Страница 2 от 7
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 8:59 am
от Tramway
KRAKOMOBILA написа:То хубаво ще се съберат пари. Въпросат е БДЖ дали желаят да експлоатират и поддържат машината, защото ако те не искат няма как да стане работата.
Ще стане, ще стане - имам опит в това. Когато някой друг плаща нещата стават. Как стана парната електроника? Като им обявих, че не им се искат пари, за нула време предоставиха локомотива, издадоха всичките необходими документи, заповеди, приемателни комисии, сертификации и т.н.
В случая с 03.12 началниците на 3-то ниво са много ентусиазирани и с нетърпение очакват благоволение свише да почнат ремонта. Даже още сега текат някои подготвителни операции. Въпросът опира само и единствено до пари, и то пари, които да не зависят от началниците 1-во и 2-ро ниво.
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 1:15 pm
от Гост
Това е много добре. Но според вас ще се намерят ли хора в България който ги интересува това?
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 4:18 pm
от Tramway
Предлагам да оставим празнописанието и да се концентрираме върху концепцията и организзацията.
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 4:25 pm
от Mario Evstatiev
Tramway написа:Предлагам да оставим празнописанието и да се концентрираме върху концепцията и организзацията.
Аз мога да помогна само с труд и евентуално набавяне на някои дребни детайли.
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 4:46 pm
от Tramway
Тук става въпрос за организиране на кампания за набиране на средства чрез спонсорство и дарения за ремонта на 03.12. Не се иска физически труд, нито части, а идеи как да се подходи и работа по организиране и осъществяване на този проект.
Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 7:25 pm
от Гост
Като за начало, аз мисля, че ще е най-добре да се отвори колкото се може по-бързо сайт на колкото се може повече езици - Английски, Немски, Чешки, Сръбски, Румънски, Руски и така на татък. Сайта да започне да се разпространява по цял свят и да има телефони e-mail за връзка и ако е възможно банкова сметка. Най-малкото трябва да запознаем хората с историята на машината и да се разбере колко е важна тя, не само за нас и България, а и за целият свят. След което ако има заинтересовани да им се даде подробна информация и снимков материал на машината (а дори и ако могат да отидат да я видят) за да знаят за какво си дават парите. Ако разрешите аз мога да започна още от днес с подготвяне на информация за машината и ако Тодор е съгласен да започнем изграждането на сайта.

Публикувано на: Вто Юни 12, 2007 7:58 pm
от Tramway
KRAKOMOBILA написа:Като за начало, аз мисля, че ще е най-добре да се отвори колкото се може по-бързо сайт на колкото се може повече езици - Английски, Немски, Чешки, Сръбски, Румънски, Руски и така на татък. Сайта да започне да се разпространява по цял свят и да има телефони e-mail за връзка и ако е възможно банкова сметка. Най-малкото трябва да запознаем хората с историята на машината и да се разбере колко е важна тя, не само за нас и България, а и за целият свят. След което ако има заинтересовани да им се даде подробна информация и снимков материал на машината (а дори и ако могат да отидат да я видят) за да знаят за какво си дават парите. Ако разрешите аз мога да започна още от днес с подготвяне на информация за машината и ако Тодор е съгласен да започнем изграждането на сайта.

Моля да не се предприемат никакви солови изпълнения. Организирането на такава кампания е много по-сложно, отколкото ви изглежда, и една неправилна стъпка може да провали всичко, и по-лошо, може да изправи някого пред съда. Сайтът е доста по-следващ етап. Сега мислете, давайте идеи, потърсете консултация със специалисти, пък по-нататък ще се срещнем и ще обсъждаме натрупаната информация.
Сега предлагам да пренесем дискусията в темата за възстановяването на 03.12. Благодаря.
Публикувано на: Чет Яну 24, 2008 9:40 pm
от Гост
Не разбирам особенно много от парни машини но искам да попитам нещо. Къде са шибърите или на български сплунджерите на ПЛ серия 26

Публикувано на: Пет Фев 08, 2008 11:50 am
от Tramway
Zdravko_box написа:Не разбирам особенно много от парни машини но искам да попитам нещо. Къде са шибърите или на български сплунджерите на ПЛ серия 26

Шибърите са в шибърните кутии, които на всички локомотиви са намират върху парните цилиндри. Шибърите на серия 26 са плоски, най-стара конструкция, а не бутални както на по-новите машини, малки са и затуй не си ги забелязал.
Публикувано на: Сря Апр 09, 2008 1:10 pm
от Гост
Днес около 13 часа 15 215 пристигна в депо София теглена от 43 523 (не съм сигурен кой беше файтъра, но май е 523), машината е за ремонт в София, но незнам дали остава след това тук поради неналичие на обслужващ персонал за нея в Мездра, или се връща в Мездра.
Публикувано на: Чет Юни 19, 2008 8:58 pm
от 44142
Днес в депото научих, че пробата на котела на 15215 е излязла отрицателна. Лок е бил бракуван или ще се бракува неразбрах със сигурност.
Публикувано на: Чет Юни 19, 2008 9:34 pm
от 44-134
Жалко за машината... Дано поне я запазят като стационарен експонат, а не бъде нарязана. Все пак зад нея седи половината живот на един човек.
Публикувано на: Чет Юни 19, 2008 9:37 pm
от 44142
Гелето каза, че ще я съберат тези дни и щели да я пращат на някъде но неразбрах на къде.
Публикувано на: Чет Юни 19, 2008 9:38 pm
от 44-134
Най-вероятно или калояновец или Асеново.
Публикувано на: Пет Сеп 26, 2008 1:14 pm
от Tramway
44142 написа:Гелето каза, че ще я съберат тези дни и щели да я пращат на някъде но неразбрах на къде.
Оказа са, че първата проба е сгрешена, изрязано е ново парче и е пратено за втора проба. Тя показа годност котелната стомана. Сега предстои смяна на всички машинни колооси, окачването и спирачните механизми, както и тендера, тъй като нейният е напълно негоден.
Тъй че да не бързаме да правим опело на рускинята.