Страница 2 от 5
Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 2:34 pm
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Разбира се. Повечето хора не са ни виждали, а ако са ни виждали нямат представа какви са нашите цели, за кого "работим" и т.н.

Именно!
Редно е да се подхожда внимателно. Наистина има гари, на които като слезеш, влак има след часове, но пък ако толкоз ти е притрябвала ОИ да я снимаш, жертваш се и слизаш.
Публикувано на: Сря Май 12, 2010 8:11 am
от Mario Evstatiev
Редно е да обърна внимание на фотографите относно спазването на правилата за безопасност и здраве при изпълнение на фотографските им задачи, както и на поведението на същите при взаимодействие с ЖП службите и работниците.
Специално към двама от спотърите имам сериозни забележки относно грубо и непристойно отношение, уронващо престижа на ЖП спотърското общество. В наръчника по - горе изрично бях подчертал как да се държи спотъра и как да се представя пред съответните служители, но установявам, че двама наши колеги не само не го правят, но и целенасочено се заяждат!
Тъй като единия от тях е член на Сдружението, същия ще понесе административно наказание съгласно вътрешната нормативна уредба на БЛФ, а с другия ще проведа лична беседа.
Напомням отново да се спазват правилата за безопасност, да не се влиза в пререкания със служебни лица и граждани, да се представяте когато снимате в гари или други ЖП обекти, да изпълнявате разпорежданията на служителите с оглед безопасността на всички.
Публикувано на: Сря Май 12, 2010 8:40 am
от stankos
Задължението за спазване на правилата за безопстност е безусловно !
Следва да се спазват указанията на служебните лица касаещи нашето здраве и безопостност ,а и не само нашето !
Призовавам да не се влиза в излишни конфликти със служителита в железопътните предприятия , защото те могат да ни бъдат само приятели ! Макар и някои от тях в определени случаи да се държат дръпнато и дори враждебно !
" Отнасяйте се към другите така ,както искате да се отнасят към вас !"- Конфуций .
Публикувано на: Съб Май 15, 2010 9:53 pm
от borislaviv
Публикувано на: Съб Май 15, 2010 9:59 pm
от Mario Evstatiev
Като гледам тия всичките са за по 50 лв при Инспектор служба "ЗБУТ"

Публикувано на: Нед Май 16, 2010 2:58 pm
от gzo
Сигурно стареца с камерата е напълнил памперса

Публикувано на: Пон Май 17, 2010 5:35 pm
от Mario Evstatiev
gzo написа:
Сигурно стареца с камерата е напълнил памперса

Дали е напълнил или не нещо, важното е че хич не е запознат с правилата по ЗБУТ!
По тоя въпрос и във връзка със сталаните в последните месеци конфликти, в БЛФ нещата сериозно ще се затегнат, а провилините се ще излитат без никакво увъртане.
Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 10:45 pm
от WOLFMX
Извинявам се за въпроса,понеже планирам да направя снимки на стрелките в междугарието Централна Гара София-Подуяне и светофорите и КМ в района без да снимам във самите гари, а само близо до тях,но на солидно разстояние от пероните необходимо ли е да искам разрешение за снимане в този случай?Благодаря ви много!

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 6:35 am
от Nikss
Ако си в междугарие си на твоя отговорност, но ако си в района на някоя гара задължително трябва да уведомиш началника.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 12:39 pm
от WOLFMX
Имаш впредвид да се пазя да не ме прегази нещо ли със това,че съм на своя отговорност? Благодаря много за инфото!

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 1:23 pm
от bdz46
Точно това.
Аз веднъж щях да сгазя един виден спотър.
Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 7:55 pm
от WOLFMX
Едно последно питане.След гара Подуяне посока Централна Гара има място където е гариран един син кран прикачен за пътнически вагон със тъмно-синя ливерия със жълта лента.Това място е означено като "Локомотивно Депо София".Можете ли да ми кажете дали това депо т.нар. се използва или тези неща просто стоят гарирани там и това в миналото е било депо за парни локомотиви? Въпросът е има ли охрана това място,за да знам дали да минавам от там въобще и да ги попитам ако има нещо интересно да го заснема или пък просто да мина от там за разходка без да правя нищо,да се приближа малко до Централна Гара и там да снимам. Можете ли да кажете на какво разтояние се падат стрелките преди моста до гара Подуяне и дали те влизат в района на гарата,за да знам ако влизат да ги пропусна или ако са достатъчно далече от пероните мога да ги снимам.

Това е. Благодаря ви много. Не се притеснявайте,ще внимавам дали от някъде идва нещо или не.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:03 pm
от n0_aLoNe
Просто ходи и снимай, но внимавай.
Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:13 pm
от WOLFMX
Ок! Благодаря много!

Re: Наръчник на спотъра(или някои важни неща за снимането)
Публикувано на: Пет Ное 26, 2010 11:58 am
от WOLFMX
lok45111 написа:Мнозина от тези, които се занимават с фотографиране на влакове поне веднъж са срещали проблеми от жп служители или Транспортна полиция, за това, че снимат в района на гара или друг жп. обект. По форумите на длъж и шир се разискваше въпроса около снимането на влакове в гари или извън тях и се посочваха редица проблеми - включително за машинист, замерил фотограф с бутилка вода и какви ли още не.
За да е приятен спотинга и да си нямате проблеми, ето и някои особено полезни съвети, ако сте решили да уплътните свободното си време, заснемайки някой и друг влак:
1. Изберете си подходящо място, от където сте сигурни, че ще се получи желания ефект - осветеност, околен пейзаж, интересни обекти на заден план.
2. Ако снимате в района на гара, желателно е да се представите пред началник - гара, дежурен ръководител и дежурния полицай, обяснявайки им каква е Вашата цел и предлагайки охотно Вашите лични данни. Това ще създаде известно доверие у тях и в много случаи могат да Ви съдействат с полезна информация;
3. Ако въпреки любезното Ви представяне, срещнете неразбиране или отказ, не се карайте и не правете опити да се заседявате на това място - отидете в съседна гара или излезте на междугарието. Понякога там ще намерите много интересни гледни точки за заснемане;
4. Не е желателно да снимате хора, които не са дали съгласието си за това - може да си навлечете най - малкото една благословия по майчина и по - далечна роднинска връзка;
5. Ако желаете да правите интериорни снимки на локомотиви и/или мотриси, любезно се представете на локомотивния машинист, споделете му, че снимката на кабината за управление не цели компрометиране или други користни цели - обикновено оказват съдействие;
6. Не е забранено снимането на подвижен жп. състав, стига той да не превозва военни товари - ешалони. Снимането на влаковете с бензин и сярна киселина не е забранено - те са конвенционални и не представляват секретен обект;
7. Ако сте решили да снимате в района на депо или друг охраняван жп. обект със специален режим на достъп, то със сигурност очаквайте проблеми. Според Заповед №484/18.06.2003 г. на Изпълнителния директор на БДЖ - ЕАД е забранено посещението и фотографирането на депа и бази без изричното писмено разрешение на отдел "ВСОД" при Централно управление. В някои депа може да срещнете разбиране и да нямате проблеми, но все пак, консултирайте се на място - желателно е да потърсите някой от ръководителите в депото или базата и да го помолите за съдействие за заснемането на даден локомотив/вагон/мотриса. Един съвет - ако не гоните нещо специално, не си навличайте неприятности;
8. За да се получи разрешение за достъп има няколко варианта: Чрез молба до Изпълнителния директор на БДЖ - ЕАД, която обикновено пак стига до отдел ВСОД. Желателно е в молбата да е опише кое депо/абаза искате да посетите, с каква цел и след това чакате - НЯМА ГАРАНЦИЯ, ЧЕ ЩЕ ВИ БЪДЕ РАЗРЕШЕН ДОСТЪП!
9. База "Долапите" е обект на Държавния резерв и до нея се допускат лица, участващи в проекти, огледи или други мероприятия, одобрени от БДЖ - ЕАД. Опити за нелегален достъп не са желателни - СТРЕЛЯ СЕ БЕЗ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ!!!
10. Достъпът до базите "Асеново" и "Калояновец" става пак с молба до БДЖ - ЕАД. За тях обикновено не отказват достъп.
11. Ако Ви бъде разрешен достъп за посещение на депо/база, разрешителното се представя пред Директора или друг ръководител на място, който ще Ви определи придружител. Притежавайки разрешение за достъп, Вие си гарантирате пълното съдействие на персонала, както и това, че някой работник няма да си навлече неприятности задето ви е пуснал;
12. При снимане в райони на гари и междугария, спазвайте стриктно правитала за безопасност! Не се доближавайте на по - малко от 2 метра от най - близката до вас глава релса, не се качвайте по енергопреносни и енергоснабдителни съоръжения - ОПАСНО Е! Напрежението в контактната мрежа е 25 000 V и последиците от токов удар обикновено завършват фатално. При движение в междугарие се движете отстрани на железния път, ако има пътека, използвайте я;
13. Ако в рамките на пътуването бъдете допуснати в локомотивната кабина и правите снимки от там, запазете ги за себе си! Не ги публикувайте никъде, тъй като това може да донесе сериозни последици за локомотивния персонал. Пътуването в локомотив е разрешено само с карта обр. ПТПС, която се издава от БДЖ - ЕАД, Дирекция "ТПС - Локомотиви" на лица, участващи в проекти, проби и други, одобрени от Директора на Дирекция "ТПС - Локомотиви" мероприятия.
14. Снимането в гранични гари, например Свиленград, Русе, Кулата, Калотина и др. е забранено под всякакъв предлог. Не се опитвайте да проявявате героизъм - може да бъдете арестувани! Ако все пак има лица от Гранична полиция и ви разрешат да снимате дадения влак - ДЕРЗАЙТЕ! И не забравяйте след това да благодарите!
Може да съм станал досаден с този си инструктаж, но прочитайки го, в него със сигурност ще откриете отговори на много Ваши въпроси. Все пак питайте ако нещо не ви е ясно или имате конкретен въпрос, свързан със спотинга и законността му.
Ще се постараем да бъдем полезни!
Здравей Марио! Исках да попитам няколко въпроса. Пъривят е какво се има впредвид под това да дам личните си данни. Да кажа къде учя и къде живея или нещо друго. Ето,ще дам един примерен диалог отмен и молбата ми е да ми кажете дали така се прави.
Аз:"Добър Ден! Казвам се Александър Василев Лефтеров и съм член на "Български Локомотивен Форум". Ученик съм във 140 СОУ "Иван Богоров" във Обеля 2. Живея във същия квартал близо до метростанцията. Може ли да ми позволите да снимам на гарата? Имам разрешително,заповядайте!"
Благодаря ви много!
