Страница 11 от 65

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 7:44 am
от nikol4yy
lok45111 написа:Новите вагони серия 63 вероятно ще се пуснат на дългите УБВ, тъй като пътниците на 8601/2 масово започнали да се оплакват от 97-ците. В БДЖ има поне 10 запитвания защо били махнали вагоните с климатик и автоматични врати.

Иначе Nikss е прав за калъфките, едно време на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС", а по - късно и на други УБВ го имаше това нещо, после постепенно изчезнаха тези подглавници. Не е толкова трудно да се ушият калъфки, които в депата да се сменят след всяко приключване на движение на дадената композиция. Поне за УБВ може да се направи това, защото иначе не я виждам хубавата тапицерия на новата партида рециклирани вагони. Друг належащ проблем е в тоалетните да се поставят ароматизатори и течен сапун, а на клекалото да се сложи някакво патронче с дезинфектант, който при всяко пускане на водата да почиства допълнително. Така няма да смърди.

Извинявай, но "Янтрата" все още има калъвки, които се перат на седмица един пат докато вагона е в престой на ГО

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 8:59 am
от 07
lok45111 написа: Поне за УБВ може да се направи това, защото иначе не я виждам хубавата тапицерия на новата партида рециклирани вагони. Друг належащ проблем е в тоалетните да се поставят ароматизатори и течен сапун, а на клекалото да се сложи някакво патронче с дезинфектант, който при всяко пускане на водата да почиства допълнително. Така няма да смърди.
За калъфките има и еднократни на хартиена основа - още през 80те години ги имаше по вътрешните линии на БГА БАЛКАН - не е никакъв проблем да се сменят и от превозната бригада при престоя, Проблемни за почистване са 8601/2 и 3601/2 - използва се една композиция за всеки чифт и времето за почистване е недостатъчно - ще е добре на някой да му светне лампата композициите да се сменят - примерно пристига в Бургас 8601 - но състава заминава със 3602, пристига 3601 състава заминава с 8602 - така ще има достатъчно време да се чистят, мият и съхнат вагоните, само за първия ден ще трябва още една композиция...
Кенефите - каквото и да се слага - проблема е че не се мият както трябва при почистването на вагоните, и пътниците "си вършат работата" без много да целят дупката...............

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 6:02 am
от Nikss
Проблемите наистина са много, но са решими... просто на никой не му се занимава. :wink: :evil:
С колегата николчу съм съгласен, но на УБВ със софийски вагони калъфки няма да видиш, а моето предложение бе да се ушият калъфи за целите седалки, а не само за главите, макар, че и само калъфки няма да са излишни, но все пак и калъфи няма да се отразят зле. 8)

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 8:14 am
от Mario Evstatiev
Към колегата 07: Композициите на 3601/2 и 8601/2 могат да се въртят при условие, че се дадат и на двата влака еднакви състави - нови вагони серия 63, бистро, инвалидно/багажен вагон. Две "огледални" композиции преспокойно могат да се разменят по описания от теб начин. За калъфките, и в БДЖ ги имаше тези еднократните, но нещо потънаха вдън земя. Да се надяваме сега, когато пуснат първите нови вагони, някой да се сети отново за тези калъфки и да ги слагат, че инак седалките бързо ще ес бастисат. Освен това да се обръща повече внимание на почистването, защото бързо ще станат кочини тези вагони. Интересна гледка ще е, че септемврийските вагони ще са с оранжеви врати, а дряновските - със сини. По това от далеч ще ги различаваме.

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 6:12 pm
от 07
lok45111 написа:Към колегата 07: Композициите на 3601/2 и 8601/2 могат да се въртят при условие, че се дадат и на двата влака еднакви състави - нови вагони серия 63, бистро, инвалидно/багажен вагон!
Дори и да са с различен състав - зимата не пречи (ако всички вагони са с изправно отопление), а лятото - състава на 3601 отива на 8602 заради климатиците - в 8601 и 3602 се преживява без климатик, но до лятото вярвам че ще има нови вагони и за двата чифта.........

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 8:03 am
от Labros
lok45111 написа:Интересна гледка ще е, че септемврийските вагони ще са с оранжеви врати, а дряновските - със сини. По това от далеч ще ги различаваме.
Дряновските са С вагони.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 1:55 pm
от Vancho
Чакайте малко, за какво са ни 20 C вагона :? На всеки БВ ли ще слагаме инвалиден :roll:

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 2:15 pm
от Naskoni
Нормално е всеки влак, независимо дали бърз или пътнически, да предлага възможност за придвижване на инвалиди, а освен това и на велосипедисти. Удобно ли е за тези хора сегашното положение според теб?

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 2:33 pm
от VESO
Ванчо , инвалидният не може да се отличи по нищо друго от нормалните второкласни , освен с малкото празно пространство и то само в единия край , където вместо две сепарета (8 седалки) има място за инвалидна количка.Тоалетната в единия край е малко по - широка , именно за да компенсира частта от отстрещната страна , тъй като ако беше нормална и там имаше седалки , никога няма да можеше да вкараш инвалидна количка в тази част на салона.От другия край всичко си е по старому.И малко цифри - местата в обикновена второкласна 63-ка са 78 , а в инвалидна 65.Разликата , както виждаш не е много голяма.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 3:02 pm
от БДЖ
Пък и рядко можеш да видиш инвалиди с колички да използват този вагон. Не става - ако влага спре на втори коловоз, например, малко зор да мине през първи, ако е на Сф добре, ама на другите малки гари..трудна работа.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 3:10 pm
от Labros
На всяка голяма гара има спец-депо за инвалиди. Пособия за качване и слизане от вагоните на ТПЛ. Не е трудно. По закон всяка гари или спирка и влак, независимо от категорията, трябва да има такова спец-депо.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 6:32 pm
от 07
Vancho написа:Чакайте малко, за какво са ни 20 C вагона :? На всеки БВ ли ще слагаме инвалиден :roll:
Трябва Ванчо! Инвалидите трябва да могат да пътуват с който си влак искат!

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 6:49 pm
от VESO
Labros написа:На всяка голяма гара има спец-депо за инвалиди. Пособия за качване и слизане от вагоните на ТПЛ. Не е трудно. По закон всяка гари или спирка и влак, независимо от категорията, трябва да има такова спец-депо.
Трябва , но иди виж на колко гари го има реално.По закон във всеки диспечерски център за обслужване на трудноподвижни пътници би следвало да има оборудвана зала с няколко специализирани колички за качване на такива пътници.Аз ще ти ги посоча кои са гарите с такива центрове , освен София - за Южна България - Пловдив , Ст. Загора , Ямбол и Бургас ; за Северна - Червен Бряг , Плевен , Горна Оряховица , Шумен и Варна.По другите гари не знам , но на ПО лично съм виждал 2 пъти да свалят и веднъж да качват инвалид във влака (и 3-те пъти на 8602).

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 7:33 pm
от Vancho
07 написа:
Vancho написа:Чакайте малко, за какво са ни 20 C вагона :? На всеки БВ ли ще слагаме инвалиден :roll:
Трябва Ванчо! Инвалидите трябва да могат да пътуват с който си влак искат!
Трябва, защото ЕС така го иска... За да кажем, че сме изпълнили, това което трябва. А как го изпълняваме е друг въпрос... При нас например в инвалидния на 4611 не знам как може да се качи трудноподвижно лице с тия стълби... Е, има асансьор, но само до маневрения пети коловоз... Колко далновидно, нали ? :evil: И ще правим още 20 такива вагона, които да вървят празни, вместо да има по едно две места в началото на вагоните до вратата за трудноподвижни лица , както е в белите страни и в ... конските вагони :o . Просто няма толкова много пътници, а било то и трудноподвижни лица, та да правим цели вагони. Не е ли по добре повече влакове да се движат с качествени обновени климатизирани или както искате ги наричайте състави ? :roll:

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 8:31 pm
от Labros
Приказваш щуротии. На всяка гара, която има депо за ТПЛ, има и специална платформа за качване и сваляне на инвалидни колички.
Значи дай за още 4 места, които така и така няма да са заети, хората в затруднено положение да си ходят... пеша :!: