
Администратор


Администратор
В онея години, сърбите са искали да закупят ЕМВ от Рига и за това са пратили питане до БДЖ дали може да им бъде пратен един влак за проби. От тук се подготвя(като за белите страни) и изпраща ЕМВ 32-113/114, на базата на която, сръбските железници изготвят "технически условия за доставка на ел. мотрисен влак серия JZ 412". Реализиран е проектът, на базата на който се произвеждат влаковете от тип ER-31. При доставката на първите влакове, сръбските специалисти променят някои технически решения, главно в компресора, спомагателните задвижвания, кабината за управление. В края на 1981 г. в Сърбия пристигат и втората масова доставка ER-31, които са с посочените измения. Дефакто втората доставка представлява началото на ER-33, преговори за който започват от българска страна през 1989 г. Тогава е имало план за доставка на 30 влака, но дефакто слез промените през 90-та, освен всички други проблеми в страната, железниците също изпадат в неравностойно положение, а поради обтегнатите отношения с Русия, от Рижския вагонзавод предлагат многократно завишена цена и така се доставят само първите 6 влака, които по това време са готови и са преминали изпитания в Рига.45 151 написа:Пристигнали са 6 комплекта тъй като не сме си платили за повече. ЕМВ 33 е 32-ра серия, но преработена специално за сърбите. БДЖ имаха желание онези години (когато поръчаха 33) да доставят още 32-ра серия, но те бяха спряни от производство и се реши, че ще се поръча новата серия 33.
64.19

Администратор
По - горе обясних за серия 33. Сега въпреки, че не му е темата да кажа как се появява на бял свят "чамугата", "душегубката" и още каквото там се нарича. През Комунизма в България се залага на плановата икономика, което ще рече, че всичко се прави по предварително утвърден и одобрен 5, 10 или повече годишен план. Що се касае до първите ЕМВ на БДЖ, то Техническите условия за доставката им са изготвени на базата на съветския ел. влак ЭР-22, като в тях се подчертава на това, че ЕМВ трябва да бъдат четиривагонни, да са в конфигурация Моторен - Прикачен - Прикачен - Моторен вагони. Фактически към доставка се пристъпва през 1969 г. когато пристига прототипа 32-001+232-001+232-002+32-002. Нека уточня, че по старото серийно означение, прикачните вагони на ЕМВ са означавани със серия 232. Прототипа, който пристига у нас е без система "Много единици" и с някои несъществени разлики със по - следващите ЕМВ, пристигнали у нас.VESO написа:Между другото - едно любопитно нещо - серия 32-00 са уникални , произведени единствено и само за България.ZS , ZCG и МЖ експлоатират мотриси , идентични на серия 33-00.
По подобие на 32, серия 33 също е била заложена в плановете на БДЖ, но като подобрен вариаянт на серия 32. Нови доставки на 32-ра серия или нейн модифициран вариант така и не се реализират, тъй като от Рижския вагонзавод отговарят, че производствената им програма е променена и не произвеждат влаковете от стара конструкция, а 32-ра серия е окачествена като такава. Тогава ни предлагат да изпитаме построения за Сръбските железници мотрисен влак от по - новата серия ЭР-33(412-075 до 412-105). У нас пристига влак, който е върнат от Сръбските железници и за кратко е приспособен към нашите изисквания и преномериран. Всички изпитания преминават успешно и се пристъпва към доставка на още 5 влака, които в същото време са готови и изпитани от завода - производител. След като пристигат всички ЕМВ у нас, за нова доставка от Рижския вагонзавод предлагат нова много по - висока цена за следващите бройки и ръководството на железниците е принудено да преустанови доставките.
64.19
Имам ужасен късмет
Паднах се на последните влакове на 32 121, 32 077, 32 101, както и лобимката 32 139
, а сега остава и да закрия цялата серия 33.

Паднах се на последните влакове на 32 121, 32 077, 32 101, както и лобимката 32 139

Последно промяна от bdz46 на Нед Окт 05, 2008 10:13 pm, променено общо 2 пъти.

Администратор
То не ужасния късмет, а тъпоумието на ония "горе" е виновно. Още повече, че в ЕМВ 33 има още много хляб, особено при това, което знам за заводските ремонти в "МИН - Ниш". Ремонта на един влак с цялостна подмяна на управляващия модул БУД, климатизиране на салона и кабините и смяна на салонното оборудване+всичко, което се извършва по влака на капитален ремонт се прави за 650 000 Евра. А една лачена 30-ка или 31-ца струва много повече - 3 000 000 Евра.bdz46 написа:Имам ужасен късмет![]()
Паднах се на последните влакове на 32 121, 32 077, 32 101, както и лобимката ми 32 139 , а сега остава и да закрия цялата серия 33.
64.19


Администратор

Администратор
Това с 33 009/010 го помня, докараха я в депото и размениха талигите, които бяха готови, само им удариха една боя и ревизираха ТД. Останалата част от ремонта общо взето беше нищо повече от пръсване на покривното оборудване и на покрива, който в момента няма и следа от боята, не направиха нищо вътре в кабините, които сега само що не са се разпаднали.bdz46 написа:Механиката направо се взе наготово от 33 009, която е с готов ПР и нови бандажи.
Талигите от 33 007 отидоха на остатъците от 33 009.
33 011 пък беше спряна след удара на глухия коловоз на Сф и с нейните части се възстанови 33 005, която беше тръгнала по пътя на 33 003.
33 011/012 се удари на 8-ми челен коловоз на Централна гара поради изключен ключ "Контрол на въздушната спирачка" и ненавременна реакция на локомотивния машинист.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Нека не се забравя, че руснаците са способни от почти никакви материали и ресурси да направят нещо, което да издържи дълги години.Колкото и да ненавеждам всичко руско, имам честта да призная това им предимство.Просто пак се повтарям- тия две серии ЕМВ- 32 и 33 са си точно за нашите условия на експлоатация.

Руското си е много хубаво...Labros написа:Нека не се забравя, че руснаците са способни от почти никакви материали и ресурси да направят нещо, което да издържи дълги години.Колкото и да ненавеждам всичко руско, имам честта да призная това им предимство.Просто пак се повтарям- тия две серии ЕМВ- 32 и 33 са си точно за нашите условия на експлоатация.



Информация
Модератори