Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Екипът на форум "Локомотиви" благодари на колегата lok43r за превода от чешки и за селекцията на текста!

Проектът 109Е

Електрическият локомотив ŠKODA 109E е разработен на базата на електрическия локомотив 85Е001. Той е четириосен с две климатизирани кабини за управление и един централен проходен коридор в машинното отделение, в който се влиза през врата от всяка кабина. Здравината на кабините е сертифицирана по международния стандарт TSI. Челните стъкла са изпълнени със специално покритие срещу надраскване и напукване. Механичната част е принципно нова, разчетена за скорост 220 км/ч. И двете степени на окачването са изпълнени чрез винтови пружини, чиите колебания се погасяват с хидравлични амортисьори. В централното окачване са използвани пружини тип "FlexiCoil", отличаващи се с отлични динамични качества и осигуряващи добро обресоряване на коша на електрическия локомотив. Пневматичната система е осигурена със съвременен винтов компресор "Atmos SE 120 Lok". Задвижването на компресора се осъществява от трифазен асинхронен двигател. Тяговият трансформатор е поместен под локомотивната рама между двете талиги. Предвидени са изводи за влаково отопление както и за спомагателните машини и съоръжения в електрическия локомотив. Мощността на локомотива се подсигурява от четири трифазни асинхронни тягови двигателя, производство на ŠKODA Electric тип ML 4550 K/6. Охлаждането им е осъществено от аксиални вентилатори, задвижвани от малогабаритни асинхронни електромотори с голяма мощност. Спомагателните машини (вентилатори и компресори) работят с трифазен ток с напрежение 570V. Електродинамичната спирачка има два режима на работа - електросъпротивителен и рекуперативен. На локомотива е инсталирана модерна микропроцесорна система за управление, даваща информация за състоянието на всички възли и агрегати, включваща възможност за автоматично подържане на зададена скорост и осигуряване на автоматично управление за движението на влака. Съществуват три режима на работа с локомотива - ръчен, при който машинистът субективно контролира параметрите на движение на влака; режим при автоматично поддържане на скоростта (ARR) - машинистът задава максималната текуща скорост на движение; режим на автоматично влаково управление (AVV) осъществявано чрез отчитане на показанията на датчиците разположени на пътя. На пулта за управление са монтирани два LCD дисплея, на единия от които се подава графична информация за състоянието на машината а на другия се изписват текущите параметри и показания в режим пътуване.
Електрическият локомотив е съоръжен със система за безопасност по европейския стандарт ERTMS - ETCS Level 2 с модули GSM-R. Инсталирани са и системи за автоматична локомотивна сигнализация
LS 90 (за ČD и ZSSK), LZB 80E (PZB 90 Indusi) - за DB и ÖBB, EDA 3 - PKP и EVM 120 - MÁV.


Производител ŠKODA Transportation
Заводско означение 109 E
Години на производство 2006-2009
Завка, бр. 20
Работно напрежение в КМ 3 kVss; 25 kV~50 Hz, 15 kV~16 2/3 Hz
Дължина с буферите 18 000 mm
Дължина на коша 16 700 mm
Широчина 3 070 mm
Височина със свален пантограф 4 280 mm
База на талигата 2 500 mm
База на локомотива 8 700 mm
Минимален радиус на вписване в крива 120 m
Колоосна формула Bo'Bo'
Служебна маса 86 t
Диаметър на колелото при нов бандаж 1 250 mm
Междурелсие 1 435 mm
Предавателно число ---
Тип на ТД ML 4550 K/6
Трайна теглителна сила 213 kN
Часова теглителна сила 274 kN
Максимална спирачна сила на електросъпротивителната спирачка 226 kN
Регулиране на напражението IGBТ-Модули
Трайна мощност 6 400 kW
Часова мощност 7 400 kW
Мощност на електросъпротивителната спирачка 4 700 kW
Мощност на рекуперативната спирачка 6 963 kW
Трайна скорост 102 km/h
Максимална скорост 200 km/h
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Забележете че между първото и второто изображение между бялата и синята "Шкода" има разлики.Защо :?:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Синята "ШКОДА" е първият вариант, който конструкторите от дизайнерското бюро на "ПОРШЕ" са избрали и определено е много по - красив от втория, на който локомотива прилича на подвижна ютия.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Да наистина първият е много по красив с тези буфери,вратите,прозорците.А от кога "Порше" правят дизаина на локомотивите на "Шкода"
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Мнение от aizi »

А ЕТО КАКВО НАМЕРИХ АЗ В САЙТА НА ШКОДА.ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ОЩЕ НЕ Е ПРОИЗВЕДЕН.МАШИНАТА Е С 4 ДВИГАТЕЛЯ ПО 1600kW .ЗА 15 И 25KV
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Колега, тази "ШКОДА" е с заводско означение 109Е и в началото темата започва именно с нея. А иначе графичния модел е чудесен, виждал съм още един нейн вариант, който се подвизаваше някъде из нета. За съжаление няма действащ прототип все още защото предприятието е във финансова криза. Надявам се скоро да има поръчки за да се произведат накрая хубави нови Шкодилаци :wink:
64.19
Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am

Мнение от ceco_sim »

Специално за този модел лок за čd мога да кажа, че го готвят от доста време. Помня още през 2002-2004 бях виждал същия модел(на рисунка), но както виждате без резултат. За работата на Шкода с Порше може да се пише много. в последно време излязоха и ще излизат трамваите 13T 14T 15T и 16T. изглеждат като форма хубави, но не винаги като оцветяване.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Имаш ли информация колко време ще продължат пробите и ако са успешни ще влезе ли локомотивът в серийно производство?
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Без да са правени каквито и да е изпитания, локомотива е конструиран по поръчка на Чешките железници CD.
Поръчани са 20 броя, като 3 трябва да влязат в експлоатация през декември.Целта е обслужване на международни експресни влакове в Чехия,Унгария Словакия Германия и Полша без смяна на локомотива.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

След дълги години на чакане, новият локомотив на SKODA бе представен на тазгодишното изложение "Инотранс" в Берлин. Представител на форум "Локомотиви" отрази събитието и предостави снимките си в правомощията на нашия форум. За което ние му благодарим.

Новият локомотив на "ШКОДА" бе представен на междуранодно изложение

Марио Евстатиев - София
Стефан Гагов - Берлин, Германия

На тазгодишното международно изложение за транспортни технологии, което редовно се провежда в Берлин бяха представени два колосални проекта - високоскоростният влак AGV и прототипният електрически локомотив на SKODA, означение 109E. Локомотивът, който от представянето на проекта до излизането му от завода породи множество дискусии, вече е факт. 6400 киловатовата машина за скорост до 230 км/ч бе една от множеството атракции на изложението.

Накратко за локомотива

Концепцията му много наподобява тази на немския "Таурус", произвосдство на "Сименс", но в същото време има доста различия. Механичната част е изградена на базата на прототипната чешка талига за високи скорости, изпитвана през 80-те години. Кошът е надграден върху рамата на прототипа 169-001, който в края на миналата година влезе в халетата на завода в Пилзен.

Електроапаратната част е изградена по подобие на "Таурус", с четири независими статични преобразувателя за тягови нужди и два преобразувателя за спомагателните задвижвания. Системата за управление е изградена на базата на микропроцесор с двойни цифрови линии.

Пултът за управление е поместен в средата на челната стена на кабината. Той е съоръжен с три LCD дисплея съответно за диагностика, контрол и визуализация на АЛС.

Контролерът за управление е монтиран в дясната част на пулта и има следните положения:

<< Бързо повишаване на тягата
< Тяга
Х Неутрално положение
>> Намаляване на тягата
Е> Рекуперативно спиране
P> Пневматично спиране
+> Екстрено спиране(оцветен в червено сектор)

Спирачния манипулатор изпълнява ролята на кранмашинист за влакова спирачка. Има следните положения:

<< Разхлабване
- Намаляване на спирачната сила
Х Неутрално положение
+ Увеличаване на спирачната сила
>> Пълно задържане

На хоризонталната част на пулта се намира клавиатурата на системата за автоматично управление на локомотива ARR/ARV. С бутоните може да се зададе максимална скорост на движение, маса на влака, режим на движение - товарен, бърз, пътнически влак и данни, необходими за правилната работа на системата за АЛС.

На вертикалната част на пулта срещу клавиатурата на ARR/ARV е монтиран дисплея за контрол на АЛС и скоростта.

Изображение

В командните кабини на задната стена са обособени ел. апаратни шкафове, монтирани в дясната част. На лицевия пане са монтирани бутони за активиране/деактивиране на паркинг спирачката, ключове за челни светлини, ключ за включване на АБ, волтметър на АБ и автоматични предпазители за консуматорите в съответната кабина.

В кабината се влиза през две въртящи се странични врати, усилен тип. Всяка външна врата има по един сваляем прозорец, изпълнен от секуритно стъкло. Челното панорамно стъкло също е "секуритно", отопляемо електрически. От всяка кабина през врата, разположена в средата на задната стена може да се влезе в машинното помещение, апаратите в което са ситуирани от двете страни на проходния коридор, който както при "Таурус" е разположен в средата. Осветлението на кабините и машинното помещение се осъществява от луминисцентни лампи.

Общ вид на локомотива:
Изображение

Ел. апаратен шкаф на задната стена в кабината:
Изображение
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Браво изключително!Като концепция локомотивът ми харесва, като дизайн също, само нещо кабината много не ми допада.Дано при следващите бройки са се постарали повече.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Наистина добър локомотив на пръв поглед , контролерът му е много сходен с този на нашата 61-серия , интересно защо ключът за фаровете е зад гърба на машиниста... :roll:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Подобно като на секциите (неудобно), също така не забелязвам възможността за едновременната работа на 4 фарчета.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Може в следващите бройки да се изчиститят споменатите недостатъци.
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация