Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ако се навият на това, няма да е за "благодаря", а за печалба. Пътническите превози в БДЖ не са на печалба именно заради намаленията, но това е държавна компания, при частникът е друго. :wink:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

bdz46 написа:Нищо не предстои.
БЖК може да си пусне пътнически влак и да привлече пътници, но няма полза да дава намаления на определени групи, както в БДЖ.
Има договор с държавата която не само касае намаленията, касае също така управлението на линии които не са рентабилни но са социално значими. Поне така стоят нещата в повечето европейски страни.

в други страни и частни фирми могат да печелят превоза на такива линии и за тази цел получават, освен приходите от билетите, пари от държавния бюджет, като естествено трявба да спазват определеното в договора ниво на обслужване.

В момента ограничението мисля важи само за бързи и пътнически влакове, ама мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

bdz46 написа:Нямат лиценз.
Влакът беше на БДЖ с локомотиви на БЖК, взети под наем.
Интересно ми е БЖК само локомотиви ли има всъщност? Имат ли и вагони или те са на фирмите които им искат услугите?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Виж сайта на БЖК.Ако отидеш тук , ще намериш следното:

Към настоящия момент „Българска железопътна компания” АД осъществява основната си дейност по превоз на товари с наети или вагони на клиента.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

lordvee написа:мисля, че чисто законово нищо не пречи да се създаде частна компания която осъществява експресни/международни превози.
само-цитирам се :)
естествено, че при тарифите на НКЖИ такива кандидати рядко ще се намерят, тъй като по груби изчисления един скромен експресен влак от 300т трябва да плати такси за около 3,70лв/км.

Значи средно от София до Варна само от такси ще трябва превозвача да заделя една цифра много близко до 2000лв.

Като сложим ток, амортизация на състава, поддръжка, разходи за персонал и администрация сигурно разхода на влак/км излиза около 10-15лв...
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, но социално значими линии. По никакъв друг начин БДЖ не може да получава средства от държавата, защото компанията представлява търговско дружество, тоест фирма и даването на субсидии извън тези пера се квалифицира като недопустима държавна помощ, за което ЕС ще ни разгони фамилията. И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подкова, но ако има файда, демек печалба. Няма такъв филм договорът с БДЖ за социална услуга да забранява наличието на частни ж.п. превозвачи у нас - колко пъти вече се обясни. Няма проблем и частна фирма да кандидатства за обслужване на нерентабилни курсове срещу държавна субсидия, наравно с БДЖ, и ако тази фирма предложи по-добри условия, БДЖ отива по дяволите. Само че никой не иска при тази инфраструктура...БДЖ от своя страна, също е длъжна да плаща въпросните такси на НКЖИ, а ако не го прави, НКЖИ следва да поиска обявяване на превозвача в несъстоятелност и събиране на вземанията чрез съдия-изпълнител.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

pavel написа:Договорът с държавата касае държавната субсидия, която получава БДЖ за пътуващите с намаление и за обслужване на губещите нерентабилни, [...]
И сега няма пречка частна фирма да пусне влак ако иска между Димитровград и Подковa
Това принципно е така, но европейските норми предвиждат възможността да се ограничат частните превози там където има субсидия; най вероятно това е заложено и в условията които установяват правилата за субсидираните участъци в България.

На запад обикновенно се обявяват на търг определени линии.
Публикувай отговор

Обратно към “"Българска Железопътна Компания - АД"”

Информация