Страница 2 от 3
Публикувано на: Пон Мар 22, 2010 12:11 pm
от pavkata_zaraboy86
На 20 март 2010 (събота) с нашия съфорумец bdz_bg посетихме Локомотивно депо Стара Загора със цел фотозаснемане на придобилия вече известност локомотив
60.003.1. Поне на външен вид локмомотивът изглеждаше повече от страхотно, а и небесно синият цвят му придаваше още повече блясък. По-долу може да видите снимки на локомотива (който между другото като година на производство е мой набор

) от различни позиции. Единственото неприятно обстоятелство бе, че локомотивът беше гариран "рамо до рамо" с един дизелов локомотив 06 серия и нямаше добра видимост за снимки от едната страна.
http://www.foto.bg/data/7353/DSC049182.JPG
http://www.foto.bg/data/7353/DSC049193.JPG
http://www.foto.bg/data/7353/DSC049203.JPG
http://www.foto.bg/data/7353/DSC049233.JPG
Всички останали снимки от серията може да видите
ТУК
Публикувано на: Сря Мар 24, 2010 8:50 am
от Mario Evstatiev
Браво, Павка,
за машината има надежда скоро да тръгне, след като се отстранят съответните проблеми по нея. КОгато това стане, ще се проведе проба, на която членове на БЛФ ще присъстват.
Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 10:24 am
от Mario Evstatiev
В рамките на подготовка на презентации на музейни дизелови и електрически локомотиви на БДЖ, които ще бъдат подарени на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД Г-н Пенчо Попов, както и на Директор Дирекция "Локомотиви" инж. Чавдар Трендафилов и на депата-собственици на подвижния състав, вчера 26.02.2011 г, екип от двама представители на Сдружение "Български Локомотивен Форум" посетиха Локомотивно депо Стара Загора с цел "Фотозаснемане на актуалното състояние на музеен електрически локомотив 60-003-1" от парка на депото. След като лично Г-н Петко Коев даде телефонограма, разрешаваща нашата дейност, дежурният депомайстор съдейства за достъпа да машината и направата на снимки.
Както се установи от огледа, локомотив 60-003-1 е окомплектован, няма липси и следи от посегателства. В техническо отношение, по сведения на депомайстора, при следремонтните проби, локомотива е заземявал подстанцията, като ремонтния персонал е установил повреда в трансформатора. Успоредно с това е установено, че главния въздушен резервоар е с изтекъл срок на годност - 40 години и подлежи на бракуване. Поради тези причини, проекта е бил замразен, а машината оставена на видно и охранявано място с цел избягване на посегателства.
В
кабината за управление, всички елементи по пулт 1 са монтирани и същият е окомплектован. По пулт 2 има нужда от довършителна работа, която не изисква значителен финансов ресурс и може да се изпълни с части, останали от бракувани или катастрофирали локомотиви - ключове, бутони, сигнални лампи, манометри.
Екипажната и ходова част са на 100% оборудвани, довършителен ремонт по тях не е нужен.
Спирачната инсталация е на 100% оборудвана, довършителен ремонт - само по необходимост.
Необходими операции за въвеждане в експлоатация: ремонт или смяна на главния трансформатор тип ОДЦЭ 1100/25, набавяне на главен въздушен резервоар с обем 600 литра, довършителни работи в кабината, ревизия на средства за измерване - 4 бр манометри, ампермери и волтмери, извършване на периодична ревизия на спирачната система.
Снимки:

Публикувано на: Нед Ное 13, 2011 9:20 pm
от Saruman
Тази машина още ли седи в СЗ и бездейства?
Публикувано на: Нед Ное 13, 2011 9:36 pm
от bobara_e_tuk
да за съжаление, даже и от горе на всичко крадат чаркове от машината
Публикувано на: Нед Ное 13, 2011 10:21 pm
от Nikss
Аз ше ги крадна тех с дебелата тояга...

Публикувано на: Нед Ное 13, 2011 10:26 pm
от bobara_e_tuk
то като няма никакъв надзор така ще бъде ще се краде яко, до като не остане нищо
Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 7:44 am
от Nikss
Е как така ще да няма? Има пазач, който проверява и пази докато локомотивите влизат в депото, има ограда, не е съвсем разградено... освен това редовно отвън може да засечеш някой работник. Ако пък обаче това се прави от вътрешни хора... тогава оправия няма.

Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 7:55 am
от Mario Evstatiev
За мен ограбването на 60 003.1 е поредния белег на неефективното управление на ресурсите на БДЖ и прахосване пари на вятъра. Първо, през 2009 г се наляха бясни пари, локомотивът да се възстанови за атракция, сетне му гръмна трафа и бе зарязан навън пред халетата. А проблемът с трафа е напълно решим - има толкова оборотни трафове от ЕМВ 32, че оправдания от типа "ама то няма трафове" са неправдоподобни и е редно някой ръководен кадър да си понесе отговорността за разсипията, вихреща се в това(и не само) депо. Този локомотив може да носи печалба на БДЖ, но вместо това някой е преценил, че е ненужен и по този начин се загробва една немалка сума, която е налята в ремонта и възстановяването му. А после реват, че БДЖ било в криза! Ами как няма да е в криза, след като подобни изцепки като тази с 60 003.1 не са изолиран случай?!
Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 9:25 am
от bobara_e_tuk
беше ми казал вътрешен човек от депото, че локомотива не го одобряват, защото бил само с един пулт и не могли да му направят някакви си документи, за да стане магистрален локомотив, а относно кражбите по локомотива те се извършват от вътрешни хора от депото, така ми каза началника на депото

Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 11:32 am
от Mario Evstatiev
Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!
Що се касае до безхаберието в БДЖ - то е толкова изобилно на факти, че може да се направи документална поредица с работно заглавие "Хронология на унищожаването на държавните железници в България".
Публикувано на: Пон Ное 14, 2011 2:29 pm
от bobara_e_tuk
lok45111 написа:Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!.
е сега така ми казаха, аз разбира се нищо не оспорвам, както се вика когато ти кажат на бялото че е черно ти си длъжен да кажеш "да добре". Някъде около коледните празници мисля да се отбия до депото в СЗ отново да замеся темата за този локомотив и да ми дадат по-подробна информация за него, и за още няколко машини и най-вече да видя какво е положението с локомотив 44.161

Публикувано на: Вто Ное 15, 2011 9:42 pm
от Nikss
И какво като има само 1 пулт за управление? За атракционни пътувания може да се ползва. Друг е въпроса, че е с 2. Няма как да го направят магистрален, защото той си е маневрен по рождение. А що се отнася до кражбите, ако всичко беше като в другите държави, още на втория ден щяха да бъдат залавяни извършителите и изритвани завинаги.

Публикувано на: Сря Ное 16, 2011 1:45 am
от disell
Абе хора какво ревете за поредното железопътно недурозумение с етикет Made il Bulgaria .Аз доколкото си спомням като съм го виждал как прави маневри в Стара Загора съм се чудел как не се удря всеки път във вагоните , потегляше с едни такива силни тласъци сякаш подскача или хвърля къч ( като седмак на режим " АВАРИЯ ") , явно колегите бяха големи професионалисти за да опитомят този "див мустанг".
Публикувано на: Сря Ное 16, 2011 7:48 am
от Mario Evstatiev
Чавдаре, ревем, защото недоразумение или не, локомотива е част от историята на Българските железници и е редно да бъде запазен. "Хвърлянето на къч" има техническо обяснение: малкия брой позиции на КСП и големия напреженов пик на всяка позиция.