Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Подобно като на секциите (неудобно), също така не забелязвам възможността за едновременната работа на 4 фарчета.
Тя няма 4 фарчета с бяла(или жълта светлина). Има два бели фара и два червени такива. Ключа за челни светлини позволява от челната кабина да се управляват и задните светлини като може да се избира между няколко конфигурации, в зависимост от действащите правила за сигнализация в съответната жп. администрация.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Харесва ми като дизайн и като технически параметри ! :)
Дано да го дадат за тестове като "Тауруса" и в България ! :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Лъчо написа:Харесва ми като дизайн и като технически параметри ! :)
Дано да го дадат за тестове като "Тауруса" и в България ! :)
За тестове у нас скоро поне не се надявай. 109Е е поръчана от Чешките Железници и вероятно до нас това чудо на техниката няма да стигне. А дори и да стигне, познавайки неограничените възможности на нашия път и контактна мрежа, предполагам, че от ШКОДА ще могат да изработят най - здравата талига и пантограф след като си вземат лъскавото чудо разбито като стара каруца.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Наистина това е един чудесен локомотив! И на дизайн ми харесва, и параметрите му са отлични.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Имайки в предвид цената му , силно се съмнявам да го видим скоро по железните пътища на милата ни татковина !
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Колегата TAURI се постара да имаме пълна фотосесия на локомотива, албума със снимките на 109Е ще намерите ТУК

Приятно гледане :)
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Браво!:)Пълна програма,бих казал че и на представянето в Пилзен не са заснети такива подробности!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Въпреки всичко, Таурусът е няколко нива над тази машина.
Контролерът е направо същия като на серия 61, а има и някои неща едва ли не свалени от серия 43.
Пултът също не е много доизмислен с тази клавиатура по средата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Въпреки всичко, Таурусът е няколко нива над тази машина.
Контролерът е направо същия като на серия 61, а има и някои неща едва ли не свалени от серия 43.
Пултът също не е много доизмислен с тази клавиатура по средата.
Клавиатурата си е още от времето на 150, 350, 263, 363 и тъй нататък серии. Контролера за управление е аналогичен на този на 61, даже и в положенията си. Разпределителите за пясъчниците са аналогични на 42, 43, 44 и 45. От 43 чак не забелязах. Добро впечатление ми прави, че някои възли ще могат да се унифицират с ЕЛ на БДЖ и да се доставят комплексно за 43, 44 и 45 и за този лок, ако някога го видим у нас.

Лошо впечатление ми прави това, че бутона за аварийно изключване на ГВП и авариен стоп е зад пулта в десния ъгъл до прозореца и е много неудобен при евентуална нужда да бъде натиснат.

Пулта за управление има някои недомислици, като главно пръснатите навсякъде командни апарати и нестандартната форма. Светещите указатели вереч ще дразнят.

Машинното помещение е 90% идентично с "Таурус" - а, което не би ме учудило, тъй като част от проектантите на SIEMENS са участвали в поректа на 109Е.

Талигата е почти като на 169-та серия, с някои малки промени. Общо взето нещата не са се променили много от 80-те години.
64.19
Мнения: 80
Регистриран на: Вто Апр 18, 2006 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от TAURI »

Машинното помещение е 90% идентично с "Таурус" - а, което не би ме учудило, тъй като част от проектантите на SIEMENS са участвали в поректа на 109Е.
Тук не си много прав. Хората от Сименс бяха много учудени от разположението на някой възли в машинното. За съжаление не се съгласиха с мен относно кабелите за високо напрежение прекарани през гредата на покрива в която си удрях главата често. Знаете че при Taurus-a е имало инциденти с кабелите, които са на много по-недостъпно място. Кабината е адски тясна. Ако са четри човека единият виси през страничната врата. Седалката зад пулта е буквално пред вратата на машинното. От Шкода са забелязали че символите на ключовете са нечетливи обещаха да ги оправят. Когато си изправен и не си свикнал с локомотива е много кофти особено при превключването на системите на трафа. Контролера е абсолютно същият като на 61. Относно гъбата и аз им казах че е на отвратителното място. Чехът ми демострира как с акробатично движение машиниста ще се хвърли първо напред после назад към вратата на машинното и всичко щяло да е О.к. само дето не се справи като не успя да стигне гъбата. Пясъкопроводите при скорост над 160 се веят като слонски уши, а вътре се чува стържене. Има и още доста неща, които малко по-късно ще ви разкажа. Все още всички мълчат за цената на която са договорили първите 20 броя за CD, което малко ме съмнява да е много по-евтин от Taurus.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пясъкопроводите са идентични на 43, 44 и 45 и имат същия недостатък - калпавите връзки с маркуч и честото късане на тръбата в зоната на заварената планка. За кабината, смятам, че много още имат да се постараят с ергономията, както и със ширината. Пулта има също някои неща, които основно да претърпят промяна, като например поставянето на "Гъбата" на хоризонталната плоскост както при 44/45, промяна на символите за указване на ключовете и бутоните, нов контролер, нов кранмашинист и премахнане на клавиатурата за ARR/ARV.
64.19
Мнения: 80
Регистриран на: Вто Апр 18, 2006 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от TAURI »

Защо имаш забележки относно контролера?
След като ги попитах защо не са избрали да цифровизират управлението те се оправдаха с цената на начинанието и казаха, че контролера от патицата си е перфектен дори не искаха да чуят за друг.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

TAURI написа:Защо имаш забележки относно контролера?
След като ги попитах защо не са избрали да цифровизират управлението те се оправдаха с цената на начинанието и казаха, че контролера от патицата си е перфектен дори не искаха да чуят за друг.
Ами с този контролер не може да се управлява по цифров път - точно за това. Доколкото чух май 109Е е с платки като на 61-ва серия или греша?
64.19
Мнения: 80
Регистриран на: Вто Апр 18, 2006 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от TAURI »

Ммм да не грешиш. Платките за контролера са абсолютно същите. Различно е управлението на мотовентилаторите за охлаждане на ТД което е на 400V. Трафа и управлението му е като на 185 (мисля че така беше серията на CD)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

TAURI написа:Ммм да не грешиш. Платките за контролера са абсолютно същите. Различно е управлението на мотовентилаторите за охлаждане на ТД което е на 400V. Трафа и управлението му е като на 185 (мисля че така беше серията на CD)
Като на 169 искаш да кажеш. В локомотива има някои много добри решения, но това с 400-те волта ми се вижда странно. Останало е от 169-та серия, която беше първата асинхронна машина на чехите. Другото, което ми прави впечатление е, че директната спирачка остъства, а на контролера са предвидени и нейните функции.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация