Впечатления от направеното пътуване до Свищов , съвместно отразено от мен и Bdz_bg.
Времето на 4-ти май е слънчево и приятно , лекият ветрец , подухващ на гара Левски обаче се е засилил и ние с Наско се качваме в 23101 ,
oбслужван от 10027-4+10028-2.Само минута след качването ни , бе подаден сигнала на дежурния рък. движение и мотрисата потегли.
Малко впечатления от участъка - населеността бе доста висока , почти нямаше незаета седалка , като повечето от качилите се хора слизаха по междинните станции.Самите приемни сдания са доста олющени и на фона на модерната мотриса придават един особено ярък констраст.
Спирките Кукла и Перла , както знаем , вече ги няма , останала е само Червена , но на нея не спира нито един влак.Интересно впечатление ми направи факта , че от Левски влакът минаваше изцяло по тучните полета , а обработени нивички (знак за близко населено място) започнахме да виждаме едва , когато пристигнахме в с. Морава ,
снимка на гарата.Престоят бе доста кратък , качиха се само няколко души , вратите плавно се затвориха и ние потеглихме напред.Следващата станция бе
Драгомирово.Когато пристигнахме на нея , забелязах , че това преди е била гара с извадени коловози и някогашни рампи.
Населеността спадна и вече пътниците в DESIRO-то се брояха на пръсти.Докато плавно се носехме към гара Ореш , нека кажа няколко думи за тази отсечка.
Решението за създаване на нормална железопътна линия , която да свърже пристанище Свищов с линията София - Мездра - Г.Оряховица - Варна , е регламентирано със закона за разширение на мрежата на БДЖ от 26-ти февруари 1897г. Законът задължава българското правителство да построи и свърже тази линия с централната втора при гарите Градище , Левски или Каменец.Привържениците на това решение изказват мнение , че икономическите интереси на страната налагат на линията да се даде предимство пред участъка Русе - Търново , тъй като от една страна със съдействието на австрийското параходство по долното течение на р. Дунав през втората половина на XIX в. , гр. Свищов става най - важното дунавско пристанище в Сев. България , а от друга корекциите на р. Дунав през "Железни врата" дават силен тласък за развитието на корабоплаването и фактически става неизгодно да се превозват обемисти товари , зърно и храни по течението на реката , чак до пристанище Варна.
Мислите ми се прекъснаха от едно продължително изсвирване.Обърнах се към коридора и видях до вратите няколко човека , които се преготвяха за слизане.Мотрисата намали скоростта си и навлезе в района на гара с внушително коловозно развитие.
Това е Ореш - тук преди години идваше влак от Свищов , който в северозападна посока се отклоняваше за Белене и возеше пътници.Сега влакът е спрян , но линиите стоят непокътнати , като местното население храни големи надежди за възстановяването на отсечката покрай строена на новата АЕЦ.Снимки за спомен:
на мен;
на Наско;
и
една в минутата преди потегляне.
Да довърша разказа си , през 1906-та се сключва договор за построяване на линията Левски - Свищов чрез Държавното строително предприятие , като е съставен в два екземпляра - на български и френски език и е одобрен от МС.Строителството започва през 1906-та и на 9-ти август 1909 г. линията се предава в редовна експлоатация.Дълга е 47,8 км , с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 15 промила.Участъкът се обслужва от дизеловите мотриси серия 10-00 , базирани във филиално депо Левски , като понякога тук идват композиции , теглени от 55-00-ци , а преди пристигането на 10-00-ките , са се движили магистралните дизелови локомотиви от серия 07-00.
Неусетно 10027-4+10028-2 намали скоростта си и влезе в крайната гара и минута по - късно се установи на перона.
Снимки от гара Свищов:
изглед на приемното сдание;
облаците , които вече се сгъстиха , все едно ще ливне дъжд;
мотрисата на гарата;
снимка на гаровия район;
обща фотография;
и накрая една индивидуална фотосесия на 07091-2 , правещ маневра на гарата:
-
в цял ръст;
-
с товарните вагони;
-
на фона на дъждовните облаци;
След снимките с Bdz_Bg отидохме да хапнем нещо , понеже не бяхме и закусвали , а часът бе вече 11:30.