Страница 2 от 28

44 104 и 44 145

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 8:47 am
от rexkos
Искам да знам повече за тези две ерки-44 104 и 44 145, които преди две години бяха модернизирани в Кончар и станаха банани, съответно 44 001 и 44 002. Искам някой да ми разкаже за тяхната експлоатационна дейност. Имали ли са някакви инциденти? Някъде в този форум бях чел, че 44 145 на скоростни проби е вдигала 160 km/h. Ако някой има техни снимки (още като бяха червени) нека ги пусне тук. Също искам да знам от кое депо бяха?

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 9:24 am
от Mario Evstatiev
44 104 беше от депо Горна Оряховица, а 44 145 беше от депо Подуяне. Относно 44 145.1 мога да кажа, че това е била една от най - елитните софийски машини и дълго е използвана да тегли "влакът - мечта" София - Пловдив, който се е движел през 1995 - 1996 г. Машината след КР в ЖПЗ на скоростна проба е вдигнала над 160 преди приемчика, пътувал в кабината да се шашардиса и да ритне внезапния клапан. ЗА сега никой не казва с точност колко е вдигнала машината, макар в динамометричния вагон отзад също да са се шашнали много.

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 10:03 am
от rexkos
Уж се модернизират дефектните машини като 46 серия. Целта е да се премахнат дефектите (макар и неуспешно). Щом тази 44 145 не е била дефектна, то тогава какъв изобщо беше смисълът да се модернизира. Просто развалиха една хубава машина. Със сигурност същото е и със 44 104 щом е била горнооряховска. Все пак тези горнооряховските машини определено са най-запазени и най-добри.

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 3:25 pm
от Mario Evstatiev
Не знам дали си запознат, но едно от многото условия за модернизацията в "Кончар" е било машините да нямат деформации по рамата и коша, следователно най - читавите машини са отишли там.

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 3:36 pm
от 42 072.9
С една дума сме дали ако мога така да се изразя най-запазените машини.

Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 3:44 pm
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:С една дума сме дали ако мога така да се изразя най-запазените машини.
Точно това на практика е станало. Безумните решения на някого ни лишиха от две от най - добрите машини в БДЖ. Мога да кажа, че "модернизацията" на тези машини беше най - голямата и грандиозна глупост, която някой е можел да сътвори.

Публикувано на: Пон Ное 27, 2006 10:40 pm
от 43.309
Много върви тая машина въпреки лошия си вид.

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 12:13 am
от bdz46
Банана е железен, правен е в Подуене. Преди е бил 45 064 известно време.

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 7:47 am
от rexkos
bdz46 написа:Банана е железен, правен е в Подуене. Преди е бил 45 064 известно време.
Не е ли бил 44 045?

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 10:46 am
от VESO
Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 10:48 am
от rexkos
VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.
Точно така. От 146 нагоре вече е 45 серия. А 45 140 вече е 44 140, тъй като се сдоби с нови колооси+редуктори за 130 km/h. :wink:

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 11:23 am
от 42 072.9
VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Също така имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 7:36 pm
от rexkos
42 072.9 написа:
VESO написа:Чакайте,064 не може да е 45-00-ца,а 44-00-ка.Серия 45-00 започват от 146 нагоре,като изключението 140 е от тази серия,а не от 44-00,защото редукторите и са за 110,а не за 130 км/ч.

Както каза rexkos имаше 45 140, но наскоро в Мездра и сложиха редуктори и колооси за 130 км/ч и вече е 44 140. Случаят при 064 може би е бил подобен.
Тази 45 140 направо е една въртелешка. :lol: Първо е била 44 140, после и сложиха редуктори за 110 km/h и сега й върнаха редукторите, с които е била първоначално.

Между другото 44 064 е сглобен от 2 катастрофирали локомотива - 44 064-оригинал и 44 077. Мисля, че и двата са били от депо София. В действетилност локомотив 44 064 не същестува, а на сегашната 44 064 просто са й дали такъв номер, за да се запълни празното място в серията. :wink:

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 7:43 pm
от 44142
064 на Одърне катастрофира. 077 май на огняново се удари.

Публикувано на: Вто Ное 28, 2006 7:50 pm
от 44142
rexkos написа:
Тази 45 140 направо е една въртелешка. :lol: Първо е била 44 140, после и сложиха редуктори за 110 km/h и сега й върнаха редукторите, с които е била първоначално.
44094 по едно време беше 45094 но не изкара дълго под този номер.