Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Ще постна тук някоя и друга хитринка за подобряване на обстановката в кабината на серия 44/45. Коментарите за вас. Предватилено искам да кажа, че въпросните трикове са изпробвани :wink:

:arrow: Как да усилиме ефекта на осветлението на пулта и манометрите?

Необходими са Ви:
-Парцали и кореселин или АМВ за почистване вътрешната част на козирката на пулта.
-Шкурка и шабар за почистване на наслоявания от боя;
-Боя - спрей с цвят "никел";

Почиствате вътрешната част на козирката(където се отразява светлината от лампите) и нанасяте на два пъти тънък слой боя. Изчаквте да засъхне и след това монтирате обратно предварително свалените крушки на осветлението. Желани стойности на крушките - 15W;

:arrow: Поставка за химикал

Необходими материали: РVС тръба с вътрешен светъл отвор 10 мм; Болт 6Х16 мм с шайба;

Начин за изработка: От РVС тръбата се изрязва парче с дължина 7-8 см, което в долната си част се нагрява над свещ или пламък от запалка. С клещи се притиска нагрятата част и се прегъва същевременно. В резултат на това след изстиване, долната част стои под наклон(желателно 45 градуса) и сплескана. В сплесканата част се пробива отвор с диаметър 6 мм и се прокарва болта. Монтира се в долния десен ъгъл на панела с измервателни уреди(откъм ел. скоростомера) на мястото на един от захващащите болтове;

:arrow: Ефективен начин за придържане на книжка - разписание на удобно място

Необходими материали: Обикновен шивашки ластик;

Начин за изработка: Изрязва се парче с дължина около 10-12 см и се свързва в крайщата си така че да се получи затворен възел. Опъва се и се слага на врътките на ламарината, покриваща по - голямата част от контролера. Отдолу под ластика спокойно може да сложите книжка - разписание и влакови документи без да бъдат издухани от течението :wink:

Следва...
64.19
Мнения: 12
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 10:44 pm
Местоположение: София, България

Мнение от POWERa »

много ефектна и полезна тема :idea:
Мнения: 52
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 7:08 pm
Местоположение: Димитровград
Обратна връзка:
Това за постовката на химикал става и с тръбичка от скоростомерна лента. Е вярно че няма да е вечна колкото пластмасовата но лесно се намира и лесно бързо се прави всичко.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

А някакви снимки на вече готови макети има ли :?: :?: :?:
Ако има ще е много добре за да видиме как изглеждат :arrow:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Тони_Казичане написа:А някакви снимки на вече готови макети има ли :?: :?: :?:
Ако има ще е много добре за да видиме как изглеждат :arrow:
Виж в галерията на форума!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тони_Казичане написа:А някакви снимки на вече готови макети има ли :?: :?: :?:
Ако има ще е много добре за да видиме как изглеждат :arrow:
Поставка за химикал
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
spand написа:Това за постовката на химикал става и с тръбичка от скоростомерна лента. Е вярно че няма да е вечна колкото пластмасовата но лесно се намира и лесно бързо се прави всичко.
Да, напълно те подкрепям в думите ти. Картоненият химикалник не е издръжлив. Между другото нека да спомена малко относно историята на този вид ръкоделие. Принципно химикалникът е чешко изделие, масово монтирано от машинисти на техните машини. Правятго също от тръбичка или тънко маркуче като също чрез нагряване сплескват долната му част. В България, пионер в поставянето на химикалними цай се явява депо Стара Загора, където за първи път видях такъв на 45 186. Направен именно от тръбичка на скоростомерна лента. Може и по други депа да са слагали, но първата машина с химикалник, която видях беше именно 45 186. Относно моя модел на химикалник ще кажа, че използвам пневматичен шлаух, който се купува от близкия до квартирата ми магазин за пневматика и хидравлика. Другото си е чисто ръкоделие и занимавка. Най - пипкава е работата по нагряването, сплескването и огъването под ъгъл на химикалника, докато другото вече е лесно.

На долната снимка ще видите модел на химикалник, монтиран на чешки локомотив:
СНИМКАТА
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Мисля да се опитам да направя макет от картон на някое табло(не съм решил на кой модел"Шкода"ще е).
И там ще закача всичките неща който ти"lok45111"си написал толкова подробно.ако станат добри снимки и изобщо се получи нещо от макета ще кача снимките в галерията и ще съобщя за тях :wink:
Пожелайте ми късмет :arrow:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тони_Казичане написа:Мисля да се опитам да направя макет от картон на някое табло(не съм решил на кой модел"Шкода"ще е).
И там ще закача всичките неща който ти"lok45111"си написал толкова подробно.ако станат добри снимки и изобщо се получи нещо от макета ще кача снимките в галерията и ще съобщя за тях :wink:
Пожелайте ми късмет :arrow:
По добре направи и ти някой друг химикалник :idea: :) Можеш да използваш различни видове РVС тръбичка от тази дето ползвам пък после ще го внедря на някоя машина и ще го снимам. Така и нещо твое ще виси по пултовете на родните "Иванки" :)
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

:arrow:Символи за сигналните лампи на серия 44/45:

Изображение

Свалете картинката, отворете с Photoshop, вземете за размер друга хартийка със символите и нагодете размера. Принтирайте(желателно на лазерен притнер), след това ламинирайте някъде, изрежете и монтирайте на машина. Ламинирането е за препоръчване, имайки се в предвид, че повечето пултове редовно "пият" кафе и други напитки :wink: Очаквам да видя снимки на монтирани на машина тези символи!

:!: Премахнете номера под "Нулева позиция" и поставете този, на която машина ще ги слагате :!:
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

:arrow: Ето как изглеждат горните символи, монтирани на машина:

п.п.:Извинявам се за качеството на снимката, но условията не позволиха по - добра.

Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

:idea: Освен това, желателно е стъкленото филтърче на лампа "0"-ва позиция да бъде синьо или зелено за да не дразни светлината от лапмата очите. Крушката може да бъде с мощност 5W. Лампата на "тотмана" може да бъде 15W и с жълто или синьо плексигласово филтърче.


:idea: Лампите от веригите за контрол на вентилацията(при серия 44 над №130 и 45) могат да бъдат модифицирани със светодиоди, като се подберат сини, жълти или червени диоди с размер 10 мм. Същите се монтират на самата фасунга, като се запояват здраво. Слага се резистор 4,7 кО.

Ето снимка на същите:

СНИМКА
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

:idea: Осветлението на пулта може да бъде направено да свети в зелен цвят, като се вземе РVС фолио за подвързия(продава се в големите копир - центрове и в Office One Superstore), което излиза около 15 - 20 ст/лист А4. Изрязват се от него ленти по дължина, като всяка от тях да бъде широка 4-5 см и се залепи на издадената част под лампите на пулта. Желателно е, преди залепване на фолиото, мястото да се почисти с шкурка и кореселин и след това да се залепи с Поксипол или друго силно лепило. Когато залепите фолиото, трябва да се получи така, че като затворите повдигащате се козирка, отдолу отвора за осветление да е покрит изцяло. Така пулта ще свети в зелен цвят и няма да дразни очите. Може да се направи и с тънък плексиглас, като се спазят същите изисквания.
64.19
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Мнение от aizi »

добре момчета,похвално е ,че мислите за работната среда на машиниста.това трябва да се прави във всяко депо.дайте на щефовете тези идей,те и без това трябва да се грижат за това
Гост
Гост

Мнение от Гост »

aizi написа:добре момчета,похвално е ,че мислите за работната среда на машиниста.това трябва да се прави във всяко депо.дайте на щефовете тези идей,те и без това трябва да се грижат за това
"aizi"приятелю,че то тех това не ги интересува.Тия шефове си гледат само техния кеф и нищо друго.
Давам пример:виж заплатите на работниците.От скоро се случва да не ги взимат на време.Ако изобщо има време когато да ги взимат :roll: :arrow:
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация