Тя няма 4 фарчета с бяла(или жълта светлина). Има два бели фара и два червени такива. Ключа за челни светлини позволява от челната кабина да се управляват и задните светлини като може да се избира между няколко конфигурации, в зависимост от действащите правила за сигнализация в съответната жп. администрация.42 072.9 написа:Подобно като на секциите (неудобно), също така не забелязвам възможността за едновременната работа на 4 фарчета.

Администратор
64.19


Администратор
За тестове у нас скоро поне не се надявай. 109Е е поръчана от Чешките Железници и вероятно до нас това чудо на техниката няма да стигне. А дори и да стигне, познавайки неограничените възможности на нашия път и контактна мрежа, предполагам, че от ШКОДА ще могат да изработят най - здравата талига и пантограф след като си вземат лъскавото чудо разбито като стара каруца.Лъчо написа:Харесва ми като дизайн и като технически параметри !![]()
Дано да го дадат за тестове като "Тауруса" и в България !
64.19


Администратор
Колегата TAURI се постара да имаме пълна фотосесия на локомотива, албума със снимките на 109Е ще намерите ТУК
Приятно гледане
Приятно гледане

64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор
Клавиатурата си е още от времето на 150, 350, 263, 363 и тъй нататък серии. Контролера за управление е аналогичен на този на 61, даже и в положенията си. Разпределителите за пясъчниците са аналогични на 42, 43, 44 и 45. От 43 чак не забелязах. Добро впечатление ми прави, че някои възли ще могат да се унифицират с ЕЛ на БДЖ и да се доставят комплексно за 43, 44 и 45 и за този лок, ако някога го видим у нас.bdz46 написа:Въпреки всичко, Таурусът е няколко нива над тази машина.
Контролерът е направо същия като на серия 61, а има и някои неща едва ли не свалени от серия 43.
Пултът също не е много доизмислен с тази клавиатура по средата.
Лошо впечатление ми прави това, че бутона за аварийно изключване на ГВП и авариен стоп е зад пулта в десния ъгъл до прозореца и е много неудобен при евентуална нужда да бъде натиснат.
Пулта за управление има някои недомислици, като главно пръснатите навсякъде командни апарати и нестандартната форма. Светещите указатели вереч ще дразнят.
Машинното помещение е 90% идентично с "Таурус" - а, което не би ме учудило, тъй като част от проектантите на SIEMENS са участвали в поректа на 109Е.
Талигата е почти като на 169-та серия, с някои малки промени. Общо взето нещата не са се променили много от 80-те години.
64.19

Тук не си много прав. Хората от Сименс бяха много учудени от разположението на някой възли в машинното. За съжаление не се съгласиха с мен относно кабелите за високо напрежение прекарани през гредата на покрива в която си удрях главата често. Знаете че при Taurus-a е имало инциденти с кабелите, които са на много по-недостъпно място. Кабината е адски тясна. Ако са четри човека единият виси през страничната врата. Седалката зад пулта е буквално пред вратата на машинното. От Шкода са забелязали че символите на ключовете са нечетливи обещаха да ги оправят. Когато си изправен и не си свикнал с локомотива е много кофти особено при превключването на системите на трафа. Контролера е абсолютно същият като на 61. Относно гъбата и аз им казах че е на отвратителното място. Чехът ми демострира как с акробатично движение машиниста ще се хвърли първо напред после назад към вратата на машинното и всичко щяло да е О.к. само дето не се справи като не успя да стигне гъбата. Пясъкопроводите при скорост над 160 се веят като слонски уши, а вътре се чува стържене. Има и още доста неща, които малко по-късно ще ви разкажа. Все още всички мълчат за цената на която са договорили първите 20 броя за CD, което малко ме съмнява да е много по-евтин от Taurus.Машинното помещение е 90% идентично с "Таурус" - а, което не би ме учудило, тъй като част от проектантите на SIEMENS са участвали в поректа на 109Е.

Администратор
Пясъкопроводите са идентични на 43, 44 и 45 и имат същия недостатък - калпавите връзки с маркуч и честото късане на тръбата в зоната на заварената планка. За кабината, смятам, че много още имат да се постараят с ергономията, както и със ширината. Пулта има също някои неща, които основно да претърпят промяна, като например поставянето на "Гъбата" на хоризонталната плоскост както при 44/45, промяна на символите за указване на ключовете и бутоните, нов контролер, нов кранмашинист и премахнане на клавиатурата за ARR/ARV.
64.19


Администратор
Ами с този контролер не може да се управлява по цифров път - точно за това. Доколкото чух май 109Е е с платки като на 61-ва серия или греша?TAURI написа:Защо имаш забележки относно контролера?
След като ги попитах защо не са избрали да цифровизират управлението те се оправдаха с цената на начинанието и казаха, че контролера от патицата си е перфектен дори не искаха да чуят за друг.
64.19


Администратор
Като на 169 искаш да кажеш. В локомотива има някои много добри решения, но това с 400-те волта ми се вижда странно. Останало е от 169-та серия, която беше първата асинхронна машина на чехите. Другото, което ми прави впечатление е, че директната спирачка остъства, а на контролера са предвидени и нейните функции.TAURI написа:Ммм да не грешиш. Платките за контролера са абсолютно същите. Различно е управлението на мотовентилаторите за охлаждане на ТД което е на 400V. Трафа и управлението му е като на 185 (мисля че така беше серията на CD)
64.19
Информация
Модератори