Страница 2 от 2
Публикувано на: Нед Юли 26, 2009 7:18 pm
от 07
lok45111 написа:07 написа:Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...
С батериите е ясно, че не стана нищо, дано с газификацията поне да се получи читава работа. Ако наистина руснаците извършат този тип преустройство, то ще е качествено, все пак при тях газифицирането на разни неща е доста напреднало и популярно.
Не само при тях, и американците не остъпват....
газ
Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 7:28 pm
от shotik
Аз мисля ,че не може да се газифицират,защото трябва много бутилки,за да има равностойно количество газ на горивото ,което е в резервоара,а в железницата габаритите са строго регламентирани .Вътре в локомотивите няма място за многото бутилки,а също ще се увеличи теглото ,което конструктивно е съобразено с железния път.Няма да коментирам КПД,защото не съм запознат с метана,но не по- назад е и балансирането на локомотива за разпределяне на теглото спрямо осите.На покрива ако се разположат бутилки,ще трябва да се усилват носещите елементи,но и центъра на тежеста ще се вдигне нагоре,което не е добре за локомотива по време на движение.
Но не само бутилките ще са от пречките,преустройването на горивната система също ще е доста трудно и детайлите и ще доведе до още по-голямо тегло на локомотива.
Мисля ,че няма да издържи начинанието.
Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 8:18 pm
от 07
Резервоарите за природен газ, се разполагат под рамата на локомотива (на мястото на страите резервоари) горивната система се подменя изцяло, често се сменят и колекторите. Ако се приеме система за СПГ (сгъстен природен газ) пробега на локомотива намалява, но пак ще е достатъчен за една смяна, има модерни бутилки за раб. налягане 200 атм. които тежат около 3кг за литър вместимост - така че и теглото няма да е проблем (цената обаче може и да е).... Ако се приеме система за ВПГ(втечнен природен газ) - тогава с пробега няма никакви проблеми, даже може и да се увеличи. За съжаление се увеличава цената и то доста......
Загубите на мощност при преработване на дизел за работа със СПГ не могат да са под 20%, ако се смени изцяло двигателя с такъв конструиран за работа с ПГ - отиваме на цена с главни цифри...... При ВПГ загубите на мощност са по малки, горивната икономичност е по висока, вредните емисии са по ниски (в сравнение с СПГ) но ако разликите в цените на горивните уредби и резервоари за СПГ и ВПГ са приемливи, то зарядните станции за ВПГ спират масовото разпространение на този вид системи..... Личното ми мение е че така или иначе ще се дават куп пари - нека се предпочете по авангардното решение, защото при дизел-електрическите машини то е стъпка към следващото поколение на модернизация, а именно замяната на ДВГ с горивни клетки.....
газ
Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 8:54 pm
от shotik
За серия 06 ще е проблем монтажа отдолу.защото там се намират свързващите елементи между талигите/щанги и дайксела/,трябва да се правят специални стойки/полици или др/,за 07 не съм ги учил и незнам как е там.За 55 отзад може да се монтират,но нали и ел.компресорите които се слагат там заемат място.
Каквото и да се прави,това са стари машини,стара технология.по-скоро трябва да се търсят нови с по-добри мотори,с променливотокови генератори и променливотокови електромотори.Лошото е ,че у нас няма вече общ план за действие в железницата,запада и превоза на товари ,което е лошо.
Магистрални дизелови локомотиви
Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 9:43 pm
от choveka_vlak
Като Уважавам!, мнението на колегата 07, бих предложил да се подготви и ни предостави конкретни материали, скици, чертежи за да е прегледна темата!!!. Поне според моето мнение, продължавайки в словесни писания темата ще се превърне в спам!. Темата е технологична и всяко писание би трябвало да е подкрепено с нагледни материали!. А е безмислено за кой ли път да изпадаме в безмислени спорове кой двигател какъв е!. И може ли да се газифицира.

Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 9:56 pm
от Mario Evstatiev
В случая чертежи и скици няма още, тъй като се чакат офертите за съответните варианти. Когато същите се получат, разгледат и се проведе търг, съответната документация ще бъде спусната и ще е на разположение на форума.
Re: Магистрални дизелови локомотиви
Публикувано на: Пон Юли 27, 2009 10:14 pm
от 07
choveka_vlak написа:Като Уважавам!, мнението на колегата 07, бих предложил да се подготви и ни предостави конкретни материали, скици, чертежи за да е прегледна темата!!!. Поне според моето мнение, продължавайки в словесни писания темата ще се превърне в спам!. Темата е технологична и всяко писание би трябвало да е подкрепено с нагледни материали!. А е безмислено за кой ли път да изпадаме в безмислени спорове кой двигател какъв е!. И може ли да се газифицира.

Прав си, от няколко дена(от както lok45111 пусна темата) събирам информация, основно от мрежата, и се надявам в скоро време да можем да сравним различните системи...... Всеки може да даде своя принос, особенно ще разчитам на старите вълци които знаят руски и съответната терминология да издирят инфо за руския опит по темата.....
Публикувано на: Вто Юли 28, 2009 9:00 am
от stankos
Надявам се да допринеса и аз малко по темата :
Системите с втечнен природен газ са с космически цени , така че за сега по-добре да ги оставим на страни .
При системите за компресиран природен газ / CNG/ вече масови са италианските бутулки за съхранение с тегло около 1кг./литър обем.
Работното налягане е от 220 до 240 атм. при сертифицирането в България се изпитват на 300 атм. при производството на 400.
Съвсем грубо в 7 литра обем се събира 1кг. газ.
Още по грубо разхода варира между 5 и 8 кг/100км. за 2,2тонен звяр.
Ще съм радостен , ако поне с малко съм допринесъл за пресмятането.
Газотурбинен локомотив ГТ-1
Публикувано на: Пон Апр 04, 2011 3:22 pm
от borislaviv