
Администратор
Електрическите локомотиви серия 44 и 45 са в експлоатация вече около 25 години. За това време те доказаха работоспособността си, показаха изключително качество на изпълнението, надеждна работа на електрически и механични възли и др.
Въпреки това, в последните две години осезаемо се усеща нуждата от тяхната модернизация или поне един качествен капитално - възстановителен ремонт. о въпросът е КЪДЕ?!
Вскички знаем за опита за модернизация на два локомотива от серия 44 в "Кончар". Като цяло се получи нещо хибридно между 44 и 46 200 и с изключително ниска експлоатационна готовност. Работата на редица възли се оказа нестабилна, локомотивите често престояват в ремонти, системата за управление е капризна, не рядко има и оставени влакове. Този горчив урок от опита за модернизация трябва да подтикне началството към друга алтернатива...
Говореше се усилено за навлизането на "ШКОДА" в България чрез изграждане на ремонтна база в бившия ЖП завод - София, но до ден днешен това не стана. В действителност, най - удачно би било, тези локомотиви да бъдат модернизирани именно в "ШКОДА", тъй като фирмата има традиция в производството и модернизацията на електрически локомотиви, а освен това е и производител на тези две наши серии.
Очаквам вашите мнения.
Въпреки това, в последните две години осезаемо се усеща нуждата от тяхната модернизация или поне един качествен капитално - възстановителен ремонт. о въпросът е КЪДЕ?!
Вскички знаем за опита за модернизация на два локомотива от серия 44 в "Кончар". Като цяло се получи нещо хибридно между 44 и 46 200 и с изключително ниска експлоатационна готовност. Работата на редица възли се оказа нестабилна, локомотивите често престояват в ремонти, системата за управление е капризна, не рядко има и оставени влакове. Този горчив урок от опита за модернизация трябва да подтикне началството към друга алтернатива...
Говореше се усилено за навлизането на "ШКОДА" в България чрез изграждане на ремонтна база в бившия ЖП завод - София, но до ден днешен това не стана. В действителност, най - удачно би било, тези локомотиви да бъдат модернизирани именно в "ШКОДА", тъй като фирмата има традиция в производството и модернизацията на електрически локомотиви, а освен това е и производител на тези две наши серии.
Очаквам вашите мнения.
64.19

И аз мисля че ще е по добре модернизациятя (ако има такава
) да се извърши от "Шкода".Първо защото те са произвели тези серии локове и добре ги познават. (както е споменато по горе).Второ защото от заводите "Шкода" са излезли не малко локомотиви за не малко ЖП. Администрации.И трето но не на последно място ако сравним локомотив серия 44 излезнал току-що от завод "Шкода",и локомотив от същата серия излезнал от завод "Кончар",мисля че първият ще изглежда по добре 


Факт е обаче, че единствените модернизирани Шкоди са 44001 и 44002. Мен ми допада как се пипнати и като дизайн. Да не забравяме обаче, че те са прототип, а не серийна модернизация на Кончар.
Добре би било да се започне сериозна модернизация на 44-45. Това едва ли ще стане в Кончар (или БДЖ-Кончар), защото те си имат други планове. Абсолютно съм съгласен да ги модернизират в Шкода, или където и да било другаде - необходимо е. Някои стари машини са доста зле и дано не стане някой сакатлък.
Проблема обаче е един - няма пари. Возете се на Дезиро
Добре би било да се започне сериозна модернизация на 44-45. Това едва ли ще стане в Кончар (или БДЖ-Кончар), защото те си имат други планове. Абсолютно съм съгласен да ги модернизират в Шкода, или където и да било другаде - необходимо е. Някои стари машини са доста зле и дано не стане някой сакатлък.
Проблема обаче е един - няма пари. Возете се на Дезиро



Ха, това наистина е идея. Само че новият локомотив ще е почти четворно по-скъп в сравнение с модернизирания, макар и частите да са от същия вид. Аз същ съм на мнение че ЕЛ серия 44 и 45 трябва да се модернизират в заводите на Шкода, като обаче след модернизацията тези локомотиви би трябвало да се отделят за товарни и за пътнически влакове. Така например ЕЛ серия 45 да бъдат с редуктори с по-голямо предавателно число, като така ще се намали максималната им скорост но ще се увеличи масата на влаковете които ще теглят. А ЕЛ серия 44 да бъдат с редуктори с по малко предавателно число, като така да бъде възможно обслужването на влакове със скорост до 160 км/ч. Евентуалната бъдеща модернизация трябва да обхване всички възли и агрегати, като до каква степен на модернизация да се стигне трябва да предложат хората от завода Шкода, а не нашите управници. В противен случай ще се получи нещо подобно на ЕЛ 44 001 и 44 002, тък като краината модернизация на тези два локомотива далеч се различава от първоначлно замислената, понеже сме се отказали от доста неща включени в проекта за модернизация от финансови съображения.
За мен оптималния вариант откъм необходимост и цена е частична модернизация на локомотивите, включваща:
- 1. Премахване на АТП и преустройство на токоизправителите в тиристорни регулатори или монтиране на ново управление на тягата с IGBT транзистори;
2. Увеличаване на максималния дебит на вентилацията, с което ще се повиши трайния, часовия и максималния ток на ТД, както и мощността на локомотива;
3. Намаляване на предавателното число на редукторите за скорост 160км/ч за лок серия 44;
4. Преустройство на системата за управление на вентилацията и въвеждане на автоматично регулиране според температурата на охлажданите агрегати (както на серия 61). Преустройството засяга само рекдините, но не и спомагателните токоизправители. Така ще се постигне значителна икономия на електроенергия. Друго съществено предимство е, че ще намалеят значително случаите на насилствено изключване на вентилацията от страна на локомотивните бригади;
5. Замяна на буталните компресори К200 с един или два винтови компресора;
6. Въвеждане на система за автоматично поддържане на скоростта.

Според мен трябва да се модернизират всички локомотиви в два лота - едните да преминат голяма модернизация, другите малка. На всички машини да се направи капитален ремонт на механичната част и да се замени лостовата спирачна система. 44 серия да се раздели на две подсерии според предавателното число на редукторите - една част за 140 и 160 км/ч., втората част да премине в серия 45, където редукторите ще са за 100 км/ч. Бързоходните локомотиви ще се използват изключително за експресни и бързи влакове. Такива ще има само в депата Сф, Го, Ва, Р и По.
При малката модернизация освен гореизброеното да се осъществи уплътняване и модернизиране на кабините - нови столове, климатик, възстановяване на мивки, котлони и хладилници; замяна на компресорите с винтови; подобряване на системата за вентилация (съгласно предложението на Тодор); възстановяване на системата много единици; възстановяване на мазилните инсталации. Така ще се запазят голямата част агрегати и съоръжения, които ще преминат само капитален ремонт според предписанието на завода-производител. Тези локомотиви да се използват в товарния график и за ПВ т.е. тази модернизация ще обхване серия 45.
Голямата модернизация да обхване локомотивите серия 44, които ще се използват само за БВ и ЕВ както е по предложението на Тодор.
При малката модернизация освен гореизброеното да се осъществи уплътняване и модернизиране на кабините - нови столове, климатик, възстановяване на мивки, котлони и хладилници; замяна на компресорите с винтови; подобряване на системата за вентилация (съгласно предложението на Тодор); възстановяване на системата много единици; възстановяване на мазилните инсталации. Така ще се запазят голямата част агрегати и съоръжения, които ще преминат само капитален ремонт според предписанието на завода-производител. Тези локомотиви да се използват в товарния график и за ПВ т.е. тази модернизация ще обхване серия 45.
Голямата модернизация да обхване локомотивите серия 44, които ще се използват само за БВ и ЕВ както е по предложението на Тодор.

И аз съм съгласен с написаното по-горе. Искам само да добавя няколко точки в списака на елементите за модернизация.
1.Да се наблегне на вътрешното обзавеждане на кабините, като се подобрят условията на труд за обслужващия персонал.
2.Внедряване на ефективна противобоксуваща и противоплъзгаща защита
3.Изграждане на изцяло нова спирачна система с въвеждане на дискови спирачки
4.Замяна на сегашните колоосните редуктори с такива с наклонени зъбни колела
5.Въвеждане на нова предавателна система от тяговия двигател към редуктора.
6.Усилване на окачването на локомотива и обресоряването му
7.Монтиране на токоснематели с по-улекотена конструкция
1.Да се наблегне на вътрешното обзавеждане на кабините, като се подобрят условията на труд за обслужващия персонал.
2.Внедряване на ефективна противобоксуваща и противоплъзгаща защита
3.Изграждане на изцяло нова спирачна система с въвеждане на дискови спирачки
4.Замяна на сегашните колоосните редуктори с такива с наклонени зъбни колела
5.Въвеждане на нова предавателна система от тяговия двигател към редуктора.
6.Усилване на окачването на локомотива и обресоряването му
7.Монтиране на токоснематели с по-улекотена конструкция
Бих добавил само, че спомагателните машини трябва да са асинхронни, управлявани с IGBT инвертор с цел плавен пуск.
Бъдещето на тягата е в асинхронното задвижване, но за съжаление при нас май няма да стане. Новите технологии не се прилагат пълноценно в модернизацията, търсят се осакатени и по-ефтини варианти.
Бих се радвал, ако при евентуална модернизация на 44/45 се сменят и постояннотоковите двигатели с асинхронни такива, както и да се промени цялата двигателна концепция на локомотива.
Бъдещето на тягата е в асинхронното задвижване, но за съжаление при нас май няма да стане. Новите технологии не се прилагат пълноценно в модернизацията, търсят се осакатени и по-ефтини варианти.
Бих се радвал, ако при евентуална модернизация на 44/45 се сменят и постояннотоковите двигатели с асинхронни такива, както и да се промени цялата двигателна концепция на локомотива.

Администратор
Из началническите среди отново се заговори за модернизация на 44/45 в "ШКОДА". на яве излезе и споразумението между "Шкода" и "Кончар", че последната фирма няма право да извършва преустройства, модификации, реконструкции и всякакъв друг род изменения по локомотиви серия 44/45, освен с изричното съгласие на завода - производител. Също така на бял свят отново изскочи една интересна папка със заглавие "Технически условия за модернизация на ел. локомотив 3140 кВт - серия 44/45. Шкода - Пилзен 2003г." Говори се усилено, че до лятото жгивот и здраве, ако преговорите със Шкода стигнат до подписване на договор за модернизация на 5 локомотива. Засега обаче това е още слух, но все пак дава някаква надежда, а надеждата крепи човека...
64.19

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Администратор
напротив! "ШКОДА" е производител на тези локомотиви и действително има претенции относно 44 001 и 44 002. Все пак фирма с традиции като "Шкода" не може да допусне да си правим каквото искаме с интелектуалната и собственост. Има едно т. наречено "лицензно право", което някои предприятия не са получили от "Шкода" за да пипат машините им.
64.19

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Ще минат и 45 години - докато някой се сети, че трябва в България да има локомотиви, ама вече ще е късно. Срамота е в началото на 21 век основната част от локомотивите ни да са над 30 години, без модернизация и пред разпадане.44142 написа:и според мен чехите немогат да претендират. за 44 според мен 100% понеже те отдавна минаха дадения им 30 год експлоатационен срок.
45 още не са го минали.
Информация
Модератори