Страница 9 от 10
Публикувано на: Пон Юли 05, 2010 8:32 pm
от evrokoma
не червения е с такъв надпис а на другия няма надпис че е отоплител но съдейки по големия съд който се виждаше в него предполагам че зеления е парен отоплител а на червения действително пише "отоплител 13"
Публикувано на: Пон Юли 05, 2010 8:49 pm
от bdz46
И двата са парни, виждат им се комините.
Публикувано на: Пон Юли 05, 2010 11:08 pm
от VESO
Вижте само серията на зеления - 60-та и ще разберете за какво става дума.Както вече се каза , това е междинен вагон от дизелова мотриса GANZ , преоборудван на отоплител.
В тази насока , с риск да се отклоня от темата , имам един въпрос - другата част от тази 18-00-ка да не би да се намира във Варна , понеже от
снимката на 07079-7 зад локомотива се вижда междинен вагон , идентичен на показания от Добрич.Ако разсъжденията ми са на прав път , някой знае ли коя е 18-00-ката и какво се е случило с нея? Ето два от нейните вагони се намериха.
Публикувано на: Вто Юли 06, 2010 2:23 am
от disell
Toва е същия парен вагон-отоплител от по-горната снимка, просто времената на заснемане са различни и единия път е в оградата на депо Варна а на втората е в оградата на депо Добрич.
Публикувано на: Пет Юли 09, 2010 11:49 am
от Mario Evstatiev
Аз пък се включвам в темата с една интересна снимка, нека спецовете по вагони тук познаят какъв тип е вагона

Публикувано на: Пет Юли 09, 2010 12:55 pm
от Saruman
69 е за спален, но това едва ли е такъв. Какво означава това В9С9?
Публикувано на: Пет Юли 09, 2010 12:56 pm
от Mario Evstatiev
Saruman написа:69 е за спален, но това едва ли е такъв. Какво означава това В9С9?
В9-второкласен купеен с 9 купета
С9-кушет купеен с 9 купета
Така по принцип са означавали "туристически спален вагон", който по настоящем си е чист кушет. Но какъв тип е самия вагон?
Публикувано на: Пет Юли 09, 2010 7:40 pm
от VESO
Така като го гледам с този тип са изписвали старите пътнически вагони и давам предположение - този вагон е бил
обикновен седящ с второкласно и третокласно отделение (едно време е имало и трета класа , означавана с "С" , както следва - "А" - първа класа , "В" - втора класа , "С" - трета класа , "D" - фургон и т.н.).
Познах ли? 
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 10:56 am
от Mario Evstatiev
Сдружението в момента подготвя ДОКЛАД до "БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ" ЕООД, в който ще бъде включена подробната информация относно местонахождението и състоянието на огледаните ретро - вагони, като ще бъдат дадени и конкретни предложения относно възстановяването им, както и ползите, които ще има превозвача от това.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 10:58 am
от VESO
Марио , виж и тук:
http://www.narodnodelo.bg/news.php?news=49085
Нещо може ли да се направи по отношение на тези вагони?
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 11:04 am
от Mario Evstatiev
Контакт с кметицата с искане за оглед, доклад до ХОЛДИНГ БДЖ ЕАД и действия от страна на Сдружението.
Публикувано на: Нед Мар 06, 2011 5:49 pm
от assen5
Припомнете си, че при едно форумно пътуване до Петрич видяхме един теснопътен вагон в частен двор близо до гара Ген. Тодоров посока Петрич вляво. Ето и негови снимки:
http://assen5.snimka.bg/other/petrich-g ... 654462.big
http://assen5.snimka.bg/other/petrich-g ... 654450.big
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 10:08 am
от Mario Evstatiev
Този теснопътен вагон, Асене е за 600 мм, ясно е от къде е останал, но не мисля, че става за нещо. Предполага се, че талигите му отдавна ги няма и се ползва коша като стопанска постройка.
Що се касае до "царските" вагони по Арковна, там нещата трябва да се проучат в дълбочина, да се види кой ги стопанисва и да бъдем допуснати до тях за оглед, фотозаснемане и съставяне на някакъв опис, който евентуално да послужи като основа за искане от БДЖ, за тези вагони да се положат някакви грижи и да бъдат или приведени в движение(ще са много красива гледка с 36.10), или стационарно експонирани след надлежна реставрация и отворени за посещения.
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 11:44 am
от VESO
Минавал съм от там общо 3 пъти - веднъж с крайградския влак Аспарухово - Шумен (когато се движеше с композиция) и два пъти с 3661.Доколкото си спомням, вагоните се намират в някаква гора, обрасли са с шубраци и достъпът до тях не е никак лесен , мисля че няма и път, а само тясна пътека.След като премине покрай тях, някъде след 2 минути влакът спира на сп. Арковна.Тъй че не са толкова близо, както ги пише в статията.
То дори и в статията е указано с думата "край" , а не "на" спирката.Така че ще трябва да се повърви , преди да се стигне до тях.Между друготo ,
така изглежда Арковна.За горичката с вагоните се ходи по пътечката в дъното на снимката (след тоалетната).
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 12:50 pm
от mutagen
Там се намира и"Гюрлата",това емблематично заведение за Варна предлага и там невероятната си шкембе чорба;)Само като инфо го казвам,сигурен съм,че има доста фенове на шкембето;)