Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Може БЖК да е купила двата локомотива защото тя оперирапочти в цялата страна и единствено на теснолинейката не вози още
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

vkakachev написа:Може БЖК да е купила двата локомотива защото тя оперирапочти в цялата страна и единствено на теснолинейката не вози още
Малко ме съмнява, но не е изключено като вариант. Нищо, живи и здрави да са да ги карат. По-важното е, че ще са отново в движение, всичко останало е бошлаф. :P :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:
vkakachev написа:Може БЖК да е купила двата локомотива защото тя оперирапочти в цялата страна и единствено на теснолинейката не вози още
Малко ме съмнява, но не е изключено като вариант. Нищо, живи и здрави да са да ги карат. По-важното е, че ще са отново в движение, всичко останало е бошлаф. :P :arrow:
Важното е, че ще вървят, а няма да идат в небитието. Локомотивите са много интересни и като външен вид и като конструкция. Имат някои взаимозаменяеми с 55-та и 76-та серии части, но има и много странни решения по машинната част.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:
Nikss написа:
vkakachev написа:Може БЖК да е купила двата локомотива защото тя оперирапочти в цялата страна и единствено на теснолинейката не вози още
Малко ме съмнява, но не е изключено като вариант. Нищо, живи и здрави да са да ги карат. По-важното е, че ще са отново в движение, всичко останало е бошлаф. :P :arrow:
Важното е, че ще вървят, а няма да идат в небитието. Локомотивите са много интересни и като външен вид и като конструкция. Имат някои взаимозаменяеми с 55-та и 76-та серии части, но има и много странни решения по машинната част.
Точно за това говорим. Със сигурност ще са доста фотогенични след като бъдат пуснати в експлоатация. 8)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Малко снимки от телефон , но надявам се да не ме съдите за лошото качество ! :lol:
http://www.foto.bg/data/500/medium/3061.jpg
В процес на фотосесия !
http://www.foto.bg/data/500/medium/3022.jpg
Пулт
http://www.foto.bg/data/500/medium/2963.jpg
Стария герб:
Изображение
и със номера на машината.
http://www.foto.bg/data/500/medium/32410.jpg
Емблемата.
Изображение
Поглед под капака !
Изображение
http://www.foto.bg/data/500/medium/31610.jpg
Фабрична табела.
http://www.foto.bg/data/500/medium/31410.jpg
Ходова част .
Изображение
Двете машини отчасти !
http://www.foto.bg/data/500/medium/31211.jpg

Съжалявам за кофтито качество , но това позволява техниката !
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Определено в стандартната БДЖ ливрея изглеждат по-добре отколкото зелената машина на Шагранската осмица.

Ще ми е много интересно да ги видя навън и на открит път.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Абсолютно същите машини обслужват 12 километровата детска железница в Будапеща, като се управляват от 10-12-годишни дечурлига. Между другото имат и една възстановена музейна дизелова мотриса, подобна на нашите, както и парен локомотив.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

pavel написа:Абсолютно същите машини обслужват 7 километровата детска железница в Будапеща, като се управляват от 10-12-годишни дечурлига. Между другото имат и една възстановена музейна дизелова мотриса, подобна на нашите, както и парен локомотив.
Ти направо ни застреля! :shock:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

93-03 е обслужвала за известно време пътническите влакове по рамото Пазарджик-Варвара, поради спирането на ДМ 82-01.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

pavel написа:Абсолютно същите машини обслужват 7 километровата детска железница в Будапеща, като се управляват от 10-12-годишни дечурлига.....
В подкрепа на твърдението , вижте тук.

А това е от съседна Сърбия.
Румънците също са имали такива локомотиви в движение , но са ги спрели.Ето и тяхната галерия.
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Йе-е-е-е! Страхотна тема!!! Много ми е интересно как се развиват нещата по нея и каква ще е съдбата на тези две локомотивчета! Отдавна си мечтая за товарни превози по теснолинейката - след продажбата на доста магистрални дизели на Аржентинците, мечтата ми съвсем стана нереално-изглеждаща, може би в момента е последният шанс все пак това да се сбъдне. Макар, че не е никак изключено и тези двама хубавци да отидат за Аржентина. Някой знае ли повече? Аз трудно бих повярвал, ако видя товарно движение по теснолиейката... Иначе това би било нов живот за нея! А локомотивите са голяма красота! Браво!
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Никой не е купувал, продавал или правил каквото и да било с тез машини. Никакви БЖК-та, ВРЗ-та, Аржентини, Занзибари и др. под.
93.01 е запазена за музейна, 93.02 за резервни части за първата. Ще се пазят в Бно до настъпване на светлото бъдеще.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Момент, момент, аз имам информация, че са на НКЖИ?

А, колкото до музейна/резервни части, за какво са и на музейна части? Музейна или атракционна?
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

1. Не са на НКЖИ.
2. Всеки един механизъм за да функционира се нуждае от поддръжка, ремонт и части.
3. Определение "атракционен" подвижен състав не съществува, или поне до петък до края на работното време не съществуваше. Има "исторически", който бива включван или не в музейната железопътна колекция. А за какво се използва тоз подвижен състав - за туристически, атракционни, специални влакове или по друг начин, е нещо съвсем различно.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Мина се доста време, а около машините не се чува нищо ново. Освен старите слухове, носещи се из ЖП персонала, които са на двете противоположности - единия, че са на НКЖИ, вторият, че бил ги купил някакъв фирмаджия от Русе. Но нищо повече.

Личното ми мнение е, че поне една от двете машини трябва да бъде запазена като част от историческия подвижен състав на БДЖ, да бъде възстановена и да участва в атракционните пътувания по 16-та ЖП линия. Но дали това ще се случи, може само да се гадае.
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация