Страница 12 от 54

Публикувано на: Съб Авг 29, 2009 12:34 pm
от 07
lok45111 написа:Липсата на документация за ремонтния персонал е основната причина в депо Подуяне да не успяват да се справят и да усвоят ремонта на 46 200 и 44 001/002. Политиката на "Кончар" е такава, че да си стиска папките и да ни държи зависими.
Тази документация струва скъпо, но се изплаща. Както винаги БДЖ са скъпи на триците и евтини на брашното - Ремонтната документация можеше да бъде основа и за обучението на родни специалисти и след време да си правим сами модернизациите... Ама няма келепир за някои хора от тая работа...........

Публикувано на: Нед Авг 30, 2009 7:23 am
от Mario Evstatiev
Според мен, много по - евтино щеше да бъде ако БДЖ бяха си закупили документацията, бяха усвоили ремонта и бяха си правили сами плановите и случайни ремонти на тези машини. А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините. Такова нещо обаче не е направено до сега. Сърбите при модернизацията на 441 и конвертирането им в 444 си получиха всичко, дори чертежите на най - елементарни и прости планки, ключ - специален и какви ли не бяха още глупости. Когато се рових през 2005 г. в техническия отдел на ЖТП-Београд попаднах на куп неща, които в този си вид могат ад послужат за изработване на резервни детайли. Тоест нямаше нищо скрито покрито.

Публикувано на: Нед Авг 30, 2009 10:41 am
от 07
lok45111 написа: А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините.
Това зависи от договора, има си различни цени - ако ти се предаде цялата документация за ремонт и производство, ако към това получиш и спец. оборудване, както и ако само вземеш машините и подпишеш анекс че еди колко си години ще ги подържаш в сервиз на производителя - тогава ги получаваш най-евтино, но послееееееее....... Обикновено при нашите географски ширини такава поръчка се работи и по некачествено, че по често да ти падат на кнора после.... Съответно ако има инвеститорски контрол на ниво такива шемекерии няма да минават, но не просто сме на Балканите, ами сме България и което е най-зле - става дума за държавна фирма.... "Чуждото прави човека щедър" - се подтвърждава......

Публикувано на: Вто Сеп 15, 2009 9:24 pm
от DarkLok
един далечен събрат на 46
http://www.postimage.org/aVRT7qJ-375fcb ... 444c36.jpg

Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 4:19 am
от Mario Evstatiev
DarkLok написа:един далечен събрат на 46
http://www.postimage.org/aVRT7qJ-375fcb ... 444c36.jpg
Имаше някъде тема за тази машина - със сигурност подобна модернизация е по - добра от направената на нашите машини в "Кончар".

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 4:05 pm
от Ghost
Скоро има надежда 46 235 да се пусне в експлоатация след ПР в "БДЖ-КОНЧАР" АД. За сагата с този ПР може книга да се напише, но вече се вижда края. Донор за липсващия двигател на компресора ще бъде 44 001, който влиза в ПР. 8)

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 4:09 pm
от Mario Evstatiev
Ghost написа:Скоро има надежда 46 235 да се пусне в експлоатация след ПР в "БДЖ-КОНЧАР" АД. За сагата с този ПР може книга да се напише, но вече се вижда края. Донор за липсващия двигател на компресора ще бъде 44 001, който влиза в ПР. 8)
Оказа се, че тази радостна новина е и 27 000-то мнение във форума :lol:

ЗА 46 235, да разбрах, че са решили да вземат двигател на компресор от 44 001, която после ще чака да вземат от друга машина пък за нея. За сагата с подемния ремонт също доста се изговори из депото - от това, че БДЖ не искала да плаща, през това, че "Кончар" нещо ни "мятали по върбите" с цената на ремонта, та до прословутия двигател на компресора. Интересно е да каже какво стана точно, та толкова време машината седя в депото.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:50 pm
от rexkos
Някой има ли информация докъде е стигнала модернизацията на 46 203 ?

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:58 pm
от lok43r
До под кривата круша, докъдето и КР на 44 101. Добрата новина е че 235 най сетне тръгна.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:02 pm
от Nikss
А 130? 101 би трябвало само да е разглобена мисля, защото уж работели по 130. 235 беше на проби края на Август, чак сега да е тръгнала... макар, че всичко е възможно. :evil:

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:09 pm
от Mario Evstatiev
46 203 е навън и чака своята съдба, която скоро няма да бъде решена!

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:12 pm
от Nikss
И отново дали заради кризата или заради нечии интереси... а отделно още една камара 46 000 са предвидени за модернизация... с тия темпове до 2020 г. няма да се приключи. :?

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:52 pm
от 46 242
lok43r написа:До под кривата круша, докъдето и КР на 44 101. Добрата новина е че 235 най сетне тръгна.
Ха, точно за нея си мислех днес. Надявам се че е излезла за 130 km/h .

Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 8:55 am
от Mario Evstatiev
Би трябвало 46 235 да е за 130 км/час след подемния ремонт.

Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 10:20 am
от Labros
46 123 е в пясъкоструйното.