
Понеже няма такава тема за коментари, създавам настоящата. Вчера се извърши демонтажно/монтажни мероприятия на входната стрелка на Царева Ливада посока Дряново. Първо бяха развити всички болтове, премахнати сигнални кабели и автоматичния обръщач. След което се спря и заземи КМ над самата стрелка. С помощта на багер бяха премахнати част от релсите на стрелката, друга част бяха премахнати на ръка, траверсите бяха преместени и те на ръка. С помощта на специална машина беше извадена и другата част от стрелката и преместена на място на което да не пречи, а там разглобена на бързо от работниците. След премахването на стрелката 2 багера започнаха за изкопават стария баласт, справиха се доста бързо. В края на изкопните работи беше положен специален текстилен плат, а върху него сипица която беше разстелена и валцована. За нещастие наближи времето през което потегля последния влак за Габрово и аз се отправих към карата. Беше ми обяснено, че след сипицата се поставя баласт, след което с помощта на кран се поставя новата стрелка. Пускат се хопърите да запълнят остатъка и накрая се подбива. Снимки от ремонтните действия може да намерите в следния албум: ЛИНК Впрочем същото действие ще се повтори в четвъртака само че на входната посока Плачковци.
Искам да изкажа благодарности на всички, които ме допуснаха до обекта да заснема техническия цикъл на мероприятието.
Искам да изкажа благодарности на всички, които ме допуснаха до обекта да заснема техническия цикъл на мероприятието.

Сникми от ЦЛ на новата входна стрелка посока Дряново и началото на смяната на входната стрелка посока Плачковци.
Изкопи около старата стрелка:
http://media.snimka.bg/4713/015681613-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681620-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681628-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681689-big.jpg
Господата работници в действие:
http://media.snimka.bg/4713/015681634-big.jpg
Новата стрелка която чака да бъде монтирана:
http://media.snimka.bg/4713/015681648-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681669-big.jpg
Стрелката пред Пост 2:
http://media.snimka.bg/4713/015681679-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681687-big.jpg
Новата входна стрелка посока Дряново ограничена на 25 км/ч:
http://media.snimka.bg/4713/015681741-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681754-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681766-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681776-big.jpg
Изкопи около старата стрелка:
http://media.snimka.bg/4713/015681613-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681620-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681628-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681689-big.jpg
Господата работници в действие:
http://media.snimka.bg/4713/015681634-big.jpg
Новата стрелка която чака да бъде монтирана:
http://media.snimka.bg/4713/015681648-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681669-big.jpg
Стрелката пред Пост 2:
http://media.snimka.bg/4713/015681679-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681687-big.jpg
Новата входна стрелка посока Дряново ограничена на 25 км/ч:
http://media.snimka.bg/4713/015681741-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681754-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681766-big.jpg
http://media.snimka.bg/4713/015681776-big.jpg

Четвъртата до Димитровград ли беше електрифицирана или до Хасково? И въобще работи ли се по нея за електрификация по-нататък?
Аз лично се съмнявам, като гледам колко време се електрифицира участъкът Пловдив - Свиленград! ( А на времето София - Пловдив е електрифициран за по-малко от 3 години! При това от "Трансстрой" и ЖП войски, а не от международни консорциуми и други такива "тутикванти"). Ама все пак да попитам.
Аз лично се съмнявам, като гледам колко време се електрифицира участъкът Пловдив - Свиленград! ( А на времето София - Пловдив е електрифициран за по-малко от 3 години! При това от "Трансстрой" и ЖП войски, а не от международни консорциуми и други такива "тутикванти"). Ама все пак да попитам.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Не е терена проблема, а трафика - за толкова влакове няма смисъл от електрификация........Labros написа:До Димитровград е електрификацията. Не се работи, защото терена не го позволява.Машинист_на_сън написа:Четвъртата до Димитровград ли беше електрифицирана или до Хасково? И въобще работи ли се по нея за електрификация по-нататък?

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Някой има ли представа кога е открита 42-ра линия до Габрово?
В мнението ми за първото пътуване до Габрово от 8-ми юли 2007 г.Saruman написа:Някой има ли представа кога е открита 42-ра линия до Габрово?
VESO написа:...............
Славата на Габрово като център на предприемчивост и трудолюбие се налага още в началото на 19-ти век.Процъфтели са гайтанджийството,тъкачеството,ковачеството,грънчарството и други занаяти,чиято основа е използването на водната сила в горното течение на р. Янтра.Голям е приносът на Габрово в историята и техниката в България,в развитието на образованието,науката и културата,още през епохата на Възраждането.Но по възприетия вариант за свързване на северната и южната ж.п. мрежа чрез линията Горна - В.Търново - Трявна - Ст.Загора,самият град остава далеч от нея.Несправедливостта е "поправена" със Закона за допълнение на железопътната мрежа от 1897 г..Строителството на връзката започва от близкото с. Върбаново и е възложена през 1907 г. чрез търг на Държавното преприятие за постройка на главната 4-та линия за 2 738 000 лв..Линията е предадена в експлоатация на 29-ти януари 1912 г.,дълга е 17,5 км,мининален радиус на хоризонталните криви 240 м и максимален наклон 25 промила.По трасето има 5 тунела с обща дължина 737 м.Положено е горно строене с релси тип РПШ с дължина 12.0 м.Участъкът се обслужва от 32-00-ките на депо Горна,като преди електрификацията,тук са идвали дизелови 18-00-ки.Единствената композиция бе преди години,когато бързият влак за София,нощуващ на Габрово,се теглеше от ГО електровоз..........

Благодаря ти. След 2 години, линията навършва 100 години. Остава само да се надявам да просъществува до тогава.



Привет...!
Четвърта линия е една от любимите ми за пътуване... Може би защото ми е близо, а може би и заради красивите места в Стара Планина, през които преминава... Огледах се из форума, не намерих информация за създаването на изкуствените развития из Балкана... Затова реших да споделя една запазена от мен стара статия за развитието на участъка Горна Оряховица - Дъбово... Преписвам дословно и запазвам оригиналния изказ на автора...
"По тази жп линия, построена на няколко етапа и характерна с множество тунели между Търново и Борущица, се намират две изкуствени развития, които са свързани с преминаването на вододела на Стара Планина при гара Кръстец. През 1904 год. е била приета разработената от инженер Л. Вълчев варианта за пресичане на Балкана по трасе през Плачковци - Борущица. А през 1910 год. е бил построен вододелният тунел Кръстец (с дължина 914 м и с кота 883 по надлъжния профил).
Първото изкуствено развитие, представляващо шесторка, се намира в местността "Бъзовец, между гара Плачковци и най-високо разположената (865 м) по линията гара Кръстец. Основното ѝ предназначение е да се спечели дължина, за да може с максималния наклон 25 ‰ и минималния радиус 250 м (параметри на отсечката Търново - Стара Загора) трасето да достигне до Кръстец.
Строител на шесторката е Христо Никифоров от гр. Ловеч, който е оглавявал тогава Главното предприятие за построяването на линията Търново - Трявна - Борущица. Съгласно договора, тя е трябвало да бъде завършена на 24.11.1908 год., но поради особено тежките топографски условия, търсене на най-доброто решение за пресичане на Балкана, както и поради необходимостта от построяване на "шесторката", той е бил два пъти отсрочван. На 1 септември 1913 год., частта Плачковци Борущица е била пусната в редовна експлоатация. С основание може да се каже, че "шесторката" е едно много оригинално техническо решение на изкуствено развитие за тази високопланинска жп линия.

Другото изкуствено развитие се намира в местността "Радунците" между гарите "Яворовец" (вече спирка, с напълно демонтирано коловозно развитие - бележката моя) и "Радунци". На 17.10.1906 год., с търг участъкът Борущица – Дъбово е бил възложен на Главното управление за построяване на железопътна линия Борущица – Дъбово – Стара Загора, начело с Т. Чакъров. От вододелната гара Кръстец с максимален наклон 25 ‰, трасето не може да слезе нормално от Борущица до Дъбово и е било направено едно изкуствено развитие във форма на осморка, разгъната на голяма дължина с три тунела и открит път в недрата на Стара Планина. Железопътна линия на две места във втората крива на осморката идва една над друга при голяма денивелация между тях.

Вероятно поради строителството на това сложно развитие, определеният в договора срок за предаване на участъка (25.11.1909 год.) е бил на два пъти удължаван и то без да се плащат глоби за неустойка. На 10.02.1913 год. Той е бил завършен. От това необичайно изключение може да се заключи, че още тогава е било отдавано подобаващо значение на осморката, като ключов елемент на Презбалканската железопътна линия.
Човек застанал над десния бряг (западен - бележката моя) на реката, изпитва неповторимо възхищение, наблюдавайки срещуположния стръмен склон на Стара Планина. Виждат се едва очертани три тераси на около 50 м една от друга и положените в тях коловози на линията. А влакът, забелязан високо горе при гарата, след секунди ще се върне точно в обратна посока , а след още няколко мига ще се види пак съвсем близо, но вече обърнат в другата посока, за да отмине окончателно нататък по своя път.
Схема на тази осморка, като изключителен пример в жп строителството е поместил още през 1924 год. Проф. Инж. J. Kugler – Прага, в книгата "Stavitelstvi Železnični"."
Имам и едно питане към вас... Търсех в интернет информация за построяването на така наречения в Стара Загора „италиански мост”... Това е мястото, където четвърта жп линия преминава над път Е85 (национално шосе 5) в междугарието Стара Загора – Змеево, в района на шосейния разклон за самото село Змеево...

Според "градската легенда", след построяването на моста, никой в града не вярвал, че "мостчето" ще издържи тежестта на влакова композиция... Строителят му, италианец (за мен заега безименен), се кълнял, че ще издържи много повече... Но тъй като никой не му вярвал, а той бил прекалено честолюбив... При преминаването на първия влак върху моста, той сложил жена си и детето си под моста, като гаранция за здравината му... За още по-голяма достоверност, той заредил пистолет, насочил го към нея и казал на жена си да стои и да не мърда, иначе ще я застреля... И когато влакът започнал да преминава отгоре, тя се уплашила и побягнала, а той наистина я застрелял...
Е, мостът е здрав и до днес, почти 100 години по-късно...
Та питането ми е, има ли някой достоверна информация за строителството на този шедьовър за тогавашното време...?
Поздрави...!
Четвърта линия е една от любимите ми за пътуване... Може би защото ми е близо, а може би и заради красивите места в Стара Планина, през които преминава... Огледах се из форума, не намерих информация за създаването на изкуствените развития из Балкана... Затова реших да споделя една запазена от мен стара статия за развитието на участъка Горна Оряховица - Дъбово... Преписвам дословно и запазвам оригиналния изказ на автора...
"По тази жп линия, построена на няколко етапа и характерна с множество тунели между Търново и Борущица, се намират две изкуствени развития, които са свързани с преминаването на вододела на Стара Планина при гара Кръстец. През 1904 год. е била приета разработената от инженер Л. Вълчев варианта за пресичане на Балкана по трасе през Плачковци - Борущица. А през 1910 год. е бил построен вододелният тунел Кръстец (с дължина 914 м и с кота 883 по надлъжния профил).
Първото изкуствено развитие, представляващо шесторка, се намира в местността "Бъзовец, между гара Плачковци и най-високо разположената (865 м) по линията гара Кръстец. Основното ѝ предназначение е да се спечели дължина, за да може с максималния наклон 25 ‰ и минималния радиус 250 м (параметри на отсечката Търново - Стара Загора) трасето да достигне до Кръстец.
Строител на шесторката е Христо Никифоров от гр. Ловеч, който е оглавявал тогава Главното предприятие за построяването на линията Търново - Трявна - Борущица. Съгласно договора, тя е трябвало да бъде завършена на 24.11.1908 год., но поради особено тежките топографски условия, търсене на най-доброто решение за пресичане на Балкана, както и поради необходимостта от построяване на "шесторката", той е бил два пъти отсрочван. На 1 септември 1913 год., частта Плачковци Борущица е била пусната в редовна експлоатация. С основание може да се каже, че "шесторката" е едно много оригинално техническо решение на изкуствено развитие за тази високопланинска жп линия.

Другото изкуствено развитие се намира в местността "Радунците" между гарите "Яворовец" (вече спирка, с напълно демонтирано коловозно развитие - бележката моя) и "Радунци". На 17.10.1906 год., с търг участъкът Борущица – Дъбово е бил възложен на Главното управление за построяване на железопътна линия Борущица – Дъбово – Стара Загора, начело с Т. Чакъров. От вододелната гара Кръстец с максимален наклон 25 ‰, трасето не може да слезе нормално от Борущица до Дъбово и е било направено едно изкуствено развитие във форма на осморка, разгъната на голяма дължина с три тунела и открит път в недрата на Стара Планина. Железопътна линия на две места във втората крива на осморката идва една над друга при голяма денивелация между тях.

Вероятно поради строителството на това сложно развитие, определеният в договора срок за предаване на участъка (25.11.1909 год.) е бил на два пъти удължаван и то без да се плащат глоби за неустойка. На 10.02.1913 год. Той е бил завършен. От това необичайно изключение може да се заключи, че още тогава е било отдавано подобаващо значение на осморката, като ключов елемент на Презбалканската железопътна линия.
Човек застанал над десния бряг (западен - бележката моя) на реката, изпитва неповторимо възхищение, наблюдавайки срещуположния стръмен склон на Стара Планина. Виждат се едва очертани три тераси на около 50 м една от друга и положените в тях коловози на линията. А влакът, забелязан високо горе при гарата, след секунди ще се върне точно в обратна посока , а след още няколко мига ще се види пак съвсем близо, но вече обърнат в другата посока, за да отмине окончателно нататък по своя път.
Схема на тази осморка, като изключителен пример в жп строителството е поместил още през 1924 год. Проф. Инж. J. Kugler – Прага, в книгата "Stavitelstvi Železnični"."
Имам и едно питане към вас... Търсех в интернет информация за построяването на така наречения в Стара Загора „италиански мост”... Това е мястото, където четвърта жп линия преминава над път Е85 (национално шосе 5) в междугарието Стара Загора – Змеево, в района на шосейния разклон за самото село Змеево...

Според "градската легенда", след построяването на моста, никой в града не вярвал, че "мостчето" ще издържи тежестта на влакова композиция... Строителят му, италианец (за мен заега безименен), се кълнял, че ще издържи много повече... Но тъй като никой не му вярвал, а той бил прекалено честолюбив... При преминаването на първия влак върху моста, той сложил жена си и детето си под моста, като гаранция за здравината му... За още по-голяма достоверност, той заредил пистолет, насочил го към нея и казал на жена си да стои и да не мърда, иначе ще я застреля... И когато влакът започнал да преминава отгоре, тя се уплашила и побягнала, а той наистина я застрелял...
Е, мостът е здрав и до днес, почти 100 години по-късно...
Та питането ми е, има ли някой достоверна информация за строителството на този шедьовър за тогавашното време...?
Поздрави...!
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Без да го ритнеш, не излита...

Информация
Модератори