Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да, бюрокрацията е страшна и смазваща, но това е положението просто - без тези действия, полицията пак може да създава проблеми на снимащите. Що се касае до картите - те ще се издават от мен, потребителя само ще подава сзаявление със снимка.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Но пък трябва да са със печат от съответната институция!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
choveka_vlak написа:Но пък трябва да са със печат от съответната институция!.
Именно. Трябва да се съгласува с НК "ЖИ" по какъв начин на придобилите право на достъп лица, този достъп ще се удостковерява. Единия вариант е да приемат на гърба на членските карти да има текст

Код: Избери целия код

Лицето има право на достъп до жп гари и сервитутни зони на НК "ЖИ" за заснемане на ПЖПС.   
                          
                                         Длъжностно лице:.....................
                                           /Подпис и печат/
При това положение, трябва представител на Форум "Локомотиви" да се срещне с Генералния директор на ДП НКЖИ и да обсъдят този вариант на среща заедно с директора на отдел "СКИ" и да се регламентира по какъв начин ще става одобряването на лицата, имащи право на достъп и какви права ще дава дадения достъп.

Аз лично смятам, че достъпът трябва да дава следните права:

1. Фотозаснемане на ПЖПС в района на гари и междугария;
2. Свободен престой на гаровите перони при изрично спазване правилата за ред в гарите;
3. Фотозаснемане на ПЖПС в междугария(сервитутна зона) при изрично спазване на правилата за безопасност, за което всяко лице ще преминава инструктаж по охрана на труда;

Картите да не дават достъп до служебни помещения и райони, освен ако няма конкретно издаден за тях разрешаващ документ, правилата и случаите в които той се издава да са регламентирани между Форум "Локомотиви" и ДП - НК ЖИ и подписани от двете страни.

Картите да не дават достъп до локомотивните депа освен в случаите, когато отдел ВСОД при БДЖ - ЕАД не е издал документ, разрешаващ такъв достъп с поименен списък на лицата и депото, което ще се посети.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Нещата са ситуирани да изчакаме мненията и на други съфорумци и да се премине към окончателен вариант.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
choveka_vlak написа:Нещата са ситуирани да изчакаме мненията и на други съфорумци и да се премине към окончателен вариант.
Съгласен!

Очаквам окончателните мнения на другите форумци, както и предложения и критики към тази система, след което ще се премине към изготвяне образец на членска карта и отпечатването им.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

До тук всичко е добре обмислено, но защо да се ограничава достъпът дори до локомотивните депа питам аз? След представянето на фотографа пред деломайстора, началника на депото/експлоатацията и т.н., премине инструктаж какъв е проблемът и защо трябва да се налага това ограничение? За по-специални места (служебни помещения и райони) съм съгласен достъпът да е ограничен, но за депата съм против да има ограничение. Инак твърдо оставам зад идеята картите да са със снимка, информация - ЕГН, местожителство и т.н., печат от форума и правата изписани на гърба на картата. Това според мен е най-добрия вариант - както са направени жп картите - и за намаления, и тези с които машинистите и служителите пътуват от/за работа. Това е от мен като вариант, оставям на вас да предцените оттук нататък какво да се прави, но като спотър преминал през немалко изпитания за 2 г. казвам от личен опит къде трябва и не трябва да има достъп. Не претендирам, че задължително навсякъде трябва да имаме достъп, за да си врем носовете, но където има наистина интересни неща за снимане (най-вече депата и гарите) не трябва да има ограничение, НО всеки да отива при дежурния деломайстор или който е на разположение, представя се и действа по същество тогава.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Достъпът до депата е ограничен по ред причини - опасни производства, техки предмети, които могат да паднат върху някого от вас, рискове, свързани с токов удар. Фотографите ще могат да имат достъп до депа само с разрешение от отдел ВСОД в рамките на проекти и мероприятия, както и до сега форума практикува. Мисля, че все пак сигурността на вас и спазване на нормативните актове са на първо място.

Що се касае до членските карти, те ще бъдат издавани от Администратора на форума след представяне на следните документи, които ще се съхраняват от форумната администрация:

1. Заявление с 2 бр. снимки по утвърден образец;
2. За нуждите на НК "ЖИ" отдел "СКИ" - свидетелство за съдимост;

Заявлението се попълва от лицето - заявител и с него, последното автоматично се съгласява данните му да бъдет предоставени на НК "ЖИ", която по ЗЗЛД е Администратор на лични данни.

Администратора на форума ще издава необходимите членски карти и в едно с поименен списък на лицата, кандидатстващаи за достъп до гарите и сервитутните зони на НК "ЖИ" с цел фотографиране на ПЖПС с любителска цел.

Това са част от положенията, свързани с клубните карти и начина за регламентиране достъпа на жп фотографи до гарите на НК "ЖИ".

Тъй като Форум "Локомотиви" иска всичко да бъде законово издържано и уредено, ще бъде изготвен правилник за получаване, използване и отнемане на членски карти на членовете на форума, както и утвърдените права, както и правила за използването им.
64.19
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Страхотно ! Много се зарадвах като изчетох последните две страници ! :) Аз лично бих подкрепил "Вариант 1", струва ми се най-удачен. Имам и един въпрос - Какво ще е възрастовото ограничение ?
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

И аз сън за вариант 1, всичко да е законно и спотърите да нямат проблеми при упражняването на хобито си. Предполагам, че ограничение 14 години поне да има или поне, който иска членска карта да има лична карта.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Saruman написа:И аз сън за вариант 1, всичко да е законно и спотърите да нямат проблеми при упражняването на хобито си. Предполагам, че ограничение 14 години поне да има или поне, който иска членска карта да има лична карта.
Предлагам за дискусия и конструктивни промени

ПРОЕКТОПРАВИЛНИК за членските карти, издавани на членове на Форум "Локомотиви"

Предлагам, тези, които имат интерес, включително и служебни лица да разгледат проекто - правилника и да вземат отношение с цел да бъдат изчистени максимално всякакви неуредени с него въпроси.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:Достъпът до депата е ограничен по ред причини - опасни производства, техки предмети, които могат да паднат върху някого от вас, рискове, свързани с токов удар. Фотографите ще могат да имат достъп до депа само с разрешение от отдел ВСОД в рамките на проекти и мероприятия, както и до сега форума практикува. Мисля, че все пак сигурността на вас и спазване на нормативните актове са на първо място.

Що се касае до членските карти, те ще бъдат издавани от Администратора на форума след представяне на следните документи, които ще се съхраняват от форумната администрация:

1. Заявление с 2 бр. снимки по утвърден образец;
2. За нуждите на НК "ЖИ" отдел "СКИ" - свидетелство за съдимост;

Заявлението се попълва от лицето - заявител и с него, последното автоматично се съгласява данните му да бъдет предоставени на НК "ЖИ", която по ЗЗЛД е Администратор на лични данни.

Администратора на форума ще издава необходимите членски карти и в едно с поименен списък на лицата, кандидатстващаи за достъп до гарите и сервитутните зони на НК "ЖИ" с цел фотографиране на ПЖПС с любителска цел.

Това са част от положенията, свързани с клубните карти и начина за регламентиране достъпа на жп фотографи до гарите на НК "ЖИ".

Тъй като Форум "Локомотиви" иска всичко да бъде законово издържано и уредено, ще бъде изготвен правилник за получаване, използване и отнемане на членски карти на членовете на форума, както и утвърдените права, както и правила за използването им.
Не мога напълно да се съглася с теб, макар, че до някаква степен си прав за опасностите. Под опасно производство не мога да разбера какво имаш в предвид. Инак рядко съм виждал в депа тежки предмети (поне отвън тъй като в самите халета наистина е пълно с такива - кранове за вдигане и т.н.). И все пак да се надяваме на пълно съдействие от отдел ВСОД щом се считат депата за опасни места. А работещите там считат фотографите за всякакви - от терористи до мангали, свалящи части за скрап. :?
И все пак с нетърпение очаквам да видя как ще изглеждат клубните карти. 8) Пък за останалото се надявам да няма проблеми и винаги да се правят възможно най-добри снимки при всякакви ситуации.
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Според мене да се ограничи достъпа до цехове (вътре в тях), защото ако стане някоя злополука после страшно става научават дирекции ще питат този какво се врял там и т.н.А инече в депата пред цеховете да се снима спокойно без проблеми както и по гарите за мене този вариант ми е удобен и ако стана притежател на такава карта обещавам много снимки от разпределителна гара, централна и депото.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Именно това имах в предвид и аз. Пък за цеховете само с разрешение на дежурните деломайстор, началник депо/експлоатация или ремонтния персонал работещ в халето. То по принцип аз съм на мнение, че "изкараната пред халето продукция" е по-добър улов за снимане отколкото гол и китосан върху вагонски талиги кош. В депо Варна винаги пред халето има поне по 4-5 електровоза, отделно до оградата от спрените електровози най-често гарирана си почива ЕМВ преди да излезе за обслужване на влак. Тъй, че това също трябва да се вземе в предвид - аз лично не бих тръгнал да се завирам из халетата, предпочитам отвън да снимам каквото има, а ако ми е много любопитно по-скоро бих погледнал през прозореца какво се майстори вътре. :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Като цяло за депата за сега не мога да се съглася, тъй като самото депо е производствена площадка и крие достатъчно рискове. А проекти ще се правят достатъчно, че да има мегдан за посещаване на депа и бази.

Нека не бъдем нахални - нашата цел е свободен трейнспотинг по гарите и междугаритята. Тоест - да бъдат избегнати проблемите като тези в Искър, Пловдив и Карнобат и снимането на влакове да стане приятно и спокойно занимание, а не да се превръща на игра на котка и мишка с полицията.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Да не забравяме, че ценните кадри се крият именно в добре пазените гари от полицаите- например като Искър, Волуяк, Карнобат, разпределителните. Много ми се иска да няма злоупотреби и опетняване на тази добра кауза, защото нещо ми подсказва, че ще има такива случаи...
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация