Администратор
За "Американски тюлени" е ползван ел. цеха на ЖП завода. Вижда се 46-ца, разкачена за ремонт. "Извън релси" като продукция у нас бе един от големите проекти. Беше композирана цялата "ВИТОША", имаше над 200 статисти(един от които тогава бях и аз), снимачния ден продължи до 1 часа през нощта. Снимаше се на 2-ри челен коловоз на Централна гара София, като за целтя перона бе превърнат в перон на чужда гара, с будките за цветя, вестникарска будка, перонни фенери и пейки. 06-118 беше цялата в сиво, а в кабината бяха сложили над вратата за машинното една червена луминицентна пура да свети като дежурно осветление. Местиха напред - назад влака поне 50-60 пъти. Ту слизахме, ту се качвахме, разнасяхме куфари и чанти. Това можеби е и най - интересната от "задачите", изпълнявани от състава на "ВИТОША ЕКСПРЕС" по демокрацията.Nikss написа:Мда. Американски тюлени например - там за снимачна площадка е използвано хале - май в Пд, където има 2-3 Шкоди и 46-ца от оригиналните. Има и още няколко такива филма, които се въртят по Диемите, отделно и лок 52 100 се е разписвал в немалко такива екшън филми.![]()
През 2004/5 г. вече се наемаха само отделни вагони от състава на влака. Имаше доста пътувания на фирма "АЕРО ТРАВЪЛ", но те не бяха нещо особено. У нас проблема е, че чуждите групи, които заявяват атракционни пътувания, държат на поне 2 бр. парни локомотиви при пътуването си у нас. Искат неелектрифицирани линии и като цяло са изключително претенциозни към всичко, което за цената, която заплащат е нормално. Интерес към "ВИТОША"-та няма, вероятно защото влакът е слабо пропагандиран, главно не е наблегнато на значението му по онова време. Ако гледаме ретроспективно, през комунизма, този влак е бил като "Еър Форс 1" за щатския президент. Строго охраняван, енергийно и комуникационно независим, с личен работен кабинет на Първия, лични спални и куп други екстри, които сега има в американския президентски самолет. Ето едно такова сравнение и представяне на нещата, можеби е ключът към отприщване на наплив от желаещи да се возят с този влак. Но освен вагоните, трябва да предложим на чужденеца и достатъчно атракции. Например поне 2 бр. парни локомотиви - да речем 01-23 и 16-01. Би могло да се включи в пътуването и локомотивът V10В на мелницата - германците имат особени симпатии към локомотивите от този тип конструкция и ще се радват да им се направи някакъв атракцион и с него. Тук вече всичко опира до програма, заявки, предложени цени, и най - важното, съвместна работа на всички нива при организиране и провеждане на пътуването.
64.19
Витошата не е за машина като 16.01. Витошата е да се кара от два големи представителни локомотива като 01.23 и 03.12 поради по-високата конструктивна скорост. Пък и двете машини погледнати външно са почти еднакви което ще допълни красивата картинка.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Ако питаш мен, "ВИТОША ЕКСПРЕС" ще си пасва най - добре с два лъснати локомотива серия 04. Но уви такива няма годни, а няма и изгледи да има. Иначе подкрепям идеята ти за 01-23 и 03-12. Това също ще е величествено, но дали ще го видим скоро не се знае както е тръгнало...44-134 написа:Витошата не е за машина като 16.01. Витошата е да се кара от два големи представителни локомотива като 01.23 и 03.12 поради по-високата конструктивна скорост. Пък и двете машини погледнати външно са почти еднакви което ще допълни красивата картинка.
64.19
Администратор
Ако до лятото нямаме поне два действащи нормалнорелсови парни локомотива, то пак рискуваме провал на всички атракционни пътувания, или поне на повечето от тях. Чужденците идват за да пътуват по нашата жп мрежа с парна тракция, срамота ще е да им прикачим пак някоя 06-ца например, както стана през 2005 г.veselintodorov написа:Всичко е тръгнало наопаки но има все пак светлина в тунела.
64.19
Туристите които трябваше да дойдат лятото заявиха, че ако им се възстанови 03.12 те ще дойдат пролетта. Същите тези туристи още в началото на годината поискаха 03.12 и дори предложиха пари на БДЖ за възстановяването, обаче БДЖ се направиха на велики и казаха, че си имат пари и не им трябват чужди и, че ще възстановят машината. Така, че не очаквайте много пътувания идната година, като се има предвид че и въшката спира за ревизия, за 16-ката тръби няма, нулата не се знае какво ще излезе от пробата, а на 03.12 е още мноооого далечна.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Администратор
Повечето атракционни пътувания у нас не минават без някакъв "екшън". Я неуредици с парните машини, я неуредици със съставите и обслужването. Винаги ще се намери нещо да не е като хората. Присъствал съм на атракционно пътуване с "PLAVI VOZ" в Сърбия и през цялото пътуване, което траеше над 8 часа с три смени на локомотив - първо 666-003, след нея 661-ца и накрая 441-315. През цялото пътуване не стана никакво произшествие, туристическата група бе обслужвана подобаващо, желаещите имаха достъп до локомотивите. Като цяло останаха много доволни хората! И никой от тях не е мрънкал кой се е возил във влакаNikss написа:Лошо. На зле са я подкарали и рискуваме да станем за смях пред туристите и като опишат подробно как сме се орезилили смятайте, че после много трудно ще потръгнат нещата ако щат каквито локомотиви да им докарат.
64.19
Администратор
Вчера получих информация, че около Коледа има заявка за пътуване с 01-23. През 2010 г. също имало много вече заявени и резервирани пътувания с парни локомотиви у нас, поради което в депо София трескаво се събира 01-23 след извършената ревизия. Интересно е да се види колко от тези пътувания ще се осъществят, както и съставите на атракционните влакове. По неофициален канал дочух, че форумната реклама на "Витоша експрес" е свършила работа и на година има заявка за целия състав в автентичното си композиране с изключение на вагони 077 и 079.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори