Страница 2 от 4
Публикувано на: Чет Фев 16, 2006 2:00 pm
от 46 242
Вече имаме 10 модернизирани локомотива. Да се надяваме до края на годината да станат 14.
Публикувано на: Съб Фев 18, 2006 10:19 am
от Mario Evstatiev
Въпросните 10 модернизирани локомотива не решават проблема. Те са недостатъчни за да се задоволи нуждата от електровози за влаковете. апример на ден в депо София са нужни 21 електровоза, а много често наличните са 18- 19, защото другите са в планови или случайни ремонти. Деломайсторът на пункт "София" трябва да осигури машини за:
1. Дневна пом. ЕП-СП;
2. Дневна пом. ВУ-РН;
3. МБВ 361;
4. БВ 1621;
5. ПВ 60101;
6. ПВ 60103;
7. БВ 5611;
8. БВ 6611;
9. БВ 2613;
10. БВ 8615;
11. УБВ 3601;
12. БВ 5623;
13. МБВ 363;
14. ПВ 50225;
В този списък не включвам товарните влакове и другите две помощни за Обединена. Не включвам също така и работещите електровози в участъка Драгоман - ДГ ЮЖ. Ако се направи една груба сметка ще се установи, че за да се осигурят електровози за всичките тия влакове, трябва непрекъснато да има изправни 30 локомотива. Тогава ще може да се извършват навреме плановите ремонти без това да влияе на графика за оборот на локомотивите и обвръзка на влаковете. Смятам, приятелю 46242, че разбираш, че тези 10 локомотива не могат да огреят никого, защото положението с недостиг на локомотиви е болното място на всички депа, не само на София. например в Мездра са подкарали 43-та серия на БВ, защото нямат с какво друго, Варна, Бургас и Русе е същото, не стигат машини. В Стара Загора са надали рев до небето, че нямат машини, въпреки, че бастисаха неколко "файтера" и 44 061. В Горна Оряховица положението с локомотивите е малко по - добро, въпреки, че и там се усеща недостиг. Пловдив да не говориме - там не само, че не стигат машините, ами наличните се скапват непрекъснато, тъй като поддръжката е под всякаква критика.
Смятам, че при тази ситуация, БДЖ спешно трябва да се ориентира към "ШКОДА" за модернизацията на наличните 44/45 и поне капитален ремонт със замяна на всички възли и агрегати при серия 43. Тогава ще може да се каже, че положението е закърпено поне за идните 10 години. Казвам 10 години, защото "ШКОДА" е фирма, която работи с изключително високи стандарти и експлоатационния живот на вгражданите възли в модернизираните или преминалите КР в заводите и локомотиви е разчетен за работа до следващ КР, което е приблизително 10 години.
Публикувано на: Съб Фев 18, 2006 10:28 am
от 46 242
Ок, нека се ориентира към "Шкода" за модернизация, но преди това да направят още 10-тина лок 46. Тяхното наличие намалява нуждата от помощни машини.
В списъка ти на влакове можеш да изтриеш тези по 6та. Само мотриси.
Публикувано на: Съб Фев 18, 2006 10:33 am
от Mario Evstatiev
Брато,
нищо против нямам твойте 46 200, но те няма да помогнат много - много, ако не се модернизират и 44/45 и то в "ШКОДА", а не в "Кончар"!
Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 2:09 pm
от Mario Evstatiev
Четири електрически локомотива от серия 44 ще заминат за модернизация в "ШКОДА - Пилзен". Единственото, което се знае до сега е, че най - вероятно това ще са машини от "малките" номера, които са направили необходимите километри за КР или път са спрени за такъв и чакат. По лични предположения това може да са 44 075, 44 061, 44 091 и 44 097. Но времето ще покаже. За сега ни остава да чакаме да се развият събитията

Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 5:11 pm
от 42 072.9
Живи и здрави ще очакваме с нетърпение да стигнат до Чехия и да се върнат подобаващо, и най-важното модернизацията да бъде успешна.
Публикувано на: Вто Апр 11, 2006 2:52 pm
от 44142
защо пък 075. лок ще се спира за среден ремонт а не за кр.
Публикувано на: Вто Апр 11, 2006 3:25 pm
от Mario Evstatiev
ГРЕШКА! 44 079, не 075. ЗА 44 142 все още умуват какво да я правят. В депото продължават да лансират версията, че имала пукнатина в рамата, въпреки, че работата е много съмнителна.
Публикувано на: Чет Апр 27, 2006 7:07 pm
от rexkos
Аз съм за Шкода. Според мен те са най-подходящи,тъй като локомотивите 44/45 там са произведени. Но и Кончар добре си вършат работата. добре модернизираха 46.
lok45111: За добрата модернизация може да се поспори, колега:_)
Публикувано на: Пон Май 01, 2006 11:04 pm
от sredo
Онзи ден говорих с колега от ремонта за 44.142. Той каза, че локомотива е бил разглобен в ЖП завода за ремонт, после така е прекаран в ПД, много части от него липсвали и незнаел какво ще го правят.
Публикувано на: Пет Юни 02, 2006 8:11 am
от Mario Evstatiev
Хахаха, на 44 142 и липсва всичко, приятел. В момента тя представлява един гол кош, като изключиме пултовете в кабините. Но ако ги махнат и тях направо е готов за песъкоструйката. В момента се говори, че 44 142 ще замине за Чехия, но аз лично се съмнявам, въпреки, че се направиха постъпления да и възстановят главния въздухопровод. Сега остава да и сложат черва и спирачно оборудване и да и сглобят талиги. Но дали ще стане това не се знае, или ако стане, кога ще е?
Публикувано на: Чет Фев 01, 2007 10:49 am
от Nikss
според мен не всички локомотиви 44 и 45 серия им е време да бъдат модернизирани,въпреки,че някои вече не стават почти за нищо като 44 142.най-удачно според мен ще е да бъдат модернизирани в ШКОДА където са произведени,но според мен само ще им сменят боята и тук там някой агрегат.а в кончар вече са модернизирали и виждате хубави станаха 44 001,44 002 и 46 200.така,че няма да е лошо да се модернизират в кончар.
Admin:Не се отклонявай от темата! Боята не кара влака!
Публикувано на: Чет Фев 01, 2007 1:46 pm
от VESO
lok45111 написа:........Пловдив да не говориме - там не само, че не стигат машините, ами наличните се скапват непрекъснато, тъй като поддръжката е под всякаква критика.
...
Напротив,при нас криза с локомотиви по принцип има,но тя е далеч по-малко осезаема отколкото при другите депа и засега сме доволни,че за всеки влак,обслужван от наш електровоз няма липса на машина.Дори смея да твърдя,че кризата с електрички и DESIRO е доста по-фрапираща и очевадна,тъй като влакове,доскоро обслужвани от ЕМВ,сега с с лок.+ вагони.
Истината е,че при нас 32-00-ките не достигат изобщо,а доста от тях са за влизане в ремонт,но никой не смее,понеже нямаме толкова вагони,които да осигурим,иначе с машините сме добре.Вече целия форум знае,че вагоните на "Родопи" за 160км/ч се пускат на локалните влакове за Пещера,а exDB от серия 43 на карловския(нощуващ там),чирпанските,свиленградските и момчилградския.Слава богу,за
панагюрския се намери 10-00-ка.
Публикувано на: Съб Юни 21, 2008 9:59 pm
от stoqn_bdz
Вижте ще си кажа аматьорското мнение.Значи според мен трябва да бъдат сменени частите на "Шкодите", а не да се заменят с електроника и т.н. .Просто да си бъдат както старите с които карахме до сега, но да са нови.Така ще се спестят повече ресурси и ще може да се подменят частите на повече влакове.

Това е моето мнение пишете за да обсъждаме

Публикувано на: Нед Юни 22, 2008 12:10 am
от 07
stoqn_bdz написа:Вижте ще си кажа аматьорското мнение.Значи според мен трябва да бъдат сменени частите на шкодите а не да се заменят с електроника и тнт.Просто да си бъдат както старите с които карахме до сега но да са нови.Така ще се спестят повече ресурси и ще може да се подменят частите на повече влакове.

Това е моето мнение пишете за да обсъждаме

По принцип споделям мнението ти, но причиниата не е точно пестенето на пари, а по скоро че моментът е изпуснат, по принцип за модернизация започва да се мисли при 20-30% изчерпан заводски ресурус (който на 44/45 серия е 30 години) при 40-50% изчерпан машините минават модернизация по възможност във завода производител или негов филиал! Ако се прави дълбока модернизация ( от стария лок се ползват само коша и талигите) тогава може да бъде и друга фирма, но е желателно да има опит с този тип локомотив!