Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Някъде четох , че като са дошли у нас , серия 33-00 са били с перденца в салона.Това вярно ли е? Спомням си , че и при идването си 10-00-ките имаха килимче до вратите , но ........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Някъде четох , че като са дошли у нас , серия 33-00 са били с перденца в салона.Това вярно ли е? Спомням си , че и при идването си 10-00-ките имаха килимче до вратите , но ........
Не, със щори бяха като сръбските 412-ки. За съжаление от щорите останаха само рамки.
64.19
Мнения: 48
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 8:50 pm
Местоположение: София

Мнение от 45 151 »

Пристигнали са 6 комплекта тъй като не сме си платили за повече. ЕМВ 33 е 32-ра серия, но преработена специално за сърбите. БДЖ имаха желание онези години (когато поръчаха 33) да доставят още 32-ра серия, но те бяха спряни от производство и се реши, че ще се поръча новата серия 33.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

45 151 написа:Пристигнали са 6 комплекта тъй като не сме си платили за повече. ЕМВ 33 е 32-ра серия, но преработена специално за сърбите. БДЖ имаха желание онези години (когато поръчаха 33) да доставят още 32-ра серия, но те бяха спряни от производство и се реши, че ще се поръча новата серия 33.
В онея години, сърбите са искали да закупят ЕМВ от Рига и за това са пратили питане до БДЖ дали може да им бъде пратен един влак за проби. От тук се подготвя(като за белите страни) и изпраща ЕМВ 32-113/114, на базата на която, сръбските железници изготвят "технически условия за доставка на ел. мотрисен влак серия JZ 412". Реализиран е проектът, на базата на който се произвеждат влаковете от тип ER-31. При доставката на първите влакове, сръбските специалисти променят някои технически решения, главно в компресора, спомагателните задвижвания, кабината за управление. В края на 1981 г. в Сърбия пристигат и втората масова доставка ER-31, които са с посочените измения. Дефакто втората доставка представлява началото на ER-33, преговори за който започват от българска страна през 1989 г. Тогава е имало план за доставка на 30 влака, но дефакто слез промените през 90-та, освен всички други проблеми в страната, железниците също изпадат в неравностойно положение, а поради обтегнатите отношения с Русия, от Рижския вагонзавод предлагат многократно завишена цена и така се доставят само първите 6 влака, които по това време са готови и са преминали изпитания в Рига.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Между другото - едно любопитно нещо - серия 32-00 са уникални , произведени единствено и само за България.ZS , ZCG и МЖ експлоатират мотриси , идентични на серия 33-00.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Между другото - едно любопитно нещо - серия 32-00 са уникални , произведени единствено и само за България.ZS , ZCG и МЖ експлоатират мотриси , идентични на серия 33-00.
По - горе обясних за серия 33. Сега въпреки, че не му е темата да кажа как се появява на бял свят "чамугата", "душегубката" и още каквото там се нарича. През Комунизма в България се залага на плановата икономика, което ще рече, че всичко се прави по предварително утвърден и одобрен 5, 10 или повече годишен план. Що се касае до първите ЕМВ на БДЖ, то Техническите условия за доставката им са изготвени на базата на съветския ел. влак ЭР-22, като в тях се подчертава на това, че ЕМВ трябва да бъдат четиривагонни, да са в конфигурация Моторен - Прикачен - Прикачен - Моторен вагони. Фактически към доставка се пристъпва през 1969 г. когато пристига прототипа 32-001+232-001+232-002+32-002. Нека уточня, че по старото серийно означение, прикачните вагони на ЕМВ са означавани със серия 232. Прототипа, който пристига у нас е без система "Много единици" и с някои несъществени разлики със по - следващите ЕМВ, пристигнали у нас.

По подобие на 32, серия 33 също е била заложена в плановете на БДЖ, но като подобрен вариаянт на серия 32. Нови доставки на 32-ра серия или нейн модифициран вариант така и не се реализират, тъй като от Рижския вагонзавод отговарят, че производствената им програма е променена и не произвеждат влаковете от стара конструкция, а 32-ра серия е окачествена като такава. Тогава ни предлагат да изпитаме построения за Сръбските железници мотрисен влак от по - новата серия ЭР-33(412-075 до 412-105). У нас пристига влак, който е върнат от Сръбските железници и за кратко е приспособен към нашите изисквания и преномериран. Всички изпитания преминават успешно и се пристъпва към доставка на още 5 влака, които в същото време са готови и изпитани от завода - производител. След като пристигат всички ЕМВ у нас, за нова доставка от Рижския вагонзавод предлагат нова много по - висока цена за следващите бройки и ръководството на железниците е принудено да преустанови доставките.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Имам ужасен късмет :sad2:
Паднах се на последните влакове на 32 121, 32 077, 32 101, както и лобимката 32 139 :cry:, а сега остава и да закрия цялата серия 33.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Имам ужасен късмет :sad2:
Паднах се на последните влакове на 32 121, 32 077, 32 101, както и лобимката ми 32 139 , а сега остава и да закрия цялата серия 33.
То не ужасния късмет, а тъпоумието на ония "горе" е виновно. Още повече, че в ЕМВ 33 има още много хляб, особено при това, което знам за заводските ремонти в "МИН - Ниш". Ремонта на един влак с цялостна подмяна на управляващия модул БУД, климатизиране на салона и кабините и смяна на салонното оборудване+всичко, което се извършва по влака на капитален ремонт се прави за 650 000 Евра. А една лачена 30-ка или 31-ца струва много повече - 3 000 000 Евра.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

33 007 миналата година беше ПР, не би трябвало да спира за нещо повече от МПР.
Мнения: 48
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 8:50 pm
Местоположение: София

Мнение от 45 151 »

А лачените 30 и 31 вече започнаха да дават дефектите си. 33-та серия щяха да се движат още дълго ако имаше ремонт. Скоро ще започнат да спират и 30/31 и ще стане много интересно с какво ще се отвозват влаковете.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:33 007 миналата година беше ПР, не би трябвало да спира за нещо повече от МПР.
Аз чух нещо за ГПР. Тя излезе преди година от ПР, който обаче се извърши в съкратен обем. Извърши се просто ГПР на коша и ПР само на механиката.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Механиката направо се взе наготово от 33 009, която е с готов ПР и нови бандажи.
Талигите от 33 007 отидоха на остатъците от 33 009.

33 011 пък беше спряна след удара на глухия коловоз на Сф и с нейните части се възстанови 33 005, която беше тръгнала по пътя на 33 003.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Механиката направо се взе наготово от 33 009, която е с готов ПР и нови бандажи.
Талигите от 33 007 отидоха на остатъците от 33 009.

33 011 пък беше спряна след удара на глухия коловоз на Сф и с нейните части се възстанови 33 005, която беше тръгнала по пътя на 33 003.
Това с 33 009/010 го помня, докараха я в депото и размениха талигите, които бяха готови, само им удариха една боя и ревизираха ТД. Останалата част от ремонта общо взето беше нищо повече от пръсване на покривното оборудване и на покрива, който в момента няма и следа от боята, не направиха нищо вътре в кабините, които сега само що не са се разпаднали.

33 011/012 се удари на 8-ми челен коловоз на Централна гара поради изключен ключ "Контрол на въздушната спирачка" и ненавременна реакция на локомотивния машинист.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Нека не се забравя, че руснаците са способни от почти никакви материали и ресурси да направят нещо, което да издържи дълги години.Колкото и да ненавеждам всичко руско, имам честта да призная това им предимство.Просто пак се повтарям- тия две серии ЕМВ- 32 и 33 са си точно за нашите условия на експлоатация.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Labros написа:Нека не се забравя, че руснаците са способни от почти никакви материали и ресурси да направят нещо, което да издържи дълги години.Колкото и да ненавеждам всичко руско, имам честта да призная това им предимство.Просто пак се повтарям- тия две серии ЕМВ- 32 и 33 са си точно за нашите условия на експлоатация.
Руското си е много хубаво... :P аз самият съм голям фен на 32-ра серия :) За 33 незнам много,не съм се возил,но благодарение на темата поначих доста работи за тях :)
Публикувай отговор

Обратно към “ЕМВ серия 32 и 33 | Electric multiple units series 32 and 33”

Информация