Страница 2 от 4

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 9:24 am
от stankos
lubo_bulgaria написа:
Nikss написа:Ами като гледам ние сме се специализирали почти във всички области на жп транспорта и затова мисля, че най-правилно ще е ако се променя името то да е "Български Железопътен Форум".
Ще се съглася с Nikss, нека бъде Български железопътен форум
Така ще се получи почти дублиране с друг форум ! За да са ясни нещата , че основоположник на нашия форум е Форум " Локомотиви " е избрано и името " Български Локомотивен Форум " , името е избирано така не случайно ! Баето е прав , името не ни спира и ограничава кръга на интереси ! Просто е нашата идентификация пред широката публика !

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 10:48 am
от bobara_e_tuk
Добре :) :)

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 11:05 am
от Tramway
HASSEN написа:Не Хасан, чете се по друг начин.
Печатна грешка, прощавай! Исках да напиша Хасен, но клавишите "а" и "е" са съседни и съм натиснал грешния.

Още нещо за името: почти всички организации и институции от сферата на железопътния транспорт четат форума и вече го свързват със сдружението. Даването на някакво произволно име на форума ще разкъса таз връзка, от което ще загубят участниците в него, а не членовете на сдружението. Имайте го предвид!

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 12:11 pm
от Nikss
Направете каквото смятате за добре, пък да става каквото ще. Дадох предложение за "БЖФ", името е близко до това на един друг форум, но не е еднакво и се различава.

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 12:20 pm
от VESO
Фридрих Хасен (Friedrich Hassen) - немски S.S. офицер от Втората световна война , отговорен за смъртта на повече от 100 000 души , избити в лагерите Заксенхаузен , Вестхофен и Биркенау.При навлизането на англо-американските войски в Германия през 1945 г. се укрива в концентрационния лагер Бухенвалд , преоблечен като обикновен войник.С подправени документи на разстрелян лично от него еврейски пленник , успява да замине за Аржентина и по - нататъшната му съдба е незивестна.


Личното ми мнение е следното. Реално погледнато съществуват два варианта.

вариант I. запазва се името на форума , въпреки тематиката , която надхвърля наименованието.Никъде няма тясна връзка , конкретизираща едно и също нещо , а се предпочитат варианти за разнообразие.Това не са някогашните хлебарници , в които се продаваше само и единствено хляб , а разнообразието е получилo приоритетни направления , без строга формулираност и еднозначност.Това че един форум е локомотивен , не следва да включва теми само и единствено за локомотивите , а е нужна ориентираност към по - широк кръг проблематика.Връзката със сдружението следва да е обективна и да не се въвежда в заблуждение на принципа , че след като наименованията са различни , става въпрос за два различни субекта - виртуален форум в пространството и обективно създадено юридическо лице.Следователно нека формът да си остане "Локомотивен" , както досега , но този , който се интересува от нещо повече , ще си каже: "Тук ще се пише за локомотиви , но я да погледна , може би ще има и друго" , при което ще остане приятно очарован и смаян.И можем да бъдем сигурни , че ще сподели това и с други хора.

вариант II. наименованието "Български Локомотивен Форум" е различно от наименованието на сайта. Идентичността може да се изразява в две направления - относно тематиката и относно връзката със сдружението.Относно тематиката , вече се изказаха твърдения , че въпреки разнообразието , което предлага форума и обособяването на разделите , тематиката е доста широка и обширна , поради което този форум не се занимава с разглеждането единствено на локомотивите , а са включени вагони , мотриси , инфраструктура , че дори и график за движение на влаковете.Предвиден е раздел за снимки и фотографии , също и такъв за вицове и смях.Би следвало цялата тази проблематика , размисли и мнения да получи едно по - обобщено наименование , под шапката на което да се съберат и групират темите.
Относно връзката със сдружението - необходимостта от различни наименования е наложителна.Сдружението само по себе си е юридическо лице , правен субект , което има конкретизирана насоченост , структура и цели , определени от закона.То има строга целесъобразеност , която е несъпоставима с цели , разминаващи се с изброените в устава. Докато при Интернет форума , както посочих по - горе , е доспустима формулировка на раздели , в които да се допускат отклонения от основните цели , за които форума е създаден. И дадох пример - форумът е "Локомотиви" , в който има тема за разказване на вицове.Следователно разликата между сдружението и виртуалното пространство , освен по своя характер , следва да се различава и по наименованията.И такъв пример бе даден вече - сдружението да е със своето име , а за форума , ще цитирам мнението на Nikss:
Nikss написа:Ами като гледам ние сме се специализирали почти във всички области на жп транспорта и затова мисля, че най-правилно ще е ако се променя името ..... то да е "Български Железопътен Форум".
С оглед гореизложеното и на основание така описаната от мен фактическа обстановка с посочени мнения "ЗА" и "ПРОТИВ" , гласувах с графата: "Нямам мнение по въпроса".Въпреки това , аз държа да изкажа позицията си , която четете в момента.Тъй като така формулирана , третата графа не е грешна , но е неточна. Не би следвало да липсва мнение от един или друг участник , още повече , че се касае въпрос с такава важност , каквото е наименованието ня цял един форум , в който участваме вече толкова години.Затова може даден участник да не вземе становище , но не е редно да липсва всякаква позиция относно анкетата.Все пак от едно натискане на бутона за графата , нито боли , нито е опасно за здравето.

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 12:21 pm
от Mario Evstatiev
Както е типично за България, тук отново чета мнения, които просто да покажат това, че еди кой си е опозиция.

@HASSEN, смятам, че Трамвай ясно ти даде пример с Кралския локомотивен клуб, който повярвай ми, има достатъчно вагони и друга ЖП техника, но е локомотивен. Тъй и за форума, той е част от ресурсите на Сдружението и би трябвало да носи същото наименование.

@Nikss, твоята идея се отхвърля директно, аргументацията я написах по - горе.

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 6:47 pm
от HASSEN
VESO написа:Фридрих Хасен (Friedrich Hassen) - немски S.S. офицер от Втората световна война , отговорен за смъртта на повече от 100 000 души , избити в лагерите Заксенхаузен , Вестхофен и Биркенау.При навлизането на англо-американските войски в Германия през 1945 г. се укрива в концентрационния лагер Бухенвалд , преоблечен като обикновен войник.С подправени документи на разстрелян лично от него еврейски пленник , успява да замине за Аржентина и по - нататъшната му съдба е незивестна.
Veso, както обикновено сбърка филмите и не позна.
lok45111 написа:ясно ти даде пример с Кралския локомотивен клуб, който повярвай ми, има достатъчно вагони и друга ЖП техника, но е локомотивен.
Вярвам ти, но нали има разлика между ‘клуб’ и ‘форум’ ???

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 7:26 pm
от VESO
Ако не си избрал nick-а точно на този офицер , мога да те разбера , но нямаш никакво право така да ме обвиняваш.Nick-ът ти поразително съвпада с името на нациста и оттук мога да ти потърся много сериозна сметка защо си с такова наименование , което противоречи на закона и морала в страната и като нищо ще поискам да си смениш nick-a.Така че не се заяждай , тъй като и аз го мога. И в много по - голяма степен от теб.А аз съм човек , който никога не се отказва от нещо , което му е направило сериозно впечатление , така че го имай на предвид.Настъпва ли ме някой , гоня и мачкам до дупка.

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 7:28 pm
от bobara_e_tuk
И защо трябва да се смени името на форума, като старото име си е супер :?:

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 9:03 pm
от Nikss
И аз това се чудя, но... :arrow:

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 9:07 pm
от lubo_katastrofata
Aз мисля, че беше безмислено да се повдига този въпрос ама...то е ясно че ще си остане БЛФ

Публикувано на: Чет Фев 25, 2010 9:12 pm
от Mario Evstatiev
lubo_bulgaria написа:Aз мисля, че беше безмислено да се повдига този въпрос ама...то е ясно че ще си остане БЛФ
Момчета, прочетете аргументацията и мислете трезво. Дали ще се казва "Локомотиви" или ще е "Български Локомотивен Форум", това за вас не променя нищо, поне не към лошо...

Публикувано на: Пет Фев 26, 2010 1:02 am
от assen5
bobara_e_tuk написа:И защо трябва да се смени името на форума, като старото име си е супер :?:
Вижте си ЕГН-то.
Щото явно не сте прочели
lok45111 написа:.... аргументацията и мислете трезво. Дали ще се казва "Локомотиви" или ще е "Български Локомотивен Форум", това за вас не променя нищо, поне не към лошо...

Публикувано на: Пет Фев 26, 2010 5:37 am
от bobara_e_tuk
assen5 написа:
bobara_e_tuk написа:И защо трябва да се смени името на форума, като старото име си е супер :?:
Вижте си ЕГН-то.
Щото явно не сте прочели
lok45111 написа:.... аргументацията и мислете трезво. Дали ще се казва "Локомотиви" или ще е "Български Локомотивен Форум", това за вас не променя нищо, поне не към лошо...
ти не бери грижа за ЕГН-то ми, аз си го помня :lol:

Публикувано на: Пет Фев 26, 2010 9:02 am
от Mario Evstatiev
Абе пич, Асен ти го написа! Айде стига цапане на темата!

ПРЕГЛЕДАЙТЕ СЕРИОЗНИТЕ АРГУМЕНТИ НЯКОЛКО ПЪТИ!!! След това направете аналогия между името на Сдружението и тематиката на форума, а не на последно място, прочетете извадката от официалния документ, който се прилага във всяка официална кореспонденция на Сдружението и ще разберете защо искахме смяна на името:
Основните цели на Сдружението са:
• да информира обществото за ползите от използването на железопътен транспорт;
• да поддържа спомена за богатата история на железопътния транспорт и да подпомага популяризирането му сред обществото;
• да участва в разпространението на информация относно целите и дейността на сдружението чрез разпространение на брошури, участия и по всеки друг разрешен от закона начин;
• да организира и поддържа железопътен интернет – форум, фотогалерия и електронен информационен бюлетин;
• да осъществява сътрудничество с други ЖП сайтове и организации за разпространение на фотографски материали в тази област;
• да участва в подготовката и реализацията на проекти по издирване и възстановяване на исторически подвижен състав, железопътни съоръжения;
• да осъществява съдействие при организиране на атракционни пътувания с ретро подвижен ЖП състав;
• да развива и защитава интересите на членовете си в съответствие със законите и устава на сдружението;
• да организира дискусии и форуми, кръгли маси и други подобни на тема ЖП проблематика, включително и с международно участие.
• да си сътрудничи с всички лицензирани железопътни оператори, както и с подобни организации в страната и чужбина.