
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Няма ток по ж.п. трасето София - Бургас заради пожара в локомотив на влак
Няма ток по ж.п. трасето София - Бургас заради пожара в локомотив на влак, поради което са спрени всички влакове, движещи се по линията. Това съобщиха пътници от един от спрените влакове. На гара Тодор Каблешков са спрени влаковете Пловдив - София и Пещера - Пловдив. Около 10 влака са спрени на различни места по линията София - Бургас заради пожара.
източник: http://news.plovdiv24.com/122340.html
Пожарът е възникнал в близост до спирка Кадиево.
Няма ток по ж.п. трасето София - Бургас заради пожара в локомотив на влак, поради което са спрени всички влакове, движещи се по линията. Това съобщиха пътници от един от спрените влакове. На гара Тодор Каблешков са спрени влаковете Пловдив - София и Пещера - Пловдив. Около 10 влака са спрени на различни места по линията София - Бургас заради пожара.
източник: http://news.plovdiv24.com/122340.html
Пожарът е възникнал в близост до спирка Кадиево.

И от мен статия по темата:
Пожар във влака София-Бургас
30.11.2009 19:36
Пътниците били свалени на безопасно разстояние, няма пострадали
Днес около 18.10 ч. е възникнал пожар в локомотива на бързия ускорен влак София-Бургас 3601, който е тръгнал от столицата в 16.00 ч.
Няма пострадали пътници, съобщила говорителката на БДЖ Ирена Василева. Във влака пътували стотина пътници, които били свалени на безопасно разстояние.
Вагоните били откачени. Три противопожарни автомобила от Пловдив и гр. Стамболийски са гасили огъня.
Инцидентът възникнал преди село Кадиево - между гарите Стамболийски и Тодор Каблешков в Пловдивска област. Частично е изгорял локомотивът.
С друга машина вагоните са били изтеглени в обратна посока към най-близката гара. На мястото има дежурен екип на пожарната.
По-рано от БДЖ казали, че предстои изпращането на резервен локомотив, с който влакът да продължи за Бургас.
От гарата в Пловдив съобщиха, че заради инцидента пет влака се движат с неограничено закъснение (над 100 минути) и не могат да влязат в Пловдив - два ускорени бързи, два пътнически и един бърз влак.
След 21 ч. беше съобщено, че движението на влаковете е било възстановено в 20,10 ч. Била създадена организация за пътуване еднопосочно и с дизелови локомотиви, тъй като захранването в контактната мрежа е спряно.
Това, казали от БДЖ, означава, че влаковете ще се изчакват, за да се разминат. Поетапно ще бъдат извозени всички пътници във влакове, които закъсняват.
Говорителят на противопожарната служба в Пловдив Георги Кунев уточнил, че по предварителни данни най-вероятно се е запалило трансформаторно масло.
Източник: vesti.bg
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2607351
Пожар във влака София-Бургас
30.11.2009 19:36
Пътниците били свалени на безопасно разстояние, няма пострадали
Днес около 18.10 ч. е възникнал пожар в локомотива на бързия ускорен влак София-Бургас 3601, който е тръгнал от столицата в 16.00 ч.
Няма пострадали пътници, съобщила говорителката на БДЖ Ирена Василева. Във влака пътували стотина пътници, които били свалени на безопасно разстояние.
Вагоните били откачени. Три противопожарни автомобила от Пловдив и гр. Стамболийски са гасили огъня.
Инцидентът възникнал преди село Кадиево - между гарите Стамболийски и Тодор Каблешков в Пловдивска област. Частично е изгорял локомотивът.
С друга машина вагоните са били изтеглени в обратна посока към най-близката гара. На мястото има дежурен екип на пожарната.
По-рано от БДЖ казали, че предстои изпращането на резервен локомотив, с който влакът да продължи за Бургас.
От гарата в Пловдив съобщиха, че заради инцидента пет влака се движат с неограничено закъснение (над 100 минути) и не могат да влязат в Пловдив - два ускорени бързи, два пътнически и един бърз влак.
След 21 ч. беше съобщено, че движението на влаковете е било възстановено в 20,10 ч. Била създадена организация за пътуване еднопосочно и с дизелови локомотиви, тъй като захранването в контактната мрежа е спряно.
Това, казали от БДЖ, означава, че влаковете ще се изчакват, за да се разминат. Поетапно ще бъдат извозени всички пътници във влакове, които закъсняват.
Говорителят на противопожарната служба в Пловдив Георги Кунев уточнил, че по предварителни данни най-вероятно се е запалило трансформаторно масло.
Източник: vesti.bg
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2607351

Още не е ясна причината за пожара във влака София-Бургас
01.12.2009 / 19:51
Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите са остарелите вагони.
Продължава разследването за вчерашния пожар във влака София-Бургас. Все още няма данни какви са причините за запалването на локомотива. Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите в държавните железници са остарелите вагони.
Голяма част от вагоните и локомотивите в БДЖ са на повече от 30 години, но към този момент няма средства те да бъдат подменени.
Железниците имат нужда от 100 нови пътнически вагона, всеки от които би струвал на държавата около един милион евро.
"Този локомотив, например, е бил произведен 1982 г. Минал е всички прегледи. Но проблемът в БДЖ, както навсякъде, е във финансирането. За да имаме нормални, годни вагони и да се чувстваме като европейци, бих казал, за целта и съответните средства, които се отделят, трябва да са по европейски маниер, а това е ясен ангажимент на държавата", заяви Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ.
източник: http://www.btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=146839
на снимката се вижда как 167 гори
, а за по-любопитните има и видеоматериал. 
01.12.2009 / 19:51
Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите са остарелите вагони.
Продължава разследването за вчерашния пожар във влака София-Бургас. Все още няма данни какви са причините за запалването на локомотива. Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите в държавните железници са остарелите вагони.
Голяма част от вагоните и локомотивите в БДЖ са на повече от 30 години, но към този момент няма средства те да бъдат подменени.
Железниците имат нужда от 100 нови пътнически вагона, всеки от които би струвал на държавата около един милион евро.
"Този локомотив, например, е бил произведен 1982 г. Минал е всички прегледи. Но проблемът в БДЖ, както навсякъде, е във финансирането. За да имаме нормални, годни вагони и да се чувстваме като европейци, бих казал, за целта и съответните средства, които се отделят, трябва да са по европейски маниер, а това е ясен ангажимент на държавата", заяви Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ.
източник: http://www.btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=146839
на снимката се вижда как 167 гори


Локомотива изгорял пък вагоните виновни ....Nikss написа:Още не е ясна причината за пожара във влака София-Бургас
01.12.2009 / 19:51
Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите са остарелите вагони.
Продължава разследването за вчерашния пожар във влака София-Бургас. Все още няма данни какви са причините за запалването на локомотива. Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите в държавните железници са остарелите вагони.
Голяма част от вагоните и локомотивите в БДЖ са на повече от 30 години, но към този момент няма средства те да бъдат подменени.
Железниците имат нужда от 100 нови пътнически вагона, всеки от които би струвал на държавата около един милион евро.
"Този локомотив, например, е бил произведен 1982 г. Минал е всички прегледи. Но проблемът в БДЖ, както навсякъде, е във финансирането. За да имаме нормални, годни вагони и да се чувстваме като европейци, бих казал, за целта и съответните средства, които се отделят, трябва да са по европейски маниер, а това е ясен ангажимент на държавата", заяви Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ.
източник: http://www.btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=146839
на снимката се вижда как 167 гори, а за по-любопитните има и видеоматериал.




Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

1500 студенти с влак за празника
Организирани групи от близо 1500 студенти ще превози БДЖ за празника 8 декември. Младите хора ще пътуват основно от София, Пловдив, Русе, Свищов и Варна до различни градове с богато културно и историческо наследство като Велико Търново, Троян, Трявна, Копривщица, Калофер, Банско и Сандански. За да осигури удобното пътуване на своите клиенти, БДЖ ще добави допълнителни вагони към някои влакове. За периода от 6 до 10 декември с допълнителни вагони ще пътуват общо 6 влака.
Източник: в-к Телеграф, 05.12.2009 г.
Организирани групи от близо 1500 студенти ще превози БДЖ за празника 8 декември. Младите хора ще пътуват основно от София, Пловдив, Русе, Свищов и Варна до различни градове с богато културно и историческо наследство като Велико Търново, Троян, Трявна, Копривщица, Калофер, Банско и Сандански. За да осигури удобното пътуване на своите клиенти, БДЖ ще добави допълнителни вагони към някои влакове. За периода от 6 до 10 декември с допълнителни вагони ще пътуват общо 6 влака.
Източник: в-к Телеграф, 05.12.2009 г.

Влак прегази човек до Мърчево
07.12.2009 21:34
Мъжът пресичал релсите на железопътен прелез в близост до гарата, когато бил ударен от машината. Инцидентът станал в района на гара Мърчево
Влак прегази човек в района на гара Мърчево тази вечер.
Жертвата е 50-годишен мъж от монтанското село, съобщиха от Областната дирекция на МВР в Монтана.
Инцидентът станал към 18,30 ч. Мъжът пресичал релсите на жп прелез в близост до гарата, когато бил ударен от влака, пътуващ от Видин за София. Човекът починал на място.
Изпратената на мястото оперативна полицейска група ще изяснява дали става въпрос за нещастен случай, или мъжът сам е решил да сложи край на живота си.
Основната версия, по която се работи, е самоубийство.
Заради работата на разследващите движението на влаковете в участъка Мърчево - Бойчиновци беше спряно за около час и половина.
На гарата в Мърчево се наложи да изчакат три влака - от София за Видин, от Видин за София и от Мездра за Лом.
Около 20 ч. те отново потеглиха по маршрутите си.
Пътуващите от Видин пристигнаха в столицата с повече от час закъснение.
Източник: Vesti.bg
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2624071
07.12.2009 21:34
Мъжът пресичал релсите на железопътен прелез в близост до гарата, когато бил ударен от машината. Инцидентът станал в района на гара Мърчево
Влак прегази човек в района на гара Мърчево тази вечер.
Жертвата е 50-годишен мъж от монтанското село, съобщиха от Областната дирекция на МВР в Монтана.
Инцидентът станал към 18,30 ч. Мъжът пресичал релсите на жп прелез в близост до гарата, когато бил ударен от влака, пътуващ от Видин за София. Човекът починал на място.
Изпратената на мястото оперативна полицейска група ще изяснява дали става въпрос за нещастен случай, или мъжът сам е решил да сложи край на живота си.
Основната версия, по която се работи, е самоубийство.
Заради работата на разследващите движението на влаковете в участъка Мърчево - Бойчиновци беше спряно за около час и половина.
На гарата в Мърчево се наложи да изчакат три влака - от София за Видин, от Видин за София и от Мездра за Лом.
Около 20 ч. те отново потеглиха по маршрутите си.
Пътуващите от Видин пристигнаха в столицата с повече от час закъснение.
Източник: Vesti.bg
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2624071

Заплатите в БДЖ - вързани с разписанието
13.12.2009 г. автор: Весела Ванева, вестник Труд
За много смел ангажимент говори вчера шефът на БДЖ Пенчо Попов - железниците ни от догодина да обслужват клиентите си в страната по регламент, който е за международните превози.
Хайде на бас, че няма да стане!
Вероятно ще се окаже, че г-н Попов е разбран неправилно и обезщетения за закъсненията на влака например София - Варна ще има, да речем, след 15 години.
Защо? Защото при сегашното вонящо състояние на железниците ни и всеобщото великодушие към спазването на разписанието да се поеме такъв ангажимент за компенсации би било пряк път към фалита. Но, от друга страна, има нужда от реформа в БДЖ. И най-необратима ще е тя, ако се започне с финансово гарантиране на качеството на услугата. Дисциплината би се променила кардинално, ако заплатите в компанията например зависеха от спазването на разписанието. Тогава и влаковете ни щяха да станат като германските.
13.12.2009 г. автор: Весела Ванева, вестник Труд
За много смел ангажимент говори вчера шефът на БДЖ Пенчо Попов - железниците ни от догодина да обслужват клиентите си в страната по регламент, който е за международните превози.
Хайде на бас, че няма да стане!
Вероятно ще се окаже, че г-н Попов е разбран неправилно и обезщетения за закъсненията на влака например София - Варна ще има, да речем, след 15 години.
Защо? Защото при сегашното вонящо състояние на железниците ни и всеобщото великодушие към спазването на разписанието да се поеме такъв ангажимент за компенсации би било пряк път към фалита. Но, от друга страна, има нужда от реформа в БДЖ. И най-необратима ще е тя, ако се започне с финансово гарантиране на качеството на услугата. Дисциплината би се променила кардинално, ако заплатите в компанията например зависеха от спазването на разписанието. Тогава и влаковете ни щяха да станат като германските.

Връщат пари, ако влакът закъснява
вестник Труд, 13.12.2009 г.
Клиент на БДЖ, който изпусне връзка с друг влак по вина на железниците, ще получава компенсация, заяви вчера изпълнителният директор на компанията Пенчо Попов пред “Дарик” радио.
За закъсненията на влаковете сега пътниците не се обезщетяват. Има обаче европейски регламент, който изисква прилагането на подобни мерки, допълни Попов. Компенсацията ще се определя в зависимост от неизпълнението на услугата. Въвеждането на такива плащания в България ще стане максимално бързо - още през следващата година, каза той.
“Труд” установи, че европейският регламент изисква железниците да изплащат компенсации само за закъснения на международните влакове в ЕС. Пътникът трябва да получи обратно 25% от цената на билета, ако композицията закъснее над един час, и 50% от цената при закъснение над 2 часа.
Регламентът е приет от Европарламента на 26 септември 2007 г., като срокът за въвеждането му във всички страни членки е краят на 2009 г. В документа обаче се казва, че държавите имат право да изключат вътрешните услуги от изискванията за обезщетение за срок до 15 години, а градските, крайградските и регионалните услуги дори за неопределено време.
В Германия обаче железниците “Дойчебан” прилагат регламента и за пътуванията в страната, като връщат на клиентите си 25% от цената на билета, ако влакът закъснее над час.
Сега около половината от пътническите превози в БДЖ се правят с нова техника - 25 дизелови и 25 електрически мотриси, каза Попов. Останалите влакове били стари, но отговаряли на изискванията за безопасност. Финансовото състояние на БДЖ е тежко. Фирмата дължи на доставчици над 160 млн. лв. Догодина трябва да бъдат съкратени 2000 служители или 13% от около 15 хил. души персонал.
вестник Труд, 13.12.2009 г.
Клиент на БДЖ, който изпусне връзка с друг влак по вина на железниците, ще получава компенсация, заяви вчера изпълнителният директор на компанията Пенчо Попов пред “Дарик” радио.
За закъсненията на влаковете сега пътниците не се обезщетяват. Има обаче европейски регламент, който изисква прилагането на подобни мерки, допълни Попов. Компенсацията ще се определя в зависимост от неизпълнението на услугата. Въвеждането на такива плащания в България ще стане максимално бързо - още през следващата година, каза той.
“Труд” установи, че европейският регламент изисква железниците да изплащат компенсации само за закъснения на международните влакове в ЕС. Пътникът трябва да получи обратно 25% от цената на билета, ако композицията закъснее над един час, и 50% от цената при закъснение над 2 часа.
Регламентът е приет от Европарламента на 26 септември 2007 г., като срокът за въвеждането му във всички страни членки е краят на 2009 г. В документа обаче се казва, че държавите имат право да изключат вътрешните услуги от изискванията за обезщетение за срок до 15 години, а градските, крайградските и регионалните услуги дори за неопределено време.
В Германия обаче железниците “Дойчебан” прилагат регламента и за пътуванията в страната, като връщат на клиентите си 25% от цената на билета, ако влакът закъснее над час.
Сега около половината от пътническите превози в БДЖ се правят с нова техника - 25 дизелови и 25 електрически мотриси, каза Попов. Останалите влакове били стари, но отговаряли на изискванията за безопасност. Финансовото състояние на БДЖ е тежко. Фирмата дължи на доставчици над 160 млн. лв. Догодина трябва да бъдат съкратени 2000 служители или 13% от около 15 хил. души персонал.
3 фургона собственост на ЖПС ГО изгоряха при пожар в края на миналата седмица. Фургоните се намират на гара Дебелец. Превърнати са в убежища на клошари които са складирали в тях отпадъци. Пожарът е причинен от оставен без надзор огън в един от фургоните
Янтра Днес бр.6

Янтра Днес бр.6
Спукаха стъкло на мотриса „Дезиро” с камъни
12/01/2010
Вчера, вечерта (11-ти януари), около 19:10 ч. една от новите електрически мотриси „Дезиро” на „Български държавни железници” ЕАД е обстрелвана с камъни от неизвестни лица в района на спирка Връбница (между гарите Волуяк и София). Мотрисата е обслужвала пътнически влак № 13211 от Банкя за София. В резултат на вандалския акт е спукано стъклото на една от вратите на мотрисата.
Разходите на железопътния превозвач за подмяна на спуканото стъкло на електромотрисния влак ще бъдат на стойност над пет хиляди лева.
Най-важното измерение на подобни вандалски действия, обаче, е застрашаването на сигурността на движението на влаковете, както и живота и здравето на клиентите и служителите на “Български държавни железници” ЕАД. За щастие, при вчерашния инцидент няма пострадали пътници или служители на железницата.
Подобни вандалски прояви допълнително усложняват финансовото състояние на дружеството, като фактически саботират всички негови усилия за предлагане на по-добро и по-качествено обслужване на населението.
Инцидентът вчера е деветнадесетия случай, при който най-новите влакове на „Български държавни железници” ЕАД стават жертва на вандалско поведение.
***
Хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия. При средна скорост на влака 65 км/ч, дори и малко камъче може като куршум да пробие стъклото и да рани човек!
Щетите, които „Български държавни железници” ЕАД понасят всяка година от счупени с камъни стъкла на вагони, мотриси и локомотиви, са в размер на стотици хиляди левове. Неизмеримо по-важни от парите, обаче, са човешкият живот и здраве!
(от сайта на БДЖ)
12/01/2010
Вчера, вечерта (11-ти януари), около 19:10 ч. една от новите електрически мотриси „Дезиро” на „Български държавни железници” ЕАД е обстрелвана с камъни от неизвестни лица в района на спирка Връбница (между гарите Волуяк и София). Мотрисата е обслужвала пътнически влак № 13211 от Банкя за София. В резултат на вандалския акт е спукано стъклото на една от вратите на мотрисата.
Разходите на железопътния превозвач за подмяна на спуканото стъкло на електромотрисния влак ще бъдат на стойност над пет хиляди лева.
Най-важното измерение на подобни вандалски действия, обаче, е застрашаването на сигурността на движението на влаковете, както и живота и здравето на клиентите и служителите на “Български държавни железници” ЕАД. За щастие, при вчерашния инцидент няма пострадали пътници или служители на железницата.
Подобни вандалски прояви допълнително усложняват финансовото състояние на дружеството, като фактически саботират всички негови усилия за предлагане на по-добро и по-качествено обслужване на населението.
Инцидентът вчера е деветнадесетия случай, при който най-новите влакове на „Български държавни железници” ЕАД стават жертва на вандалско поведение.
***
Хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия. При средна скорост на влака 65 км/ч, дори и малко камъче може като куршум да пробие стъклото и да рани човек!
Щетите, които „Български държавни железници” ЕАД понасят всяка година от счупени с камъни стъкла на вагони, мотриси и локомотиви, са в размер на стотици хиляди левове. Неизмеримо по-важни от парите, обаче, са човешкият живот и здраве!
(от сайта на БДЖ)
Изпитвам буфери! Без стенд 


Акредитиран фотограф


Администратор
Ами това се допуска от момчетата на министър Цветанов, които вместо да дърпат ушите на калпазаните, хвърлящи камъни, ходят по гарите и се правят на тежки пред ЖП фотографите... А после реват от Милен ЦветковNikss написа:Бъдете спокойни, надявам се, че ще им омръзнат постепенно. Да сте чували скоро за замеряно ДМВ? Замеряха ги и тях така докато бяха нови, сега вече не се впечатляват. Не искам да си мисля ако дойде нов ТПС какво ще му се случи първите 2 г. от експлоатацията.

64.19