Страница 12 от 54
Публикувано на: Съб Авг 29, 2009 12:34 pm
от 07
lok45111 написа:Липсата на документация за ремонтния персонал е основната причина в депо Подуяне да не успяват да се справят и да усвоят ремонта на 46 200 и 44 001/002. Политиката на "Кончар" е такава, че да си стиска папките и да ни държи зависими.
Тази документация струва скъпо, но се изплаща. Както винаги БДЖ са скъпи на триците и евтини на брашното - Ремонтната документация можеше да бъде основа и за обучението на родни специалисти и след време да си правим сами модернизациите... Ама няма келепир за някои хора от тая работа...........
Публикувано на: Нед Авг 30, 2009 7:23 am
от Mario Evstatiev
Според мен, много по - евтино щеше да бъде ако БДЖ бяха си закупили документацията, бяха усвоили ремонта и бяха си правили сами плановите и случайни ремонти на тези машини. А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините. Такова нещо обаче не е направено до сега. Сърбите при модернизацията на 441 и конвертирането им в 444 си получиха всичко, дори чертежите на най - елементарни и прости планки, ключ - специален и какви ли не бяха още глупости. Когато се рових през 2005 г. в техническия отдел на ЖТП-Београд попаднах на куп неща, които в този си вид могат ад послужат за изработване на резервни детайли. Тоест нямаше нищо скрито покрито.
Публикувано на: Нед Авг 30, 2009 10:41 am
от 07
lok45111 написа: А и доколкото знам е редно, когато се прави подобна модернизация, цябата конструктивна документация да се предаде на възложителя заедно с машините.
Това зависи от договора, има си различни цени - ако ти се предаде цялата документация за ремонт и производство, ако към това получиш и спец. оборудване, както и ако само вземеш машините и подпишеш анекс че еди колко си години ще ги подържаш в сервиз на производителя - тогава ги получаваш най-евтино, но послееееееее....... Обикновено при нашите географски ширини такава поръчка се работи и по некачествено, че по често да ти падат на кнора после.... Съответно ако има инвеститорски контрол на ниво такива шемекерии няма да минават, но не просто сме на Балканите, ами сме България и което е най-зле - става дума за държавна фирма.... "Чуждото прави човека щедър" - се подтвърждава......
Публикувано на: Вто Сеп 15, 2009 9:24 pm
от DarkLok
Публикувано на: Сря Сеп 16, 2009 4:19 am
от Mario Evstatiev
Имаше някъде тема за тази машина - със сигурност подобна модернизация е по - добра от направената на нашите машини в "Кончар".
Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 4:05 pm
от Ghost
Скоро има надежда 46 235 да се пусне в експлоатация след ПР в "БДЖ-КОНЧАР" АД. За сагата с този ПР може книга да се напише, но вече се вижда края. Донор за липсващия двигател на компресора ще бъде 44 001, който влиза в ПР.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 4:09 pm
от Mario Evstatiev
Ghost написа:Скоро има надежда 46 235 да се пусне в експлоатация след ПР в "БДЖ-КОНЧАР" АД. За сагата с този ПР може книга да се напише, но вече се вижда края. Донор за липсващия двигател на компресора ще бъде 44 001, който влиза в ПР.

Оказа се, че тази радостна новина е и 27 000-то мнение във форума
ЗА 46 235, да разбрах, че са решили да вземат двигател на компресор от 44 001, която после ще чака да вземат от друга машина пък за нея. За сагата с подемния ремонт също доста се изговори из депото - от това, че БДЖ не искала да плаща, през това, че "Кончар" нещо ни "мятали по върбите" с цената на ремонта, та до прословутия двигател на компресора. Интересно е да каже какво стана точно, та толкова време машината седя в депото.
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:50 pm
от rexkos
Някой има ли информация докъде е стигнала модернизацията на 46 203 ?
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:58 pm
от lok43r
До под кривата круша, докъдето и КР на 44 101. Добрата новина е че 235 най сетне тръгна.
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:02 pm
от Nikss
А 130? 101 би трябвало само да е разглобена мисля, защото уж работели по 130. 235 беше на проби края на Август, чак сега да е тръгнала... макар, че всичко е възможно.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:09 pm
от Mario Evstatiev
46 203 е навън и чака своята съдба, която скоро няма да бъде решена!
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:12 pm
от Nikss
И отново дали заради кризата или заради нечии интереси... а отделно още една камара 46 000 са предвидени за модернизация... с тия темпове до 2020 г. няма да се приключи.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:52 pm
от 46 242
lok43r написа:До под кривата круша, докъдето и КР на 44 101. Добрата новина е че 235 най сетне тръгна.
Ха, точно за нея си мислех днес. Надявам се че е излезла за 130 km/h .
Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 8:55 am
от Mario Evstatiev
Би трябвало 46 235 да е за 130 км/час след подемния ремонт.
Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 10:20 am
от Labros
46 123 е в пясъкоструйното.