Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Временни промени в разписанието на един пътнически влак от Драгоман за Костенец

18/09/2009

Временни промени в разписанието на един пътнически влак на „Български държавни железници” ЕАД се въвеждат от 23-ти септември до 16-ти октомври включително. Причините за временното изменение в графика на този влак са ремонтни дейности по железния път, които Национална компания „Железопътна инфраструктура” ще извършва в участъка между гарите Костинброд и Волуяк.

През периода на ремонта с променено разписание ще се движи пътническият влак № 10131 от Драгоман за Костенец, който обичайно заминава в 10:50 ч. Този влак ще тръгва от гара Драгоман с 25 минути по-късно от редовния си график, т.е. в 11:15 ч., и ще пристига в Костенец в 13:51 ч.

За подробна информация клиентите на „Български държавни железници” ЕАД могат да се обръщат към гишетата “Информация” и билетните каси в съответните железопътни гари.

www.bdz.bg
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

9000 места отпуснати от БДЖ за празниците
9280 допълнителни места в общо 98 влака предоставя БДЖ по най-натоварените маршрути в страната от 18 до 23 септември. Промяната се налага, за да се осигури удобно придвижване на пътниците по време на празничните дни около Деня на Независимостта на България. С повече места се движат общо 45 ускорени и 53 бързи влака. Допълнителни вагони са подсигурени в двете посоки по направленията София-Пловдив, София-Бургас, София-Ямбол, София-Варна, Пловдив-Враца, Пловдив-Варна и Пловдив-Бургас.
източник: в-к Телеграф
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Във влака кучетата пътуват с половин билет
В правилниците на БДЖ детайлно е записано как пътуват в пътническите влакове животни, придружавани от своите стопани. Ето част от правилата:
1. Като ръчен багаж могат да се превозват до 3 броя зайчета, едно малко котенце или кученце, поставени в непромокаеми съдове, държани в скута или поставени на пода, само във второкласните вагони и при условие, че със своята миризма или шум не пречат на останалите пътници и никой от тях не се противопоставя.
2. Големите домашни, ловджийски и служебни кучета се превозват само на платформата на последния вагон. Кучетата трябва да са с поставен намордник и да имат ветеринарно свидетелство. За превоза им се заплаща 1/2 билет, втора класа за съответната категория влак.
3. Не се допуска превозът на животни в спални, кушет и ресторант-вагони. Във второкласните седящи вагони на всички категории влакове и в спалните и в кушет-вагоните се допуска превозът на кучета водачи само на незрящи граждани срещу закупуване на 1/2 билет, втора класа за съответната категория влак. Изискване за кучетата водачи е те да имат: намордник, ветеринарно свидетелство, лична карта и твърд повод.
източник: в-к Уикенд
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

40% срив на товарните превози
Превозените през август товари в железопътния транспорт намаляват с 4,9% спрямо юли, а на годишна база понижението е с 40,4%, съобщават от НСИ. С 1,6% са спаднали превозените пътници спрямо юли, а в сравнение с август миналата година, понижението е със 7,1%. За юли тази година спадът на товарите бе 1,6% на месечна основа и 43,1% - на годишна база. При превозените пътници през юли бе регистриран ръст от 1,6% спрямо юни и спад от 9,5% спрямо юли миналата година.
източник: в-к Телеграф
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

10 влака с променено разписание
От БДЖ съобщиха, че до 26 октомври, включително, заради ремонти временно се променят разписанията на някои влакове в участъка между гарите Варна и Тополите както следва:
-Международният бърз влак "Черно море" №1003 от Минск за Варна ще се движи по обичайното си разписание до гара Тополите. Влакът ще пристига в гара Варна с 19 минути по-късно, т.е. в 09:14 ч.
-Международният бърз влак "Черно море" №1004 от Варна за Минск, който обичайно заминава в 20:50 ч., ще тръгва от морската ни столица с 10 минути по-късно, т.е. в 21:00 ч.
-Международният бърз влак №1014 от Варна за Саратов, който обичайно тръгва в 20:50 ч., ще заминава от Варна с 10 минути по-късно, т.е. в 21:00 ч.
-Ускореният бърз влак "Златни пясъци" №2601 от София за Варна, който заминава в 07:05 от столицата, ще се движи по редовния си график до Тополите. Влакът ще пристига във Варна с 14 минути по-късно от обичайното си разписание, т.е. в 14:18 ч.
-Ускореният бърз влак "Родопи" №8605 от Пловдив за Варна, който тръгва в 06:58 ч., ще се движи по обичайното си разписание до Тополите. Влакът ще пристига в морската ни столица със 17 минути по-късно от редовния си график, т.е. в 13:03 ч.
-Бързият влак №2610 от Варна за София, който обичайно заминава в 10:55 ч., ще потегля от Варна с 5 минути по-късно, т.е. в 11:00 ч. От всички гари в участъка между Варна и Горна Оряховица този влак също ще заминава с 1 до 5 минути по-късно, след което от Горна Оряховица ще продължи по редовното си разписание.
-Бързият влак №2611 от София за Варна, който тръгва в 09:55 ч., ще се движи по обичайното си разписание до Тополите. Влакът ще пристига във Варна с 6 минути по-късно от редовния си график, т.е. в 18:06 ч.
-Бързият влак №2627 от София за Варна, който заминава в 23:35 ч., ще се движи по редовното си разписание до Тополите. Влакът ще пристига във Варна с 10 минути по-късно от обичайния си график, т.е. в 07:55 ч.
-Бързият влак №3637 от София за Варна, който потегля в 22:20 ч., ще се движи по обичайното си разписание до Тополите. Влакът ще пристига във Варна с 19 минути по-късно от редовния си график, т.е. в 08:19 ч.
-Пътническият влак №20162 от Варна за Шумен, който обичайно заминава в 14:10 ч., ще тръгва от Варна с 11 минути по-късно, т.е. в 14:21 ч. Влакът ще пристига в Шумен с 9 минути по-късно от редовното си разписание, т.е. в 16:24 ч.
За повече информация клиентите на БДЖ могат да се обърнат към служителите на всички гишета и каси в съответните гари.
източник: в-к Уикенд
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Възстановява се движението на влаковете между София и Истанбул

От днес се възстановява движението на международните влакове "Балкан експрес" между София и Истанбул. Това са международният бърз влак № 491, който заминава от София в 19:10 ч., и международният бърз влак № 492, който тръгва от Истанбул в 22:00 ч.

Движението на тези два влака временно не се осъществяваше между България и Турция, поради наводненията, причинени от проливните дъждове на територията на нашата южна съседка.

източник: http://news.plovdiv24.com/111847.html
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Временни промени в движението на един бърз влак от Шумен за Пловдив

От 12-ти до 16-ти октомври ще бъдат въведени временни промени в движението на един бърз влак на „Български държавни железници" ЕАД. Причините за временното изменение в маршрута на този влак са ремонтни дейности по железния път, които Национална компания „Железопътна инфраструктура" ще извършва в участъка между гарите Черна гора и Свобода.

През периода на ремонта бързият влак № 4641 от Шумен за Пловдив, който заминава в 05:55 ч., ще се движи с частична промяна в своя маршрут. Този влак ще пътува по обичайното си разписание до гара Тулово, след което ще преминава по променен маршрут през Карлово, вместо както по досегашния си график през Стара Загора.

За подробна информация клиентите на „Български държавни железници" ЕАД могат да се обръщат към гишетата "Информация" и билетните каси в съответните железопътни гари.

източник: http://news.plovdiv24.com/113677.html
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Влак блъсна и уби 45-годишен мъж край Казанлък
Вторник, 27-ми Октомври 2009
45-годишен мъж е починал, след като е бил блъснат от влак в района на Казанлък. Това съобщиха от Областната дирекция на МВР в Стара Загора.

Около 7.34 часа вчера в РУ "Транспортна полиция" в града е получено съобщение от машиниста на пътнически влак, че на 400 м източно от гара Казанлък човек лежи на релсите. Водачът на композицията, движеща се от Казанлък към Сливен, е подал звуков сигнал и е задействал спирачките, но въпреки това влакът повлякъл лежащия на 3-4 м пред локомотива мъж.

При извършената проверка е установено, че пострадалият е 45-годишен казанлъчанин. Откаран е в МБАЛ в града, където е настанен за лечение с травматичен шок и множество фрактури по крайниците и тялото. Около 15.00 часа същия ден пострадалият е починал в болницата.

По случая е образувано досъдебно производство.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=256802
Пътувай с влак - спаси природата !
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

27-годишна жена скочи от влак, почина на място

Вторник, 27-ми Октомври 2009

27-годишна жена е починала, след като е скочила от влак в района на ж.п. гара Роман. Това съобщиха от Областна дирекция на МВР-Враца.

Сигналът за инцидента е бил получен в 17:22 часа вчера в районното полицейско управление в Роман от 44-годишна жена, очевидец на трагедията.

Тя разказала, че е видяла как от транзитно преминаващ бърз влак в района на ж.п. гарата в града неизвестно лице е скочило от вратата на вагон и паднало между коловозите.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=263706
Пътувай с влак - спаси природата !
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Прокуратурата обвини бившия директор на БДЖ
09.11.2009 12:56
Той е обвинен, че е сключил неизгодна сделка, вредата от която е почти 10 млн. евро

Софийска градска прокуратура повдигна обвинение и привлече в качеството на обвиняем бившия изпълнителен директор на БДЖ Христо Д. Монов.

Той е обвинен за това, че на 19 ноември миналата година в качеството си на длъжностно лице – изпълнителен директор на фирма "БДЖ" ЕАД, съзнателно сключил неизгодна сделка за покупко-продажба на до 30 броя спални вагони с изпълнител – "АРВЕКС" АД, Швейцария, съобщиха от прокуратурата.

Вредата от сделката е в размер на 9,99 млн. евро

Това е разликата между продажната цена на един спален вагон в размер на 550 хил. евро, и реалната им цена, определена с експертиза в размер на 217 хил. евро.

Платена е около 90% от стойността на сделката. До момента са получени 12 вагона.

Закупените вагони са произведени в периода 1967 г. – 1973 г. и рециклирани през 1997 г. – 2000 г. Някои от тях не са били в експлоатация.

Голяма част от вагоните са получени и приети без пълна техническа документация, а за всеки вагон е била определена една и съща цена, в размер на 550 хил. евро, без оглед на конкретното им техническо състояние.

Наличните 12 вагона не са били отново рециклирани, а е извършен само козметичен ремонт във Вагоноремонтния завод в Септември, като стойността е около 30 хил. лв. за мотриса.

От техническата документация на вагоните е видно, че те не съответстват на изискванията на Българския държавен стандарт, от което следва, че те са опасни за експлоатация.

По този повод Върховна касационна прокуратура е обърнала внимание на настоящия изпълнителен директор на "БДЖ" ЕАД, за необходимостта от предприемане на спешни мерки, гарантиращи безопасността на вагоните.

Източник: vesti.bg http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2557151
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И шефове на БДЖ отговорни за влака-убиец
08.11.2009 13:56
Транспортният министър Александър Цветков смята, че има връзка между пожара във влака София-Кардам и скандална сделка за вагони

Транспортният министър Александър Цветков смята, че има връзка между пожара във влака София-Кардам, при който през февруари 2008 г. загинаха девет души, и скандална сделка на БДЖ.

Сделката за вагоните е в прокуратурата, а бивши ръководители на транспортното министерство и на БДЖ носят косвена вина за трагедията край Кардам, каза министър Цветков в интервю за БНР.

През 2005 г. железниците са продали най-новите вагони - произведени 1986 г., на частна фирма без търг, посочи Цветков и поясни, че фирмата-купувач е "Оптима". Мотивът за продажбата е бил, че тези вагони не са достатъчно надеждни.

Вагоните, в които загинаха деветимата във влака са били от 1968 г.

Този смешен мотив дава основание вагони на 40 години да се считат за по-добри от 20 години по-новите, каза транспортният министър.

Той се е запознал с делото за пожара във влака София-Кардам и там този скандален факт не се вземал предвид. Близки на загиналите обаче са писали на министъра за тази сделка.

Това, че железниците продължават да ползват такива вагони, които са толкова стари е много тревожно, подчерта Александър Цветков.

Има много сделки с вагони, които са много смущаващи. Когато продаваме вагони, ги продаваме за 30 хил. евро, а когато купуваме вагони от 1974 г., но не всички може да разберем от кога са, защото са с пренабити номера, ги купуваме за 550 хил. евро. Заменяме кон за кокошка, посочи министърът.

Делото за пожара във влака продължи тази седмица в Окръжния съд в Плевен с разпит на свидетели.

Председателят на съдебния състав Николай Господинов коментира преди дни, че вероятно ще се наложат допълнителни експертизи, което може да забави хода на делото. Неявяването на част от свидетелите също бави процеса, допълни той.

Подсъдими са Георги Георгиев, кондуктор в изгорелия кушет-вагон, началникът на влака Иванка Костадинова и Георги Иванов, който по време на трагичния инцидент е бил зам.-директор по експлоатацията на "Спални вагони" в системата на БДЖ.

Срещу тях бе повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост.

Източник: vesti.bg http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2555351
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Видеонаблюдение и ограждения ще спират нападателите на влакове

Системи за видеонаблюдение и ограждения на железопътните линии ще бъдат монтирани в населените места, където има нападения с камъни по влаковете. Това каза вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов по време на парламентарния контрол, предаде dnevnik.bg.

За решаването на проблема ще работи и специален съвет между МВР и Министерството на транспорта, заяви министърът в отговор на питане на депутата Борислав Стоянов.

Има повишено полицейско присъствие в рисковите места, създадени са полицейски наряди, извършват се предварителни проверки на трасетата, където преминават влаковете, добави Цветанов.

През 2008 г. статистиката на БДЖ сочи, че има 13 принудителни спирания и нападения на влакове, каза Цветанов. От началото на 2008 г. досега те са седем, поясни той. Не са допуснати посегателства върху товари, допълни министърът. Предпоставки за тези престъпления са ниският социален статус на живеещите в местата, където се извършват нападенията и посегателствата, както и затрудненото пренасочване на допълнителни полицейски сили. Като причина за това Цветанов посочи структурните и законодателните промени през 2008 г. и началото на 2009 г. - приблизително 300 щатни бройки от полицейския състав, който осъществява охраната на железопътните обекти, са съкратени. Други 45 полицаи са преместени от щата на транспортната полиция в областните дирекции на МВР.

Източник: http://news.data.bg/2/bulgaria/91890/%D ... 0%B8%D1%80
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Влак прегази Ромео и Жулиета от Монтанско


16.11.2009 12:29
Жертвите са момиче и момче на 16 и 15 години. Момичето е загинало на място, а момчето е с опасност за живота



Момиче на 16 години е загинало, а момче на 15 е с опасност за живота, след като са били прегазени от влак в Монтанско, съобщиха от Областната дирекция на МВР.

Момичето е идентифицирано като А.Д. от с. Княжева махала, общ. Брусарци, а момчето е Ц.П. от с. Динково, общ. Ружинци.

Той е с мозъчен оток, открито нараняване в областта на черепа и счупване на горен десен крайник.

Пострадалото момче е настанено в Ломската болница в безсъзнание.

Инцидентът е станал около 5 ч. вчера между гарите Брусарци и Дъбова махала.

Влакът е бил с десет товарни вагона с общо тегло 223 тона, движещ се от Видин към гара Брусарци.

Според полицията младежите имали нещастна любов и съзнателно легнали на релсите.

Образувано е досъдебно производство срещу машиниста на влака - 35 годишният Р.Н. от Видин.




Предлположение: Празни хопери отиващи да се пълнят, за строителството на Дунав Мост
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Заради липса на заплати спряха товарните влакове
БДЖ реагира на мига и пусна пари

Жепейците обещават още по-сериозни протести, ако не бъдат чути.

ЖАНЕТА ЙОРДАНОВА, ДЕЯН ДЯНКОВ
Железничари от Русе спряха да обслужват преминаващите товарни влакове.
Нито един товарен влак не бе обслужен вчера сутринта в Русе заради протест на железничари.
Точно в 7 часа жепейци от гара Разпределителна се събраха на мирен протест срещу некоректното отношение на работодателя им. По този начин те изразиха недоволството си, че още не са получили възнагражденията си за септември и октомври.
Протестиращите изразиха безпокойство и от предстоящите съкращения на 285 души от "Товарни превози" на БДЖ. "Съставът в Русе е оптимизиран и не знаем кой ще поема ангажиментите, ако се освободят още хора. Работата при нас е много и дори сега изпитваме затруднения, когато се налага да заместваме колеги в отпуск", споделиха недоволните.
Заплаха
"Сега движението на пътническите влакове не се засяга, но ако заплатите не бъдат изплатени, ще задвижим законовата процедура за обявяване на стачка", каза регионалният лидер на КНСБ в дунавския град Александър Йорданов. Неизплатените заплати водят до нарастващо напрежение и спонтанни граждански неподчинения, като това във Варна от миналия месец, са напълно очаквани, обявиха от жп синдикатите. Тогава пътническите влакове в цяла Североизточна България закъсняваха заради отказа на сутрешната смяна на гара Варна да започне работа.
До кокал
"Хората се притесняват да предпремат протестни действия, защото има криза, но това е до един момент, когато не можеш да си платиш тока и да си обслужваш кредита, нещата излизат извън контрол", обяви Петър Бунев от КНСБ. Около 8-9 млн. лева според него са неизплатените заплати на работниците в дружествата на БДЖ и НКЖИ. Синдикатите недоволстват и от това, че съкращенията в БДЖ засега засягат предимно експлоатационен персонал, а не раздутата администрация.
Напрежението сред работниците обаче доведе до светкавична реакция у ръководството на БДЖ. В късния следобед на протестиращите в Русе бяха изплатени забавените пари и ситуацията поне засега изглежда закърпена.

Източник: в-к Телеграф, 21.11.2009 г.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Мините на старата власт са по всички релси
Никой не печели от жп стачка
ДЕЯН ДЯНКОВ

От гледна точка на стачна енергия железничарите са може би най-силната и същевременно най-нерешителната маса.
Социалното им положение се влошава регресивно от повече от десетилетие. В същото време законовите ограничения за стачките в БДЖ и НКЖИ, традиционната закрепостеност на работниците и страхът от уволнения винаги предпазваше системата от срив.

Ръба
През миналия месец обаче стана ясно, че ножът май започва да опира до кокала. Сутрешната смяна на гара Варна не застъпи въпреки страха от уволнение. Направиха т. нар. японска стачка - явиха се на работа, но заявиха, че не са яли нищо от дни заради липсата на пари и следователно не са годни за изпълнение на служебните си задължения с оглед безопасността на жп транспорта. Хора, доведени до ръба. Хора, които вече нямат задръжки. Кредитите и гладните деца вкъщи ги плашат повече от уволнението.

Реакция
Ръководството на БДЖ, НКЖИ и транспортното министерство трезво усетиха, че напрежението този път е на макс и направиха всичко възможно да спасят положението. Техните аргументи са основателни - субсидията на БДЖ и НКЖИ очевадно е харчена от предишните ръководства с цел новата власт да се хване за палците, когато дойде време да плаща заплати. Купуваните на десетократно по-висока цена спални вагони и сключваните без обществена поръчка застраховки "Живот" на пътниците станаха емблема на това, как са управлявани двете компании. Проблемът обаче е, че изгладнелият работник не може да бъде нахранен с присъдата над един шеф на БДЖ или бивш министър. Защото те може и да отидат в затвора, но завлечените пари няма да се върнат. И чест прави на сегашното правителство, че удържа фронта и успява да трансферира средства за жп заплати, понякога буквално минути преди избухването на обща стачка. Чест прави и на железничарите, че проявяват разбиране и не стягат хватката в момент, в който под краката на новата власт очевидно гърмят мини, заложени от предишната.

Разум
Но какво занапред? Все с протести ли ще се извоюват заплатите в сектора? Не, и затова ще има съкращения. Едни ще си тръгнат, за да се подобри положението за другите. Болезнена реформа, която и през следващите месеци често ще изправя синдикати и власт едни срещу други.
Да се надяваме само те да подхождат все така резумно към споровете си, защото от една жп стачка не печели никой, а загубите най-често са неизчислими.

Обща жп стачка в България не е имало от 1919 г. И дано никога не се стига до такава.

Източник: в-к Телеграф, 21.11.2009 г.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”