Страница 2 от 27
Публикувано на: Чет Май 11, 2006 3:20 pm
от Mario Evstatiev
Проблемът да беше само прозореца...
Повечето ЕМВ непрекъснато дават РЗС(земно съединение в тяговите двигатели най често), остават на позиция, не набират като хората, механиката се е скапала отдавна, дават паразитни вериги, компресорите им са супер калпави и т.н. Деломайсторите на ЕМВ в Подуяне всеки ден се хващат за главите, когато трябва да изкарат двойната секция за Лакатник, защото в повечето случаи няма от къде да вземат втора. Не са редки случаите, този влак на 16:45(№20223) да се движи с локомотив и вагони, защото няма ЕМВ. Редовна практика е ПВ10115 да върви с една ЕМВ, а ЕМВ за 10226 да се сече на Вакарел от 10114. НО, когато онази от 10114 е здрава...
В действителност ЕМВ32 изкараха много тежка служба у нас, поддръжката въобще не е като при руснаците, а и пътниците допълнително "спомогнаха" за унищожаването на този иначе сполучлив тип мотрисни влакове. В мен от време на време се будят тъжни спомени за разказите на един стар машинист на ЕМВ, който ми разказваше как всичко било чисто, здраво, целите секции блестели в никел, седалките били с оригинална кожа, меко тапицирани, кабините били чисти, а пултовете били боядисани с много интересна "лъщяща" сива боя. Имало лампа за осветление на пулта, която светела през зелено филтърно стъкло, имало отделна лампа за осветление на мястото на помощник - машиниста, имало радиоуредба, столовете в кабините били здрави и удобни и фиксирани за пода, всичко било идеално, макар и много хора да не харесват руската техника. В зората на криворазбраната демокрация започнало безвъзвратното унищожаване на ЕМВ32 и по този начин съсипването на един символ на пътническите превози в БДЖ. За съжаление никога повече няма да видиме това, което съм чувал от разказите на старият машинист

Публикувано на: Чет Май 11, 2006 3:26 pm
от Гост
Някой дори не са го виждали!Едно време сичко си е било ОК!Но какво става сега!?

Публикувано на: Чет Май 11, 2006 3:31 pm
от Mario Evstatiev
Искам да разкажа и нещо, което ми разказа деломайсторът Валери Петров(за което му благодаря много). Той като стар кадър на ЕМВ си спомня как преди да дойде
"демокрадията", не се е разрешавало да излиза ЕМВ, ако има следните неизправности:
-Липсващо, мръсно или скъсано перде на прозорец в салона;
-Повредена седалка, надраскана или срязана;
-Неизмит под или незабърсана прах;
-Липсваща ръкохватка на врата;
-Липсващо кошче, пепелник или закачалка;
-Неработеща радиоуредба за съобщаване в салона;
-Неработещи кранчета в тоалетната;
-Незаредена с вода в тоалетната;
-Мръсни тоалетни;
-Липсващо огледало;
-Повредена врата или прозорец;
За съжаление сега това вече отдавна не се спазва, а пердета, пепелници и кошчета няма(защото последните две са били алуминиеви)

Публикувано на: Чет Май 11, 2006 3:48 pm
от Гост
Българина си е българин

Публикувано на: Чет Май 11, 2006 7:52 pm
от 42 072.9
Просто времената се промениха, не към по-добро-а към по-лошо. За съжаление не остана "нещо", което да не е недокоснато от демокрадията.
Публикувано на: Нед Май 14, 2006 12:22 pm
от bdz46
Вчера имах честта да пътувам с 32 037 и 32 113 от депо ГО. Останах безкрайно потресен от състоянието им. Още от далече изглеждат сякаш са току-що боядисани. Пантографите - ярко-червени, покрива като току-що боядисан, талигите и плуговете блестят. Потеглянето е мазно, без присецване и задължителните трясъци при софийските ЕМВ. Автосцепките между вагоните не се блъскат, а само леко скърцат. Вагоните возят като хубав пътнически вагон, без излишно люеене. Редукторите не вият изобщо, двигателите се чуват меко и много слабо, а електрическата спирачка държи като за световно. Върха беше, че в тоалетните има скромно количество тоалетна хартия и течаща вода от чешмата.
Публикувано на: Нед Май 14, 2006 2:28 pm
от Mario Evstatiev
Значи все пак добрата традиция в ГО не е подминала и ЕМВ. Много ми е интересно как успяват да поддържат в такова добро състояние своите ЕМВ, като недостига на части и при тях го има. Просто ми е чудно. Но явно хората имат желанието и дисциплината и се справят, въпреки немотията. Друг въпрос, който изниква в мен е как автосцепките успяват да се поддържат без излишни луфтове, а при нас блъскат страшно.
Публикувано на: Пон Май 15, 2006 10:08 am
от Mario Evstatiev
Вчера имах щастието да говоря с началника на цех "ЕМВ" в София, който ми разказа много интересни неща относно ЕМВ32. Някой беше споменал за пукнатини в рамите на талигите. Този човек, стар познавач на ЕМВ категорично заяви, че откакто са в експлоатация тези влакове, никога не е имало пукнатини в рами на талиги, колела и бандажи. Мотрисните влакове серия 32 може да са стари, но при тях най - голям проблем е поддръжката. Относно това, че в ГО не се блъскат автосцепките, той каза, че всичко е до идеална настройка на РУ(реле ускорения) и до добро регулиране на програмата на КСП, така, че двете половинки да работят в пълен синхрон. Интересно ми е, ако има някой, който и тук в СФ да поддържа добре нашите ЕМВ, да са чисти, всичко да функционира и РУ да са настроени добре, дали няма да започнат някои колеги да си мислят друго за ЕМВ.
Публикувано на: Пет Яну 12, 2007 11:19 pm
от VESO
Понеже търсех съответна тема,както за локомотивите и не намерих,затова пускам тук информацията за движещите се в момента ЕМВ-та от картона на депо ПО:
серия 32-00
в движение: 043+044 , 065+066 , 083+084(депо София) , 091+092 , 105+106 , 151+152 , 153+154 и 155+156
039+040 е ГПР
047+048 и 147+148 са МФИ
061+062 уж временно им я "харизахме" на Бургас да си обслужват крайградските влакове до Карнобат и Сливен,но не се знае дали ще си дойде.За връщането и не помогнаха и 5-те допълнителни вагона серия 17,които отидоха в края на ноември от освободените с DESIRO локални влакове до Свиленград и Пещера.За сега обаче кърпим положението,като един състав обслужва по няколко влака на ден.

Публикувано на: Съб Яну 13, 2007 12:04 am
от 07
Наскоро видях дори и 32151......152 в Бс - явно се въртят командированите
Публикувано на: Нед Яну 21, 2007 10:24 pm
от bdz46
ЕМВ на депо София:
32 009-010 - Месечен резерв (Асеново)
32 077-078 - работи
32 079-080 - Месечен резерв (отскоро)
32 081-082 - ГПР
32 083-084 - в Пловдив
32 089-090 - работи
32 093-094 - изолация (Асеново)
32 095-096 - работи
32 097-098 - работи
32 099-100 - работи
32 101-102 - работи
32 103-104 - работи
32 107-108 - работи
32 109-110 - работи
32 111-112 - работи
32 115-116 - работи
32 117-118 - СР
32 119-120 - КР
32 121-122 - работи
32 123-124 - работи
32 135-136 - изолация (Кулата)
32 139-140 - работи
32 141-142 - работи
32 143-144 - изолация (Кулата)
32 145-146 - КР
33 001-002 - работи
33 003-004 - изолация (Асеново)
33 005-006 - работи
33 007-008 - работи
33 009-010 - Месечен резерв
33 011-012 - изолация (Асеново)
Публикувано на: Вто Яну 23, 2007 8:19 am
от Mario Evstatiev
Само нека вметна, че 33 001/002 до скоро беше с превъртял бандаж, 33 007/008 пък прави проблеми с електрониката и ту има тяга, ту няма тяга. При 32-ра серия пък 32 095/096 след като беше прекарана през мивката в депо Надежда е с гръмнал фазопреобразувател, 32 109/110 е на шест тягови двигателя.
Публикувано на: Вто Яну 23, 2007 8:21 am
от rexkos
bdz46 написа:
32 119-120 - КР
32 145-146 - КР
Интересно, значи ще очакваме още 2 що годе читави 32-ки. Къде ми се извършва КР и кога се очаква да пристигнат в София?

Публикувано на: Вто Яну 23, 2007 8:22 am
от Mario Evstatiev
В ЛВЗ-Русе им се прави ремонта, но нещата вървят много бавно.
Публикувано на: Вто Яну 23, 2007 8:34 pm
от VESO
rexkos написа:.......32-ки. Къде ми се извършва КР и кога се очаква да пристигнат в София?

Софийските електрички се ремонтират в Русе,а пловдивските в Ст.Загора.Напоследък обаче от доста време в Сзт не е пращана 32-00-ка за ремонт.Последният такъв (на 105+106) се направи в Горна.
Интересно става с една от нашите-по документи 039+040 се води ГПР в Сз,а тя се подвизава отзад в депото.