Страница 2 от 2
Публикувано на: Съб Авг 11, 2007 1:24 pm
от shadal
.... паметник
Какво имаш напредвид под паметник ? За музей или ?
Публикувано на: Съб Авг 11, 2007 1:51 pm
от Гост
Мне имам напредвид някаде в някои парк най-вероятно да се направи някаква основа с релси и локомотива да се качи на тях
да се приведе външен вид може и кабината докъдето може
но няма да се движи може да се назначът няколко човека да
се грижат за външеня му вид и да се напише историята на серията а може и на самия локомотив къде е работил какви ремонти е претътпял
и др.
Публикувано на: Съб Авг 11, 2007 4:43 pm
от shadal
Разбрах те , искаш да кажеш да направят в Димитровград така както са го направили в Стара Загора .
Публикувано на: Съб Авг 11, 2007 5:23 pm
от Labros
Като замисъл идеята не е лоша,но няма кой да седне да се занимава да е реализира.И отговора е винаги един и същ - няма пари...
Публикувано на: Съб Авг 11, 2007 10:21 pm
от Гост
Публикувано на: Нед Авг 12, 2007 11:47 am
от 44-134
Zdravko_box написа:а мераклии има много
Мераклийте са много обаче малко са тези които могат и знаят как да го възстановят. Не става толкова лесно "една боя и готово". Машината в този си вид в момента дори и за стационарен експонат не става защото цялата кнор помпа липсва както и други но няма да се занимаваме.
А относно мераклийте това че ти и още няколко твой приятели наборчета имате мерак да го направите е просто немислимо. Радвам се че има момчета като вас които да имат мерак но в момента никой друг не би поискал да се захване с възстановяването като стационарен музеен експонат.
Публикувано на: Пон Авг 13, 2007 11:01 am
от Tramway
26.19 е определена за стационарен експонат и е дадена в депо Дг за отговорно пазене на закрито (колко е отговорно, колко е закрито и колко е пазене всички виждате). Също за експонат е определена и цистерната до нея. Проблем са липсващите части. Малко от тях бяха взети за ремонта на 26.26, повечето са изпокрадени. Проблем, и то главен, са парите и пълната безстопанственост.
Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 9:44 am
от Mario Evstatiev
А някой знае ли как стои въпроса с 26-26, който седи в депо София от доста време. Машината е окомплектована, видими липси няма, като изключим демонтираните предпазни вентили по въздушната инсталация, които се съхраняват в отделение "Въздушни спирачки".
Да поясня, локомотивът е произведен през 1908 г., възстановен е за движение през 80-те от колектив на локомотивно депо София, извършвал е юбилейни пътувания до Белово и Драгоман, след това е спрян от движение поради изтичане на ревизиите. До 2004 г. е пазен ан закрито в бившето парно хале в Депо Подуяне, а когато "Кончар" наема халето за песъкоструйно помещение, локомотивът е изваден и траспортиран в локомотивно депо София, където стои и до днес. В един период от време през 2007 г. беше в дизеловия цех, вероятно с цел възстановяване, после обаче нещата се разсъхнаха и от тогава седи на коловоза отвън в очакване на своята съдба.
Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 12:05 pm
от 43.309
Официално се води с изтекла котелна ревизия...
Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 8:10 pm
от bdz46
И има теч от котела.
Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 8:17 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:И има теч от котела.
Има ли някакви шансове да се възстанови или така ще си изгние. Мисля, че 26-26 е ценен експонат.
Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 11:18 am
от Labros
Безспорно е ценен локомотив. Но съм подочувал, че ниската скорост го възпира да участва в атракционни пътувания.
Парни локомотиви на БДЖ
Публикувано на: Пон Сеп 28, 2009 11:33 am
от choveka_vlak
Това въобще не пречи, всичко е въпрос, на правелното назначаване на атракциония влак. Друга е страната на тази огромна тема за парните локомотиви в Б-я, та ния не сме я почнали камо ли да я разнищим. Честото повдигане на тази тема ни показва колко сме назад в развитието си като държава, от една страна и колко "ниски" в културата си. Защото предпочитаме да краднем вместо да работим. Пример Германия, да верно е, голяма и богата държава има пари!, но има и ителект, възпитание, ред и равнопоставеност пред законите. Та там в същата тази държава възстановиха завода си за парни локомотиви в Майнинген, и приемат (поръчки от цял свят!, ) но тук в БЪЛХАРИЯ всички гракваме в един глас: - Ти знаеш ли колко струва това?... , ами струва но когато искаш да си в ЕС е редно да си платиш а не да чакаш само да ти дадът. Но пък виждате те не са аджамии, кото видят че ги крадем, веднага спират парите!!!.

Публикувано на: Нед Окт 04, 2009 11:10 pm
от veselintodorov
България и Германия са две противоположни държави. В Германия хората са работливи и се стремят все повече към по висока култура, дисциплина и развитие. Докато в България са крадливи не им се работи и
гледат да спечелат само с далавера, при това положение можеби се изчерпва отговора и защо никоий не иска да реставрира 26.26.
Публикувано на: Пет Яну 28, 2011 12:41 pm
от Tramway
Куминя на 26.26 повече никога няма да запуши, защото котелът мина 100 години, която възраст е пределна за парни котли и всякакви съдове под налягане, независимо от състоянието им. Всъщност може и да запуши, но с нов котел, което няма да са случи. Машината е въведена в експлоатация през 1908г и крайният й срок беше 2008г. Дано някога някъде да са прибере като експонат.
Същото очаква и другите действащи и ремонтиращи се машини:
01.23 - 2035г
03.12 - 2043г
05.01 - 2041г
16.01 - 2052г
36.10 - 2043г
609-76 - 2050г.