатък, ако е по-слаба фиксиращата пружина на контролера, под действието на връщащата сила на регулатора, лоста на контролера се е само изстрелвал от задържано положение директно към 1-ва позиция. В депо София е имало такъв сакатлък и 55-13(тогава със стария номер) е стигнала до Владо Тричков преди да бъде спряна. След този случай поетапно на всички "малки" номера 55-ци, директните спирачки са изведени с кран-машинист FD1a, монтиран под страничния прозорец.

55

Публикувано на: Вто Юли 12, 2011 11:10 am
от shotik
lok45111 написа:
bdz46 написа:Няма директен кранмашинист. Защо?
В депо София е имало такъв сакатлък и 55-13(тогава със стария номер) е стигнала до Владо Тричков преди да бъде спряна. След този случай поетапно на всички "малки" номера 55-ци, директните спирачки са изведени с кран-машинист FD1a, монтиран под страничния прозорец.
Не си спомням дали този локомотив е бил,но той беше спрян с отваряне на стрелка и принудително изхвърлен в действащата тогава гара Церово.Тези локомотиви/както и от 06/ бяха с пасивни тотмани и бригадата го е подклинила,което е още една причина да може тя да се движи,без да има защита за спиране.


Допълвам ,че днес се видях с един бивш деломайстор от депо София ,заприказвахме се за този случай и според него е бил локомотив 55-07.

Публикувано на: Сря Юли 13, 2011 6:20 pm
от Mario Evstatiev
55-13 е. В депото всеобщо казват този номер.

Публикувано на: Пон Юли 18, 2011 6:24 pm
от VESO
Актуализирано е мнението със списъците на частните 55-00-ци.