Фридрих Хасен (Friedrich Hassen) - немски S.S. офицер от Втората световна война , отговорен за смъртта на повече от 100 000 души , избити в лагерите Заксенхаузен , Вестхофен и Биркенау.При навлизането на англо-американските войски в Германия през 1945 г. се укрива в концентрационния лагер Бухенвалд , преоблечен като обикновен войник.С подправени документи на разстрелян лично от него еврейски пленник , успява да замине за Аржентина и по - нататъшната му съдба е незивестна.
Личното ми мнение е следното. Реално погледнато съществуват два варианта.
вариант I. запазва се името на форума , въпреки тематиката , която надхвърля наименованието.Никъде няма тясна връзка , конкретизираща едно и също нещо , а се предпочитат варианти за разнообразие.Това не са някогашните хлебарници , в които се продаваше само и единствено хляб , а разнообразието е получилo приоритетни направления , без строга формулираност и еднозначност.Това че един форум е локомотивен , не следва да включва теми само и единствено за локомотивите , а е нужна ориентираност към по - широк кръг проблематика.Връзката със сдружението следва да е обективна и да не се въвежда в заблуждение на принципа , че след като наименованията са различни , става въпрос за два различни субекта - виртуален форум в пространството и обективно създадено юридическо лице.Следователно нека формът да си остане "Локомотивен" , както досега , но този , който се интересува от нещо повече , ще си каже: "Тук ще се пише за локомотиви , но я да погледна , може би ще има и друго" , при което ще остане приятно очарован и смаян.И можем да бъдем сигурни , че ще сподели това и с други хора.
вариант II. наименованието "Български Локомотивен Форум" е различно от наименованието на сайта. Идентичността може да се изразява в две направления - относно тематиката и относно връзката със сдружението.Относно тематиката , вече се изказаха твърдения , че въпреки разнообразието , което предлага форума и обособяването на разделите , тематиката е доста широка и обширна , поради което този форум не се занимава с разглеждането единствено на локомотивите , а са включени вагони , мотриси , инфраструктура , че дори и график за движение на влаковете.Предвиден е раздел за снимки и фотографии , също и такъв за вицове и смях.Би следвало цялата тази проблематика , размисли и мнения да получи едно по - обобщено наименование , под шапката на което да се съберат и групират темите.
Относно връзката със сдружението - необходимостта от различни наименования е наложителна.Сдружението само по себе си е юридическо лице , правен субект , което има конкретизирана насоченост , структура и цели , определени от закона.То има строга целесъобразеност , която е несъпоставима с цели , разминаващи се с изброените в устава. Докато при Интернет форума , както посочих по - горе , е доспустима формулировка на раздели , в които да се допускат отклонения от основните цели , за които форума е създаден. И дадох пример - форумът е "Локомотиви" , в който има тема за разказване на вицове.Следователно разликата между сдружението и виртуалното пространство , освен по своя характер , следва да се различава и по наименованията.И такъв пример бе даден вече - сдружението да е със своето име , а за форума , ще цитирам мнението на Nikss:
Nikss написа:Ами като гледам ние сме се специализирали почти във всички области на жп транспорта и затова мисля, че най-правилно ще е ако се променя името ..... то да е "Български Железопътен Форум".
С оглед гореизложеното и на основание така описаната от мен фактическа обстановка с посочени мнения "ЗА" и "ПРОТИВ" , гласувах с графата: "Нямам мнение по въпроса".Въпреки това , аз държа да изкажа позицията си , която четете в момента.Тъй като така формулирана , третата графа не е грешна , но е неточна. Не би следвало да липсва мнение от един или друг участник , още повече , че се касае въпрос с такава важност , каквото е наименованието ня цял един форум , в който участваме вече толкова години.Затова може даден участник да не вземе становище , но не е редно да липсва всякаква позиция относно анкетата.Все пак от едно натискане на бутона за графата , нито боли , нито е опасно за здравето.