Nikss написа:Мда. Американски тюлени например - там за снимачна площадка е използвано хале - май в Пд, където има 2-3 Шкоди и 46-ца от оригиналните. Има и още няколко такива филма, които се въртят по Диемите, отделно и лок 52 100 се е разписвал в немалко такива екшън филми.

За "Американски тюлени" е ползван ел. цеха на ЖП завода. Вижда се 46-ца, разкачена за ремонт. "Извън релси" като продукция у нас бе един от големите проекти. Беше композирана цялата "ВИТОША", имаше над 200 статисти(един от които тогава бях и аз), снимачния ден продължи до 1 часа през нощта. Снимаше се на 2-ри челен коловоз на Централна гара София, като за целтя перона бе превърнат в перон на чужда гара, с будките за цветя, вестникарска будка, перонни фенери и пейки. 06-118 беше цялата в сиво, а в кабината бяха сложили над вратата за машинното една червена луминицентна пура да свети като дежурно осветление. Местиха напред - назад влака поне 50-60 пъти. Ту слизахме, ту се качвахме, разнасяхме куфари и чанти. Това можеби е и най - интересната от "задачите", изпълнявани от състава на "ВИТОША ЕКСПРЕС" по демокрацията.
През 2004/5 г. вече се наемаха само отделни вагони от състава на влака. Имаше доста пътувания на фирма "АЕРО ТРАВЪЛ", но те не бяха нещо особено. У нас проблема е, че чуждите групи, които заявяват атракционни пътувания, държат на поне 2 бр. парни локомотиви при пътуването си у нас. Искат неелектрифицирани линии и като цяло са изключително претенциозни към всичко, което за цената, която заплащат е нормално. Интерес към "ВИТОША"-та няма, вероятно защото влакът е слабо пропагандиран, главно не е наблегнато на значението му по онова време. Ако гледаме ретроспективно, през комунизма, този влак е бил като "Еър Форс 1" за щатския президент. Строго охраняван, енергийно и комуникационно независим, с личен работен кабинет на Първия, лични спални и куп други екстри, които сега има в американския президентски самолет. Ето едно такова сравнение и представяне на нещата, можеби е ключът към отприщване на наплив от желаещи да се возят с този влак. Но освен вагоните, трябва да предложим на чужденеца и достатъчно атракции. Например поне 2 бр. парни локомотиви - да речем 01-23 и 16-01. Би могло да се включи в пътуването и локомотивът V10В на мелницата - германците имат особени симпатии към локомотивите от този тип конструкция и ще се радват да им се направи някакъв атракцион и с него. Тук вече всичко опира до програма, заявки, предложени цени, и най - важното, съвместна работа на всички нива при организиране и провеждане на пътуването.