Страница 11 от 17
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:38 pm
от desiro_man
Ах,да отида в тази стаичка

Ке разбажикаме ОИ-тата:Д
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:45 pm
от Mario Evstatiev
Да продължа темата, като представя и друга съществена част от електрическите централизации, а именно стрелковите обръщателни апарати(СОА). У нас се срещат главно три типа обръщателни апарати:
ЕСОА-1 Широко разпространена по гарите с ЕЦ;
ЕСОА-2 Разпространена е в гарите по 3-та ЖП линия от София до Карлово;
ЕСОА-3 Модерен обръщателен апарат, производство на фирмата "Ериксон". Среща се в много гари, съоръжени с ЕЦ;
Основните елементи на електрическите стрелкови обръщателни апарати са трифазен електродвигател, маховик, задвижваща щанга, блокировъчни контакти. Според типа на ЕСОА, се срещат различни конструктивни особености, но принципа на действие е сходен и при трите типа. ЕСОА-1 е значително по - голям и тежък от ЕСОА-3 при почти еднакви характеристики и на двата.
При повреда на електрическото задвижване или замръзване, стрелковите апарати се задвижват и ръчно посредством сваляем привод, наричан "курбел".
ЕТО СНИМКИ
ЕСОА-1
ЕСОА-3

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:33 pm
от koncara
ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:38 pm
от Mario Evstatiev
koncara написа:ЕСОА-2 се използват само в разпределителните гари и ГАЦ, за бързо обръщане на стрелките. Електродвигателят е постоянно токов. Редуктора се състои от 4 степенна зъбна предавка. Фрикционното съединение е регулируемо на 6 степени. Състои се от 4 чугунени и 4 стоманени диска. Заключването е вътрешно. Автопревключвателя се състои от неподвижни контактни пера и подвижни ножови разединители.
На някои гари по 3-та също има ЕСОА-2. Би било добре да приложиш някоя и друга снимка на такъв СОА, ще е интересен на форума.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 8:19 pm
от bdz46
С ЕСОА-2 са всички гари от Световрачане до Сопот, включително Обединена и Мусачево, както и някои гари по други линии, като Храбърско и Разменна.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 8:22 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:С ЕСОА-2 са всички гари от Световрачане до Сопот, включително Обединена и Мусачево, както и някои гари по други линии, като Храбърско и Разменна.
Именно! По - горе цитирах именно това. Тошко, ако имаш снимки на ЕСОА-2 или описания, качвай. В ара Коприщица със сигурност всички централизирани стрелки са с ЕСОА-2.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:00 pm
от VESO
Ето и моят скромен
принос от гара Пловдив.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:04 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Ето и моят скромен
принос от гара Пловдив.
Типичен ЕСОА-3, какъвто по - горе е заснет. Интересно какво ли са му правили? Ревизия или случаен ремонт...
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:08 pm
от VESO
Нямаше жив човек наоколо.Може би са го оставили за нещо , а външния капак така и не го видях.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:10 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Нямаше жив човек наоколо.Може би са го оставили за нещо , а външния капак така и не го видях.
Пред краката ти е бил
ЕСОА-3 не са лоши, но имат и някои недостатъци. За сега най - стабилни се оказаха обаче ЕСОА-1.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:10 pm
от koncara
Весо е качил ЕСОА-3 определено. Познава се по електродвигателя, който е разположен извън основната кутия. А за ЕСОА-2 нямам снимки.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:19 pm
от VESO
lok45111 написа:....
Пред краката ти е бил
....
Да ти кажа хич не съм се и огледал.

То и шуменският влак влизаше в гарата , така че се забързах.
koncara написа:...Познава се по електродвигателя, който е разположен извън основната кутия....
Двигателят е нещото , на което пише "24" ли?
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:23 pm
от bdz46
VESO написа:Двигателят е нещото , на което пише "24" ли?
Да, а 24 е номера на стрелката.
Ето едно изчезващо съоръжение, което спада към устройствата за СЦБ. Ръчаг за управление на еднокрилен семафор с механичен привод:
http://bgrail.info/IMG_0904.jpg
http://bgrail.info/IMG_0905.jpg
Същото в комплект със семафора може да се види и в чакалнята на гара София.
Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:26 pm
от Mario Evstatiev
Показаното съоръжение е част от Маршово - Ръчната централизация по 16-та жп. линия

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 10:06 pm
от Labros
Май има разлика във височината между тоя на Централна гара и тия по 16-та.