Наапротив ники в 97-цата ми беше по удобно от колкото в 43 и даже съм патувал от София - Бугас и обратни и беше супер.За разлика от пътуването ми Чб- ВА което беше с кошмар и гъза ми се изръби добре че бях в пърокласно отделени та приличаше що годе на нещо и можех да седа спокойно на прозореца иначе.....Nikss написа:Миткоо, това, че нямат климатици не е голяма, а МНОГО ГОЛЯМА работа предвид особеният ни климат особено през лятото. Убеден съм, че няма да ти е приятно цял ден да пътуваш София - Бургас в тези дараци без климатик отколкото с някоя рециклирана 44-ка например. Под удобство не знам какво разбираш, но на 97 сепаретата им са по-теснички и на човек с твоите габарити няма да му е много удобно, гарантирам ти. Салонът е по-широчък. За разхождане хубаво, ама като не се отварят всички джамове, а отварящите са заети какво правим? Относно това, че при 43/45 няма къде, а при 97 има (макар и малко) накъде да отидеш, тук вече най-добре са си купейните вагони - там има цял коридор, отварят се всички джамове и можеш да се разхождаш колкото искаш или да киснеш на джама.
А 07, имах в предвид не за възрастта, а, че изобщо са нещо ново, което стъпва по нашите жп линии и се вижда за пръв път тук!

Мнения: 295
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 9:16 pm
като че ли на 63-ките се отварят прозорците, от където и да го погледна бих си избрал вагони серия 97 

Хора , спрете се малко , че темата отива в спор за това кои вагони са "по-" и кои "най-".Всеки има различни вкусове и предпочитания , дадена серия може да се стори на някой приятна , на друг противна и обратно.Всяка си има своите предимства и недостатъци.Личното ми мнение е , че ако висшестоящите искат действително да подобрят конфорта на пътуване , е нужна радикална промяна в пускания до сега подвижен състав.Нека крайградските и обикновените пътнически влакове да се обслужват от мотриси , за бързите влакове на къси разстояния да се пускат exDB-та , за тези по дългите дестинации - купейни 40-ки , 50-ки , 74-ки , но за RБВ-тата са нужни климатизирани вагони.Ако 63-ките се поддържаха качествено , сега нямаше да има тези проблеми , ако не бяха доставяни толкова много exDB-та , а се бе наблегнало на ремонт и модернизация на интериора (било то и частично) на досегашните купейни вагони , влаковете ни щяха да са много по - читави.И накрая смятам внасянето на неклиматизираните 97-ци с бързо износващи се реборди за голяма глупост.Уж някой иска да направи нещо полезно , но все остава някак си недовършено.А на това му се вика "българска работа".

За какво са ти отварящи прозорци в 63-ките като има климатик? Ако няма отваряш някой джам и влиза въздух. Освен това салонът е така направен, че трудно можеш да се покажеш на прозореца дори и да няма предпазители.bobara_e_tuk написа:като че ли на 63-ките се отварят прозорците, от където и да го погледна бих си избрал вагони серия 97

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Мнения: 295
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 9:16 pm
На теория е лесно но когато климатика изключи на пълно и тази ламарина се е наикла на дали тези прозорчета помагат.Междудругото защо отказват само лятото а зимата всичко е на 6Nikss написа:За какво са ти отварящи прозорци в 63-ките като има климатик? Ако няма отваряш някой джам и влиза въздух. Освен това салонът е така направен, че трудно можеш да се покажеш на прозореца дори и да няма предпазители.bobara_e_tuk написа:като че ли на 63-ките се отварят прозорците, от където и да го погледна бих си избрал вагони серия 97
Престанете , или ще местя дискусията в темата за 63-ките.Тук не му е мястото.
За тези , които искат да научат малко повече , ето ви и тема.
За тези , които искат да научат малко повече , ето ви и тема.
Как така седалките са им твърди, а са най удобни за нощни влаковеNikss написа:Ако твоят критерий е един, нашият е друг. Наистина 97-ците са най-новите вагони, които имаме, но за съжаление не са това, което трябва да са. Нямат климатик, седалките им са твърди, освен за нощни БВ за друго не стават. Как я мислиш тъзи работа не знам, но предпочитам да се возя в нещо по-старо и изпитано, отколкото в най-новото, но неудобно нещо (в случая вагон)!mitkodiablo написа:Вие не сте добре?bdz46 написа:Пътувал ли си в 97? По-зле е от 43.


При температура на въздуха през деня 40 градуса само с вентилация не става мой човек. Затова ги отпиши от всякакви бързи и ускорени влакове. За през нощта може някак да се преживее ако не си спал предишната нощ. Тогава няма да усетиш нищо, гарантирам ти.Vancho написа:Как така седалките са им твърди, а са най удобни за нощни влаковеNikss написа:Ако твоят критерий е един, нашият е друг. Наистина 97-ците са най-новите вагони, които имаме, но за съжаление не са това, което трябва да са. Нямат климатик, седалките им са твърди, освен за нощни БВ за друго не стават. Как я мислиш тъзи работа не знам, но предпочитам да се возя в нещо по-старо и изпитано, отколкото в най-новото, но неудобно нещо (в случая вагон)!mitkodiablo написа: Вие не сте добре?

А моето мнение както се каза и по-горе е, че доставянето им е било пак замисъл на някоя далавера подобна на тази със спалните вагони, но нищо... свикнали сме да ни оправят докарвайки боклуците на другите държави. Най ми е интересно защо като са за 200 км/ч и имат сертификация по РИК първата двойка цифри е 50 (сиреч не може да се пускат извън България), а това според мен ще е най-добре тъй като по нашите разбити пътища осеяни с криви с всевъзможни радиуси не се вписват много добре. Подобни неща съм виждал и при други вагони, които безпроблемно може да напускат страната, но целта е ясна - каквото си имаме също не достига и затова никакво пускане извън страната. За сведение, на вагоните серия 2143, 3143 и 2145 първата цифра от номера също е 50, а редовно ходят до Румъния. А сега де?


Всички истински мъже бачкат в БДЖ!


Мнения: 295
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 9:16 pm

Е ако досега си чакал, вече от мен имаш "готово"!VESO написа:Престанете , или ще местя дискусията в темата за 63-ките.Тук не му е мястото.
За тези , които искат да научат малко повече , ето ви и тема.

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!


Администратор
Момчета, успокойте топката малко!
Факт е, че вагоните серия 22-97 имат сериозни проблеми, които нарушават комфорта на пътуване. Когато ги доставиха бяха "лъч надежда за БДЖ", но след като тръгнаха бързо се превърнаха в "душегубки", за което вина има и пътника неминуемо. Но ако погледнем в техническо отношение, за да бъдат ефективни тези вагони и да не гонят пътниците през лятото, трябва:
1. Да се извърши спешна ревизия на всички 10 бройки, да се почистят, освежат и да се сменят тапицериите на седалките;
2. Да се монтира климатична инсталация на всички вагони;
3. Да се обърне сериозно внимание на талигите, особено на стържещия шум от плъзгалките;
Факт е, че вагоните серия 22-97 имат сериозни проблеми, които нарушават комфорта на пътуване. Когато ги доставиха бяха "лъч надежда за БДЖ", но след като тръгнаха бързо се превърнаха в "душегубки", за което вина има и пътника неминуемо. Но ако погледнем в техническо отношение, за да бъдат ефективни тези вагони и да не гонят пътниците през лятото, трябва:
1. Да се извърши спешна ревизия на всички 10 бройки, да се почистят, освежат и да се сменят тапицериите на седалките;
2. Да се монтира климатична инсталация на всички вагони;
3. Да се обърне сериозно внимание на талигите, особено на стържещия шум от плъзгалките;

Именно това е решението на проблема, но всичко това ще отнеме изключително много време предвид темпото, с което се върши всичко в БДЖ.lok45111 написа:Момчета, успокойте топката малко!
Факт е, че вагоните серия 22-97 имат сериозни проблеми, които нарушават комфорта на пътуване. Когато ги доставиха бяха "лъч надежда за БДЖ", но след като тръгнаха бързо се превърнаха в "душегубки", за което вина има и пътника неминуемо. Но ако погледнем в техническо отношение, за да бъдат ефективни тези вагони и да не гонят пътниците през лятото, трябва:
1. Да се извърши спешна ревизия на всички 10 бройки, да се почистят, освежат и да се сменят тапицериите на седалките;
2. Да се монтира климатична инсталация на всички вагони;
3. Да се обърне сериозно внимание на талигите, особено на стържещия шум от плъзгалките;


Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори