Страница 2 от 2

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 8:28 pm
от Saruman
Е нали с 0 бяха УБВите влакове, сега с 0 няма.

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 8:33 pm
от bdz46
Няма категория УБВ, това беше маркетингово название. Бяха си БВ.

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 8:42 pm
от Saruman
Добре тогава защо им смениха номерата от 2601/02 на 2610/11 например?

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 8:47 pm
от Mario Evstatiev
Защото номерата им бяха за категория "експресен" влак, каквато у нас няма. Сега са си пълноправни БЪРЗИ ВЛАКОВЕ, но с една особеност - задължителната резервация + известно по-скъп билет. ЧИсто маркетингова работа.

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 9:00 pm
от Saruman
Чл. 14. (1) При номериране на високоскоростни Интер-сити влакове първата цифра показва категорията на влака и се определя по следния начин:
1. "5" и "6" - за ежедневно и целогодишно движещите се влакове;
2. "7" - за движещи се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещи се в определени сезони влакове.
(2) Втората цифра в номера на високоскоростните Интер-сити влакове показва номера на главната железопътна линия, а третата цифра - поредния номер и посоката на движение.
(3) За непредвидени в графика за движение влакове се използват номерата от 910 до 999.

Чл. 15. (1) При номериране на експресни пътнически влакове, движещи се по главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната железопътна линия, по която се движи влакът.
(2) При номериране на експресни пътнически влакове, движещи се по отклонение от главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната линия, към която се отнася отклонението.
(3) Втората цифра в номера на експресните пътнически влакове показва категорията на влака и е "5", а третата цифра е:
1. от "0" до "6" включително - за ежедневно и целогодишно движещи се влакове;
2. "7" - за движещи се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещи се в определени сезони влакове;
4. "9" - за непредвидени в графика за движение влакове.
(4) Четвъртата цифра определя поредния номер и посоката на движение.

Чл. 16. (1) При номериране на бързи пътнически влакове, движещи се по главна железопътна линия, първата цифра определя номера на главната железопътна линия.
(2) При номериране на бързи пътнически влакове, движещи се по отклонение от главна железопътна линия, първата цифра показва номера на главната линия, към която се отнася отклонението.
(3) Втората цифра определя категорията и е "6".
(4) Третата цифра показва характера на движение и се определя по следния начин:
1. от "0" до "6" включително - за ежедневно и целогодишно движещите се влакове;
2. "7" - за движещите се в определени дни на седмицата влакове;
3. "8" - за движещите се в определени сезони влакове;
4. "9" - за непредвидени в графика за движение влакове.
(5) Четвъртата цифра определя поредния номер и посоката на движение.
(6) При изчерпване на номерата като втора цифра, определяща тази категория, може да се използват цифрите "7", "8" и "9".

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 9:05 pm
от Mario Evstatiev
Това не го гледай, Тодор ти каза, че се правят и изключения. Едно време ЕКСПРЕСНИТЕ ВЛАКОВЕ бяха с номера например 201/202, 301/302 и така на татък, после това остана, като сложиха една "6"-ца като за БЪРЗ ВЛАК. Реално трябваше още тогава влаковете да станат

2611
2613
2615 и т.н.

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 9:14 pm
от bdz46
lok45111 написа:Защото номерата им бяха за категория "експресен" влак, каквато у нас няма.
Номерата им си бяха за обикновени бръзи влакове, сега също са такива.
lok45111 написа:Едно време ЕКСПРЕСНИТЕ ВЛАКОВЕ бяха с номера например 201/202, 301/302 и така на татък, после това остана, като сложиха една "6"-ца като за БЪРЗ ВЛАК.
Експресите станаха първо Х5ХХ, когато и бързите станаха Х6ХХ, т. е. когато влезе в сила сегашната Наредба 45.
Преди това експресите бяха трицифрени, бързите също бяха с три цифри, международните - с 2 цифри, пътническите по главните линии - с 4, а всички останали - с 5.

Публикувано на: Пон Окт 24, 2011 12:51 pm
от semafor4o
Правилата за номериране на влаковете и на линиите са правени за 9 главни линии.
Ако приемем, че има 10 главни линии, номерата на линиите щяха да са други, номерата на влаковете щяха да се образуват по друг начин и няма как да знаем какъв би било той.
Най-вероятно пак щяха да са с 5 цифри.

Правила, правени за 9 линии не могат да се приложат за 10 и да се получи адекватен резултат.
Благодаря за отговора и търпението :) Просто бях любопитен как би изглеждал подобен номер на влак и дали сегашната система е приложима.Вече знам :D

Публикувано на: Пон Окт 24, 2011 1:30 pm
от kgeorgiev
И как се е познавал кой е бърз и кой експресенс трицифрена номерация?

И защо "Синия Дунав" е бил с 2 вместо 4

Публикувано на: Пон Окт 24, 2011 1:36 pm
от bdz46
Експресите бяха Х0Х, а бързите - всичко останало.
Последните трицифрени ЕВ бяха 101, 102, 201, 202, 207, 208, 301, 302, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807. С влизането в сила на Наредба 45 всичките получиха цифра 5 и станаха 1501, 1502, 2501, 2502 и т. н.

Публикувано на: Сря Фев 29, 2012 2:29 pm
от kgeorgiev
Обаче в новия график стана едно изключение по 9 та. 90102 тръгващ преди от Каспичан , а сега от Самуил би следвало да бъде 90202 т.е КПВ, а той не е. Чорт такой возмит :lol: при положение че разстоянието е под 100 км.

Публикувано на: Чет Мар 01, 2012 10:32 pm
от Vancho
И 40112 е така :)

Публикувано на: Чет Мар 01, 2012 10:40 pm
от rexkos
А най-куриозен е 20131, който вече 4 години е ПВ, а разстоянието от ЧБ до ПЛ е далеч под 100 км. :lol:

Публикувано на: Пет Мар 02, 2012 7:08 pm
от mitkodiablo
rexkos написа:А най-куриозен е 20131, който вече 4 години е ПВ, а разстоянието от ЧБ до ПЛ е далеч под 100 км. :lol:
Редовно пътувам с него...

Публикувано на: Пет Мар 02, 2012 9:00 pm
от VESO
Нищо де , няма проблем.Нали цената на билета е една и съща.Нека си е ПВ. :D