Страница 2 от 2
Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 6:53 am
от Nikss
Ако се навият на това, няма да е за "благодаря", а за печалба. Пътническите превози в БДЖ не са на печалба именно заради намаленията, но това е държавна компания, при частникът е друго.

Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 2:01 pm
от lordvee
bdz46 написа:Нищо не предстои.
БЖК може да си пусне пътнически влак и да привлече пътници, но няма полза да дава намаления на определени групи, както в БДЖ.
Има договор с държавата която не само касае намаленията, касае също така управлението на линии които не са рентабилни но са социално значими. Поне така стоят нещата в повечето европейски страни.
в други страни и частни фирми могат да печелят превоза на такива линии и за тази цел получават, освен приходите от билетите, пари от държавния бюджет, като естествено трявба да спазват определеното в договора ниво на обслужване.
В момента ограничението мисля важи само за бързи и пътнически влакове, ама мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.
Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 2:10 pm
от lordvee
bdz46 написа:Нямат лиценз.
Влакът беше на БДЖ с локомотиви на БЖК, взети под наем.
Интересно ми е БЖК само локомотиви ли има всъщност? Имат ли и вагони или те са на фирмите които им искат услугите?
Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 4:35 pm
от VESO
Виж
сайта на БЖК.Ако отидеш
тук , ще намериш следното:
Към настоящия момент „Българска железопътна компания” АД осъществява основната си дейност по превоз на товари с наети или вагони на клиента.
Публикувано на: Сря Мар 09, 2011 7:47 pm
от lordvee
lordvee написа:мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.
само-цитирам се

естествено, че при тарифите на НКЖИ такива кандидати рядко ще се намерят, тъй като по груби изчисления един скромен експресен влак от 300т трябва да плати такси за около 3,70лв/км.
Значи средно от София до Варна само от такси ще трябва превозвача да заделя една цифра много близко до 2000лв.
Като сложим ток, амортизация на състава, поддръжка, разходи за персонал и администрация сигурно разхода на влак/км излиза около 10-15лв...
Публикувано на: Чет Мар 10, 2011 11:27 am
от pavel
Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, но социално значими линии. По никакъв друг начин БДЖ не може да получава средства от държавата, защото компанията представлява търговско дружество, тоест фирма и даването на субсидии извън тези пера се квалифицира като недопустима държавна помощ, за което ЕС ще ни разгони фамилията. И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подкова, но ако има файда, демек печалба. Няма такъв филм договорът с БДЖ за социална услуга да забранява наличието на частни ж.п. превозвачи у нас - колко пъти вече се обясни. Няма проблем и частна фирма да кандидатства за обслужване на нерентабилни курсове срещу държавна субсидия, наравно с БДЖ, и ако тази фирма предложи по-добри условия, БДЖ отива по дяволите. Само че никой не иска при тази инфраструктура...БДЖ от своя страна, също е длъжна да плаща въпросните такси на НКЖИ, а ако не го прави, НКЖИ следва да поиска обявяване на превозвача в несъстоятелност и събиране на вземанията чрез съдия-изпълнител.
Публикувано на: Чет Мар 10, 2011 1:42 pm
от lordvee
pavel написа:Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, [...]
И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подковa
Това принципно е така, но европейските норми предвиждат възможността да се ограничат частните превози там където има субсидия; най вероятно това е заложено и в условията които установяват правилата за субсидираните участъци в България.
На запад обикновенно се обявяват на търг определени линии.