Останали са две машини серия 41. 41 127 се ползва като стационарен отоплител на пътнически влакове в гара София, но по едно време трансформатора й изгърмя и се съмнявам някой да го е правил, то и няма как да се направи в полеви условия, а машината е на едно звено насред гарата. В момента е в бездействие.
41 009 се намира в депо Подуене и е напълно разкостена. Почти нищо не е останало, освен коша и ходовата част.
Това са електрическите музейни експонати (музейни гробници), които не стават за нищо...
41 009 се намира в депо Подуене и е напълно разкостена. Почти нищо не е останало, освен коша и ходовата част.
Това са електрическите музейни експонати (музейни гробници), които не стават за нищо...

Нали това викам и аз:Останали са,ама не могат да се движат-41 127.2 щото е отоплител на гара София между 7 и 8 коловоз,а 41 09 е ръждясала и изгнила и ако не се стегне както трябва няма изгледи скоро да тръгне да се движи.Затова те спадат към музейните експонати-Гробници и не могат да се движат.bdz46 написа:Останали са две машини серия 41. 41 127 се ползва като стационарен отоплител на пътнически влакове в гара София, но по едно време трансформатора й изгърмя и се съмнявам някой да го е правил, то и няма как да се направи в полеви условия, а машината е на едно звено насред гарата. В момента е в бездействие.
41 009 се намира в депо Подуене и е напълно разкостена. Почти нищо не е останало, освен коша и ходовата част.
Това са електрическите музейни експонати (музейни гробници), които не стават за нищо...

Глобален модератор
Историята не тръгва от 2001, а от 1979г, когато след много мъки от наша страна излезе прословутата заповед №18/02-79, в която се обявяваха всички издирени, описани и определени от нас локомотиви и вагони за музейни експонати и се посочваше процедурата по тяхното транспортиране, прибиране, съхраняване, възстановяване и т.н. От тогава излязоха още 10 заповеди по тези въпроси. Общото между тях е, че нито една не се изпълни. Но тъй като много се отклонихме от темата предлагам да продължим тази дискусия другаде.Nikss написа:Глей са кво е казала тая:цитирам:От 2001 година ретро-подвижният състав е събран в Музейна колекция "Железопътно наследство",в която експонатите имат статут на паметници на културата,отразяващи историята на Българските железници.В по-голямата си част това са стари вагони и локомотиви-парни,дизелови и електрически от серии които вече са излезли от експлоатация.И тук идва въпросът:Защо една 41-ца не е възстановена за да влезе в тази музейна колекция?41 серия е излезнала отдавна от експлоатация,а доколкото знам няма музеен експонат-локомотив серия 41.Да не говорим,че ако недай си боже 42 081.0 не може да се движи и я нарежат губим още един музеен експонат.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Това са глупости. И до сега няма конвенционален влак, който да се движи с повече от 320км/ч максимална скорост, а 500км/ч са достигани само на изпитания и то много след 1984г. Дори линията Transrapid в Пекин се движи със 450км/ч. За Свищов - Белене е също глупост, има много по-бавни влакове.Mashinista написа:По данни на WATA, за 1982-84г., най-бавният влак в света е бил влакът от Свищов до Белене, като влакът изминавал разстоянието от 27 километра за 2 часа и половина. В същото време, най-бърз влак е влакът от Токио до Осака, движещ се с 500 км. в час.


Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Приятел, извинявай, но помисли преди да пишеш. Какъв ти влак с 500кm/h 1982Mashinista написа:По данни на WATA, за 1982-84г., най-бавният влак в света е бил влакът от Свищов до Белене, като влакът изминавал разстоянието от 27 километра за 2 часа и половина. В същото време, най-бърз влак е влакът от Токио до Осака, движещ се с 500 км. в час.


Едва ли е този. По-скоро е някой в Индия.Mashinista написа:По данни на WATA, за 1982-84г., най-бавният влак в света е бил влакът от Свищов до Белене, като влакът изминавал разстоянието от 27 километра за 2 часа и половина.


Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Ами няма кой да се яви на търга за ресторант и бюфет-вагоните,защото няма преспектива да си възвърне направените капиталовложения.Първо,броят на пътниците значително намаля в последните няколко години.Второ,за да избие наема на вагона,цените ще са доста високи и не по джоба на всеки пътник.До преди 2 години докато все още се движеха бюфет-вагоните бяха почти празни.Няколко пъти съм сядал съм да пия в тях и цените чини ми се, не бяха по джоба на всеки : обикновената бира беше 2 кинта,голямата водка 3,а пък храна нямаше.Имаше некви овяхнали сандвичи дето кой ги знае от кога са.
Та от тая гледна точка няма кой да се навие да вземе въпросните вагони.Просто защото няма никакъв изглед за избиване на парите,а пък за печалба да не говорим.
Та от тая гледна точка няма кой да се навие да вземе въпросните вагони.Просто защото няма никакъв изглед за избиване на парите,а пък за печалба да не говорим.