Страница 9 от 11

Публикувано на: Пон Яну 03, 2011 9:00 pm
от Mario Evstatiev
Днес имах удоволствието отново да пътувам с ARmz - този път 004-7 на влак №2610 от Плевен до София. Населеността на вагона варираше постоянно между 80 и 95%, като малко след Плевен дори стана опашка от клиенти. След 2610, вагона продължи и 20223/20224.

Освен това, да подам и малко прясно инфо: По последни сведения, 3623/3620 няма да вози бистро. Вместо това, двете ARmz-та твърдо остават на 2611/2610.

Ето го 004-7 на гара София:
Изображение

Публикувано на: Пон Яну 03, 2011 9:04 pm
от Nikss
Ха така ква стана тя... :D :twisted: :P :lol: направо почнах да са облизвам какво им мисля на тез ресторантчета. 8) Само да ми паднат. А баш бистрата къде се затриха и къде ще се движат, че останаха само 2 от тях?

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 12:15 am
от Mario Evstatiev
Днес 85 97 005-4 беше на БВЗР 2611. Тъй като беше подадена неотоплена цялата композиция, бистрото до Горна Оряховица едвам стопли. В кухнята му бе ненужна работа на хладилници и фризери - самата кухня беше пълен хладилник и вътре можеше да се седи само в пълна зимна екипировка.

От достоверен източник научих, че 85 97 004-7 е спряно в ОП Надежда за отопление, след като на 25.12.2010 г., обслужващите го служители се видяха в чудо да накарат вагона да грее. Спецовете казаха, че причината са терморегулаторите - прекалено ниска долна граница, ест. и прекалено ниска горна. Горната е настроена на 16 градуса, долната е на не повече от 10.

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 3:59 am
от Nikss
Имам въпрос - на показаната по-горе снимка, на покрива, в десният край на ресторанта се вижда нещо изпъкнало, което ми е трудно да опиша. Това какво е? Статичен преобразувател? :D

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 7:59 am
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Имам въпрос - на показаната по-горе снимка, на покрива, в десният край на ресторанта се вижда нещо изпъкнало, което ми е трудно да опиша. Това какво е? Статичен преобразувател? :D
Точно това е. Тези вагони са били с токоснемане от мрежата 25 kV.

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 10:18 am
от NiGhtPiSH
По-скоро 15 kV, защото голяма част от немската мрежа е електрифицирана на толкова. 25 kV почти нямат освен при някой гранични преходи с Франция.

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 11:34 am
от VESO
Тези вагони са имали пантографи , но са ги премахнали преди да дойдат у нас.Интересно в Германия докато пътуват в композицията на влак , свалят ли ги на ставки?
Марио , след като си пътувал вече в "ARmz" , кажи ни дали има нещо готвено за ядене там.Долкото помня от разходката ни в Ремиза тогава , вагонът има кухня , която изглежда така.

Публикувано на: Чет Яну 06, 2011 12:05 pm
от Mario Evstatiev
По въпроса за пантографите, трфовете и стат(ев)ичните преобразуватели, нещата седят по следния начин. Горе на покрива се намира траф с интегриран в него силов статичен, който служи по-скоро да стабилизира подаваното към основната статика напрежение. Самата статика - голям бучащ тиристорен кютюк се намира в шкафа срещу единствената тоалетна. Тая статика подава съответните за зареждане на АБ, захранване на настолните лампи със 120V, кухнята и контактите с 220V и климатика с 380V. Освен описания статичен, малка статика има в ел. таблото, находящо се в срещуположния край на вагона - до кухнята. За пантографите - вагона освен, че има евро-конектори за пуш-пул и далечно управление система, има и друг начин, който изисква обаче да е включена магистралата за ВО. Сега ще питате как хем ще е включена магистралата, как хем ще си черпи ток от пантографа :wink: В шкафа на основния стат(ев)ичен преобразувател има режимни контактори - мрежа/влаково. И превключвател. Ще снимам подробно тез неща, тъй като не се сетих миналия път, но нека се върнем на пантографа. Вентила на тоя пантограф се намира в ниша до "бизнес" класата и черпи въздух от запасно резервоарче, което се зарежда през магистралата 10 bar. Вентила се захранва от модул за автоматично управление. За това, когато се изключи ВО, ако седите в ARmz-то ще чуете изпускане на въздух. Вентила губи захранване, тъй като на магистралата за ВО няма напрежение, което се следи от просто напреженово електронно реле. Вдигането става с времезакъснение от 15-20 секунди, колкото е и времето за погрупово пускане на основната и помощна статика и системите на вагона. Това е простия вариант. Пантографа е можел да се свали и ръчно с посочения превключвател "мрежа/влаково" в шкафа на статиката, където са и режимните силови контактори. Другия вариант е ако локомотива има система "далечно управление" и същата е вързана. Тогава, сваляйки локомотивния пантограф, блока за управление ще свали и този на вагона. Вдигането е по същия начин.

По въпроса за кухнята, за сега се предлагат само скара и пържени картофи. Нищо друго не се предвижда.

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 6:28 pm
от mitkodiablo
по кой влакове се подвизават тези бистра?както и другите?

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 6:44 pm
от svd90
На Сл.бряг и Зл.пясъци обикновено..
На Уикендите са на принципа - от време на време :lol:

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 8:43 pm
от mitkodiablo
svd90 написа:На Сл.бряг и Зл.пясъци обикновено..
На Уикендите са на принципа - от време на време :lol:
златните са без

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 10:16 pm
от VESO
Чакайте малко. Не бъркайте "ARkimbz"-тата , който се движат регулярно с "ARmz".Бистрата , предмет на тази тема се пуснаха за кратко и към настоящия момент не се движат на нито един влак."Сл.бряг" е с "ARkimbz" , а двете композции на Златните от доста време са без бистро.

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 10:23 pm
от mitkodiablo
а къде се затриха

Публикувано на: Пет Апр 29, 2011 11:26 pm
от VESO
Предполагам стоят в депо (без)Надежда.Не знам защо не се пускат по влакове.

Публикувано на: Съб Апр 30, 2011 4:40 am
от bobara_e_tuk
Весо ще чакат за лятото, когато влаковете ще са най-фрашкани с пътници :lol: