Страница 10 от 65

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 3:14 pm
от Vancho
Доста глупаво би било да се ограничат новите вагони, защото нали уж ги правим за нуждите на експресите, които в момента са с предната партида до 100 км ... Какъв би бил смисълът от цялата работа ? Плюс това мисля новите са рециклирани кушети и 40 ки, а те са си за над 100, тъй че проблем не би трябвало да има :P

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:14 pm
от 07
Vancho написа:Доста глупаво би било да се ограничат новите вагони, защото нали уж ги правим за нуждите на експресите, които в момента са с предната партида до 100 км ... Какъв би бил смисълът от цялата работа ? Плюс това мисля новите са рециклирани кушети и 40 ки, а те са си за над 100, тъй че проблем не би трябвало да има :P
Ами пипа се по талигата и нещо не успяват да я вкарат проектните параметри - поне предната партида

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:17 pm
от Labros
На тая новата слагат някакви гумени уплътнения, че да се намали максимално скърцането и изпадането в резонанс.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:19 pm
от 07
Labros написа:На тая новата слагат някакви гумени уплътнения, че да се намали максимално скърцането и изпадането в резонанс.
Ами ще нарежат малко "шайби" от някой бракуван маркуч.... на предните не отговоряха по характеристика пружините, даже имаше един куриоз - на вагон №022 - всичките пружини по буксовото окачване са били извън нормите но две еднакви е нямало...... да се смеем ли да плачем ли......

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:21 pm
от Labros
Интересно и как е допуснат до експлоатация... Иначе дано да се отстрани тоя проблем. Рециклирането струва маса пари. Дано да се престане с тая порочна практика да се усвояват пари, а на среща да се появява едно нищо.
да се смеем ли да плачем ли......
И двете. Като почнем да се смее, чак сълзи ще ни излязат, породени от смеха. :lol:

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:24 pm
от 07
Labros написа:Интересно и как е допуснат до експлоатация...
Ами установено е че буксите пердашат в отбивачките и са правени замервания във вагонно депо "Пловдив" в една кинижка беше публикувана извадка от измерванията. А на гара София като заминава 3601 може да наблюдаваш в стрелките как при 15 км/ч почти всички букси се пробват да влязат в салона - представи си какво става със 120 по настави..........

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:51 pm
от VESO
nikol4yy написа:Незнам за вас, но на мене ми се иска Г.Оряховица или по-точно "Янтрата" да "намаже" от новите вагони, защото знам че Г.О. ще се грижат дълго за тях.
Това , което със сигурност е обещано за след Нова Година - един влак в Южна и един в Северна България , на които една от дестинациите (начална или крайна) е София , ще намажат от новите вагони.Дали и двата ще са ускорени или ускорен и бръз , не се знае.За дестинация София се стига по пътя на логиката , за да може тези вагони да минават редовно преглед и ремонт.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 5:57 pm
от Labros
Весо, ти беше с групата в Дряново. Я кажи какви гумени сегметни се слагат на талигите...?

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 6:02 pm
от VESO
Значи самите талиги имат гумени демпфери на буксовото водене вместо както досегашните 63-ки , които на мястото на демпфера имаха малка пластмасова втулка. А ние знаем физичните качества на гумата и пластмасата , затова веднага изводите са повече от ясни - по - голяма разтегливост :arrow: по - голяма устойчивост към висока скорост.Няма я и допълнителната хлабина на буксите , която оказваше също влияние върху "танците" при скорост над 100 км/ч , следователно тези 63-ки могат безпроблемно да се движат със 160 - толкова , колкото е посочено на тях.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 6:23 pm
от 07
VESO написа:Значи самите талиги имат гумени демпфери на буксовото водене вместо както досегашните 63-ки , които на мястото на демпфера имаха малка пластмасова втулка. А ние знаем физичните качества на гумата и пластмасата , затова веднага изводите са повече от ясни - по - голяма разтегливост :arrow: по - голяма устойчивост към висока скорост.Няма я и допълнителната хлабина на буксите , която оказваше също влияние върху "танците" при скорост над 100 км/ч , следователно тези 63-ки могат безпроблемно да се движат със 160 - толкова , колкото е посочено на тях.
Весо - не е проблема дали е гума или пластмаса - въпросът е доколко вложения материал отговаря по характеристики на техническата документация, и до колко се спазва технологията при производство.....

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 7:30 am
от Mario Evstatiev
Освен промяна на демпферите на буксовите водачи, амортисьорите също са с по - добри поглъщащи свойства. Като цяло, проблемите при досега рециклираните вагони серия 63 дадоха добра основа за проучване, проектиране и изпълнение на една добра модернизация и избягване на подобни дефекти в следващите партиди. Ходово - динамичните качества на новата партида вагони със сигурност ще са значително подобрени от тези на досега направените вагони.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:38 am
от Labros
Значи в крайна сметка мерки са взети за отстраняване и недопускане в бъдеще на предходните дефекти.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:49 am
от Mario Evstatiev
Именно, взети са мерки да не се проявят дефектите отново. В Дряново доста задълбочено са проучили проблема и са направени необходимите конструктивни изменения по талигите.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 4:34 am
от Nikss
nikol4yy написа:Незнам за вас, но на мене ми се иска Г.Оряховица или по-точно "Янтрата" да "намаже" от новите вагони, защото знам че Г.О. ще се грижат дълго за тях.
Съгласен съм, но преди това има други крещящо нуждаещи се от подмяна на съставите влакове, пък на Янтрата вагоните отвътре са запазени, направо на кукла, но талигите са проблема. Златните ще намажат първи след Нова година. В това съм убеден, макар, че по думите на доста хора от Чб влакът и сега бил хубав - явно повечко ревизирани от Дряново вагони са пуснати и в допълнение с климатика и автоматичните врати хората сякаш са видяли не БДЖ, а СFR. :o :D Сещам се как тапицерията може да не се захабява толкова бързо при новите 63, пък защо не и при други вагони, прясно излезли от ревизия/рециклиране. Би било хубаво да се измислят нещо като калъфи за седалките, но да са от някаква тънка материя - така като се нацапа я с храна или с друго нещо няма да се съсипва тапицерията, а само калъфа. Това ще намали значително разходите по поддръжката - само ще се сменят калъфите при нужда и най-вече за изпиране/почистване. 8) Така ще се удължи значително живота и на тапицерията и няма да се налага на всеки 5 г. да се рециклират/ревизират вагоните, както става сега.
Инак много се радвам, че дефектите по талигите са премахнати и вече нямам търпение да видя новите каляски в движение. 8)

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 6:13 am
от Mario Evstatiev
Новите вагони серия 63 вероятно ще се пуснат на дългите УБВ, тъй като пътниците на 8601/2 масово започнали да се оплакват от 97-ците. В БДЖ има поне 10 запитвания защо били махнали вагоните с климатик и автоматични врати.

Иначе Nikss е прав за калъфките, едно време на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС", а по - късно и на други УБВ го имаше това нещо, после постепенно изчезнаха тези подглавници. Не е толкова трудно да се ушият калъфки, които в депата да се сменят след всяко приключване на движение на дадената композиция. Поне за УБВ може да се направи това, защото иначе не я виждам хубавата тапицерия на новата партида рециклирани вагони. Друг належащ проблем е в тоалетните да се поставят ароматизатори и течен сапун, а на клекалото да се сложи някакво патронче с дезинфектант, който при всяко пускане на водата да почиства допълнително. Така няма да смърди.