Страница 2 от 3

Публикувано на: Съб Ное 04, 2006 10:08 pm
от Mario Evstatiev
Невзимането на заплата не бива да ни демотивира да се грижиме за старите, но иначе все още хубави локомотиви серия 44/45 :!: Те с нищо не са виновни, че някой си върти далавера с НАШИТЕ пари. И за това ние трябва да не си го изкарваме на тях. Ако всеки направи по нещо малко за тези машини, то направо ще могат да изкарат още 10-15 години.

Публикувано на: Нед Ное 05, 2006 10:55 am
от ozzy
lok45111 написа:Невзимането на заплата не бива да ни демотивира да се грижиме за старите, но иначе все още хубави локомотиви серия 44/45 :!: Те с нищо не са виновни, че някой си върти далавера с НАШИТЕ пари. И за това ние трябва да не си го изкарваме на тях. Ако всеки направи по нещо малко за тези машини, то направо ще могат да изкарат още 10-15 години.
Радвам се, че има мотивирани млади хора, които обичат машините. За без пари обаче не се работи, а гладната мечка хоро не играе. За да възкръсне БДЖ трябват тотални съкращения на Вазов, реорганизация и намаляване на некадърния персонал по депата, подмладяване на работната ръка. Аз лично не виждам как 44/45 ще изкарат още 10-15 години при това обслужване в мизерията и без модернизация.

Публикувано на: Вто Ное 07, 2006 8:56 am
от Mario Evstatiev
По въпроса с "морално остарелите" ерки, г-н Оззи предлагам на Вашето кончаризирано съзнание:

Пулт на серия 45 - възстановен до състояание "НОВ"

Така може да изглеждат всички машини просто ако се спазят ремонтните срокове и се извършват всички операции, опоменати в съответните правилници. От там нататък е въпрос на поддръжка, дълго да се радваме на подобни красиви гледки.

:arrow: А ето нещо по въпроса с лампите:
Крайните 8 лампи
Другия панел с лампи

:idea: Освен това ме светнаха по въпроса с намотаването на воланите. Много от вас са виждали волани, намотани с зелена ПВЦ лента, свалена от рамките на прозорците на първокласните немски вагони, но тя е тясна и не винаги изглежда добре. Колегата lok43r ми изнамери от тролейджийте една изолационна лента, която при правилно намотаване става доста красива и удобна. Но от де да се намери още :roll:

Публикувано на: Чет Ное 09, 2006 9:53 am
от ozzy
Пулта ти е чудесен. Като цяло се радвам, че прилагаш девиза "Направи си сам" (който е доста опасен за един локомотив) в безопасната му форма. Горепосочения девиз от доста време се прилага от знайни и незнайни машинисти и ремонтни работници и понякога води и до неприятности. А сега нека те попитам нещо:
1.Обновява ли се по такъв начин пулт на неморално остаряла техника?
2. Наясно си с техническите спецификации на нов и на модернизиран локомотив. Как изглеждат ер-ките на фона на тях?

Публикувано на: Чет Ное 09, 2006 2:00 pm
от 07
Ozzy, по-хубаво от новото няма!! Та нали Хенри Форд на въпроса "кой е най добрия автомобил?" е отговорил:
-НОВИЯТ!!!!
Винаги един нов, имам предви като конструкция, а не като дата на производство локомотив ще е по-добър от един на 35-40 години...
Но за нови няма пари.....
Модернизацията на 44/45/46 е добро решение но ако се беше провела навреме, вече е късно..... Има недостиг на машини, изоставане от графиците за ремонт, прехвърляне на части от една машина на друга.... Депата не могат да се лишат от нито една изправна машина дори за ден.... Не забравяите че нито Шкода нито Кончар искат удряни машини......... От 2 седмици 44120 е на влак 3660/1 вярно че лок е удрян но всичките и амортисьори са протекли и въпреки това не е спряна да се сменят.....................
.
Скоро един познат ми каза че във Франция има лок. на по 50 години и още си работят но там модернизация им се правела през 10-12 год. А при нас..... търси се вариант за модернизация когато наближи изтичането на ресурса по години...
Не че няма да стане, не че нашите лок не могат да се модернизират, могат но на каква цена, а и колко от тях ще бъдат приети за модернизация от изпълнителя (Най-добре това да е прозиводителя)

Начинанието на Марио е добро, нека има тема за направи си сам и там да се публикуват изпитани и доказали се в практиката като надежни и безопасни "побългарявания"

Публикувано на: Чет Ное 09, 2006 2:09 pm
от Mario Evstatiev
Ами приложените методи не вредят на локомотивите, а единствено подобрават условията за лок. бригада. Някои от приложените "изобретения" пък спестяват често съсипващите се и трудно намиращи се крушки за 24V, прилагани при серия 45.

Публикувано на: Чет Ное 09, 2006 2:20 pm
от 07
lok45111 написа:Ами приложените методи не вредят на локомотивите, а единствено подобрават условията за лок. бригада. Някои от приложените "изобретения" пък спестяват често съсипващите се и трудно намиращи се крушки за 24V, прилагани при серия 45.
Замяната на ел. крушки със светодиоди (там където е възможно) е тенденция в техниката въобще не виждам защо не се направи проект да се приготвят необходимите "чаркове" и работата да се свърши когато лок.влезе в депо за друг ремонт......

Публикувано на: Чет Ное 09, 2006 2:24 pm
от Mario Evstatiev
Защото се иска малко акъл :evil: А иначе аз почнах да правя едни лампи като намерих диоди, които струват 50 ст с диаметър 8 мм са и светят ярко. Последните са сини дифузни или червени прозрачни. Има май и жълти и зелени, но аз тези ползвам. Вършат добра работа, но още не съм почнал да внедрявам защото имам само два прототипа на изделието. Иначе като се опарича ще си купя още 4 такива и ще довърша всичките лампи дето имам налични и ще почна да слагам.

"Направи си сам"

Публикувано на: Вто Ное 14, 2006 11:53 pm
от бай Стойчо
#-o Момчета не пишете глупости които са далече от обективната действителност! :arrow: Всички тези благопожелания са изпълними само при условията на Прикрепена езда, при съвременната експлоатация понякога на локомотивния машинист му налагат да работи с два или три локомотива на повеска, като размяната на локомотивните бригади трябва да се извършва за минимално време. В рамките на един календарен месец рядко се случва да се работи с една машина повече от два или три пъти и всички тези идеи, за които не отричам, че са хубави са неизпълними на практика! :idea:

Публикувано на: Сря Ное 15, 2006 8:40 am
от Mario Evstatiev
Колега, виж 45 161.7 :!: Особено първа кабина. Направих пулта и предполагам все още се пази, но няма да е за дълго. Все пак наистина трябва машините да са на прикрепена езда, както е при мене на 45 111.2 :arrow:

Публикувано на: Сря Ное 15, 2006 2:54 pm
от бай Стойчо
lok45111 написа:................. Все пак наистина трябва машините да са на прикрепена езда, както е при мене на 45 111.2 :arrow:
Едно е да искаш
друго е да можеш
трето е да го направиш

Технологията на експлоатация на локомотивите в "БДЖ"ЕАД не се определя от изпълнителският персонал. Нас дори не ни и питат, мнението ни като специалисти пряко свързани с дейноста не е меродавно, липсата на Диалог със специалистите който управляват влаковете води до тежки и непоправими вредни последици. :angel10:

Публикувано на: Сря Ное 15, 2006 6:23 pm
от bdz46
Прикрепена езда в БДЖ практически не е възможна. При настаналия дефицит на машини и безразборно движещите се товарни влакове в произволно време няма начин да се съчетаят машините и локомотивните бригади, така, че определени бригади да се падат предимно с една машина. В Дупница се правят някакви опити за частично прикрепена езда, но непрекъснато мешащите се между депата машини не дават възможност за реализирането на такова нещо. Прикрепена езда се наблюдава донякъде единствено при лок 44 001/002 и 46 229, защото само по няколко бригади имат правоспособност за тези машини и карат предимно бързи влакове в отделен график. Подобно явление ще се наблюдава и при ES64U2-061. При ДМВ серия 10 също няма прикрепена езда, но там е възможно въвеждане на такава. В лок депо Сф има прикрепена езда при дизеловите локомотиви, които обаче не са дефицитни и имат по-малко работа от ел. локомотивите.

направи си сам за серия 44/45

Публикувано на: Чет Ное 16, 2006 9:45 am
от choveka_vlak
Ето че разликата в поколенията, отново си казва думата а като чели се вижда и различния начин на мислене и отношение. НЯМА НИЩО НЕВЪЗМОМОЖНО!!!. Иска се всеотдаиност към железничарската професия на всички нива и сфери!!!. Нима през 80/90-те години на вече миналия век, влаковете (пътнически и товарни) бяха по- малко?. За това ли тогава се правеха по 280ч. работно време на месец. За пример могат да се изпишат по именно бригадите на стотици л-тиви, но какво от това, след като се вижда че ( РИБАТА МИРИШЕ ОТ ГЛАВАТА ). Влакове и локомотиви се движат БЕЗРАЗБОРНО!, защото някой (ВИШЕ-СТОЯЩ) некадърник, първо се е разпоредил а и след това го е озаконил!!!. Не може в близкото минало л-тивите безаварийно да возят над норма товари, а днес да не могат и себе си да отвозят!!!. Така че лекарство за оздравяване на л-тивите има ( ПРИКРЕПЕНА-ЕЗДА) но то не е угодно за хората повели железницата към ФАЛИТ!!!. :evil: :evil: :evil:

Публикувано на: Чет Ное 16, 2006 10:54 am
от bdz46
Точно защото железницата е поведена към самоунищожение, в момента, за да стане възможна прикрепена езда трябва да се създадат много липсващи условия за това. На първо място да се осигурят достатъчно машини и да се спазва някакъв график за оборота им и да се знае накъде ще върви машината, а в момента умишлено се предизвиква точно обратното.
А има и друго нещо. Прикрепената езда сама по себе си не е гаранция, че машината ще бъде в цветущо здраве, докато не се решат и проблемите при деповските ремонти и дисциплината сред целия персонал. За пример мога да посоча депо Русе, където няма прикрепена езда, но машините са като за изложба.

Публикувано на: Пет Ное 17, 2006 2:16 am
от dido73
bdz46 написа:....деповските ремонти и дисциплината сред целия персонал.....
Русе не ми го хвали - справки 32-141/142. От пълен завод специалисти уволниха всички та за капиталните се е наложило да сбират пенсионери за да закърпят 141/142.

Аналогично е положението в Пд. Повечето квалифицирани работници напуснаха ТП-то и средния ремонт. Джо, Весо, Гочев всичките избягаха - познайте защо. Може би заради чудесните условия и заплащане.

Сега се назначават хора които не са се качвали на ТПС, от кол и въже. Дори контролера на машиниста го мислят за волан, с който се завива на кривите :shock: :shock:

Е Тодоре, как искаш да се повиши дисциплината в деповските ремонти. Един нов ел. монттьор работил само един ден в канала да прави двигатели и вечерта най-спокойно информирал колегите си че от утре напуска. Така и не го видя ли вече. Напълно нормална реакция на неинституциализиран свободен човек.

Ние вече институциализираните да му мислиме как ще се оттърваме от закостенялото разбиране за сигурната държавна службица и заплатица.

Тоооо... миньорите поне им плащат. На миньорите от ремонта в БДЖ им дават колко да не умрат от глад.

Този мърляв и миньорски труд в канала трябва да се заплаща добре. Иначе не очаквайте нищо добро. :!: