Страница 10 от 17

Публикувано на: Вто Юли 22, 2008 7:07 pm
от Labros
Пък и вече била "госпожа"... :lol:

Публикувано на: Вто Юли 21, 2009 11:33 am
от VESO
На 19-ти юли пътниците по 2-ра линия можеха да се порадват на вагоните серия 97.Успях да видя отдалече 2610 , влизащ в центр. София и освен обичайният състав , имаше 3 допълнителни вагона - две първокласни 63-ки , разделени по средата от 97-ца.Снимка на групата.

Публикувано на: Вто Сеп 22, 2009 5:31 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:На 19-ти юли пътниците по 2-ра линия можеха да се порадват на вагоните серия 97.Успях да видя отдалече 2610 , влизащ в центр. София и освен обичайният състав , имаше 3 допълнителни вагона - две първокласни 63-ки , разделени по средата от 97-ца.Снимка на групата.
Видените вагони са допълнителните, включени в състава на влаковете във връзка с увеличения пътникопоток. Що се касае до вагоните серия 22-97, в момента на 8601/2 редовно върви композиция от 5 такива вагона, които са добре поддържани, но целите са омазани с графити отвън. Редно беше преди да се включат на тези влакове, да им ес удари по една профилактична боя, че да не мязат на ученически скицник, пълен с драсканици.

Разговарях с един ревизор - вагони на Централна гара, който сподели, че на тези вагони талигите им са много добри, но поради самата база на вагона, вписването в криви е изключително трудно, което води до заостряне на реборди и честа необходимост от престъргване. За това именно, износването на бандажи спрямо останалите вагони е по - голямо и малко след пускането им в експлоатация бяха извадени от съставите на влаковете. В момента ВРЗ-99 АД гр. Септември произвежда колооси с "моноблок" колела за тези вагони и това не е проблем, но въпреки този факт, на Централна гара - София все още стоят спрени от експлоатация поради пределно износени бандажи вагони. Освен това, тези вагони не са за пътуване през лятото поради липсата на климатична инсталация и малкото отварящи се прозорци в салона и купетата.

Публикувано на: Вто Сеп 22, 2009 11:33 am
от Nikss
Ако се бяха сетили щяха да им направят по една ревизия преди пускането с евентуално монтиране на климатици и леко козметично боядисване отвън, нещата щяха да стоят по друг начин, но определено не са за през лятото. Все пак до пролетта ще изкарат когато вече ще имаме поне 10-тина парчета от новите 63 и ще бъде решен проблемът за лятото. 8)

Публикувано на: Вто Сеп 22, 2009 5:01 pm
от VESO
Между другото , Nikss да се оглежда за допълнителни вагони по празниците.Не е изключено да пуснат тук там някоя първокласна 63-ка , а защо не и 97-ца.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 10:40 pm
от VESO
Понеже не намерих никъде подходящо място , за това пускам питането тук.
Днес , докато пътувах със "Сл.Бряг" , видях интересно нещо в купето на една от 97-ците.Изглежда така , а ето какво има под капачето.
Някой може ли от техническа гледна точка да обясни какво е?

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 10:43 pm
от Labros
Като съдя по указателната лепенка, би трябвало да е нещо свързано с озвучаването.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 11:10 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Понеже не намерих никъде подходящо място , за това пускам питането тук.
Днес , докато пътувах със "Сл.Бряг" , видях интересно нещо в купето на една от 97-ците.Изглежда така , а ето какво има под капачето.
Някой може ли от техническа гледна точка да обясни какво е?
Присъединител за радио - разговорна уредба.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 11:56 pm
от 07
Нямаше ли такива "жак"-ове и в 1во купе на 74ките някога? Че май и някои 47ци и фургони....

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 11:57 pm
от Mario Evstatiev
07 написа:Нямаше ли такива "жак"-ове и в 1во купе на 74ките някога? Че май и някои 47ци и фургони....
Имаше, но ги бастисаха. Сега отворите са "затапени" с парче шперплат, ламарина или гетинакс според случая.

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 12:01 am
от VESO
Аз даже го видях само в единия край на 97-цата.В другото крайно купе нямаше.
А ето какво все още може да се види по някои 50-ки.

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 12:03 am
от 07
VESO написа:Аз даже го видях само в единия край на 97-цата.В другото крайно купе нямаше.
А ето какво все още може да се види по някои 50-ки.
Жак за оповестителна система има само в първо купе, а потенциометър има и в някои 74ки, в други е заменен с ключ :twisted:

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 12:03 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Аз даже го видях само в единия край на 97-цата.В другото крайно купе нямаше.
А ето какво все още може да се види по някои 50-ки.
Следователно, в първото купе трябва да има и такъв щекер. Това, снимано от теб е говорител и потенциометър за сила на звука.

Публикувано на: Вто Юни 15, 2010 12:55 pm
от mitkodiablo
lok45111 написа:
VESO написа:Аз даже го видях само в единия край на 97-цата.В другото крайно купе нямаше.
А ето какво все още може да се види по някои 50-ки.
Следователно, в първото купе трябва да има и такъв щекер. Това, снимано от теб е говорител и потенциометър за сила на звука.
Колко на брой са тези тези вагони и по точно колко са в движение ?

Публикувано на: Сря Юни 16, 2010 12:26 am
от VESO
mitkodiablo написа:Колко на брой са тези тези вагони и по точно колко са в движение ?
Кои точно , понеже от така както си цитирал мненията на мен и Марио , се разбира за 3 типа вагони:
- серия 97 , от които е сниман "ЖАК"-ът;
- серия 50 , на която съм заснел потенциометърът на тавана;
- общ брой вагони , в които има все още останали такива неща?