Публикувано на: Нед Сеп 10, 2006 2:30 pm
Актуална информация от днешното ми пътуване до Перник през Волуяк. На гарата в Костивброд бях в 8 без 2-3 минути. Малко след това пристигна ПВ10206, обслужван от 32101/102. ЕEлектричката не тръгваше, защото чакаше да се размине с ПВ10205, с мездренската 45174. Влакът беше съставен от 3 вагона. Първият беше второкласен купеен 50 серия, вторият безкупеен 17 серия и третият 1/2 класа жълто-син EX-DB. Аз се качих в последния вагон и си намерих празно купе-салон в първокласното отделение. Казвам купе-салон, защото няма прегради, т.е е полуобщо. Но като цяло ми хареса. Беше много чисто, дори имаше и килим. На Волуяк бяхме навреме. Снимка оттам. След 2 минути трябваше да пристигне влакът ми за Перник. Влакът нещо мъничко се позабави, докато през това време на 1-ви коловоз спря мездренският 43555. Около 4 минути след това на 2-ри коловоз с 6 минути закъснение пристигна ПВ60275 за Перник, теглен от софийската 61012. Качих се във влака.Деж. ръководител даде сигнал и влакът потегли. Сега да кажа нещо за влака. Беше само с 1 вагон (17 серия безкупеен). Беше 100% пълен. Имаше правостоящи хора, а аз едвам си намерих място. Да спомена и природата. С една дума - уникална. Това е след сп. Хераково, а след Храбърско природата е още по-уникална. По пътя има скали и тунели. Но наяве състоянието на железния път е в пълен контраст с красивата природа. Имаше много намаления от 40, 25, 15, че и на малко места даже и 10. По същестенното намаление от 40 km/g беше между РП Бригадир и сп. Хераково. След Хераково се движехме сравнително добре. На сп. Златуша слязоха не малко хора и населеността във влака беше около 60%. След сп. Радуй да вече беше не повече от 25%. След Разменна във влака имаше не повече от 7-8 човека.Снимка на природата от сп. Радуй.
От всичко най-добре впечатление ми направи тунелът преди гара Разменна. Беше доста дълъг и ми е интересно да разбера колко е дълъг. Входният, изходният светофор се намират вътре в тунела. На Разменна бяхме с 3 минути закъснение. Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958898906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958957031250.jpg
На излизане от гара снимах отклонението за Батановци (61 линия).
След Разменна имаше много намаления. Имаше едно голямо 25 km (около 4 минути) и на места даже беше 10-15 km/h. Придота там също е красива. Снимки от междугарието Разменна-Перник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959051093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959158750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959200468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959229843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959263437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959292187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959407500000.jpg
Във въпроснато междугарие няма никакви спирки, но явно преди е имало. Въпросната спирка на снимката в момента е порутена и разграбена.
При влизането в Перник се минава през красив парк:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959434531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959488906250.jpg
Неизвестно защо на около 300-400 метра преди разпределителната гара спряхме на празно място за 5 минути. Никъде не видях светофори. На централна Перник бяхме навреме. Снимка оттам. В това време се готвеше да потегля за София ПВ50204, обслужван от 32103/104. На 6-ти коловоз се намираше кратка товарна композиция начело с 06012+55206. 61-цата от 60275 откачена бързо и макар и прекалено рано се готвеше да бъде закачена на обратния ПВ60276 за София. И ето че в 10:10, 2ч и 15 мин. преди потеглянето си, локомотивът беше закачен на обратния влак за София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959681093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959726406250.jpg
Имах около час за да си хвана ПВ50222 за София, затова реших да се поразходя до Батановци с ПВ60101, който пристигна на централна Перник с 15 минути закъснение и беше начело със софийската 45151. Влакът беше само с 2 вагона (един 47 серия и един 15 серия)+фургон. Тъжно е. Недостиът на вагони продължава да бъде осезаем.
Качих се в първия вагон (след фургона) и влакът потегли. Всъщност аз се качих в първокласен вагон 47 серия (10x6 места), но никъде не пишеше коя е класата и нямаше жълта лента над прозорците. Явно от второкласен е бил преустроен в първокласен. Снимки в движение малко след гара Кракра:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959811250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959862343750.jpg
До Батановци закъснението се стопи на 12 минути.Снимка оттам. Следва продължение...
От всичко най-добре впечатление ми направи тунелът преди гара Разменна. Беше доста дълъг и ми е интересно да разбера колко е дълъг. Входният, изходният светофор се намират вътре в тунела. На Разменна бяхме с 3 минути закъснение. Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958898906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958957031250.jpg
На излизане от гара снимах отклонението за Батановци (61 линия).
След Разменна имаше много намаления. Имаше едно голямо 25 km (около 4 минути) и на места даже беше 10-15 km/h. Придота там също е красива. Снимки от междугарието Разменна-Перник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959051093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959158750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959200468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959229843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959263437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959292187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959407500000.jpg
Във въпроснато междугарие няма никакви спирки, но явно преди е имало. Въпросната спирка на снимката в момента е порутена и разграбена.
При влизането в Перник се минава през красив парк:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959434531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959488906250.jpg
Неизвестно защо на около 300-400 метра преди разпределителната гара спряхме на празно място за 5 минути. Никъде не видях светофори. На централна Перник бяхме навреме. Снимка оттам. В това време се готвеше да потегля за София ПВ50204, обслужван от 32103/104. На 6-ти коловоз се намираше кратка товарна композиция начело с 06012+55206. 61-цата от 60275 откачена бързо и макар и прекалено рано се готвеше да бъде закачена на обратния ПВ60276 за София. И ето че в 10:10, 2ч и 15 мин. преди потеглянето си, локомотивът беше закачен на обратния влак за София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959681093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959726406250.jpg
Имах около час за да си хвана ПВ50222 за София, затова реших да се поразходя до Батановци с ПВ60101, който пристигна на централна Перник с 15 минути закъснение и беше начело със софийската 45151. Влакът беше само с 2 вагона (един 47 серия и един 15 серия)+фургон. Тъжно е. Недостиът на вагони продължава да бъде осезаем.
Качих се в първия вагон (след фургона) и влакът потегли. Всъщност аз се качих в първокласен вагон 47 серия (10x6 места), но никъде не пишеше коя е класата и нямаше жълта лента над прозорците. Явно от второкласен е бил преустроен в първокласен. Снимки в движение малко след гара Кракра:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959811250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959862343750.jpg
До Батановци закъснението се стопи на 12 минути.Снимка оттам. Следва продължение...