Страница 2 от 9

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 6:44 pm
от Nikss
В кръга на шегата: Не се притеснявай - Лорчето ще му асистира. :D
А инак благодарение на нашия админ разчутото ще помогне много при фотографиране на ТПС, инфраструктура и т.н. Сега се замислям, че ако ме освободят от училище за 1 ден заради участието ми в "Здравей България" бих се престрашил, но едва ли ще стане. :D А за коя дата е определено участието? 7-ми няма да е, аз предполагам, че ще е на 6-ти. :D

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 6:46 pm
от Mario Evstatiev
Nikss написа:В кръга на шегата: Не се притеснявай - Лорчето ще му асистира. :D
А инак благодарение на нашия админ разчутото ще помогне много при фотографиране на ТПС, инфраструктура и т.н. Сега се замислям, че ако ме освободят от училище за 1 ден заради участието ми в "Здравей България" бих се престрашил, но едва ли ще стане. :D А за коя дата е определено участието? 7-ми няма да е, аз предполагам, че ще е на 6-ти. :D
Редно е ако става освобождаване от у-ще заради участието(ще ти дадат служебна бележка) да дойдеш, но трябва с нещо да си рано в София. Иначе добра диея е да дойде човек като теб - спотър, който редовно снима и се е сблъсквал с описаните проблеми.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 6:49 pm
от Nikss
Ако идвам 383 е достатъчно рано в Сф (06:00). Още не са пристигнали в студиото. А за форумската група предполагам, че ще е след 09:00 часа самото участие. Тъй, че място за притеснение няма. :D
А си мисля и друго: Хубаво е да се извади и покаже по едно копие от двата вида членски карти да види аудиторията предварително, че не сме отишли там да си играем на асоциации. :D

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 6:52 pm
от Mario Evstatiev
Не е лошо и ще бъде взета подобна мярка за показване на образци на членските карти, както и на Правилника за тях. Освен това, от екипа на предаването ме предупредиха да носим някои от най - хубавиште си снимки на влакове.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 6:55 pm
от Nikss
Тук вече няма как да се включа макар компютърът ми буквално да е задръстен със снимки, половината от които чакат за обработване. Точната бройка не мога да ви кажа, но според брояча на апарата ми за 2 г. съм нащракал над 2500 снимки и клипове. Клиповете разбира се са по-малко, а напоследък спрях да правя клипове, наблягам на снимките. :D Инак имам немалко хубави снимки, дори в момента правя прочистване тъй като хард диска ми е пълен, а в апарата чакат сигурно 50-тина снимки за качване. :?

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 7:28 pm
от 42 072.9
Ако имаш възможност остави нещо за спомен на предаването нещо от типа на "огледай се, ослушай се и ако не идва влак - премини" :)
Моето мнение, е че трябва да присъстват хора, които си снимат редовно и имат какво да кажат по този проблематичен въпрос.

Искаме останалите хора да не ни гледат учудено, когато отиваме пред машината или заставаме в някое междугарие, ние сме нормални хора обичаме железницата и не искаме много, просто разбиране и малко свобода.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 7:29 pm
от Nikss
Напълно съгласен. 8)

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 7:32 pm
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Ако имаш възможност остави нещо за спомен на предаването нещо от типа на "огледай се, ослушай се и ако не идва влак - премини" :)
Имам такава идея, но се чудя дали един заповеден диск няма да е хубав символ и намек за зелена светлина към нашето общество. Или един кран-машинист за дир. спирачка, реставриран катто трябва.
Искаме останалите хора да не ни гледат учудено, когато отиваме пред машината или заставаме в някое междугарие, ние сме нормални хора обичаме железницата и не искаме много, просто разбиране и малко свобода.
НАли за това отиваме в телевизията, да види народа, че има цяло общество, макар и разделено на три.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 7:59 pm
от VESO
Искаме останалите хора да не ни гледат учудено, когато отиваме пред машината или заставаме в някое междугарие, ние сме нормални хора обичаме железницата и не искаме много, просто разбиране и малко свобода.
Между другото съм забелязал , че само у нас гледат така.Където съм бил - в Румъния , в Сърбия , Гърция , Турция , навсякъде хората изобщо не обръщат внимание.Най - много се удивих на едни снимки на RWman от Австрия , поне 10-тина бяха правени в големи навалици по перони на гари и там хората дори и най - малко не поглеждат към снимащия. На Bucuresti Nord дори попаднах в интересна ситуация - влязох в едни двуетажни вагони , току що дошли от Buzau и след като влакът се изпразни снимах вътре интериора на първия етаж.В този момент един от многото щъкащи по перона железничари (не знам каква функция изпълняват , при положение , че локомотивите сами си бутат съставите назад , след като пътниците слязат) ме видя и застана на вратата , докато си правих снимките.Човекът даже ми обърна гръб , извади от джоба някаква вафла и започна да я яде.След като свърших , излязох от вратата и тогава той бързо си хвърли вафлата , която не успя да си дояде и се провикна към машинистите , подаващи се от вратата на локомотива , като махаше с една палка.Само секунди по - късно композицията се изтгели.
А колко снимки съм правил на локомотиви и машинистите вътре само се обърнат и продължават да се заминават с нещо - изобщо не им прави впечатление , че снимам.
Единствено у нас в момента , в който започнеш да снимаш , чуваш всевъзможни възгласи: "Виж , виж онзи снима!" , "Я , ще ни дават по телевизията!" , а най - интересната случка , на която съм се натъквал бе веднъж на СФ , когато Rexkos снимаше локомотива на 2611 и в това време една двойка - момче и момиче влизаха в първия вагон след фургона.Момичето дръпна момчето с възгласи: "Бързо ела да видиш , онзи снима с апарат!" , при което момчето слезе и след като няколко секунди гледаха с орангутански изражения на лицата , се качиха обратно.
На ПО се разигра идентична случка преди време с Наско.Той клекна на перона откъм 3-ти и 4-ти коловоз и извади апарата да заснеме идващия "Сл.Бряг" от Бургас.Няколко момчета , които пътуваха за Димитровград в гарираното на 4-ти коловоз DESIRO и бяха седнали на пейките , спряха разговорите и чух как едното каза на другите: "Вижте , вижте онзи снима влака!" , при което останалите гледаха учудено все едно са лапнали нещо.Не мога да си обясня това поведение , но това е свързано по някакъв начин с манталитета на българина.В другите страни няма такива неща.
И това е от безпроблемната страна.Ако не се намери и някой рък. движение , кондуктор , полицай , че дори и машинист , който веднага започва да мрънка защо сме снимали и не сме ли знаели , че било забранено.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 8:04 pm
от Mario Evstatiev
Именно проблемите със снимането трябва да се решат и за това Форум "Локомотиви" пое инициативата за медиен шум. Нека всички разберат какви са нашите цели и интереси, дано започнат след предаването да гледат на нас като на нормална част от пейзажа.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 8:35 pm
от Nikss
Да се надяваме. Защото мен поне в началото когато споделих пред приятели, съученици и т.н., че съм запален по влакове ме подиграваха, гледаха ме все едно съм от Нептун паднал тук, сякаш правя нещо, което ограбва цялата държава. :? Ходи ги разбери.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 8:44 pm
от БДЖ
Много често ми се случва да ме питат колко струва апарата, хубави снимки ли прави, не ги ли прави, гледат учудено... :lol:

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 8:48 pm
от VESO
Нали един полицай с чувство за хумор ни питаше дали има хора в България , които гледат снимки на влакове.Случката стана на Дупница , а полицаят излезе доста свестен и ни остави без проблем да снимаме.Било му интересно това , което правим , като че ли на Дца не се е снимало никога и оттам няма никакви снимки.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 8:55 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Нали един полицай с чувство за хумор ни питаше дали има хора в България , които гледат снимки на влакове.Случката стана на Дупница , а полицаят излезе доста свестен и ни остави без проблем да снимаме.Било му интересно това , което правим , като че ли на Дца не се е снимало никога и оттам няма никакви снимки.
В България много хора не знаят, че има цяло общество, занимаващо се с жп фотография. Вчера в НОВА ТВ, човека на пропуска гледаше като гръмнат като му дадох да прочете писмото и остана учуден, че има толкова хора с този интерес - снимане на влакове. Охранителя на пропуска на в-к "Труд" пък почти беше сигурен, че няма да се заинтересуват от вестника за нашия проблем - все пак не излезе прави се срещнахме с репортер.

Като цяло се надявам след предаването да разберат хората, че има хора, чието хобие именно снимането по гарите на различен подвижен ЖП състав и, че тези снимки се правят за удоволствие и запълване на форумния архив, не за каквито и да било користни или комерсиални цели.

Публикувано на: Съб Окт 03, 2009 9:01 pm
от borislaviv
Nikss написа:Да се надяваме. Защото мен поне в началото когато споделих пред приятели, съученици и т.н., че съм запален по влакове ме подиграваха, гледаха ме все едно съм от Нептун паднал тук, сякаш правя нещо, което ограбва цялата държава. :? Ходи ги разбери.
Нещо подобно съм изживявал и аз.Спомням си навремето, като ученик в 8 клас бях в един кръжок по електротехника и радиотехника и ни заведоха в лок. депо да разглеждаме един дизел седмак.Там ни обясняваха устройството му и как двигателя задвижва генератор, който от своя страна захранва тяговите двигатели.По-късно като ученик в техникума по електроника А.С. Попов във В. Търново, веднъж споделих наученото за дизела, моите съученици започнаха да ме подиграват за това как е възможно такова преобразувне на енергия.Първо механична, после електрическа и пак механична.Просто казаха,че си измислям.Най-лошото беше,че и учителите не ме подкрепиха,явно и те не са знаели принципа на локомотива.Но това ми даде сили да не се отказвам от моите знания и да си отстоявам мненията.Така,че не се притеснявайте от хорските мнения и гледайте напред!