Страница 13 от 17
Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 9:41 pm
от bdz46
Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:12 pm
от bdz46
Ръчази за дистанционно механично обръщане на стрелки, контролно заключване и отваряне на крилни семафори:
http://bgrail.info/oi/oi2.jpg
http://bgrail.info/oi/oi6.jpg
http://bgrail.info/oi/oi7.jpg
Стрелките се обръщат от механични обръщателни апарати:
http://bgrail.info/oi/oi1.jpg
И се заключват дистанционно с механични ключалки:
http://bgrail.info/oi/oi4.jpg
При някогашните ЕМЦ е имало крилни семафир, които са се задвижвали от устройства, подобни на ЕСОА:
http://bgrail.info/oi/oi3.jpg
Гореизброените са вече изчезнал вид в България. Последната механична цинтрализация беше на гара Радомир и беше демонтирана преди около 10 г.
Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:17 pm
от assen5
Такива могат да се видят на живо . Намират се в лабораторията по Железници в Университета за Арх., Строителство и геодезия. Почти безпроблемно се влиза в нея.
Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:20 pm
от Mario Evstatiev
Браво Тошко,
механична централизация има в някои сръбски гари, като аз веднага се сещам за Островица, където пред канцеларията на дежурния имаше ръчази за семафорите. Стрелките бяха ръчни, но не с привод, а с директно задействане от стрелочника.
Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:38 pm
от VESO
Леле , компютърът ми се изкриви докато намери програма , с която да отвори тази страница , но въпреки разчленените и разместени по редове гари , успях да го видя.
Каква е разликата между "посредна" и "участъкова" гара? Като прегледах цялата таблица , си правя извод , че "участъкови" може би са тези гари , които имат 3 или повече направления.Останалите сигурно са "посредни" , а тези с едно направление са си "крайни".

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 6:06 am
от Mario Evstatiev
Весо, документа се отваря с Adobe Acrobat reader и е написан много ясно - аз лично нямах проблем с намиране на търсените от мен гари. ЗА участъковите и посредните си си отговорил сам на питането.
Този списък може да се използва при систематизиране на галерията със снимки на ОИ. Но при всички положения, както Тодор предложи е добре да се подредят снимките по типове на ОИ, а не по имена на гари.
Публикувано на: Съб Окт 24, 2009 2:17 pm
от Mario Evstatiev
Тъй като стана дума за немско производство централизации, сегих се да погледва в хърватския сайт
www.zeljeznice.net, където намерих типично SIEMENS-ово пулт - табло на МРЦ в гара Винковци и ЕЦ-М в гара Славонски Шамач. Подлагам ги на дискусия:
SEL - SIEMENS в гара Винковци
Електрическа за малки гари
А ето и една механична централизация в гара Дреновци. Да сведа, че още работи:
http://www.zeljeznice.net/galerija/deta ... age_id=519
Публикувано на: Нед Окт 25, 2009 8:30 pm
от desiro_man
И двете изглеждат много приятни за работа!Коловозното развитие на Винковци е уникално

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 9:45 pm
от Mario Evstatiev
desiro_man написа:И двете изглеждат много приятни за работа!Коловозното развитие на Винковци е уникално

Ти да видиш какви "бижута" си имат Русе и Русе - разпределителна

Имаме ги и двете, но поради технически проблем - снимки утре вечерта

Само ще кажа, че:

Русе е с МРЦ Н68У;

Русе - разпределителна е с ЕГБ - електрическа гарова блокировка, каквото ида значи това. Има изпълннителни апарати в постовете и разпоредителен при дежурния ръководител - движение;
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 9:54 pm
от bdz46
lok45111 написа: 
Русе - разпределителна е с ЕГБ - електрическа гарова блокировка, каквото ида значи това. Има изпълннителни апарати в постовете и разпоредителен при дежурния ръководител - движение;

Това си е находка.
По всяка вероятност е единствената останала такава гара.
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 10:03 pm
от Mario Evstatiev
Ами май е единствената. Разпоредителния апарат е изграден на базата на руската централизация, докато изпълнителните са типични пулт - табла, изградени на база елементи от Н68. Уж е МРЦ, но дежурния разрешава нареждането на даден маршрут и отварянето на сигнал, а кабинера посредством изпълнителния апарат извършва останалите операции. На светосхемното табло в канцеларията на дежурния няма указания за точното положение на сигнала, подобно на ЕМЦ с разпоредителен и изпълнителни апарати.
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 10:32 pm
от bdz46
Това явно е развитие на механичната гарова блокировка, която по същество пък е хибрид между ЕМЦ и МЦ - електромеханичен разпоредителен апарат и механични изпълнитени апарати - точно каквото имаше на гара Радомир.
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 11:15 pm
от VESO
В другата тема Тодор я разпозна безпогрешно , ето я сега в по - голям формат.
Осигурителната Инсталация на гара Кулата:
-
снимка 1;
-
снимка 2.Резервен пулт , както е в Септември , няма.Рък. движение сподели , че така били още Генерал Тодоров , Петрич и още една гара по 5-та , която не можеше да си спомни.
Чакам си обаче някой да познае второто табло от загадката за гарите , за да пусна и него в по - голям размер.

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 11:32 pm
от bdz46
Дамяница е четвъртата гара с такова МКЦ.
Това дето заминава за Гърция товарен влак ли е?
Резервния пулт в Септември и Побит камък е възможен, защото там управлението на стрелките и сигналите се извършва по традиционния ничн с релета. Компютъра отговаря само за зависимостите между тях и резервния пулт всъщност директно въздейства на релетата.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 12:22 am
от VESO
bdz46 написа:....
Това дето заминава за Гърция товарен влак ли е?
.....
Да , рък. движение каза , че това е 45909 - МДТВ , защото след него имало още един - МТВ 45900 - и двата , теглени от гръцки локомотиви.В темата за фоторубриките съм показал и снимки на 45909 малко преди заминаване.