В рамките на подготовка на презентации на музейни дизелови и електрически локомотиви на БДЖ, които ще бъдат подарени на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД Г-н Пенчо Попов, както и на Директор Дирекция "Локомотиви" инж. Чавдар Трендафилов и на депата-собственици на подвижния състав, вчера 26.02.2011 г, екип от двама представители на Сдружение "Български Локомотивен Форум" посетиха Локомотивно депо Стара Загора с цел "Фотозаснемане на актуалното състояние на музеен електрически локомотив 60-003-1" от парка на депото. След като лично Г-н Петко Коев даде телефонограма, разрешаваща нашата дейност, дежурният депомайстор съдейства за достъпа да машината и направата на снимки.
Както се установи от огледа, локомотив 60-003-1 е окомплектован, няма липси и следи от посегателства. В техническо отношение, по сведения на депомайстора, при следремонтните проби, локомотива е заземявал подстанцията, като ремонтния персонал е установил повреда в трансформатора. Успоредно с това е установено, че главния въздушен резервоар е с изтекъл срок на годност - 40 години и подлежи на бракуване. Поради тези причини, проекта е бил замразен, а машината оставена на видно и охранявано място с цел избягване на посегателства.
В
кабината за управление, всички елементи по пулт 1 са монтирани и същият е окомплектован. По пулт 2 има нужда от довършителна работа, която не изисква значителен финансов ресурс и може да се изпълни с части, останали от бракувани или катастрофирали локомотиви - ключове, бутони, сигнални лампи, манометри.
Екипажната и ходова част са на 100% оборудвани, довършителен ремонт по тях не е нужен.
Спирачната инсталация е на 100% оборудвана, довършителен ремонт - само по необходимост.
Необходими операции за въвеждане в експлоатация: ремонт или смяна на главния трансформатор тип ОДЦЭ 1100/25, набавяне на главен въздушен резервоар с обем 600 литра, довършителни работи в кабината, ревизия на средства за измерване - 4 бр манометри, ампермери и волтмери, извършване на периодична ревизия на спирачната система.
Снимки:
