Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Зъбното колело 6 отдолу има щифт:
Изображение

Под колелото 6 виждаме колелото 13 с щифт 11 и един гумен тампон 12:
ИзображениеИзображение


Щифта на колело 6 влиза между щифта 11 на колелото 13 и гумения тампон 12. Последният служи да омекоти удара на щифта на колело 6 при връщането на последното в изходно положение.
При първия етап от измервателния цикъл, при завъртането на колело 6, неговия щифт опира в щифта 11 и така завърта колело 13 на същия ъгъл, на който се е завъртяло колелото 6 (който ъгъл съответства на скоростта на движение). Колело 13 има зъби, но те не се използват. Към него е свързано колело 14, което е зацепено към храповото зъбно колело 15. В последното е зацепен храповия език 16, задвижван чрез лоста 17 от една гърбица на управляващия вал 7 (непоказан на последната снимка). Храповия език 16 позволява на колелата 13, 14 и 15 да се движат само в една посока (в посока към по-голяма скорост) и не позволява на пружината 18 да ги върне в изходно положение. Стрелката на скоростомера и писеца на лентата са свързани към оста на колелата 13 и 14. След като колело 6 завърти колела 13 и 14 на определен ъгъл, стрелката също се завърта на този ъгъл и показва скоростта на движение. Благодарение на езика 16, стрелката остава блокирана на същото положение, докато колело 6 се връща в изходно положение. Ако в първия етап на цикъла скоростта е по-голяма от тази при предишния цикъл, колело 6 ще се завърти на по-голям ъгъл от предишния път и посредством щифта ще избута колела 13 и 14 на новия по-голям ъгъл и ще отмести стрелката към по-голямо показание. Ако скоростта е по-малка от предишния цикъл, колело 6 ще се завърти на по-малък ъгъл и неговия щифт няма да стигне до щифта 11 на колело 13, който е отместен на ъгъла от предишното измерване (когато скоростта е било по-голяма). В този момент е от значение вторият етап от цикъла. Гърбицата на вала 7, посредством лоста 17 отцепва езика 16 от храповото колело 15. Това освобождава блокираните до този момент колела 13 и 14 и под действието на пружината 18 те се връщат към изходното положение (към 0 км/ч) В този момент колелата 5 и 6 все още са блокирани и щифта на колело 6 ограничава връщането на колело 13 до новият по-малък ъгъл, съответстващ на по-малката измерена скорост. Преди колела 5 и 6 да се върнат в изходно положение, езика 16 отново е блокирал колела 13 и 14. Третия етап от цикъла е празен ход и не се извършва полезна работа.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Изображение
Изображение
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Имам въпросче относно описанието на механизма.
....
От това което нагледно си обяснил излиза, че гърбицата на 7 чрез лост 9 комаднва цикъла и респективно зацепването и отцепването на 4 в 5 и на 8 в 5 точно за период 1 сек.
Въпроса е следния:
След като 1 и 3 се въртят постоянно с пропорционални на скоростта на возилото обороти, защо 7 има постоянни и неизменни обороти - 60об/сек?
Все пак за 7 е зацепено голямото жълто колело.
И още нещо - да разбираме че вала 7 има 2 гърбици - една за лост 9 и втора за лост 17?
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това не го доуточних.
Вътре в жълтото колело има спирална лентова пружина с триещ съединител. Това колело се надява на оста на колело 3 и тази ос навива пружината отвътре. Усилието на натегнатата пружина се предава на жълтото колело през триещия съединител, а от колелото усилието се предава на вала 7, опитвайки се да го завърти.
Изображение
Отдолу вала 7 е свързан към баланс с маховик 20 и лост 19, които задават скоростта на въртене на вала 7. Маховика се колебае с честота 4Hz и от там идва характерното цъкане на скоростомера.
тъй като жълтото зъбно колело с пружината се върти с точно определена скорост, когато колело 3 се върти по-бързо пружината се натяга все повече докато не се натегне толкова, че триещия съединител започне да приплъзва. таяка пружината е винаги нагегната при движение. когато возилото спре, механизма продължава да работи докато се размотае пружината.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Вала 7 има три гърбици - за лоста 9, който отцепва и зацепва 4 към 5; за лоста, който отцепва и здацепва 8 към 5 (този лост е под лоста 9) и третата гърбица е за 17
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Нещата почти се изясниха. Така с обясненията и снимките с обозначения е вече друго.
Имам още , последни надявам се, два въпроса.
  • Реверсивната двойка 2 на балансер ли е поставена? Предполагам че 1 като завърти по часовата ще бутне балансера и към 3 ще се зацепи 2b. Ако се завърти обратно на часовата ще бутне балансера обратно и към 3 ще се зацепи 2a
  • От всичко доуточнено става ясно , че 3 чрез спиралната пружина между 3 и голямото жълто колело и триещия съединител единствено задвижва 7. Обаче, не става ясно от последната снимка с уточнението как 20 и 19 контролират постоянните обороти на 7. Явно 20 се задвижва от 19 чрез 7, но как първите контролират неизменните обороти на 7
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

За двете колела 2 с балансера е точно така. За да задейства по-сигурно има фрикционни шайби, притискани с пружинки и на двете колела 2, така че да се движат с известно съпротивление, по-голямо от съпротивлението на оста на балансера.

Принципа на поддържане на скоростта на 7 с помощта на 19 и 20 е аналогичен на обикновен механичен часовник. На 7 има четири малки зъба, между които се зацепва лоста 19, който разколебава маховика 20. Маховика се колебае и заедно с него и лоста 19, който от своя страна при всяко колебание пуска само по един зъб от вала 7. Така при един преиод на колебанието, вала 7 се завърта на четвърт оборот. Свършиха батериите на апарата и на този етап нямам хубави снимки.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Няма да има нужда от нови снимки. Всичко вече се изясни. Поне за мен. Предполагам и на останалите е станало ясно.
Има да те черпиме за добрата лекция.

П.П. Другото важно по ел. схемата беше да уточня клемите за контакти управляващи 780А, което ми трябва страшно много в практиката. Така че схемата от ПЛС свърши перфектна работа.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Евала, Тодоре за труда и доброто обяснение :) Все така да ни радваш с нещо хубаво, айде, правя темата важна :!:
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Найстина беше интересно и полезно :wink:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Поздравления за интересните обяснения.Има доста неща,които могат да се научат. :)
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

VESO написа:Поздравления за интересните обяснения.Има доста неща,които могат да се научат. :)
Бих каза всичко за този вид скоростомери е описано тук. Повече няма какво и да се каже. А Може би единствено "ГЕБЕР"-а , който е неразделна част от скоростомерната с-ма не го засегнахме, но темата беше само за Hasler.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Стана въпрос за скоростнозависимите контакти при ЕМВ.
Ето скоростомер на ЕМВ със свалено лентозадвижване:
Изображение

Изходящата колело на измервателния механизъм е зацепено към една дълга зъбна рейка, на която е монтиран писеца на лентата. В другия край на рейката е зацепено колелото на блока със скоростнозависими контакти:
Изображение
На снимките:
1 - микропревключвател;
2 - гърбична шайба;
3 - лостче, задвижвано от гърбиците на шайбата;
4 - редуктор за задвижване на лентата при движение на влака.
5 - пружини на часовника;
6 - глава за отпечатване на часовете върху лентата;
7 - устройство за задвижване на печатащата глава.

Когато няма монтирани такива скоростнозависими контакти, зъбната рейка е двойно по-къса. На същото място могат да бъдат монтирани също електромагнитно задвижване за два двупосочно пишещи писеца, задвижване на писец, регистриращ посоката на движение и др. При ел. локомотивите скоростозависимите контакти са на мястото на писците в нерегистриращия скоростомер.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Гебер на електрическата предавка:
Изображение

Движението от колооста се предава чрез редуктор с конични зъбни колела на колекторен преобразувател с челен колектор, на чиито изход се получава трифазно променливо напрежение с честота, пропорционална на оборотите на колооста. Чрез зъбния редуктор в гебера се настройва предавателното отношение колоос-скоростомери в зависимост от диаметъра на колооста при средно износени бандажи. По отношение на скоростомерите, максималното им показание отговаря на 800 или 1000 об/мин на входящата ос на скоростомера, респ. на преобразувателя в гебера. Скорстомерите се задвижват от трифазни синхронни двигатели, които се движат със същата ъглова скорост, както тахопреобразувателя на гебера.

Електрическа схема на задвижването:
Изображение
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Full документация

Мнение от dido73 »

Това което толкова ни липсваше в подробните обяснения на Тодор върху снимките беше чертежи и схеми. Те се намират в
Пълната документация на скоростомерната с-ма Hasler оборудвана със скоростомери RT 9/12/13 (R 9/12/13) A 16/18/29
:wink:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация