Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В Калояновец няма ли само парни машини в компанията на електрички? Не знаех досега , че може да има дизелов локомотив.Преди време г-н П.Иванов бе фотографирал тази 18-00-ка там , която в последствие бе нарязана.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:В Калояновец няма ли само парни машини в компанията на електрички? Не знаех досега , че може да има дизелов локомотив.Преди време г-н П.Иванов бе фотографирал тази 18-00-ка там , която в последствие бе нарязана.
Ще проверя къде се намира 06 009.5, но много е вероятно да е останал само кош от нея. А и има достатъчно 06-ци, че да се определи някоя за музей когато бъде извадена от експлоатация тази серия. А последното няма да стане скоро, въпреки, че в София от 96-та всяка година казват "От на година спираче 06-ците".
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:...въпреки, че в София от 96-та всяка година казват "От на година спираче 06-ците".
Какво казват в депо София , че не разбрах? :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В София до преди година е било редовна практика на ръководството да се зарича, че ще се спре 06-та серия. Естествено това, дори и да се иска от някой няма как да стане, тъй като те са основна единица в товарното движение по неелектрифицирани участъци, а и до преди да спрат мините, имаше доста работа за тях.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Няма как да ги спрат , поне в София 06-00-ците теглят товарни влакове в участъците до Станянци , Бели Брег , Чукурово , а съм виждал машини и в участъка Радомир - Кюстендил.До Пионер също ходят.
В Пловдив и Димитровград все още има работа за тези локомотиви , за Мездра не знам , там 06-00-ци ходеха до Зл. Панега , сега не знам какво е положението.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Каквото и да се говори, работа за ДЛ 06 ще има още дълго. Машините не са толкова лоши, ако редовно изм се правят необходимите прегледи, ревизии и профилактика. За съжаление, каккто за всеки останал тип подвижен състав у нас, доставян до 1994 г., резервните части са кът и много често се налага да се възстановява и невъзстановимото, само и само машината да излезе да работи. Плод на липсата на резервни части е и станалата в последни години известна "канибализация" - в София така си заминаха няколко 06-ци. Изолация, после свалиха това - онова от тях за действащите машини, накрая останаха кошове върху опоскани талиги, нататък развитието е ясно - обявени за продан като вторични суровини.

Лично за мен една нескъпа и добра инвестиция би било извършването на КР с частична модернизация на 06-та серия в RELOC Craiova, като се наблегне главно на модифициране на електрическата част и заводски ремонт на всичко останало. Ремоторизация за сега не смятам че е необходима, дизеловите двигатели 12LDA-28 си вършат достатъчно добре работата, но страдат от липса на нови компоненти.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добра идея би било модернизация в Румъния.Там имат няколко серии от тази машини , като някои от тях са модернизирани.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Трябва наистина да се пратят пробно няколко броя за модернизация.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Трябва наистина да се пратят пробно няколко броя за модернизация.
Не е лоша идеята, но процедурата ще е мудна, защото трябва да се обяви обществена поръчка по ЗОП, след което допуснатите до конкурс фирми да предложат най - евтин и същевременно удачен и качествен вариант, след това ако някоя от отхвърлените фирми реши да обжалва, конкурса се разваля и така нещата започват от начало - една такава процедура може да трае година. За да се избегне това, може да се създаде смесено българо - румънско дружество с предмет на дейност "Ремонт на локомотиви" и по този начин да се извърши модернизация на 06-та серия дори тук в България, в локомотивно депо Стара Загора например, което е доста тясно специализирано в извършване на заводски ремонт на локомотиви серия 06-000. Друг вариант за успешна модернизация е, български фирми да предложат съвременни решения за модернизиране на системата за управление, а БДЖ чрез вече обявени поръчки за доставка на резервни части, да закупи необходимото за извършване на капитално - възстановителни ремонти. Останалата работа като механична обработка, боя и козметични ремонти вътре са лесни - така с някъде около 650 000 лева спокойно можем да имаме частично модернизиран в България локомотив серия 06 с осъвременена система за управление - премахване на умформера, пинч-регулатора, управляващите релета, модификация на пултовете за управление.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Идеята за създаване на българо-румънско дружество и да бъде базирано в депо Сз е много добра. Така както се създаде "БДЖ-Трансимпекс" смесеното българо-чешко дружество за ремонт на електровозите. Така и за дизелите ще имаме дружество, откъдето ще излизат като нови. А няма да е зле ако може това българо-румънско дружество да удари едно рамо за запазване и на малкото останали 46 000 с качествени ремонти и изглаждане на повечето давани дефекти. Убеден съм, че ще дадат много добри резултати. 8) В Румъния си вървят та се пушек вдига. :D
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Nikss написа:Така както се създаде "БДЖ-Трансимпекс" смесеното българо-чешко дружество за ремонт на електровозите.
Що за глупости. :shock:
Стандарт написа:В "БДЖ-Трансимпекс" железниците влизат с апортна вноска от 1/5 от жп завода в София, а "Трансимпекс" - с пари. Дружеството започва да предлага на клиентите си "технически условия за модернизация", които според твърденията на експерти от фирмата са получени от чешките заводи "Шкода". Не след дълго лично чешкият транспортен министър заявява, че "Шкода" няма нищо общо с българското дружество "Трансимпекс" и че подобни "технически условия" са патентовани само от концерна "Кончар".
За какво чешко участие бълнуваш бе момче? Този човек няма know-how от шкода. Хърватската модернизация може да има недостатъци и кусури, обаче е в пъти по-добра и по-евтина от фиктивния КР на г-н Божков в ЛВЗ.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Айде, пак далавера с "Кочинар" :evil:

Темата е за ДЛ 06 и тук се дискутира вариант за продължаване на експлоатацията на тези машини с минимални капиталовложения и подобряване на експлоатационната им готовност. Тоестт - качествени заводски ремоти и частична модернизация.

А "БДЖ - Трансимпекс" не съм особено запознат, но май "Шкода" има участие в него.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Без знанието на "Шкода", имаше скандал в пресата.
Мнения: 56
Регистриран на: Сря Фев 04, 2009 6:25 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от DarkLok »

я дайте на всеослушание колко харчи една 6-ца за час и колко CO, HC, NO, PM, издишат една табличка за подсещане на многознайковците
http://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php

интересуват ни таблици 6 и 7 :wink:


да не ви занимавам с директивите на EU относно екологията...


това е едно предупреждение което да си го имате на акъл за да не се случи нещо наподобяващо прословутите Ан-12 ...
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

То е ясно че не отговарят по никакъв начин на евростандарти за отработили газове
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация