Втора част на пътуването , осъществено на 2-ри август.
Времето вече е значително по - топло , а ние с Rexkos сме отново на перона на гара Добрич и се приготвяме за 28102."Изненадата" 10023-3+10024-1 влезе с 6 минути по - рано в гарата ,
снимка при пристигането , след което се качихме и заснех табелата на приемното сдание
отвътре.
Впечатления от железния път - с изключение на участъка от Добрич до северната гара , скоростта е 40 , но при пътуването с 10-00-ката не се усещаше.На няколко пъти попадахме в намаления от 15 , главно заради прелези и въпреки всичко в крайната гара бяхме отново преди време , този път с 3 минути.Една
снимка от гара Добрич - север.
Населеността в мотрисата също бе задоволителна , по гарите и спирките се качваха и слизаха почти еднакъв брой пътници , затова нивото на гъстота в салона не спадаше.На
Генерал Тошево се качи по - голяма група хора , които си отиваха в Кардам и докато пътувахме в последния участък , нека разкажа малко за тази отсечка.
Със Закона за разширение на железопътната мрежа от 26-ти февруари 1897-ма , на правителството се възлага да осигури построяване на един клон за Добрич от съществуващата линия Русе - Варна.Строителството на линията е извършено на два етапа - в началото , за да се улесни износът на брашно от многото воденици на девненските извори , е решено да се построи ж.п. клон Йовково (Разделна) - Девня с дължина 8 км.Долното строене , доставката на камък за баластра и траверсите се извършват от местното дружество "Казанджиев и Дишков" , а релсите и монтирането им - от държавата.Участъкът е открит на 27-ми септември 1898 г. като след влизането му в експлоатация , възниква въпросът за довършването на линията до Добрич.Представители на местното население изпращат молба до министъра на земеделието , като изтъкват важността на земеделските произведения в Добруджа.Нуждите на този богат и плодороден край налагат правителството на Ал. Малинов да вземе решение за продължване на линията , а строителството е възложено на Главното предприятие за постройка на ж.п. линии.Политическата обстановка обаче променя нещата - през 1913 г. Румъния окупира Южна Добруджа и построява линията от Добрич до Негру вода.
В навечерието на Втората световна война , политическата обстановка в Европа е крайно усложенена.Това е сигнал за правителството на Б. Филов да поиска промяна в досегашните граници на България.Така на 7-ми септември 1940 г. с помощта на СССР и Германия и благосклонността на Англия , въпреки умишлените протакания на румънците , камбаните в цялото царство бият празнично.С Крайовската спогодба , Южна Добруджа се възвръща към нашата страна и практически и до днес , това е последната промяна в държавните ни граници.След тази дата , в мрежата на БДЖ попада участъкът до Кардам с дължина 59,6 км , при това с международна връзка към Румъния посредством линията Кардам - Негру вода.
Железопътната линия Разделна - Кардам е дълга 105,919 км , с минимален радиус на хоризонталните криви 290 м и максимален наклон 20 промила.Участъкът се обслужва предимно от дизеловите мотриси серия 10-00 , като бързият влак от София се тегли от магистрални 07-00-ци на депо Варна.
10023-3+10024-1 все повече намалява скоростта си и навлиза в района на крайната гара.Малкото останали пътници се отправят към вратите и ние с Rexkos се приготвихме за слизане.Само няколко минути по - късно бяхме вече на перона.Снимки от гара Кардам:
-пред приемното сдание:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633533503469656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633533503551218750.jpg
фотосесия на мотрисата:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3.
- районът на гара Кардам:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
мотрисата на фона на небето.
От мен е това , надявам се описанието да се хареса на форума.
