Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

На 20 март 2010 (събота) с нашия съфорумец bdz_bg посетихме Локомотивно депо Стара Загора със цел фотозаснемане на придобилия вече известност локомотив 60.003.1. Поне на външен вид локмомотивът изглеждаше повече от страхотно, а и небесно синият цвят му придаваше още повече блясък. По-долу може да видите снимки на локомотива (който между другото като година на производство е мой набор 8) ) от различни позиции. Единственото неприятно обстоятелство бе, че локомотивът беше гариран "рамо до рамо" с един дизелов локомотив 06 серия и нямаше добра видимост за снимки от едната страна.

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049182.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049193.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049203.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049233.JPG

Всички останали снимки от серията може да видите ТУК
Пътувай с влак - спаси природата!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво, Павка,

за машината има надежда скоро да тръгне, след като се отстранят съответните проблеми по нея. КОгато това стане, ще се проведе проба, на която членове на БЛФ ще присъстват.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В рамките на подготовка на презентации на музейни дизелови и електрически локомотиви на БДЖ, които ще бъдат подарени на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД Г-н Пенчо Попов, както и на Директор Дирекция "Локомотиви" инж. Чавдар Трендафилов и на депата-собственици на подвижния състав, вчера 26.02.2011 г, екип от двама представители на Сдружение "Български Локомотивен Форум" посетиха Локомотивно депо Стара Загора с цел "Фотозаснемане на актуалното състояние на музеен електрически локомотив 60-003-1" от парка на депото. След като лично Г-н Петко Коев даде телефонограма, разрешаваща нашата дейност, дежурният депомайстор съдейства за достъпа да машината и направата на снимки.

Както се установи от огледа, локомотив 60-003-1 е окомплектован, няма липси и следи от посегателства. В техническо отношение, по сведения на депомайстора, при следремонтните проби, локомотива е заземявал подстанцията, като ремонтния персонал е установил повреда в трансформатора. Успоредно с това е установено, че главния въздушен резервоар е с изтекъл срок на годност - 40 години и подлежи на бракуване. Поради тези причини, проекта е бил замразен, а машината оставена на видно и охранявано място с цел избягване на посегателства.

В кабината за управление, всички елементи по пулт 1 са монтирани и същият е окомплектован. По пулт 2 има нужда от довършителна работа, която не изисква значителен финансов ресурс и може да се изпълни с части, останали от бракувани или катастрофирали локомотиви - ключове, бутони, сигнални лампи, манометри.

Екипажната и ходова част са на 100% оборудвани, довършителен ремонт по тях не е нужен.

Спирачната инсталация е на 100% оборудвана, довършителен ремонт - само по необходимост.

Необходими операции за въвеждане в експлоатация: ремонт или смяна на главния трансформатор тип ОДЦЭ 1100/25, набавяне на главен въздушен резервоар с обем 600 литра, довършителни работи в кабината, ревизия на средства за измерване - 4 бр манометри, ампермери и волтмери, извършване на периодична ревизия на спирачната система.

Снимки:
Изображение

Изображение

Изображение
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Тази машина още ли седи в СЗ и бездейства?
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

да за съжаление, даже и от горе на всичко крадат чаркове от машината
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аз ше ги крадна тех с дебелата тояга... :evil: :x
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

то като няма никакъв надзор така ще бъде ще се краде яко, до като не остане нищо
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е как така ще да няма? Има пазач, който проверява и пази докато локомотивите влизат в депото, има ограда, не е съвсем разградено... освен това редовно отвън може да засечеш някой работник. Ако пък обаче това се прави от вътрешни хора... тогава оправия няма. :?
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За мен ограбването на 60 003.1 е поредния белег на неефективното управление на ресурсите на БДЖ и прахосване пари на вятъра. Първо, през 2009 г се наляха бясни пари, локомотивът да се възстанови за атракция, сетне му гръмна трафа и бе зарязан навън пред халетата. А проблемът с трафа е напълно решим - има толкова оборотни трафове от ЕМВ 32, че оправдания от типа "ама то няма трафове" са неправдоподобни и е редно някой ръководен кадър да си понесе отговорността за разсипията, вихреща се в това(и не само) депо. Този локомотив може да носи печалба на БДЖ, но вместо това някой е преценил, че е ненужен и по този начин се загробва една немалка сума, която е налята в ремонта и възстановяването му. А после реват, че БДЖ било в криза! Ами как няма да е в криза, след като подобни изцепки като тази с 60 003.1 не са изолиран случай?!
64.19
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

беше ми казал вътрешен човек от депото, че локомотива не го одобряват, защото бил само с един пулт и не могли да му направят някакви си документи, за да стане магистрален локомотив, а относно кражбите по локомотива те се извършват от вътрешни хора от депото, така ми каза началника на депото :roll:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!

Що се касае до безхаберието в БДЖ - то е толкова изобилно на факти, че може да се направи документална поредица с работно заглавие "Хронология на унищожаването на държавните железници в България".
64.19
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

lok45111 написа:Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!.
е сега така ми казаха, аз разбира се нищо не оспорвам, както се вика когато ти кажат на бялото че е черно ти си длъжен да кажеш "да добре". Някъде около коледните празници мисля да се отбия до депото в СЗ отново да замеся темата за този локомотив и да ми дадат по-подробна информация за него, и за още няколко машини и най-вече да видя какво е положението с локомотив 44.161 :roll:
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И какво като има само 1 пулт за управление? За атракционни пътувания може да се ползва. Друг е въпроса, че е с 2. Няма как да го направят магистрален, защото той си е маневрен по рождение. А що се отнася до кражбите, ако всичко беше като в другите държави, още на втория ден щяха да бъдат залавяни извършителите и изритвани завинаги. :evil: :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Абе хора какво ревете за поредното железопътно недурозумение с етикет Made il Bulgaria .Аз доколкото си спомням като съм го виждал как прави маневри в Стара Загора съм се чудел как не се удря всеки път във вагоните , потегляше с едни такива силни тласъци сякаш подскача или хвърля къч ( като седмак на режим " АВАРИЯ ") , явно колегите бяха големи професионалисти за да опитомят този "див мустанг".
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Чавдаре, ревем, защото недоразумение или не, локомотива е част от историята на Българските железници и е редно да бъде запазен. "Хвърлянето на къч" има техническо обяснение: малкия брой позиции на КСП и големия напреженов пик на всяка позиция.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически маневрени локомотиви серия 60 и 61 | Electric shunting locomotives”

Информация