Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

je7way написа:Супер ! Почнаха да ме кефят откакто видях 66-02 (дотогава и не подозирах за такава серия)
Това са едни много симпатични и функционални локомотивчета. В Германия е пълно с тях, дори частни оператори си ги ползват, реновират, кръщават с имена и така нататък. Серия V22 е много тачена там. У нас има пръснати по Българията 5-6 машинки, една работи във ВРЗ-99 АД Септември, една щъка някъде из Старозагорско(де дал Бог късмет да я видя), по Кърджали се моткат две - спрени и обявени за продан.

Наш "Павел" ще е поредния действащ локомотив от серията, което може да ме направи само горд, че съм един от радетелите това нещо да тръгне, положих много усилия, виках, карах се с този и онзи, но ето, че нещата пак тръгнаха лека по лека. Дано да го видим в срок на коловоза в работно състояние!
64.19
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 4:50 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от je7way »

Ъм,за 35 км/ч ли ще е или ще има промени ? (Не че му трябва повече де ! )
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

je7way написа:Ъм,за 35 км/ч ли ще е или ще има промени ? (Не че му трябва повече де ! )
Няма да се променя нищо друго по локомотива, освен това, че сме сложили нов мотор, ще модифицираме пулта за управление и ще понаместим копчелъка в кабината. Всичко друго ще си е оригиналното.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да се запази оригиналният кранмашинист. :lol: :lol:
При първа отдала ми се възможност , бих искал да го снимам.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Да се запази оригиналният кранмашинист. :lol: :lol:
При първа отдала ми се възможност , бих искал да го снимам.
Оригиналния кранмашинист естествено, че ще се запази. Нали тунел изкопах докато разкостя 66-02, та "Кака ви Теменуга" от Дупница пощуряла полудяла още реве. Накрая и табелата и взехме, и ГВР-то... Аз много държа спирачката на "Павел" да си е оригиналната. Нали за туй направих КВР на кран-машинистите.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В момента пиша от Локомотивно депо - София, първи ден след отпуска ми е и ме посрещна новината, че дават зор за работата по 66 007. На този етап обаче установих, че по кабината не е пипано нищо - мърсотията, боклуците и гнясотията са си там, а и боя трябва да се прави.

Днес основно съм си поставил задача да изчистя всичко ненужно от кабината, да сваля счупените прозорци и прозоречните рамки на подвижните стъкла, да изшкуря и боядисам кабината до нивото под прозорците.

Полека лека ще трябва да се започне качването на спирачните апарати в кабината и по инсталацията. Колегите са качили ГВР-то, което бе докарано от Дупница, сега остава само да се върже въздушната част и да се изпита под налягане. Не са теглени проводи към манометрите, но и това ще стане вероятно до края на месеца.

За сега схемата на оцветяване в кабината ще е до половината зелен цвят - светъл тон, нагоре ще е слонова кост, пулта ще бъде хамершлак зелен.

Според хода на работата днес, вероятно довечера очаквайте и някоя снимка в поредност before - after :lol:
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Та така...

Ето го и обещаното мнение от днес!

По 66 007 както писах и по - горе не беше пипано нищо из кабината, като изключим, че радиаторното са си свалили радиаторите за отопление и са махнали капака на ръчната спирачка. Потрошените джамове не бяха пипнати, никой не се беше хванал и да изшкури кабината от ръждоляка и старата боя.

Общо взето първо седнах да мисля върху оцветяването на кабината - реших да я направя в долната половина в цвят неутрално синьо(на снимките няма да се види добре, защото боята е първа ръка), а нагоре да бъде слонова кост. Лайстните и рамките около прозорците ще са сребристо сиви, както и самите подвижни прозоречни конзоли.

Въоръжен със шкурка и бормашина с телена четка зашкурих първо една част за да видя как ще се получи с боята. Общо взето вдъхна ми доверие и следобяда продължих със зашкурването - е положената първа боя са напраши, но утре и там шкурката ще играе, експеримента нали все пак беше успешен. Махнах потрошените джамове, разглобих подвижните прозорци, тях ще ги изчистя, а релсите ще се смажат след като привърша ремонта по кабината. Пулта не го пипах днес, но утре и той ще трябва да се шкури до метал - за него цвета твърдо остава хамершлак като този, с който са боядисани стойките на апаратите.

Ето няколко снимки на "Павчо" от днес:

Вижда се че има доста работа, но със сигурност ако се хванат всички в ръце, за не повече от 30 - 40 дни ще го изкараме в работно състояние навън.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А ливреята по първоначалния замисъл ли се действа или ще има промяна :?:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:А ливреята по първоначалния замисъл ли се действа или ще има промяна :?:
Ливреята отвън още е в процес на уточняване. Има няколко варианта:

:arrow: Жълт кош, черна рама, червени колооси и сцепно движение;

:arrow: ЧЕрвена ливрея със жълти линии, сива рама, червени колооси;

:arrow: Син кош с бели или жълти линии, надпис "Локомотивно депо - София" на страниците на машинния отсек, номерни табели отстрани и на двете цела на локомотива, именни табели под номерните на страниците на кабината;

:arrow: Син кош с бяла, зелена и червена ивици, надпис БДЖ на страниците на машинното помещение и табели по вид и разположение както при горната.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:...
Ливреята отвън още е в процес на уточняване. Има няколко варианта:
.......
:arrow: Син кош с бяла, зелена и червена ивици, надпис БДЖ на страниците на машинното помещение и табели по вид и разположение както при горната.
На мен това най ми допада.Когато ходих в Румъния , забелязах на колко машини има закачено в кабината държавното им знаме , на някои дори и над фаровете (при увеличение на тази снимка се вижда ясно).Нека и ние покажем , че милеем за българското.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ами да си призная и аз съм много голям привърженик на тази ливрея. Бялата, зелената и червената линии много ще "отворят" машинката. Освен това, вътре също е редно да има наше знаме, но това е тунинг, който в последствие ще се прави. Остава да уточним сега коя от идеите да остане за страниците на машинния отсек - да има надпис "БДЖ" като на 46 200 или пак със жълти букви "Локомотивно депо София".
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

С жълти букви може да се изпише и долу на рамата с по - малки букви.Добре е да има и голям надпис "БДЖ" , направо върху трибагреника.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

"Локомотивно депо София" чини ми се ще стои по-добре.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:"Локомотивно депо София" чини ми се ще стои по-добре.
Аз също поддържам това мнение. Иначе за "трибагреника" - той ще бъде по цялата дължина на локомотива като трицветна ивица. Ще се разположи в средата между именната и номерната табели на страницата, като номерната табела ще бъде червена с сребристо сиви или никел цифри 66 007.8, а именната отдолу под трибагреника с ляти изпъкнали букви, печатен главен шрифт, черна основа и сиви букви или отново червена основа и никел ефект на буквите.

В задната част на кабината, трибагреника ще се скосява под формата на отворена буква V, като долния връх ще завършва над номерната табела, която ще е поставена непосредствена над горния ръб на рамата.

Отпрез на решетката, трибагреника няма да бъде нанасян, но върху нея ще бъде закрепено стилизираното крило на БДЖ с червено - никелови тонове, а под него челната номерна табела.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Така ако стане направо ще грее :!:
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация