

Администратор
Той Бургас ще се измести с три дни, поради това, че съм на работа на 4-ти, а на 5-ти е форумната среща. Така, че проекта ще се проведе на 7-ми Септември.bdz_bg написа:Павел ми каза,че утре ще разбере окончателно дали е свободен за 3-ти.АЗ съм свободен и за двете дати,но си предпочитам 26-ти.На 3-ти стават много близки като дати двете срещи.Но нека всеки да напише кога му е удобно за да се направи равносметка коя дата е по удобна.
64.19

Администратор
Колеги, очаквам всеки, включил се в проекта да изпрати на ЛС съответните за разрешителното данни, включвалите се в поректи знаят какво трябва. Освен това да посочи и датата, на която му е удобно. Следователно ще бъде избрана датата, на която ще се включат по - голямата част от заявилите участие.
Останалите ще бъдат пренасочени за най - близка следваща дата до края на годината.
Останалите ще бъдат пренасочени за най - близка следваща дата до края на годината.
64.19

Администратор

Администратор
След като изтече времето, в което межеше да се запишат форумци за утрешния проект, обявявам официално състава на групата, която ще посети, фотографира и огледа пътническите специални вагони, находищи се в Ремиза на гара София.
Извинявам се на колегите които не са могли да се запишат.
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Веселин Любомиров Малинов
3. Атанас Спасов Гълъбов
4. Иван Несторов Кацев
На 3.09.2009 г., Ремиза ще посетят:
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Николай Ангелов Николов
3. Павел Росенов Вълчев
Извинявам се на колегите които не са могли да се запишат.
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Веселин Любомиров Малинов
3. Атанас Спасов Гълъбов
4. Иван Несторов Кацев
На 3.09.2009 г., Ремиза ще посетят:
1. Марио Георгиев Евстатиев(ръководител група)
2. Николай Ангелов Николов
3. Павел Росенов Вълчев
64.19
Проектът бе реализиран повече от успешно.Бяха посетени максимален брой вагони и огледани техните: интериор , външен вид , кухненски , спални , салонни и котелни и сервизни помещения.
Снимка на участниците в проекта , които вземат съвещание в минутите преди огледите:

Галерия със снимки може да видите тук.
Общо взето , пълен коментар на "Витоша Експрес" е направен тук и то толкова обстойно , че не се нуждае от добавки и преработка.
А сега давам думата на админа , който бе и ръководител на проекта.
Снимка на участниците в проекта , които вземат съвещание в минутите преди огледите:
Галерия със снимки може да видите тук.
Общо взето , пълен коментар на "Витоша Експрес" е направен тук и то толкова обстойно , че не се нуждае от добавки и преработка.
А сега давам думата на админа , който бе и ръководител на проекта.

Администратор
Ето ме и мен с моя репорт:
Групата, която ще участва по предварително задание в проект "Ремиза" се събра на гара София в 8:40 и се отправи за кафе и анализ в барчето на ЦПО на БДЖ. След като един от колегите, включени в поректа бе възпрепядстван да дойде, поканихме Vladyar да се включи на негово място. В 9:30 вече окончателната група от 4 човека бе на лице и се отправихме към Ремиза.
В 10:00 вече бяхме там. Посрещна ни старши - ревизора и отговорник Антон Миланов, за който мога да кажа само че е изключително добър и като човек и като железничар, познава си работата и я върши с удоволствие. Предостави на форум "Локомотиви" помещение, в което проведох на групата Инструктаж на работното място, състоящ се в инструктиране за правилата по безопасност в обекта и техника по охрана на труда. След като проведох кратък инструктаж ан лицата, същите се разписаха в инструктажната книга.
След инструктажа, групата, водена от мен и Антон Миланов се отправи към самия ремиз, където се помещаваха съставите на "Витоша експрес" и "Корона експрес". Сега тези влакове се наричат просто "Носталгия Експрес", като фирмите или лицата, които поръчват пътуване, сами избират състава на влака и вида на вагоните.
__________________________
Започнахме с личния вагон на Тодор Живков - салон №070. В енго групата направи много снимки. Докато разглеждах интериора на личните покои на Тато, внезапно ми звънна GSM-а и спонтанно бе направена ТАЗИ СНИМКА. След края на разговора направих следните снимки в този вагон:
Заседателен салон
Служебно помещение
Скоростомер в заседателния салон
Групата уточняваше подробностите около следващите снимки в салон №070.
____________________________
Следващия вагон от "маршрута" на форумната група беше един вагон, представител на т.нар. "Иранки". Вагонът е бил поръчан за харема на Иранския шах, но Втората световна война го заварва у нас. Тогава нашата власт взема решение този и още няколко вагона, предназначени за Иран да се опазят, като ги скриват в издълбан в скалите тунел. След края на войната обаче, при отправено питане от Иранска страна за вагоните, нашето Царство калкулира сумата по опазването и престоя на композицията, която се струва висока на Иранската власт и вагоните не биват потърсени. По - късно са включени в царската композиция, след нея със същите вагони е пътувал и Вълко Червенков - един от първите комунистически лидери у нас. По - късно през годините, "Царския влак" се използва за политпътувания из страната и Чужбина. Тук идва една интересна история с "Царския влак":
След "Иранката", продължихме из състава на "Царския влак" като последователно посетихме вагоните на Цар Борис ІІІ, Принц Кирил и Царица Йоанна. Посетена беше царската кухня, поместена в четириосен вагон от същия тип, както и изграден на ново вагон - салон, използван от Вълко Червенков.
__________________________________
Форумната група се спря и на салон - вагон №9810 058-4, използван акто служебен вагон на ЖП Управление - София. Сега и този вагон се включва в атракционни пътувания при желание. Ето една Снимка на салона. Интересното по този вагон е, че е снабден с оригинални "Гьорлиц 5" талиги с динамогенераторна уредба за захранване. Коша на вагона е идентичен с познатите ни 20 47 и е строен в Дряново.
____________________________________
Следващия вагон по маршрута бе машинно - генераторния 40 078 от състава на "Витоша експрес". Тук групата също направи доста интересни снимки на дизел генераторното помещение и служебните помещения.
____________________________________
Най - голям интерес сред участниците в проекта събуди ВАГОН - КУХНЯТА на Тодор Живковия влак. Няма да пиша подробно за нея, тъй като в цитираната от Весо тема съм дал много пояснения. Накратко ще разкажа интересните случки.
Наско, който е завършил ТОХ-а в Пловдив много се впечатли на кухнята и оборудването в нея, като многократно и ентусиазирано заяви, че с удоволствие би готвил в нея. Това бе запомнено и ще се има в предвид, като дойде време за салати и мезелъци
Той си направи няколко снимки с най - голямата тенджера вътре, като чакам да се качат.
Типично в стил "Холивуд", Наско и Весо разиграха една кратка екшън - сцена с наличния филмов реквизит: Действието се развива в пътуващ правителствен влак. Нападнат от терористи, в задната част на влака остава само цивилен детектив от Спецслужбите. Той е изправен срещу въоръжен с "Макаров" терорист, заплашващ да избие както и персонала, така и пътуващите във влака особи. С единственото "оръжие" под ръка - секира за кокали от кухнята, спецагента успява да респектира терориста и по - късно го обезоръжава, като на следващата гара, влакът е щурмуван от Полицията и заложниците освободени.
ЕТО Я ГОРЕЩАТА СЦЕНА
п.п.: Да ви успокоя, никой не пострада и никой не е щурмувал влака. Сцената се разигра чисто любителски и всичко завърши с хепиенд в кафето под ЦПО
________________________________
След изпълненото с емоции и малко екшън посещение на вагон - кухнята, Наско, Весо и Владислав посетиха и вагона на Пенчо Кубадински, докато аз се заех да огледам нещо по моята професионална част(Весо, Наско, чакам снимки
).
________________________________
Интерес събуди и първокласния вагон серия 15 63, оцвтен в цвета на "Витоша Експрес". Снимки от него също има много.
С този вагон приключи и това вълнуващо "пътуване в Историята", осъществено с неизменната помощ на Антон Миланов, Дирекция "Пътнически превози", Дирекция "ВСОД" при БДЖ и естествено форум "Локомотиви".
Групата, която ще участва по предварително задание в проект "Ремиза" се събра на гара София в 8:40 и се отправи за кафе и анализ в барчето на ЦПО на БДЖ. След като един от колегите, включени в поректа бе възпрепядстван да дойде, поканихме Vladyar да се включи на негово място. В 9:30 вече окончателната група от 4 човека бе на лице и се отправихме към Ремиза.
В 10:00 вече бяхме там. Посрещна ни старши - ревизора и отговорник Антон Миланов, за който мога да кажа само че е изключително добър и като човек и като железничар, познава си работата и я върши с удоволствие. Предостави на форум "Локомотиви" помещение, в което проведох на групата Инструктаж на работното място, състоящ се в инструктиране за правилата по безопасност в обекта и техника по охрана на труда. След като проведох кратък инструктаж ан лицата, същите се разписаха в инструктажната книга.
След инструктажа, групата, водена от мен и Антон Миланов се отправи към самия ремиз, където се помещаваха съставите на "Витоша експрес" и "Корона експрес". Сега тези влакове се наричат просто "Носталгия Експрес", като фирмите или лицата, които поръчват пътуване, сами избират състава на влака и вида на вагоните.
__________________________
Започнахме с личния вагон на Тодор Живков - салон №070. В енго групата направи много снимки. Докато разглеждах интериора на личните покои на Тато, внезапно ми звънна GSM-а и спонтанно бе направена ТАЗИ СНИМКА. След края на разговора направих следните снимки в този вагон:
Заседателен салон
Служебно помещение
Скоростомер в заседателния салон
Групата уточняваше подробностите около следващите снимки в салон №070.
____________________________
Следващия вагон от "маршрута" на форумната група беше един вагон, представител на т.нар. "Иранки". Вагонът е бил поръчан за харема на Иранския шах, но Втората световна война го заварва у нас. Тогава нашата власт взема решение този и още няколко вагона, предназначени за Иран да се опазят, като ги скриват в издълбан в скалите тунел. След края на войната обаче, при отправено питане от Иранска страна за вагоните, нашето Царство калкулира сумата по опазването и престоя на композицията, която се струва висока на Иранската власт и вагоните не биват потърсени. По - късно са включени в царската композиция, след нея със същите вагони е пътувал и Вълко Червенков - един от първите комунистически лидери у нас. По - късно през годините, "Царския влак" се използва за политпътувания из страната и Чужбина. Тук идва една интересна история с "Царския влак":
Този кратък разказ даде ясен пример колко групава е била нашата власт по Онова време. Подобни снимки не само, че не са шпионаж, но и представляват своеобразна реклама на железниците. Но, както каза Антон МИланов, такива бяха времената.Антон Миланов написа:Бяхме с композицията във Виена, Австрия. На гарата един фотограф, любител на железниците дойде и ентусиазирано обясни, че иска да снима един от салон вагоните в композицията. Тъй като през Комунизма това бе определяно като шпионаж и бе забранено, ние му отказахме, при което човека направо се разплака със сълзи и си замина. По - късно друг фотограф дойде при нас, на мен ми бе свидно как отпратихме предишното момче и този го пуснахме да снима на воля. Но какво да се прави, такива бяха времената...
След "Иранката", продължихме из състава на "Царския влак" като последователно посетихме вагоните на Цар Борис ІІІ, Принц Кирил и Царица Йоанна. Посетена беше царската кухня, поместена в четириосен вагон от същия тип, както и изграден на ново вагон - салон, използван от Вълко Червенков.
__________________________________
Форумната група се спря и на салон - вагон №9810 058-4, използван акто служебен вагон на ЖП Управление - София. Сега и този вагон се включва в атракционни пътувания при желание. Ето една Снимка на салона. Интересното по този вагон е, че е снабден с оригинални "Гьорлиц 5" талиги с динамогенераторна уредба за захранване. Коша на вагона е идентичен с познатите ни 20 47 и е строен в Дряново.
____________________________________
Следващия вагон по маршрута бе машинно - генераторния 40 078 от състава на "Витоша експрес". Тук групата също направи доста интересни снимки на дизел генераторното помещение и служебните помещения.
____________________________________
Най - голям интерес сред участниците в проекта събуди ВАГОН - КУХНЯТА на Тодор Живковия влак. Няма да пиша подробно за нея, тъй като в цитираната от Весо тема съм дал много пояснения. Накратко ще разкажа интересните случки.
Наско, който е завършил ТОХ-а в Пловдив много се впечатли на кухнята и оборудването в нея, като многократно и ентусиазирано заяви, че с удоволствие би готвил в нея. Това бе запомнено и ще се има в предвид, като дойде време за салати и мезелъци

Типично в стил "Холивуд", Наско и Весо разиграха една кратка екшън - сцена с наличния филмов реквизит: Действието се развива в пътуващ правителствен влак. Нападнат от терористи, в задната част на влака остава само цивилен детектив от Спецслужбите. Той е изправен срещу въоръжен с "Макаров" терорист, заплашващ да избие както и персонала, така и пътуващите във влака особи. С единственото "оръжие" под ръка - секира за кокали от кухнята, спецагента успява да респектира терориста и по - късно го обезоръжава, като на следващата гара, влакът е щурмуван от Полицията и заложниците освободени.
ЕТО Я ГОРЕЩАТА СЦЕНА
п.п.: Да ви успокоя, никой не пострада и никой не е щурмувал влака. Сцената се разигра чисто любителски и всичко завърши с хепиенд в кафето под ЦПО

________________________________
След изпълненото с емоции и малко екшън посещение на вагон - кухнята, Наско, Весо и Владислав посетиха и вагона на Пенчо Кубадински, докато аз се заех да огледам нещо по моята професионална част(Весо, Наско, чакам снимки

________________________________
Интерес събуди и първокласния вагон серия 15 63, оцвтен в цвета на "Витоша Експрес". Снимки от него също има много.
С този вагон приключи и това вълнуващо "пътуване в Историята", осъществено с неизменната помощ на Антон Миланов, Дирекция "Пътнически превози", Дирекция "ВСОД" при БДЖ и естествено форум "Локомотиви".
64.19

Координатор УС
Аз искам да изкажа благодарности на нашият админидтратор Марио и на г-н Антон Миланов за това посещение в ремиза. Много се впечатлих от добре запазените и подържани вагони. Преживяването беше наистина незабравимо - вагоните са уникални за нашата държава, както с интериора си, така и с историята която носят със себе си. Следващото което си пожелавам, както и на всички участници във форума, е един ден да можем да се насладим на тези вагони и в движение
.


Браво, браво, страхотни снимки и описания към тях. Колковагона се съхраняват там?

Администратор
Ави около 15 вагона са. От тях S40 077(радиосвързочен вагон) и S40 079(вагон за автомобили не се ползват за атракционни пътувания. Първият поради това, че е спорна собственост - нито е на железницата, нито е на държавата, а предишния собственик УБО вече не съществува. За този вагон днес стана дума и общи предположения са, че много вероятно е да замине в Музея...Saruman написа:Браво, браво, страхотни снимки и описания към тях. Колковагона се съхраняват там?
Интересното за S40 077 е, че целият му покрив е от специална пластмаса и е съоръжен с приемо предавателни антени, мобилна радио релейна станция, АТЦ, кодирани честотни установки, както и задължителната за Онова време техника за подслушване на чужди кодирани честоти.
Другия вагон, който не пътува - S40 079, за него съм писал и в основната тема, е вагонът за автомобили и мотоциклети от състава на "ВИТОША ЕКСПРЕС". Не се включва поради нефункционалността си и никаквия интерес към него. Все пак туристите няма да седят на пода в гаража, я

Останалите вагони, както казах се включват. С малки изключения. Салон - вагонът на ЖП Управление - София скоро не епътувал май, старата "Готварница" от Царския влак също не е пътувала. Нея са я използвали като декор при снимане на филм за Втората световна война - средната част на вагона, която е складово помещение още е пълна с реквизит.
Вагона на Царицата също не е мърдал от доста време, този на Принц Кирил също "хайлазува".
Много удачно би било цялата тази колекция от ценен и уникален подвижен състав да бъде излъчена я по телевизия, я да се направи нещо в печатните медии. Тук ми дойде и една идея, която може да се окачестви като трети етап от проекта, стига главния редактор в "На път" да се навие да ми освободи две страници и половина

64.19
Информация
Модератори