Страница 9 от 16

Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 10:02 pm
от Ilian
Няма кяк да стане в работен ден.
Какво беше разписанието днес?

Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 10:11 pm
от Mario Evstatiev
Ilian написа:Какво беше разписанието днес?
Днес разписание се направи в последния момент, т.е. нямаше предварителна организация. За утре не е сигурно дали ще бъдат два влака.

Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 10:22 pm
от Ilian
Все пак, какво беше днес?

Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 10:52 pm
от bdz46
Никакво!
13208 пристигна +20` в Банкя, докато стигне 13292 до София и 13291 обратно, 13207 замина +100`.

Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 11:29 pm
от Ilian
Благодаря!

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 4:47 pm
от Mario Evstatiev
Днес влакове 13208/13207 отново отбелязаха рекордна населеност, а интереса по гарите и спирките, през които премина ретро-влакът, теглен от 01.23 беше небивал. На Централна гара по неофициална информация са се качили около 750-800 души във влака, което означава, че влак 13208 е бил населен около 210%. Отделно по спирките имаше по-продължителен престой за да могат да се натъпчат желаещите да се повозят на влак, теглен от парен локомотив. ВГАРА Банкя, посрещачите бяха също доста - на перона имаше около 300 човека, чакащи атракциона. След като слязоха и пътниците от самия влак, трудно можеше да се разминеш в гаровия район, а да намериш някой беше почти невъзможно. Атракциона оказа влияние и върху местния бизнес, особено на ресторантьорите, които буквално удариха "кьоравото" откъм оборот. В близка до гарата кръчма, тримата сервитьори едвам успяха да обслужат зажаднелите парни ентусиасти и дори се стигна до разправии относно бавещите се около 20 минути поръчки. На връщане, влак 13207 също бе препълнен с мераклии, като както се очаква, най-гъста населеност имаше в ретро-вагона от царската композиция, по-известен като "Иранката", който пътуваше вчера и днес в състава на атракционния влак. Като цяло, може да се каже, че БДЖ на базата на интереса от тези влакове, може сериозно да си помисли относно редовни атракциони и по други дестинации.

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 5:04 pm
от marvitch
lok45111 написа:. Атракциона оказа влияние и върху местния бизнес, особено на ресторантьорите, които буквално удариха "кьоравото" откъм оборот. .... Като цяло, може да се каже, че БДЖ на базата на интереса от тези влакове, може сериозно да си помисли относно редовни атракциони и по други дестинации.
Браво на БДЖ за инициативата! Радвам се че интересът е огромен, независимо от възрастта. Да, има нещо стойностно, живота не е само чалга и простотии по медиите. А и повод за излизане на чист въздух, благодат за търговията в Банкя и т.н. Много, много положителни емоции. Нека БДЖ да помисли за редовен атракцион, дори и възпитателно е. Но с тези надраскани вагони-няма да стане. С храсталаци и нарушените габарити и тревясали междурелсия-също. С мръсотията по гарите и сметищата покрай линиите-също. Атракционите са пари.

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 6:16 pm
от milenbulgaria

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 6:29 pm
от galinvayov

Чудо в България

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 9:27 pm
от bagerite
Видяхте ли на 26 и 27.03.11-ми как се случи едно от най-масовите положителни събития в умрялата ни държава? Има Господ, ей!
Инициативата за възстановяване на парни лкомотиви и НАЙ-ВЕЧЕ тракция с редовен влак скъсява разстоянието от милиони евро до 80 стотинки - ето ти колосален потенциал в БДЖ!!!!!! Вярно едно време се е строило за вечни времена - вижте парните машини, а днес щом има ХОРА с главно Х, нещата стават! ФАКТ.
Като гледах колко вода се излива в страни от машината се сетих за пъстрите цветенца и храсти край линията дето се поливат редовно:)))
Парната машина иска маса народ да хамалува и сложни гарови съоръжения, но е толкова живописна и дори диша като живо същество, че човек се влюбва от пръв поглед. Парната машина явно е дело на Вликото Творение!
Според мен 26 и 27-ми март показаха къде е силата на пътническите превози в Булгаристан в днешното фалшиво време.
Редовни атракциони събота и неделя, но за да са спокойни нещата и допира с парната тяга да е автентичен - запазени места и по-скъпи билети! Можеш ли за 80стотинки да се върнеш с 35 години назад? Ей, хора, съобразявайте се със законите на мирозданието! :))))))
Проста схема като на летището:
-искам утре с парната машина, ОК, даваш 5 лева и си пръв
-искам другата седмица да представя на децата си двигателя на индустриалната революция в действие, ОК, даваш 2 лева!

Абе хора! Осъзнайте се! Едно кафе в МОЛА е 2.2 лева бе! А къде е 35-та година, а?!
Моля се да дойде време с атракционна парна тяга събота и неделя навсякъде из България. Мен може и да ме сметнете за ненормален, но ще пътувам насам-натам за УДОВОЛСТВИЕ редовно.
Знаете ли че ще стане световна сензация, дето в 21-ви век има железница която печели от парната тяга и ползва парната тяга.

На практика трябва да се почне полека, както сега. Една редовна линия. Да се правят сметки (МОЛЯ ВИ!!! нека не са 80стотинки, че по-добре да минем на разменна търговия), аз ще дам поне 5 лева, една спирка с градския транспорт е левче, а пътуване във времето е 80 стотинки? Не е реално!
През седмицата когато пътуват хора по работа, нека е 80 сотинки, ама уикенда дето всички се кълнем в любов към железницата да става 5 лева. То тези пари ще стигнат да се пусне една маршрутка за редовни безинтересни пътници до Банкя, дето пътуват на 12 и 10 за 80 стотинки...........


Моля ви, дайте ни шанс да живеем нормално и интересно.

Благодаря.

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 10:46 pm
от Petko Ivanov
Изминалите два почивни дни бяха истински празнични. Никой даже в най-смелите си предположения не е допускал това, което се случи. Огромни благодарности за всички - ръководството на депо София, пътнически превози и разбира се - локомотивната бригада на 01.23. За тях работата започва рано сутрин и приключва късно вечерта за да можем ние да се възхитим на великото творение парен локомотив.
Мои снимки от събитието може да видите тук:
http://pivanov68.snimka.bg/hobby/paren- ... kya.580881
Клип с маневра на 01.23:
http://vbox7.com/play:a9f4c036

Публикувано на: Пон Мар 28, 2011 8:08 pm
от assen5
Днес отивам на гарата и к'во гледам 05.01 на чело на 13208. Уж бях взел билет да се возя до Обеля, а направо продължих към Банкя. Населеността не мога да определя, но определено преобладаваха специално дошлите за парната машина.

Публикувано на: Пон Мар 28, 2011 9:59 pm
от misan_71
Прекрасно е,че хората се радваха като малки деца на пътуването с парния локомотив. Една възрастна жена плачеше и подари цветя на локомотивната бригада.Съботаи неделя бяха невероятно вълнуващи дни , с огромния брой хора дошли даже от далече,за да се повозят.
Иначе за по скъпите билети не съм много убеден. Ако направим билета в двете посоки 5 лева например,едно четиричленно семейство може и да се позамсли дали да дойде.Моето лично мнение е,че парите от музейната дейност трябва да идват от пътуванията с чужденци,докато за българите цените трябва да са напълно достъпни.
Дори при тези цени,мероприятието е донесло печалба,поради огромния брой пътници.
Нищо не пречи това да стане традиция и последните събота и неделя на всеки месец да се пътува до Банкя.

Публикувано на: Вто Мар 29, 2011 6:28 am
от Nikss
Банкя след време ще омръзне... трябва и разнообразие. Имаме хубава природа и е редно според мен 2 пъти годишно да се организират такива мероприятия - пътнически влакове с парен локомотив - едното напролет, другото наесен, но по различни маршрути разбира се. Копривщица и Лакатник според мен са идеални попадения за следващи такива събития! :idea: :arrow:

Публикувано на: Вто Мар 29, 2011 7:20 am
от pach
misan_71 написа:... Ако направим билета в двете посоки 5 лева например,едно четиричленно семейство може и да се позамсли дали да дойде.Моето лично мнение е,че парите от музейната дейност трябва да идват от пътуванията с чужденци,докато за българите цените трябва да са напълно достъпни.
...
Абсолютно вярно, щото 20 лева са бюджета на някой семейства за два/три дни.

Като как така пък, :? пак трябва да ръгнем напред с ЦЕНИТЕ, а не със заплащането на труда.
Чужденците могат да си позволят и по-скъпи билети, тъй като са оценени правилно за труда им (може би :wink: ), докато едно българско семейство (средностатистическо) за това пътуване до Банкя, ще си спомня дълго време, щото може и на море да не идат таз година.

Разбирам еуфорията на предложилите по-високи цени, но ви уверявам , че това дори и да стане, от тез пари "на печалба" може би отново нищо няма да стигне за подръжката на локомотивите.
Вярно, че напоследък има промяна и развитие на музейното дело, не без подкрепата на министъра и някой други (високи и отговорни) фактори, но дано да не се окаже само една птичка (визирам БДЖ-05), щото знаем, че една птичка пролет не прави...
Но има светлина в тунела - все по-често се чува за създаването на отделна дирекция към БДЖ с име "Музейно дело и атракционни пътувания", или някакво подобно име, която да има две основни задачи - въстановяване на музеен подвижен състав (когато е възможно - до годност дори за пътна употреба) и организиране на атракционни пътувания.
Но нали се сещате колко и чии интереси ще бъдат "увредени" от тази дирекция?

Така че , лично на мен ми е доста съмнително...
Но що е време пред нас - ще видим!!!