Страница 2 от 2

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 6:53 am
от Nikss
Ако се навият на това, няма да е за "благодаря", а за печалба. Пътническите превози в БДЖ не са на печалба именно заради намаленията, но това е държавна компания, при частникът е друго. :wink:

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 2:01 pm
от lordvee
bdz46 написа:Нищо не предстои.
БЖК може да си пусне пътнически влак и да привлече пътници, но няма полза да дава намаления на определени групи, както в БДЖ.
Има договор с държавата която не само касае намаленията, касае също така управлението на линии които не са рентабилни но са социално значими. Поне така стоят нещата в повечето европейски страни.

в други страни и частни фирми могат да печелят превоза на такива линии и за тази цел получават, освен приходите от билетите, пари от държавния бюджет, като естествено трявба да спазват определеното в договора ниво на обслужване.

В момента ограничението мисля важи само за бързи и пътнически влакове, ама мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 2:10 pm
от lordvee
bdz46 написа:Нямат лиценз.
Влакът беше на БДЖ с локомотиви на БЖК, взети под наем.
Интересно ми е БЖК само локомотиви ли има всъщност? Имат ли и вагони или те са на фирмите които им искат услугите?

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 4:35 pm
от VESO
Виж сайта на БЖК.Ако отидеш тук , ще намериш следното:

Към настоящия момент „Българска железопътна компания” АД осъществява основната си дейност по превоз на товари с наети или вагони на клиента.

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 7:47 pm
от lordvee
lordvee написа:мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.
само-цитирам се :)
естествено, че при тарифите на НКЖИ такива кандидати рядко ще се намерят, тъй като по груби изчисления един скромен експресен влак от 300т трябва да плати такси за около 3,70лв/км.

Значи средно от София до Варна само от такси ще трябва превозвача да заделя една цифра много близко до 2000лв.

Като сложим ток, амортизация на състава, поддръжка, разходи за персонал и администрация сигурно разхода на влак/км излиза около 10-15лв...

Публикувано на: Чет Мар 10, 2011 11:27 am
от pavel
Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, но социално значими линии. По никакъв друг начин БДЖ не може да получава средства от държавата, защото компанията представлява търговско дружество, тоест фирма и даването на субсидии извън тези пера се квалифицира като недопустима държавна помощ, за което ЕС ще ни разгони фамилията. И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подкова, но ако има файда, демек печалба. Няма такъв филм договорът с БДЖ за социална услуга да забранява наличието на частни ж.п. превозвачи у нас - колко пъти вече се обясни. Няма проблем и частна фирма да кандидатства за обслужване на нерентабилни курсове срещу държавна субсидия, наравно с БДЖ, и ако тази фирма предложи по-добри условия, БДЖ отива по дяволите. Само че никой не иска при тази инфраструктура...БДЖ от своя страна, също е длъжна да плаща въпросните такси на НКЖИ, а ако не го прави, НКЖИ следва да поиска обявяване на превозвача в несъстоятелност и събиране на вземанията чрез съдия-изпълнител.

Публикувано на: Чет Мар 10, 2011 1:42 pm
от lordvee
pavel написа:Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, [...]
И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подковa
Това принципно е така, но европейските норми предвиждат възможността да се ограничат частните превози там където има субсидия; най вероятно това е заложено и в условията които установяват правилата за субсидираните участъци в България.

На запад обикновенно се обявяват на търг определени линии.