Страница 9 от 27
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 7:37 pm
от VESO
В Калояновец няма ли само парни машини в компанията на електрички? Не знаех досега , че може да има дизелов локомотив.Преди време г-н П.Иванов бе фотографирал
тази 18-00-ка там , която в последствие бе нарязана.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 7:41 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:В Калояновец няма ли само парни машини в компанията на електрички? Не знаех досега , че може да има дизелов локомотив.Преди време г-н П.Иванов бе фотографирал
тази 18-00-ка там , която в последствие бе нарязана.
Ще проверя къде се намира 06 009.5, но много е вероятно да е останал само кош от нея. А и има достатъчно 06-ци, че да се определи някоя за музей когато бъде извадена от експлоатация тази серия. А последното няма да стане скоро, въпреки, че в София от 96-та всяка година казват "От на година спираче 06-ците".
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 7:48 pm
от VESO
lok45111 написа:...въпреки, че в София от 96-та всяка година казват "От на година спираче 06-ците".
Какво казват в депо София , че не разбрах?

Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 7:57 pm
от Mario Evstatiev
В София до преди година е било редовна практика на ръководството да се зарича, че ще се спре 06-та серия. Естествено това, дори и да се иска от някой няма как да стане, тъй като те са основна единица в товарното движение по неелектрифицирани участъци, а и до преди да спрат мините, имаше доста работа за тях.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:05 pm
от VESO
Няма как да ги спрат , поне в София 06-00-ците теглят товарни влакове в участъците до Станянци , Бели Брег , Чукурово , а съм виждал машини и в участъка Радомир - Кюстендил.До Пионер също ходят.
В Пловдив и Димитровград все още има работа за тези локомотиви , за Мездра не знам , там 06-00-ци ходеха до Зл. Панега , сега не знам какво е положението.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:11 pm
от Mario Evstatiev
Каквото и да се говори, работа за ДЛ 06 ще има още дълго. Машините не са толкова лоши, ако редовно изм се правят необходимите прегледи, ревизии и профилактика. За съжаление, каккто за всеки останал тип подвижен състав у нас, доставян до 1994 г., резервните части са кът и много често се налага да се възстановява и невъзстановимото, само и само машината да излезе да работи. Плод на липсата на резервни части е и станалата в последни години известна "канибализация" - в София така си заминаха няколко 06-ци. Изолация, после свалиха това - онова от тях за действащите машини, накрая останаха кошове върху опоскани талиги, нататък развитието е ясно - обявени за продан като вторични суровини.
Лично за мен една нескъпа и добра инвестиция би било извършването на КР с частична модернизация на 06-та серия в RELOC Craiova, като се наблегне главно на модифициране на електрическата част и заводски ремонт на всичко останало. Ремоторизация за сега не смятам че е необходима, дизеловите двигатели 12LDA-28 си вършат достатъчно добре работата, но страдат от липса на нови компоненти.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:23 pm
от VESO
Добра идея би било модернизация в Румъния.Там имат няколко серии от тази машини , като някои от тях са модернизирани.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:41 pm
от Labros
Трябва наистина да се пратят пробно няколко броя за модернизация.
Публикувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:49 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:Трябва наистина да се пратят пробно няколко броя за модернизация.
Не е лоша идеята, но процедурата ще е мудна, защото трябва да се обяви обществена поръчка по ЗОП, след което допуснатите до конкурс фирми да предложат най - евтин и същевременно удачен и качествен вариант, след това ако някоя от отхвърлените фирми реши да обжалва, конкурса се разваля и така нещата започват от начало - една такава процедура може да трае година. За да се избегне това, може да се създаде смесено българо - румънско дружество с предмет на дейност "Ремонт на локомотиви" и по този начин да се извърши модернизация на 06-та серия дори тук в България, в локомотивно депо Стара Загора например, което е доста тясно специализирано в извършване на заводски ремонт на локомотиви серия 06-000. Друг вариант за успешна модернизация е, български фирми да предложат съвременни решения за модернизиране на системата за управление, а БДЖ чрез вече обявени поръчки за доставка на резервни части, да закупи необходимото за извършване на капитално - възстановителни ремонти. Останалата работа като механична обработка, боя и козметични ремонти вътре са лесни - така с някъде около 650 000 лева спокойно можем да имаме частично модернизиран в България локомотив серия 06 с осъвременена система за управление - премахване на умформера, пинч-регулатора, управляващите релета, модификация на пултовете за управление.
Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 11:24 am
от Nikss
Идеята за създаване на българо-румънско дружество и да бъде базирано в депо Сз е много добра. Така както се създаде "БДЖ-Трансимпекс" смесеното българо-чешко дружество за ремонт на електровозите. Така и за дизелите ще имаме дружество, откъдето ще излизат като нови. А няма да е зле ако може това българо-румънско дружество да удари едно рамо за запазване и на малкото останали 46 000 с качествени ремонти и изглаждане на повечето давани дефекти. Убеден съм, че ще дадат много добри резултати.

В Румъния си вървят та се пушек вдига.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:56 pm
от dido73
Nikss написа:Така както се създаде "БДЖ-Трансимпекс" смесеното българо-чешко дружество за ремонт на електровозите.
Що за глупости.
Стандарт написа:В "БДЖ-Трансимпекс" железниците влизат с апортна вноска от 1/5 от жп завода в София, а "Трансимпекс" - с пари. Дружеството започва да предлага на клиентите си "технически условия за модернизация", които според твърденията на експерти от фирмата са получени от чешките заводи "Шкода". Не след дълго лично чешкият транспортен министър заявява, че "Шкода" няма нищо общо с българското дружество "Трансимпекс" и че подобни "технически условия" са патентовани само от концерна "Кончар".
За какво чешко участие бълнуваш бе момче? Този човек няма know-how от шкода. Хърватската модернизация може да има недостатъци и кусури, обаче е в пъти по-добра и по-евтина от фиктивния КР на г-н Божков в ЛВЗ.
Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:59 pm
от Mario Evstatiev
Айде, пак далавера с "Кочинар"
Темата е за ДЛ 06 и тук се дискутира вариант за продължаване на експлоатацията на тези машини с минимални капиталовложения и подобряване на експлоатационната им готовност. Тоестт - качествени заводски ремоти и частична модернизация.
А "БДЖ - Трансимпекс" не съм особено запознат, но май "Шкода" има участие в него.
Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 10:34 pm
от 43.309
Без знанието на "Шкода", имаше скандал в пресата.
Публикувано на: Вто Сеп 15, 2009 12:59 am
от DarkLok
я дайте на всеослушание колко харчи една 6-ца за час и колко CO, HC, NO, PM, издишат една табличка за подсещане на многознайковците
http://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php
интересуват ни таблици 6 и 7
да не ви занимавам с директивите на EU относно екологията...
това е едно предупреждение което да си го имате на акъл за да не се случи нещо наподобяващо прословутите Ан-12 ...
Публикувано на: Вто Сеп 15, 2009 7:31 am
от 07
То е ясно че не отговарят по никакъв начин на евростандарти за отработили газове