
На 19-ти си направих една разходка по 4-та линия, за да видя как е направен ремонта на тунели 11 и 19. В тунелите е положена интересна инсталация http://media.snimka.bg/5617/017488730-big.jpg, http://media.snimka.bg/5617/017488731-big.jpg, http://media.snimka.bg/5617/017488735-big.jpg, http://media.snimka.bg/5617/017488737-big.jpg, на места от разклонителни кутии тръби отиват нагоре към КМ. Доста интересно в тунели 11 и 19 беше сравнително по топло от колкото в другите. Тунелите изглеждат сравнително по-високи от преди, това се дължи на това, че са копани на дълбочина. Положен е нов път на места както и нов баласт. На бившата гара Радевци е изваден спасителния коловоз и се подготвя за поставянето на нов (предполагам),поставен е нов път, нова КМ с нови стълбове. Засега тунелите на на 25км/ч, а преди входните стрелки на Крс с 15 км/ч. Отсечката при по хубаво време ще бъде пропътувана отново.
На 06.11.2008 пътувах до По по служебни задачи - бях командировка. Естествено че предпочетох пътуването с влак до ГО с 4611 и оттам с 4641 до ПО като пътувах в 1 класа. "До тук добре"
както се казваше в един български филм. По 4 та съм пътувал няколко пъти но 3 пъти съм я преминавал денем при което си е красота но от Кръстец след задължителната проба влакът се движеше до Радунци мисля че беше много бавно поради множеството криви и предполагам и наклона по жп линията. Тогава "Хебъра" с който беше известен влакът се теглеше от 43 309. Доколкото си спомням бях чел някъде че 4 та е построена за да обслужва мините собственост на Буров и Губиделников в района на Кръстец.


Глобален модератор
Не се е движил бавно заради кривите и наклона. В участъка Крс-Дб скоростта по КР е 60 км/ч. Има обаче временни намаления поради състоянието на железния път.kgeorgiev написа:На 06.11.2008 пътувах до По по служебни задачи - бях командировка. Естествено че предпочетох пътуването с влак до ГО с 4611 и оттам с 4641 до ПО като пътувах в 1 класа. "До тук добре"както се казваше в един български филм. По 4 та съм пътувал няколко пъти но 3 пъти съм я преминавал денем при което си е красота но от Кръстец след задължителната проба влакът се движеше до Радунци мисля че беше много бавно поради множеството криви и предполагам и наклона по жп линията. Тогава "Хебъра" с който беше известен влакът се теглеше от 43 309. Доколкото си спомням бях чел някъде че 4 та е построена за да обслужва мините собственост на Буров и Губиделников в района на Кръстец.
Грешно си прочел. Линията е построена за да свърже Северна с Южна България. Имало е няколко проекта, но е избран най-тежкия и най-скъпия заради лобиране в Народното събрание в интерес на частния бизнес. И за да мине близо до мините е избран варианта с най-голяма денивелация и най-сложни изкуствени развития за преодоляването й. И всичко туй на гърба на данъкоплатеца. Нищо ново под слънцето.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Знам само че е избрано да обслужва мините на Буров. Не споря с по знаещите от мен, така че приемам корекцията, защото все пак Вие хората които сте в системата сте запознати по добре с това.

Добра новина: От Община Габрово са разбрали за намерението на БДЖ да спрат товарните превози към града и са предприели светкавични мерки. Делегация от Общината са отишли директно при Директора на БДЖ, с молба да не правят такъв удър върху бизнесът. Решено е със заповед от 31.03.10. да се възобнови подаването на товарни вагони към Габрово. За сега няма да се спира товарната гара в срок до края на годината, за в новото ГДВ ще се умува дали да ги бъде или не товарните влакове към Габрово. Вчера вертушка от 5 вагона за скрап начело седмак пристигна в Габрово!

Акредитиран фотограф

До kgeorgiev;
В книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", ДИ "Техника", С.,1987 г. историята на ЖП линията Русе - Подкова е описана много подробно. Доколкото си спомням, мините в Тревненския Балкан най-напред са били разработвани от белгийска компания. И понеже по това време българското правителство е било принудено да поиска държавен заем от белгийска банка, едно от условията по заема е било имвнно това - линията да се прекара по най-неблагоприятния от всяка гледна точка на строителството и експлоатацията маршрут, облагодетелстващ единствено собствениците на мините.
В книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", ДИ "Техника", С.,1987 г. историята на ЖП линията Русе - Подкова е описана много подробно. Доколкото си спомням, мините в Тревненския Балкан най-напред са били разработвани от белгийска компания. И понеже по това време българското правителство е било принудено да поиска държавен заем от белгийска банка, едно от условията по заема е било имвнно това - линията да се прекара по най-неблагоприятния от всяка гледна точка на строителството и експлоатацията маршрут, облагодетелстващ единствено собствениците на мините.

Акредитиран фотограф
През поредицата от почивни дни от 6 до 9 май бях на почивка в Еленският балкан и на път за там спрях на гара Елена и направих една малка фотосесия.
1. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293696&cat=7307
1.На гаровият площад насреща се вижда как коловозното развитие приключва и извива към стъкларският завод също и табелата начало на град Елена понеже гара Елена се намира в една махала/село наречено Разпоповци.
2. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293697&cat=7307
2.Страна Горна Оряховица.
3. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293698&cat=7307
3.Страна стъкларският завод.
4. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293699&cat=7307
4.Приемното сдание.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293700&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293701&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293702&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293703&cat=7307
5.http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293704&cat=7307
5.Гаровият площад.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293705&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293706&cat=7307
6. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293707&cat=7307
6.Стъкларският завод.
Шосето което се вижда до гарата върви успоредно до жп линията през полувината от трасето а самата жп линия е в невероятно плачевно състояние от пораснали дървета,храсти,камъни а в района гара Златарица където преобладава ромското население линията и гарата са значително обрани.
1. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293696&cat=7307
1.На гаровият площад насреща се вижда как коловозното развитие приключва и извива към стъкларският завод също и табелата начало на град Елена понеже гара Елена се намира в една махала/село наречено Разпоповци.
2. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293697&cat=7307
2.Страна Горна Оряховица.
3. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293698&cat=7307
3.Страна стъкларският завод.
4. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293699&cat=7307
4.Приемното сдание.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293700&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293701&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293702&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293703&cat=7307
5.http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293704&cat=7307
5.Гаровият площад.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293705&cat=7307
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293706&cat=7307
6. http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=293707&cat=7307
6.Стъкларският завод.
Шосето което се вижда до гарата върви успоредно до жп линията през полувината от трасето а самата жп линия е в невероятно плачевно състояние от пораснали дървета,храсти,камъни а в района гара Златарица където преобладава ромското население линията и гарата са значително обрани.

Много интересно...събирам инфо по въпроса и ще допълня като изскочи още нещо.Ekcnpec написа:Привет...!
Четвърта линия е една от любимите ми за пътуване... Може би защото ми е близо, а може би и заради красивите места в Стара Планина, през които преминава... Огледах се из форума, не намерих информация за създаването на изкуствените развития из Балкана... Затова реших да споделя една запазена от мен стара статия за развитието на участъка Горна Оряховица - Дъбово... Преписвам дословно и запазвам оригиналния изказ на автора...
"По тази жп линия, построена на няколко етапа и характерна с множество тунели между Търново и Борущица, се намират две изкуствени развития, които са свързани с преминаването на вододела на Стара Планина при гара Кръстец. През 1904 год. е била приета разработената от инженер Л. Вълчев варианта за пресичане на Балкана по трасе през Плачковци - Борущица. А през 1910 год. е бил построен вододелният тунел Кръстец (с дължина 914 м и с кота 883 по надлъжния профил).
Първото изкуствено развитие, представляващо шесторка, се намира в местността "Бъзовец, между гара Плачковци и най-високо разположената (865 м) по линията гара Кръстец. Основното ѝ предназначение е да се спечели дължина, за да може с максималния наклон 25 ‰ и минималния радиус 250 м (параметри на отсечката Търново - Стара Загора) трасето да достигне до Кръстец.
Строител на шесторката е Христо Никифоров от гр. Ловеч, който е оглавявал тогава Главното предприятие за построяването на линията Търново - Трявна - Борущица. Съгласно договора, тя е трябвало да бъде завършена на 24.11.1908 год., но поради особено тежките топографски условия, търсене на най-доброто решение за пресичане на Балкана, както и поради необходимостта от построяване на "шесторката", той е бил два пъти отсрочван. На 1 септември 1913 год., частта Плачковци Борущица е била пусната в редовна експлоатация. С основание може да се каже, че "шесторката" е едно много оригинално техническо решение на изкуствено развитие за тази високопланинска жп линия.
Другото изкуствено развитие се намира в местността "Радунците" между гарите "Яворовец" (вече спирка, с напълно демонтирано коловозно развитие - бележката моя) и "Радунци". На 17.10.1906 год., с търг участъкът Борущица – Дъбово е бил възложен на Главното управление за построяване на железопътна линия Борущица – Дъбово – Стара Загора, начело с Т. Чакъров. От вододелната гара Кръстец с максимален наклон 25 ‰, трасето не може да слезе нормално от Борущица до Дъбово и е било направено едно изкуствено развитие във форма на осморка, разгъната на голяма дължина с три тунела и открит път в недрата на Стара Планина. Железопътна линия на две места във втората крива на осморката идва една над друга при голяма денивелация между тях.
Вероятно поради строителството на това сложно развитие, определеният в договора срок за предаване на участъка (25.11.1909 год.) е бил на два пъти удължаван и то без да се плащат глоби за неустойка. На 10.02.1913 год. Той е бил завършен. От това необичайно изключение може да се заключи, че още тогава е било отдавано подобаващо значение на осморката, като ключов елемент на Презбалканската железопътна линия.
Човек застанал над десния бряг (западен - бележката моя) на реката, изпитва неповторимо възхищение, наблюдавайки срещуположния стръмен склон на Стара Планина. Виждат се едва очертани три тераси на около 50 м една от друга и положените в тях коловози на линията. А влакът, забелязан високо горе при гарата, след секунди ще се върне точно в обратна посока , а след още няколко мига ще се види пак съвсем близо, но вече обърнат в другата посока, за да отмине окончателно нататък по своя път.
Схема на тази осморка, като изключителен пример в жп строителството е поместил още през 1924 год. Проф. Инж. J. Kugler – Прага, в книгата "Stavitelstvi Železnični"."
Имам и едно питане към вас... Търсех в интернет информация за построяването на така наречения в Стара Загора „италиански мост”... Това е мястото, където четвърта жп линия преминава над път Е85 (национално шосе 5) в междугарието Стара Загора – Змеево, в района на шосейния разклон за самото село Змеево...
Според "градската легенда", след построяването на моста, никой в града не вярвал, че "мостчето" ще издържи тежестта на влакова композиция... Строителят му, италианец (за мен заега безименен), се кълнял, че ще издържи много повече... Но тъй като никой не му вярвал, а той бил прекалено честолюбив... При преминаването на първия влак върху моста, той сложил жена си и детето си под моста, като гаранция за здравината му... За още по-голяма достоверност, той заредил пистолет, насочил го към нея и казал на жена си да стои и да не мърда, иначе ще я застреля... И когато влакът започнал да преминава отгоре, тя се уплашила и побягнала, а той наистина я застрелял...
Е, мостът е здрав и до днес, почти 100 години по-късно...
Та питането ми е, има ли някой достоверна информация за строителството на този шедьовър за тогавашното време...?
Поздрави...!


Акредитиран фотограф
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:

Мнения: 1
Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 5:21 pm
Местоположение: Gorna Oryahovitsa
Обратна връзка:
Ето ви и точен GPS маршрут на част от линията.. малко след гара Дъбово до Горна Оряховица. Заради релефа и тунелите е възможно да има отклонения
. Може да си изтеглите маршрута и да го огледате в Google Earth
.
http://www.everytrail.com/view_trip.php ... c71aefa53f


http://www.everytrail.com/view_trip.php ... c71aefa53f

Честито, дано дълго време да я имаSaruman написа:42-ра линия днес навърши 99 години от откриването си през далечната 1912г.

Информация
Модератори